Nikass schreef:Ja ik denk dat je ze in dat opzicht wel als een bedreiging kunt zien. Alleen is de reactie om de wolf dan maar opnieuw te willen uitroeien, er niet eentje die dierenliefde bevat, en ook geen realisme. "Geen Wolf" is geen optie, en wat mij betreft ook niet wenselijk. Daardoor discussieer je vanuit een totaal ander uitgangspunt, en lopen dingen langs elkaar heen.
En zoals al vaker gezegd, er zijn mensen die hun dieren zo goed mogelijk beschermen, en toch slachtoffer worden. Dat is natuurlijk ontzettend betreurenswaardig. Daarnaast zijn er echter ook mensen die hun dieren niet beschermen. Juist daardoor leren wolven hoe makkelijk die prooi is. Het is jammer, dat de anti wolf mensen déze nalatige dierenhouders niet aanspreken en/of tegen hun nalatigheid actie voeren, maar mensen en organisaties aanspreken, die helemaal niet over de bescherming van die dieren gaan.
En voor de duidelijkheid: wat mij betreft is het niet heel zinvol om steeds pro wolf te benadrukken. De wolf is er gewoon, of je wil of niet.
"Nalatig om actie te voeren." in het wolven topic heb ik dit ook al met je willen bespreken, maar je reageerde niet meer. Jij zegt daar "Iedereen moet zelf weten wat hij doet qua wolf"(woorden van gelijke strekking, niet letterlijk). Maar als dat vervolgens gebeurt, verdoordeel je mensen als Nalatig.
Bovendien, wolven klilmmen, kruipen, sluitpen, springen over heel -echt heel- veel zogenaamde wolfwerende rasters heen/door/onder/over. En, ik zeg het denk ik nu voor de 20ste keer; wolfwerend is ook ieder dier werend: Haas, konijn, ree, hert, das, egel, vos, hamster (Limburg), bunzing, marter, en ga het rijtje maar af. Wolfwerend bestaat, zeker. Kijk maar in de dierentuinen. Maar: Lelijk, wordt niet binnen een vergunning goedgekeurd, niet te betalen.