Veulen84 schreef:xmarliez schreef:Ik lees vooral ‘ik zou daar niet gaan trainen’ en ‘ik vind dit geen dressuur’. Echt, who caresjullie hebben dit paard niet, hoeven niet bij Bartels te rijden, hoeven hier ook geen mening over te hebben. Wat is er mis met blij zijn voor iemand ondanks dat het niet jouw stijl is? We kunnen niet allemaal in het zelfde straatje lopen en iedereen heeft een ander idee bij dressuur en bij trainen. Wat een discussies altijd terwijl er niemand gelijk of ongelijk heeft.
(Jaja dit is een forum waar lekker iedereen een mening mag geven, i know…. Maar doordat er zo weinig begrip en sympathie voor elkaar is blijft er dadelijk geen sport meer over).
@superpony, wauw heftig om te zeggen dat iemand de verkeerde keuzes maakt….. het is toch niet jouw leven? Dus ook niet jouw keuzes.
Ik denk dat voor veel ruiters het punt is dat het al geen sport meer is. Voor veel mensen is showdressuur namelijk niet wat ze willen. Er zullen er zat zijn voor wie het wel haalbare kaart is, maar die het gewoon niet willen. Dat zijn de mensen die vervolgens te horen krijgen dat hun paard niet genoeg toon heeft. Dat hun paard meer draagt en zakt van achter wordt dan niet meer mee beoordeeld, want dat spectaculaire voorbeen is er niet.
Als ze allebei de zelfde kansen zouden hebben zou veel minder wriktie opleveren. Maar dat gebeurt niet, wat dus betekend dat voor een groep mensen de sport langzaam aan het sterven is. En dan moet je soms wel zeggen dat je het er niet mee eens bent. Want je geloofd in jouw rijstijl en niet in showdressuur.
En als je dat doet ben je onbekwaam en jaloers.
jullie hebben dit paard niet, hoeven niet bij Bartels te rijden, hoeven hier ook geen mening over te hebben. Wat is er mis met blij zijn voor iemand ondanks dat het niet jouw stijl is? We kunnen niet allemaal in het zelfde straatje lopen en iedereen heeft een ander idee bij dressuur en bij trainen. Wat een discussies altijd terwijl er niemand gelijk of ongelijk heeft.
.
maar ambassadeur van de sport, kom op zeg.