Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janouk schreef:Een paard weggeven als weide maatje..........
In mijn ogen bijna altijd een illusie. We weten allemaal wat een paard maandelijks kost in onderhoud en maar te zwijgen over veearts rekeningen als je een beetje (boel) pech hebt.
Waarom zou iemand, die geen band heeft met je paard, een paard overnemen dat "kapot" is.
Gratis. En daar voor de rest van zijn leven voor zorgen?
Ik denk dat je wel heeeeel veel geluk moet hebben, als je voor een ouder geblesseerd paard een pensioenplek vindt die ook nog gratis is. Een illusie in deze wereld. Contract of geen contract.
manic schreef:Nou, toen ik besloot mijn paard (24, vergevorderde artrose) in te laten slapen waren we mensen die hem echt heel graag wilden overnemen om toch nog van alles te proberen en nu bijna boos zijn dat ik hem toch in heb laten slapen.
996981 schreef:Maar wat is dan ongezond? Een paard met een cyste hoeft daar geen last van te hebben. Een paard met kissing spines of eender welke aandoening ook niet.
Mogen alleen paarden met 1tjes dan verhandelt worden?
Elisa2 schreef:996981 schreef:Maar wat is dan ongezond? Een paard met een cyste hoeft daar geen last van te hebben. Een paard met kissing spines of eender welke aandoening ook niet.
Mogen alleen paarden met 1tjes dan verhandelt worden?
Ik ken geen enkel paard met een cyste die daar vroeg of laat geen last van gaat krijgen als er niks aan gedaan wordt (kan worden).
Kissing Spines, discutabel..ze worden vaak niet verkocht als er nog goed op gereden kan worden en ken er inmiddels helaas ook teveel die daardoor in de handel belanden waardoor men het keer op keer weer ging proberen want het verhaal werd er niet bij verteld. Of wel, maar dan dachten ze het te kunnen fixen..lukte niet en hoppa weer de handel in.
De cijfers op de benen is een ander verhaal, het gaat er om of een paard klinisch goed is en in staat is om psygisch en lichamelijk werk te doen waar de meeste mensen een paard voor kopen. Kan een dier dat niet meer, verkoop het dan gewoon niet.
Elisa2 schreef:Ja dan heb je het over de klinische keuring, ik doelde meer op klinisch goed zijn en blijven in het werk en het werk aan kunnen waar de meeste mensen een paard voor kopen.
Dat weten de meeste mensen die een paard verkopen wel, soms zit er een zware peesblessure in waar ze bijv. na wat rust prima door een klinische keuring mee kunnen komen maar bij belasting direct weer gaan kreupelen.
kimmie261 schreef:Ik heb er nu 1 gevonden, maar ik zou dus zo iemand zijn.. Ik heb geen paard nodig om er iets mee te doen, ik rij niet meer, ik vind het wél leuk dat er wat paarden op ons land lopen, anders is die wei er ook maar voor niets.. dus ja, ik zou zo iemand zijn die een kapot of oud paard een plek geef hier, nu ik ineens 2 paarden moest afgeven, was de wei wel erg leeg met nog maar 2 paarden erop, en gelukkig vond ik mensen die een plekje zochten voor een gepensioneerde merrie, en die mag hier haar oude dag slijten, ze is al 25 dus lang zal ze er niet zijn, mocht ze gaan hemelen zou ik wéér een paard een plekje hier willen geven, maar ik hoef geen jong gezond paard te hebben, doe er toch niets mee...
kimmie261 schreef:janouk schreef:Een paard weggeven als weide maatje..........
In mijn ogen bijna altijd een illusie. We weten allemaal wat een paard maandelijks kost in onderhoud en maar te zwijgen over veearts rekeningen als je een beetje (boel) pech hebt.
Waarom zou iemand, die geen band heeft met je paard, een paard overnemen dat "kapot" is.
Ik denk dat je wel heeeeel veel geluk moet hebben, als je voor een ouder geblesseerd paard een pensioenplek vindt die ook nog gratis is. Een illusie in deze wereld. Contract of geen contract.
Ik heb er nu 1 gevonden, maar ik zou dus zo iemand zijn.. Ik heb geen paard nodig om er iets mee te doen, ik rij niet meer, ik vind het wél leuk dat er wat paarden op ons land lopen, anders is die wei er ook maar voor niets.. dus ja, ik zou zo iemand zijn die een kapot of oud paard een plek geef hier, nu ik ineens 2 paarden moest afgeven, was de wei wel erg leeg met nog maar 2 paarden erop, en gelukkig vond ik mensen die een plekje zochten voor een gepensioneerde merrie, en die mag hier haar oude dag slijten, ze is al 25 dus lang zal ze er niet zijn, mocht ze gaan hemelen zou ik wéér een paard een plekje hier willen geven, maar ik hoef geen jong gezond paard te hebben, doe er toch niets mee...
996981 schreef:Elisa2 schreef:Ja dan heb je het over de klinische keuring, ik doelde meer op klinisch goed zijn en blijven in het werk en het werk aan kunnen waar de meeste mensen een paard voor kopen.
Dat weten de meeste mensen die een paard verkopen wel, soms zit er een zware peesblessure in waar ze bijv. na wat rust prima door een klinische keuring mee kunnen komen maar bij belasting direct weer gaan kreupelen.
Als jij garanties kan bieden dat een paard klinisch goed blijft koop ik in het vervolg enkel en alleen nog bij jou
Evamarie schreef:Er zijn ook mensen met een goed hart die het wel leuk vinden een paard erbij te verzorgen. Ook mensen die je misschien eerst nog niet kent.
DuoPenotti schreef:ElCamino schreef:Paard zoekt baas doet helemaal niet hetzelfde! Wat een kromme vergelijking.
Die nemen paarden over en zoeken er tegen betaling een goed thuis voor, die zijn transparant en paarden worden gewoon verkocht terwijl men daarvan op de hoogte is.
Niks illegaals aan.
Misschien je even verdiepen in wat ze nog meer doen
kimmie261 schreef:janouk schreef:Een paard weggeven als weide maatje..........
Ik heb er nu 1 gevonden, maar ik zou dus zo iemand zijn.. Ik heb geen paard nodig om er iets mee te doen, ik rij niet meer, ik vind het wél leuk dat er wat paarden op ons land lopen, anders is die wei er ook maar voor niets.. dus ja, ik zou zo iemand zijn die een kapot of oud paard een plek geef hier, nu ik ineens 2 paarden moest afgeven, was de wei wel erg leeg met nog maar 2 paarden erop, en gelukkig vond ik mensen die een plekje zochten voor een gepensioneerde merrie, en die mag hier haar oud,m e dag slijten, ze is al 25 dus lang zal ze er niet zijn, mocht ze gaan hemelen zou ik wéér een paard een plekje hier willen geven, maar ik hoef geen jong gezond paard te hebben, doe er toch niets mee...
Cantodea11 schreef:Ik snap sowieso iet dat je je paard aan een vreemde mee geeft en die vervolgens vertrouwd met je maatje want dat zijn onze paarden hier en als ze iets hebben zou ik eerder de da erbij halen en ja met pijn in mijn hart een nare beslissing g nemen want waar komt zo’n paard dan terecht
Ik praat niet goed wat rabia gedaan heeft maar ze zal vast niet de enige zijn die zo haar geld verdient