Duitse hoofdredacteur uit stevige kritiek op Charlotte Fry en Everdale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Duitse hoofdredacteur uit stevige kritiek op Charlotte Fry en Everdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:21

“Vinden jullie dan serieus dat dit het beste beeld is dat getoond werd van alle GP combinaties op die wedstrijden? Dat vind ik nu echt het meest bizarre.
Dat een jurering faalt en dus die impressie geeft, snap ik nog, maar dat mensen (kennelijk dan met inkijk in de topsport) dat ook zo stellen?”

Née bulck. Dat vinden we niet en dat wordt hier ook niet gezegd. Als dat is wat jij leest heeft discussiëren geen zin.

En Charlotte kan er niks aan doen dat ze (te) hoog gepunt is. Ook dat is meermaals aangehaald.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:10

bulck schreef:
Elisa2 schreef:
Ehm.. volgens mij wordt hij nu gewoon gestart omdat ze Glamourdale bewaren voor het outdoor seizoen en de OS. Straks is het waarschijnlijk weer andersom.

Vind het wel bijzonder dat als Fry zo slecht zou rijden waarom ze dan afgelopen vrijdag de prijs voor beste harmonie won met O Frederique.. waarbij extra benadrukt werd dat deze prijs in het leven is geroepen om vriendelijker rijden te stimuleren.

https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/kwp ... ofrederic/

Ja dat ze dat wint vind ik eigenlijk ook een grote blamage en ook maar een heel subjectief gegeven (echte meetbare zaken worden niet in rekening gebracht en niet toevallig ook gegeven door de hoofdjury tijdens haar kur in Mechelen :Y) }:0 ).
Ze kan heus wel een stuk rijden, maar met alles wat nu aan de gang is, vind ik het eerder een misplaatste troost-/sympathieprijs ofzo. Kijk de kritiek die ze over zich krijgt is best intens(en zou ook netter mogen) maar daar is ze ook een publiek figuur voor in de sport en heeft ze echt wel haar eigen aandeel in. Heb ze ook al verschillende keren zien opwarmen op CDI's, vriendelijk of zacht gaat het er niet aan toe (en heus niet enkel met Everdale dan), niet met de jonge hengsten (waar je dan nog van kan zeggen niet evident, weinig ervaring etc) en niet met de paarden tot het hoogste niveau. Dark Legend de staak in (niet meer verschenen sinds). Allemaal hyperflexed, eng en op spanning gereden (niet te verwarren met aanspanning en verbinding). En nogmaals zij is niet de enige, maar momenteel wel het hardst onder vuur.
Tijd voor de sport om te veranderen en dat in alle lagen, van boven tot onder. Echter vrees ik dat het al een stuk doorgeslagen is, om zomaar om te draaien (teveel belangen). Het zou haar sieren om misschien zelf een duidelijk signaal te geven en te veranderen. Maar ja ze rijdt natuurlijk voor eigenaren, die ook haar carriere bepalen.

Heb je daar filmpjes van, haar losrijden?

Vaak zie ik bij die hyperflexed paarden ook het ea terug in de ring, bij haar niet maar wellicht ontgaat het mij. Wel zie ik mensen die achter de teugel kruipen gelijk rollkur noemen (niet jij) en dan denk ik..really? :o?

O Frederique en de hengstencompetitie is trouwens gewoon gratis terug te kijken op Clip my horse. Zoek opdracht O Frederique. Dan kun je zelf zien waar ze de prijs op gebaseerd hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:19

https://www.youtube.com/watch?v=TCQnCeru1gQ

Bedoel je dit met het staken van Dark Legend? Want ik zie een mega gespannen paard die de ene zijde van de ring enorm spannend vindt. Zo ben ik ook laatste geworden op een kampioenschap :+ en daar kwam geen enkele hyperflexie aan te pas. Ik zie het ook niet bij haar terug hoe ze dit op lost trouwens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:24

Elisa2 schreef:
bulck schreef:

Ja dat ze dat wint vind ik eigenlijk ook een grote blamage en ook maar een heel subjectief gegeven (echte meetbare zaken worden niet in rekening gebracht en niet toevallig ook gegeven door de hoofdjury tijdens haar kur in Mechelen :Y) }:0 ).
Ze kan heus wel een stuk rijden, maar met alles wat nu aan de gang is, vind ik het eerder een misplaatste troost-/sympathieprijs ofzo. Kijk de kritiek die ze over zich krijgt is best intens(en zou ook netter mogen) maar daar is ze ook een publiek figuur voor in de sport en heeft ze echt wel haar eigen aandeel in. Heb ze ook al verschillende keren zien opwarmen op CDI's, vriendelijk of zacht gaat het er niet aan toe (en heus niet enkel met Everdale dan), niet met de jonge hengsten (waar je dan nog van kan zeggen niet evident, weinig ervaring etc) en niet met de paarden tot het hoogste niveau. Dark Legend de staak in (niet meer verschenen sinds). Allemaal hyperflexed, eng en op spanning gereden (niet te verwarren met aanspanning en verbinding). En nogmaals zij is niet de enige, maar momenteel wel het hardst onder vuur.
Tijd voor de sport om te veranderen en dat in alle lagen, van boven tot onder. Echter vrees ik dat het al een stuk doorgeslagen is, om zomaar om te draaien (teveel belangen). Het zou haar sieren om misschien zelf een duidelijk signaal te geven en te veranderen. Maar ja ze rijdt natuurlijk voor eigenaren, die ook haar carriere bepalen.

Vaak zie ik bij die hyperflexed paarden ook het ea terug in de ring, bij haar niet maar wellicht ontgaat het mij. Wel zie ik mensen die achter de teugel kruipen gelijk rollkur noemen (niet jij) en dan denk ik..really? :o?

O Frederique en de hengstencompetitie is trouwens gewoon gratis terug te kijken op Clip my horse. Zoek opdracht O Frederique. Dan kun je zelf zien waar ze de prijs op gebaseerd hebben.

Ik zou O'Frederic proberen, zo heet ie :).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:25

Bedankt, ik en namen zijn nooit zo'n goede combinatie. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:30

Elisa2 schreef:
Bedankt, ik en namen zijn nooit zo'n goede combinatie. :D

En anderen zich een breuk zoeken :)).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:33

_O-

Oeps ja, ik zie dit nu voor me.
Niet zo handig inderdaad. :o :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:41

996981 schreef:
“Vinden jullie dan serieus dat dit het beste beeld is dat getoond werd van alle GP combinaties op die wedstrijden? Dat vind ik nu echt het meest bizarre.
Dat een jurering faalt en dus die impressie geeft, snap ik nog, maar dat mensen (kennelijk dan met inkijk in de topsport) dat ook zo stellen?”

Née bulck. Dat vinden we niet en dat wordt hier ook niet gezegd. Als dat is wat jij leest heeft discussiëren geen zin.

En Charlotte kan er niks aan doen dat ze (te) hoog gepunt is. Ook dat is meermaals aangehaald.

Dat was wat ik antwoordde was op Elisa2. Er waren effectief voldoende combinaties (helaas mss nog niet met de juiste naam, sponsor, achterban of wat dan ook) die mooiere proeven hebben afgelegd die in lijn zijn met de FEI regels qua uitvoering en onze sport een beter imago geven. Bij Charlotte is dat de laatste 3 wedstrijden over de verschillende proeven niet geweest met dit paard. De reden is niet van belang, spanning tot nu beweren dat het paard "beperkt" zou zijn en wat lees je hier op die pagina's nog allemaal. De vorm is er niet, ze heeft hem al beter aan het lopen gehad en zelf ook gelukkiger op een paard gezeten met fijnere hulpen. En met alle respect het is niet enkel bij Everdale dat het opgemerkt wordt (dat is dan denk ik nog een hele brave hengst), vorig jaar in Lier had ze ook eentje dat constant in protest ging, Dark Legend (ook verdwenen afgelopen jaar) ook de staak in.

Dus rijstijl is er wel degelijk aan verbonden. Uiteraard kan ze er niet aan doen dat ze die punten krijgt, of dat mogen we zo stellen, maar het is nu ook niet dat ze ergens erkend dat ze de spanning of wat dan ook moeilijk onder controle krijgt. In dat opzicht speelt ze dat toneel gewoon mee en worden er met superlatieven gegooid als "hij doet graag zijn werk voor me ", "hij speelt met de oefeningen" (blauwe tong, gepinde oren, open mond, in protest bij achteruit en het constant wegdrukken), en dat komt dan heel eng over. Dat het een werkwillig paard is, dat moet zijn, anders kom je zo'n proef niet rond. Dat is wat er verkeerd aan is.

Ook dat hoge punten, waarom moet dat ook? Dat is er zo wat ingeslopen met Gal en Charlotte Dujardin, toen plots de 85% en achteraf de +90% scores kwamen. Toen ook niet altijd terecht en zeker in de huidige topsport eigenlijk niet aan de orde.

Het gaat om welzijn en hoe de topsport dat bewust verbloemt. Tuurlijk is Fry allicht een leuke dame, tuurlijk zal Everdale best goede zorgen krijgen. Maar in de ring trekt het momenteel op weinig en dat wordt nergens erkend en erger eigenlijk gestimuleerd en als voorbeeld gesteld voor menig amateur ruiter of het grote publiek. Dit is dus wat onze topsport waard is en eruit moet zien?!
Dat is de dialoog die momenteel gevoerd wordt en waar zij nu ongelukkig wel onder vuur ligt. Het kan evengoed Werth zijn, of Dujardin, en nog een reeks namen, maar die hebben nog net een grotere lobby achter zich en meer op hun palmares.

Alle lagen in de sport zouden aangepakt moeten worden, als ze effectief verandering willen. Door er gewoon over te spreken, is al gebleken, verandert er niets. Dan krijg je de opsplitsing paardenmensen en mensen en paarden, of andere vormen van vakjes denken.
Het zijn wij, de actieve ruiters, die hun stem moeten laten horen en moeten duwen naar verandering. Ook nu zie je dan oproepen om het positieve te benoemen, vaak uit dezelfde groep met belangen bij dat selecte groepje topsport, om toch maar de aandacht weg te nemen. En tuurlijk mogen we dat positieve niet vergeten, maar dat praat echt niet meer goed over alles wat echt zichtbaar en zonder schaamte gewoon voor de ogen van het publiek getoond wordt. Doen we dat niet, dan zullen welzijnsorganisaties en politiek op termijn wel regelgeving invoeren die het bestaan van onze sport geheel of gedeeltelijk aan banden legt. En als je de huidige internationale politiek op landbouw volgt en regelgeving daaromtrent, weet ik zelf niet hoelang het zal duren dat de impact langs die kant al niet sneller komt en mss al indirect een grote impact zal geven (nog meer elitair, door hogere prijzen, strengere regelgeving moeilijker verkrijgen van vergunning wat ook vaak een wie-kent-wie en lobby-verhaal is, etc etc)
De kritiek is dus terecht, en effectief is Fry nu kop van jut. Het is echter aan de actieve ruiters, en utopsich zelf de top, om ook duidelijk een signaal te geven dat het beter moet en intussen ook al bewezen is KAN. Dat zijn we de dieren verschuldigd in de eerste plaats en onszef als we van onze sport willen blijven genieten.
Laatst bijgewerkt door bulck op 07-02-24 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:47

Persoonlijk zou ik meer de focus op het FEI jury corps willen leggen. Hun wijze van beoordelen geeft aan hoe de dressuursport eruit ziet, zag en gaat zien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:22

Die hoge scoren zijn niet begonnen met Dujardin hoor, dat begon al eerder. Eerst was 80 procent die magische grens. Totilas was er ook zo 1 die steeds hogere scores kreeg die nog nooit gehaald waren.

En dan vond ik het toen wel terecht dat Valegro weer hogere scores kreeg, want dat beeld vond ik beter. Maar het wordt wel heel hoog.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 07-02-24 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:22

Elisa2 schreef:

Nee ik ben nu niet zo'n persoon dat op wedstrijd anderen gaat filmen :Y) :')
Maar op elke wedstrijd waar ik achter de tribunes kan of er zicht is op de inrijbaan ben ik altijd wel te vinden (vaak interessanter dan wat er in de ring getoond wordt en ook om de trainers bezig te horen en vaak de gruwel van hoe er met paarden omgegaan wordt en ik heb heus al wel wat gezien)
Nogmaals ik ben niet tegen Charlotte als persoon, maar in het rijden gebruikt ze wel degelijk hyperflexie en dat zie je ook terug aan de bespiering van de paarden en in haar stijl (vaak vaste platliggende achteruitwerkende handen) het overbuigen/flexen zie je ook regelmatig. En Everdale heeft al wat de neiging om dat van nature te gaan opzoeken dus valt eens zo hard op. Maar ook bij Glamourdale zie je dat (vaak toch te eng, ook kantelen

Uiteraard met die O'frederic, wat best een fijn paard is, maar doorheen de gehele competitie zie je dat ook al terug. De graad van aanspanning is nog anders en bovendien is het van nature een wat langer paard (eerder verhaal op vorige pagina), maar echt van vanachter naar voren lost ze het niet op, eerder op de kop, net in de nek en dat zie je ook in de uitvoering. Hij mag er wat tegenaan hangen en blijft daardoor stabiel.
De proef op clip my horse is nu ook maar heel beknopt, je ziet meer Renate in beeld dan Charlotte. Om dan van beide amazones te zeggen dat de ene vriendelijker voorgesteld heeft dan de andere, heb ik wel vraagtekens? Beiden hebben dat prima gedaan.
O frederic brak met momenten wat af in galop en laat een WK stap zien (vaak problematisch voor verzameling, opnieuw gebrek aan correcte verbinding en dat punt wordt ook al benoemd, eveneens bij Renate, maar die haar stap krijg je daar op beeld niet te zien, maar was wel goed, misschien niet dat katachtige overstappen, maar zuiver, voldoende deining en een overstap van 2 hoeven) Beide paarden kunnen mooi draven voor hun leeftijd, waarbij dan momenteel het silhouette van O'frederic er mss mooier uitziet (wat trager achterbeen),waar die van Renate soms te actief is en dan wat duwt in de aanleuning en soms iets wat onrustiger lijkt, waar die van Charlotte trager is en meer in dat frame hangt en daar wat in- en tegenaan mag lopen.

Maar bon dit zijn jonge paarden en hengstenshows, dus heeft verder weinig van doen met de topsport en de FEI regels.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:34

MyWishMax schreef:
Die hoge scoren zijn niet begonnen met Dujardin hoor, dat begon al eerder. Eerst was 80 procent die magische grens. Totilas was er ook zo 1 die steeds hogere scores kreeg die nog nooit gehaald waren.

En dan vond ik het toen wel terecht dat Valegro weer hogere scores kreeg, want dat beeld vond ik beter. Maar het wordt wel heel hoog.

Je hebt gelijk, was dezelfde periode ongeveer. dus heb het aangepast. ;-)
De combinatie Valegro met DJ was mooi (maar ook vaak overgewaardeerd). Met Imhotep is het ook te eng in de nek en weinig lichaamsgebruik, was ook wel met die Gio en Mt St John. In dat opzicht stelt Dufour het paard mooier voor (ok het paard is wel opgeleid door DJ, maar kennelijk kan ze dus ook in een mooiere houding voorgesteld worden en punten scoren, dus ligt toch aan de rijstijl)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:05

CharleyT schreef:
Persoonlijk zou ik meer de focus op het FEI jury corps willen leggen. Hun wijze van beoordelen geeft aan hoe de dressuursport eruit ziet, zag en gaat zien.

Juist. Je kunt van een topsporter niet verwachten dat ze gaan veranderen, terwijl hetgeen wat ze doen goed werkt. Zodra de jurering anders wordt, gaan mensen daar vanzelf naartoe bewegen.

Bulck, je bent verbaasd over de jurering, de afgelopen drie wedstrijden. Wat je lijkt te vergeten is dat in bijvoorbeeld Mechelen alles behalve de absolute wereldtop meereed. Er waren weinig foutloze, harmonieuze proeven die dezelfde moeilijkheidsgraad als die van Charlotte haalden. Zoals eerder aangeven zijn er in de kür onderdelen met een coëfficiënt van 4. Als de jury'(s) daar hoge cijfers geven gaat het retehard met de omhoog met de punten. Dat paard is mega bevestigd in de oefeningen, maakt daar geen echte fouten in en Charlotte stuurt kneiterhandig in de rondte.

Er is over de hele linie steeds meer aandacht voor welzijn, maar verandering gaat nu eenmaal traag. Nog niet zo heel lang geleden dachten we dat dieren geen pijn konden voelen. Als je de trainingsmethoden van 150 jaar geleden gat vergelijken met die van nu, zijn we echt grote stappen aan het maken. Ga je nog 150 jaar terug weet je helemaal niet wat je leest.

je bent schijnbaar ook verbaasd dat de beperkingen van Everdale worden genoemd. Iedere paard heeft beperkingen. Net als ieder mens. Dark Legend is nu een jaar niet in de ring geweest. Het filmpje wat hier geplaatst was, was het paard echt bang. Zou ze drie weken later weer gestart zijn zou je zeggen ''wat sneu, je ziet toch dat het paard geen lol heeft in de ring, waarom toch starten?'' en het hele geld gezeur eroverheen. Nu wordt dat paard thuis gehouden en is het weer niet goed.

Wat willen we dan precies met z'n allen? Proeven die 100% van de tijd 100% voldoen aan het ideaalbeeld? Hoe realistisch is dat? We werken met levende dieren.

Het is aan de FEI en de jurering om standpunt in te nemen over wat voor hen het belangrijkste is in een proef. Het is aan de ruiters om dat proberen te perfectioneren.

Zeggen dat iemands rijderij op niet trekt slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je roept dat veel mensen alles blijven verdedigen en dat dit niet werkt. Wat jij doet is overal tegenaan schoppen en alles in het negatieve trekken. Dat zou wel moeten werken? Volgens mij is het belangrijk het dialoog aan te gaan. En dan vooral daar waar invloed is. Als er echt zoveel mensen zijn die vinden dat de FEI moet veranderen, waarom verenigen deze mensen zich niet? voeren ze actie, gaan in gesprek met die partij?

Het is zo makkelijk om je commentaar te geven op Facebook, Bokt of welk ander medium. Liefst volledig anoniem. Vervolgens is men verbaasd dat er maar niks gedaan wordt met de commentaren. Hoe moet de FEI veranderen, als ze nooit horen hoe het publiek denkt? Of ga je er vanuit dat er mensen bij de FEI heel de dag de berichten hier uitpluizen om te lezen wat een anonieme poster schrijft, om vervolgens te denken; ''deze meneer of mevrouw heeft volkomen gelijk! Wat we doen slaat nergens op, we gaan het helemaal anders doen!''

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 13:11

MyWishMax schreef:

Dat zie je inderdaad wel een beetje. Bij het turnen gebeurde dat ook, daar werden op een zeker moment de marges tussen de podiumplaatsen zo klein dat ze de wijze van punten geven hebben aangepast. Bij de FEI zouden ze eens moeten bedenken tot in welke mate de huidige prijswinnaars ook echt het beeld laten zien dat de FEI nastreeft in haar reglementen en voorschriften. Daar zouden de punten op gebaseerd moeten zijn en misschien moeten bepaalde richtlijnen wel op het protocol terecht komen, of duidelijker.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:02

Idd als de jury een vriendelijke aanleuning hoger gaat waarderen gaat het vanzelf die kant op.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:06

fokfanaat schreef:
Idd als de jury een vriendelijke aanleuning hoger gaat waarderen gaat het vanzelf die kant op.

Dat zeker. Maar alles heeft haken en ogen natuurlijk We weten allemaal dat paarden die internationaal GP lopen soms wat scherper zijn en dat hun bovengemiddelde talent niet altijd makkelijk te hanteren is. Maar wat straf je af en hoe zorg je dat de beste proef wint en niet het braafste paard?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:18

Gewoon losrijden gaan meenemen in de jurering, dat gaat al een heleboel schelen denk ik. Worden mensen ook gedwongen om thuis anders te gaan trainen. En er is ook te zien of een paard gespannen is of niet en hoe het opgelost wordt. Of dat het paard juist gespannen raakt van de training etc.

Ik ben het met nummertje eens, ik zie de hyperflexie niet terug en zonder bewijs vind ik het altijd een beetje armzalig. Waarmee ik niet gelijk zeg dat het niet zo is, maar ik meen het toch echt altijd wel terug te zien in de ring. In ieder geval, zal ik er nog eens wat beter op gaan letten.

Er gaat een filmpje rond op youtube over de proef waar in hyperflexie en rollkur genoemd wordt en een zogenaamd pain face. Maar die kan werkelijk het verschil niet zien tussen een paard wat achter de loodlijn kruipt en rollkur imo. :o
Daar zouden zijn klapperlippen ook al niet goed zijn, dat de stang helemaal niet doorgetrokken is zien ze kennelijk niet. De tong zou blauw zijn en er wordt ook gezegd dat dit niet goed te zien is. (hoe komen ze er dan bij?) Enfin, kijk zelf maar.

https://www.youtube.com/watch?v=Z6_5H_HHOC4

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:28

Elisa2 schreef:

Van dat grietje mag Everdale niet eens zelf weten hoe hij zijn oren houdt. Zijn dit mensen die nog steeds denken dat oren naar voren betekent dat een paard blij is?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:37

Yup, dat denk ik wel..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:38

Veronica2 schreef:
MyWishMax schreef:

Dat zie je inderdaad wel een beetje. Bij het turnen gebeurde dat ook, daar werden op een zeker moment de marges tussen de podiumplaatsen zo klein dat ze de wijze van punten geven hebben aangepast. Bij de FEI zouden ze eens moeten bedenken tot in welke mate de huidige prijswinnaars ook echt het beeld laten zien dat de FEI nastreeft in haar reglementen en voorschriften. Daar zouden de punten op gebaseerd moeten zijn en misschien moeten bepaalde richtlijnen wel op het protocol terecht komen, of duidelijker.

Helemaal mee eens. :j

Ik snap trouwens ook wel dat de ruiters en amazones zelf in interviews niet helemaal eerlijk zijn over wat zij ervan vonden. Zelfs op lager niveau wordt het niet gewaardeerd als je aangeeft niet tevreden te zijn als je goede punten hebt. Plus dat zij ook met eigenaren, maar ook zeker met reclame te maken hebben. En zeg maar niks over social media waar iedereen iets van je vindt. Als je eens aangeeft dat paard dit en dat niet goed deed krijg je helemaal alles over je heen. Het veiligste is dus maar gewoon positief zijn haha.

De enige die echt weten wat ze van de proef vonden zijn de ruiters zelf en de trainers. De rest is denk ik vooral mooi weer spelen en onderling bespreken hoe en wat je gaat verbeteren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:39

Veronica2 schreef:
Elisa2 schreef:

Van dat grietje mag Everdale niet eens zelf weten hoe hij zijn oren houdt. Zijn dit mensen die nog steeds denken dat oren naar voren betekent dat een paard blij is?

Van haar zie ik altijd hele zwart witte video's. Niks is ooit goed of dat idee krijg ik erover. En als je aangeeft dat iets anders zit qua bijvoorbeeld regels in een land wordt reactie verwijderd of word je zelfs geblokkeerd.

Dat is dus ook niet dat open gesprek waar zij anderen van beschuldigen dat het niet mogelijk is en dat men er niet voor open staat.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:43

Elisa2 schreef:
Yup, dat denk ik wel..

Er is nog een lange weg te gaan voor deze mensen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:47

Ik heb een hekel aan dit soort mensen, ze stoken andere mensen op. Ik denk dan als je zoveel kritiek hebt..stap in het zadel en ga het goede voorbeeld geven.

Misstanden aan de kaak stellen is wat anders dan gewoon zo ongeveer (iedere) ruiter afkraken en allemaal zogenaamde dingen zien die er niet zijn. Nouja dat je reactie verwijderd wordt als deze niet strookt met wat ze willen horen zegt genoeg.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:05

Her hele verhaal van Parra wat nu naar buiten komt helpt ook niet mee natuurlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:10

Nee dat is zo..en die beelden zijn echt afschuwelijk om te zien.

En ik weet ook uit ervaring dat er ruiters zijn die inderdaad zo trainen. Ook in Nederland.