Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Volgens mij roepen vooral de mensen die de last van de meerdere genomen nadelige maatregelen voelen..voor hen.
Want echt eerlijk verdeeld is het niet..het zijn niet vaak niet de mensen die het klimaat lopen te vervuilen met hun vele dure vakanties en vliegreizen.
Citaat:als je kunt mopperen over startgeld of een verhoging van het stalgeld - je geen arm mens bent.
Cer schreef:Nou ja het is wel een dure hobby..
dus je kan wel een hobby hebben, maar dan een andere...
Ik vind zelf paarden ook een dure hobby, maar goed, ik kom uit de randstad , waar niet iedereen een paard in de tuin heeft, maar waar het altijd al duur is geweest..
Dus waar een ander 400 euro per maand aan stalgeld uitgeeft, doe ik voor 4000 euro per jaar andere dingen... (ja, die som klopt niet helemaal, een paard hier is per jaar nóg duurder)
Cer schreef:Dus waar een ander 400 euro per maand aan stalgeld uitgeeft [...]
neetoch schreef:Maar even serieus... Het is toch ook logisch dat de mensen die het direct in hun portemonnee voelen erover zullen klagen? Net zoals dat de mensen die het helemaal niet voelen zullen zeggen dat de armen niet moeten zeuren want een paard hebben is een luxe.
Elisa2 schreef:Inderdaad en veel mensen met een eigen paard gaan nooit op vakantie, kopen geen dure setjes, maar zijn dag en nacht aan het werk voor dat paard.
Het is heel zuur als je er keihard voor werkt en niet meer kan betalen door deze graai regering die het inderdaad de afgelopen jaren alleen maar moeilijker heeft gemaakt voor de meeste mensen.
neetoch schreef:Tja ik voel het zeker wel moet ik zeggen. Het is voor mij de hoofdreden geweest om vorig jaar te stoppen met paarden aan huis. Ik ben ervoor verhuisd en heb de merrie die ik nog heb op een pensionstal gezet. Nou is die 20, dus als ik het straks helemaal niet meer kan betalen, wordt ze ingeslapen, want ik ga daar niet meer mee lopen leuren, met alle ellende van dien dan.
Dus ik ben nerveus ervan, dat mogen jullie gerust weten. Ik heb mijn ruim halve leven al paarden en ik kan mijzelf geen leven zonder voorstellen eerlijk gezegd. Het mag dan misschien wel een luxe zijn, dat snap ik best, maar voor mij is ze mijn maatje, mijn alles, mijn dagbesteding, mijn anti depressie middel. Waar ik dus eigenlijk vrijwel alles voor laat omdat dit mij gelukkig maakt. Dus tja...
DuoPenotti schreef:neetoch schreef:Tja ik voel het zeker wel moet ik zeggen. Het is voor mij de hoofdreden geweest om vorig jaar te stoppen met paarden aan huis. Ik ben ervoor verhuisd en heb de merrie die ik nog heb op een pensionstal gezet. Nou is die 20, dus als ik het straks helemaal niet meer kan betalen, wordt ze ingeslapen, want ik ga daar niet meer mee lopen leuren, met alle ellende van dien dan.
Dus ik ben nerveus ervan, dat mogen jullie gerust weten. Ik heb mijn ruim halve leven al paarden en ik kan mijzelf geen leven zonder voorstellen eerlijk gezegd. Het mag dan misschien wel een luxe zijn, dat snap ik best, maar voor mij is ze mijn maatje, mijn alles, mijn dagbesteding, mijn anti depressie middel. Waar ik dus eigenlijk vrijwel alles voor laat omdat dit mij gelukkig maakt. Dus tja...
Precies
En dan maar de hele tijd van die flauwe berichte te lezen van setjes en dikke suv's.
Dat zijn niet de mensen die in de problemen komen.
Wel mensen die 10 jaar terug zonder problemen een paard konden hebben. Maar ondertussen niet meer.
En het is geen fiets die je dan maar even makkelijk verkoopt.
Terwijl de dikke bedrijven die hier een belastingparadijs hebben niet aangepakt worden. Over het geld moet toch ergens vandaan komen....
Maar daar zit na dik wachtgeld waarschijnlijk het nieuwe baantje van de lui in Den haag, dus daar komen ze niet aan
josien_m_ schreef:Ik zal er geen dure setjes bijhalen.. Maar ergens moet het geld wel vandaan komen wat uitgegeven gaat worden.Het heffen van belastingen is daar eentje van. Het maakt niet uit waarop er belasting wordt geheven, dat kan op alles. Ik las ergens dat er vroeger een belasting was op de hoeveelheid vierkante meters glas in een huis. (niet in Nederland) Nederland is een rijk land, dat betekent niet dat alle inwoners rijk zijn uiteraard. Maar wel dat er nog heel veel kan hier. Er is eten en er zijn woningen. Niet allemaal eerlijk verdeeld. Net als inkomens die niet eerlijk zijn verdeeld. Nou kun je wel zeggen dat er niet geinvesteerd moet worden in de klimaatproblematiek of de vervuiling op land en in de zee omdat je er niet in gelooft. Als mensen met kennis en inzicht voorstellen doen, is het zeker van belang om ook naar de politieke visie te kijken. Je kunt dan een beetje inschatten wat iemand nastreeft en besluiten of je dat wilt steunen of niet. Waar ik wel moeite mee heb is dat veel mensen vooral gaan roepen wanneer ze zelf van een maatregel nadeel hebben. Het gevoel kan ik wel begrijpen, het doet pijn. Maar iedere groep die alleen voor zijn eigen belangen opkomt en geen rekening houdt met andere groepen, is niet echt in ieders belang bezig! Eten, onderdak en veiligheid (gezondheid), dat zijn de wezenlijke waardes heb ik geleerd op mijn wereldreis op de fiets jaaaaaren geleden. Al het andere is eigenlijk luxe.