Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:03

Dat zou kunnen, maar dat is inderdaad niet zo moeilijk als je onder je niveau start.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:22

MyWishMax schreef:
Elisa2 schreef:
Nee, ik krijg eigenlijk ook wel een beetje een wrange smaak van dat ze zichzelf Nederlands kampioen heeft genoemd.

Volgens mij omdat ze ook een prijs won over alle klasses, omdat ze qua percentages het hoogste had?

Maar eerlijk is het idd niet. Had een niveau hoger gestart, wat het eigenlijke niveau is.

Dat dacht ik ook, maar dat is niet zo.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:48

Elisa2 schreef:
Nee, ik krijg eigenlijk ook wel een beetje een wrange smaak van dat ze zichzelf Nederlands kampioen heeft genoemd.

Maar dat is Britt ten voeten uit. Ze heeft op tv ook wel eens zitten te vertellen dat ze een NK ging rijden en dat was toen ze M2 startte en zich geselecteerd had voor Ermelo.

Ze zal met George niet hoger starten omdat hij dat niveau niet heeft. Men schijnt te denken dat dit een GP paard is, maar dat is hij niet. Hij kan misschien en dribbel, maar dat is het wel zo'n beetje. Het is nauwelijks een LT paard te noemen vanwege de kwaliteit van de wissels en vooral in de series is dat lastig. Daarom start ze hem op dit niveau en daarom zien we altijd van die filmpjes waar bepaalde dingen niet op de zien zijn, het is allemaal niet per ongeluk.

Leuke griet die Britt en fijn dat ze onze sport op een positieve manier promoot bij de jeugd. Het is allemaal superpositief en dat moeten we zo houden.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:15

Ze is wel overall kampioen geworden. Dat klopt wel hoor. Niet de hoogste level, maar wel hoogste score.
Ik vind dat ze heel knap rondstuurt met een paard met kwaliteit. Perfect niet. Wissel series zullen best lastig zijn net als de pirouettes en ontspanning in de stap. Level 4 is de Prix St Georges proef. En kür ook 2ers dacht ik, dat is natuurlijk best pittig. Dus snap wel dat ze daar nog liever even een jaartje mee wacht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:19

sunny44 schreef:
Ze is wel overall kampioen geworden. Dat klopt wel hoor. Niet de hoogste level, maar wel hoogste score.
Ik vind dat ze heel knap rondstuurt met een paard met kwaliteit. Perfect niet. Wissel series zullen best lastig zijn net als de pirouettes en ontspanning in de stap. Level 4 is de Prix St Georges proef. En kür ook 2ers dacht ik, dat is natuurlijk best pittig. Dus snap wel dat ze daar nog liever even een jaartje mee wacht.

Afbeelding

Afbeelding

?

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:19

Dat zijn de jonge paarden. Die krijgen anders gepunt (als Pavo/subli) en telt hiervoor niet mee

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:20

Die 1e zijn jonge paarden, volgens mij? Dat zal los zijn van de echte proeven op niveau. Jonge paarden kampioenschap en kampioenschappen op niveau.

Jonge paarden proeven worden anders gepunt en beoordeeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:21

Ah okay, dan had ze idd de hoogste overall score.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:21

Niet alles zal de persoonlijke keuze van Britt zijn.
Als BN'er met een contract en een gesponsord paard denk ik dat er heel wat moetjes bij komen kijken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:38

Dat paard heeft ze ipv salaris gehad bij een deal op tv. Die deal is allang klaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:16

En jij denkt dat Britt Dekker dus niet meer onder een of ander contract of sponsordeal staat?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:17

Veronica2 schreef:
Maar dat is Britt ten voeten uit. Ze heeft op tv ook wel eens zitten te vertellen dat ze een NK ging rijden en dat was toen ze M2 startte en zich geselecteerd had voor Ermelo.

Iedereen noemt de Hippiade een NK.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:22

Ineke2 schreef:
Dat paard heeft ze ipv salaris gehad bij een deal op tv. Die deal is allang klaar.

Mwah, ik denk niet dat Britt per programma 4 ton krijgt. Ik denk dat ze daarom nog van die suffe SBS programma's moet doen ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:30

Niobe schreef:
Ineke2 schreef:

Mwah, ik denk niet dat Britt per programma 4 ton krijgt. Ik denk dat ze daarom nog van die suffe SBS programma's moet doen ook.

Ja, het paard was in ruil voor x-aantal programma's, meen ik me te herinneren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:36

Ik heb het uiteraard niet alleen over dat contract, waarvan niemand hier ook precies weet wat er in staat opgenomen (waarschijnlijk niet enkel het deel dat ze op Instagram delen).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:39

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 12:43

Paard staat nog wel steeds op naam van Talpa/John de Mol

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:24

Veronica2 schreef:
Elisa2 schreef:

Ze zal met George niet hoger starten omdat hij dat niveau niet heeft. Men schijnt te denken dat dit een GP paard is, maar dat is hij niet. Hij kan misschien en dribbel, maar dat is het wel zo'n beetje. Het is nauwelijks een LT paard te noemen vanwege de kwaliteit van de wissels en vooral in de series is dat lastig. Daarom start ze hem op dit niveau en daarom zien we altijd van die filmpjes waar bepaalde dingen niet op de zien zijn, het is allemaal niet per ongeluk.

Leuke griet die Britt en fijn dat ze onze sport op een positieve manier promoot bij de jeugd. Het is allemaal superpositief en dat moeten we zo houden.

Ik dacht dat hij opgeleid en uitgebracht was in de pr St Georg. Heb hem ook nog nooit zien piafferen/ passageren en vraag me ook af of hij dat wel gaat kunnen. Maar dat zij dat er allemaal niet uit kan rijden dat snap ik ook wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:46

sunny44 schreef:

Waar, qua lvl 4. Maar die had wel meer gepast.
Maar ik vind dan eigenlijk dat je uitgesloten moet worden van de overal hoogste score prijs als je onder je niveau start. Want dit was vergelijkbaar met een Z2 proef, dus dat scheelt 2 klasses.
Als ik met die van mij 2 klasses lager ga starten weet je ook dat je veel hogere scores rijdt en in de 70% omdat het gewoon onder het niveau zit waar je op zit met je paard. Dat is dan niet fair tegenover de ruiters die wel op het echte niveau rijden. En dus niet de skills hebben van een hogere klasse.
PSG/interI is echt een groot verschil met Z1/Z2.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:50

Skessa_ schreef:

Ik heb nergens iets anders beweert toch?
Britt krijgt nu gewoon salaris voor haar tv-programma’s via Talpa / SBS6.

Er starten overigens zat ruiters in de L via de KNHS die veel hoger kunnen qua niveau.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:56

Ineke2 schreef:
Skessa_ schreef:

Ik heb nergens iets anders beweert toch?
Britt krijgt nu gewoon salaris voor haar tv-programma’s via Talpa / SBS6.

Er starten overigens zat ruiters in de L via de KNHS die veel hoger kunnen qua niveau.

Maar die starten dat niet met het paard waarmee ze in de L starten. Britt start met George al hoger. Dat is hetzelfde als dat ik met huidge paard, waarmee ik nu M1 /M2 start weer in de L1 of L2 mee ga doen op kampioenschappen.
En dat mag dus niet. Op die kampioenschappen van de knhs zijn er juist strengere regels en mogen sommige combinaties niet meedoen op een bepaald niveau terwijl ze daar buiten de kampioenschappen om wel in mogen starten.

Het gaat niet over kunnen, het gaat over niveau waar je in uitkomt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 14:02

Nee dat is zo, maar het is ook niet zo dat Britt iets tegen de regels doet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 14:05

Ik zou er als organisatie wel een regel aan gaan hangen. Dit is gewoon echt niet leuk en eerlijk naar de andere deelnemers toe.

Ik vind het ook geen overwinning voor haar. Komt meer over als valsspelen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 14:07

Elisa2 schreef:
Veronica2 schreef:

Ik dacht dat hij opgeleid en uitgebracht was in de pr St Georg. Heb hem ook nog nooit zien piafferen/ passageren en vraag me ook af of hij dat wel gaat kunnen. Maar dat zij dat er allemaal niet uit kan rijden dat snap ik ook wel.
Klopt en daar zit hij ook mee aan zijn max. Het is voor haar wel een fantastisch leerpaard en het is ook leuk om te zien dat ze serieus traint en lessen volgt met hem en haar andere paarden. Ze gaat er echt voor en over een tijdje komt er misschien weer een beter paard op haar pad en kan zij zich ook weer verder ontwikkelen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 14:41

Ik heb geen idee, maar is Britt als eens PsG gestart?
Want L4 is PsG niveau. L3 een klasse lager.
Als ze geen PsG gestart is, dan is het imo een hele logische klasse waar ze in start.
Ik zou het een beetje vreemd vinden om kampioenschappen in een klasse boven je niveau te starten..

Elisa2 schreef:
Ik zou er als organisatie wel een regel aan gaan hangen. Dit is gewoon echt niet leuk en eerlijk naar de andere deelnemers toe.

Ik vind het ook geen overwinning voor haar. Komt meer over als valsspelen.