Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bulck schreef:Elisa2 schreef:Ehm.. volgens mij wordt hij nu gewoon gestart omdat ze Glamourdale bewaren voor het outdoor seizoen en de OS. Straks is het waarschijnlijk weer andersom.
Vind het wel bijzonder dat als Fry zo slecht zou rijden waarom ze dan afgelopen vrijdag de prijs voor beste harmonie won met O Frederique.. waarbij extra benadrukt werd dat deze prijs in het leven is geroepen om vriendelijker rijden te stimuleren.
https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/kwp ... ofrederic/
Ja dat ze dat wint vind ik eigenlijk ook een grote blamage en ook maar een heel subjectief gegeven (echte meetbare zaken worden niet in rekening gebracht en niet toevallig ook gegeven door de hoofdjury tijdens haar kur in Mechelen![]()
).
Ze kan heus wel een stuk rijden, maar met alles wat nu aan de gang is, vind ik het eerder een misplaatste troost-/sympathieprijs ofzo. Kijk de kritiek die ze over zich krijgt is best intens(en zou ook netter mogen) maar daar is ze ook een publiek figuur voor in de sport en heeft ze echt wel haar eigen aandeel in. Heb ze ook al verschillende keren zien opwarmen op CDI's, vriendelijk of zacht gaat het er niet aan toe (en heus niet enkel met Everdale dan), niet met de jonge hengsten (waar je dan nog van kan zeggen niet evident, weinig ervaring etc) en niet met de paarden tot het hoogste niveau. Dark Legend de staak in (niet meer verschenen sinds). Allemaal hyperflexed, eng en op spanning gereden (niet te verwarren met aanspanning en verbinding). En nogmaals zij is niet de enige, maar momenteel wel het hardst onder vuur.
Tijd voor de sport om te veranderen en dat in alle lagen, van boven tot onder. Echter vrees ik dat het al een stuk doorgeslagen is, om zomaar om te draaien (teveel belangen). Het zou haar sieren om misschien zelf een duidelijk signaal te geven en te veranderen. Maar ja ze rijdt natuurlijk voor eigenaren, die ook haar carriere bepalen.
Elisa2 schreef:bulck schreef:
Ja dat ze dat wint vind ik eigenlijk ook een grote blamage en ook maar een heel subjectief gegeven (echte meetbare zaken worden niet in rekening gebracht en niet toevallig ook gegeven door de hoofdjury tijdens haar kur in Mechelen![]()
).
Ze kan heus wel een stuk rijden, maar met alles wat nu aan de gang is, vind ik het eerder een misplaatste troost-/sympathieprijs ofzo. Kijk de kritiek die ze over zich krijgt is best intens(en zou ook netter mogen) maar daar is ze ook een publiek figuur voor in de sport en heeft ze echt wel haar eigen aandeel in. Heb ze ook al verschillende keren zien opwarmen op CDI's, vriendelijk of zacht gaat het er niet aan toe (en heus niet enkel met Everdale dan), niet met de jonge hengsten (waar je dan nog van kan zeggen niet evident, weinig ervaring etc) en niet met de paarden tot het hoogste niveau. Dark Legend de staak in (niet meer verschenen sinds). Allemaal hyperflexed, eng en op spanning gereden (niet te verwarren met aanspanning en verbinding). En nogmaals zij is niet de enige, maar momenteel wel het hardst onder vuur.
Tijd voor de sport om te veranderen en dat in alle lagen, van boven tot onder. Echter vrees ik dat het al een stuk doorgeslagen is, om zomaar om te draaien (teveel belangen). Het zou haar sieren om misschien zelf een duidelijk signaal te geven en te veranderen. Maar ja ze rijdt natuurlijk voor eigenaren, die ook haar carriere bepalen.
Heb je daar filmpjes van, haar losrijden?
Vaak zie ik bij die hyperflexed paarden ook het ea terug in de ring, bij haar niet maar wellicht ontgaat het mij. Wel zie ik mensen die achter de teugel kruipen gelijk rollkur noemen (niet jij) en dan denk ik..really?![]()
O Frederique en de hengstencompetitie is trouwens gewoon gratis terug te kijken op Clip my horse. Zoek opdracht O Frederique. Dan kun je zelf zien waar ze de prijs op gebaseerd hebben.
996981 schreef:“Vinden jullie dan serieus dat dit het beste beeld is dat getoond werd van alle GP combinaties op die wedstrijden? Dat vind ik nu echt het meest bizarre.
Dat een jurering faalt en dus die impressie geeft, snap ik nog, maar dat mensen (kennelijk dan met inkijk in de topsport) dat ook zo stellen?”
Née bulck. Dat vinden we niet en dat wordt hier ook niet gezegd. Als dat is wat jij leest heeft discussiëren geen zin.
En Charlotte kan er niks aan doen dat ze (te) hoog gepunt is. Ook dat is meermaals aangehaald.
Elisa2 schreef:Heb je daar filmpjes van, haar losrijden?
Vaak zie ik bij die hyperflexed paarden ook het ea terug in de ring, bij haar niet maar wellicht ontgaat het mij. Wel zie ik mensen die achter de teugel kruipen gelijk rollkur noemen (niet jij) en dan denk ik..really?![]()
O Frederique en de hengstencompetitie is trouwens gewoon gratis terug te kijken op Clip my horse. Zoek opdracht O Frederique. Dan kun je zelf zien waar ze de prijs op gebaseerd hebben.
MyWishMax schreef:Die hoge scoren zijn niet begonnen met Dujardin hoor, dat begon al eerder. Eerst was 80 procent die magische grens. Totilas was er ook zo 1 die steeds hogere scores kreeg die nog nooit gehaald waren.
En dan vond ik het toen wel terecht dat Valegro weer hogere scores kreeg, want dat beeld vond ik beter. Maar het wordt wel heel hoog.
CharleyT schreef:Persoonlijk zou ik meer de focus op het FEI jury corps willen leggen. Hun wijze van beoordelen geeft aan hoe de dressuursport eruit ziet, zag en gaat zien.
MyWishMax schreef:Die hoge scoren zijn niet begonnen met Dujardin hoor, dat begon al eerder. Eerst was 80 procent die magische grens. Totilas was er ook zo 1 die steeds hogere scores kreeg die nog nooit gehaald waren.
En dan vond ik het toen wel terecht dat Valegro weer hogere scores kreeg, want dat beeld vond ik beter. Maar het wordt wel heel hoog.
fokfanaat schreef:Idd als de jury een vriendelijke aanleuning hoger gaat waarderen gaat het vanzelf die kant op.
Veronica2 schreef:MyWishMax schreef:Die hoge scoren zijn niet begonnen met Dujardin hoor, dat begon al eerder. Eerst was 80 procent die magische grens. Totilas was er ook zo 1 die steeds hogere scores kreeg die nog nooit gehaald waren.
Dat zie je inderdaad wel een beetje. Bij het turnen gebeurde dat ook, daar werden op een zeker moment de marges tussen de podiumplaatsen zo klein dat ze de wijze van punten geven hebben aangepast. Bij de FEI zouden ze eens moeten bedenken tot in welke mate de huidige prijswinnaars ook echt het beeld laten zien dat de FEI nastreeft in haar reglementen en voorschriften. Daar zouden de punten op gebaseerd moeten zijn en misschien moeten bepaalde richtlijnen wel op het protocol terecht komen, of duidelijker.
Veronica2 schreef:Elisa2 schreef:
Van dat grietje mag Everdale niet eens zelf weten hoe hij zijn oren houdt. Zijn dit mensen die nog steeds denken dat oren naar voren betekent dat een paard blij is?