Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik voel echt het hersenvocht niet stromen, hoe zeer ik ook mijn best deed.DuoPenotti schreef:Precies.
Ik heb mij ook wel eens afgevraagd als beide paarden van iemand waren geweest die daar echt niet voor open stonden hoe het hen dan was vergaan.
Mijn sjimpie ingeslapen met 7. Advies DA.
Daarna nog Z gelopen en 26 geworden.
En mijn huidige paard. Die maar 4 maanden in een jaar paard kon zijn.
Als dit niet had geholpen dan was zij er waarschijnlijk ook niet meer geweest.
sevke schreef:Trouwens dat van die lever was een grap. Ik ben geen arts, ik stel geen diagnoses en ik stel geen behandeling voor. Ik reageerde gewoon op die onzinnige stelling van de "vastzittende lever".
Veronica2 schreef:sevke schreef:Trouwens dat van die lever was een grap. Ik ben geen arts, ik stel geen diagnoses en ik stel geen behandeling voor. Ik reageerde gewoon op die onzinnige stelling van de "vastzittende lever".
De vastzittende lever is van dezelfde orde als de "lekkende darm", dat is ook een niet bestaande aandoening waar goud mee wordt verdiend in het alternatieve circuit. Onzekerheid maakt mensen kwetsbaar voor zulke verhalen en daarom blijft dit allemaal bestaan. Je krijgt een niet bestaande aandoening bij jezelf of je paard op je bord, je schrikt je het apenzuur, maar gelukkig heeft de peut van dienst er toevallig ook een oplossing voor en die kan er ook niks aan doen dat het zo duur is allemaal
Elisa2 schreef:Wat dragen opmerkingen als “Maar ga lekker medicatie slikken als je voor de makkelijke en domme weg wilt gaan. Goed voor je gezondheid ook, al die medicatie” en “Denk dat je zelf dan toch heel goed voelt in je lichaam wat wel of niet werkt. En de mensen die beweren dat dat psychisch is zijn zelf psychisch niet helemaal 100% in de bovenkamer hoor” daaraan bij? Dat komt eerder gepikeerd dan verhelderend over.Captain schreef:Joh Elisa wees niet zo op je teentjes getrapt.
Ik ben niet op mijn teentjes getrapt, wil even laten zien hoe absurd sommige denkwijzen zijn.
Elisa2 schreef:Dan nog zijn het gepikeerde opmerkingen op de persoon en niet op de bal. En nare opmerkingen ook nog eens.Dan haal je het uit de context.
Als mensen gaan beweren dat mijn eigen ervaringen van mijn eigen lichaam gebaseerd zijn op een placebo effect. Dan denk ik echt dat er iets niet helemaal goed gaat in de manier waarop zij denken.
Als mensen denken dat medicatie slikken een oplossing is om het parasympatische zenuwstelsel tot rust te brengen en dat dat gezonder is dan het lichaam zelf in die staat te brengen. Dan zat ik daar ook mijn vraagtekens bij.
Wat denk je zelf wat medicatie doet qua bijwerkingen ook?
Daarnaast komt het je geloofwaardigheid ook niet bepaald ten goede als je in het ene topic vraagt om “wetenschappelijk bewijs” voor iets, om in het andere topic wetenschappelijk onderzoek af te doen als bekrompen, behoudend en onzin omdat het niet in je straatje past.
Elisa2 schreef:Zelfs al gebruikte ik geen medicatie, medicatie de “domme oplossing” noemen, getuigt nou niet van heel veel kennis of empathie.Volgens mij voel jij je persoonlijk aangesproken omdat je medicatie gebruikt.
Ik weet verder niet waar je op doelt maar vind het bijzonder dat als anderen mijn ervaringen af doen als placebo en geloof dat dat dan niet op de man zou zijn. Iets met twee maten meten?
De gemiddelde faculteit Geesteswetenschappen of Sociale Wetenschappen mocht willen dat ze zoveel geld hadden als medische faculteiten.
Elisa2 schreef:Dan haal je het uit de context.
Als mensen gaan beweren dat mijn eigen ervaringen van mijn eigen lichaam gebaseerd zijn op een placebo effect. Dan denk ik echt dat er iets niet helemaal goed gaat in de manier waarop zij denken.

Mkango schreef:Voor geneeskundig onderzoek vaak geen geld?De gemiddelde faculteit Geesteswetenschappen of Sociale Wetenschappen mocht willen dat ze zoveel geld hadden als medische faculteiten.
rien10 schreef:Ik denk dat een cranio sacraal topic openen geen slecht idee is. Dan houden we het hier op coaching met behulp van paarden. (Niet paarden coaching).
Veronica2 schreef:sevke schreef:Trouwens dat van die lever was een grap. Ik ben geen arts, ik stel geen diagnoses en ik stel geen behandeling voor. Ik reageerde gewoon op die onzinnige stelling van de "vastzittende lever".
De vastzittende lever is van dezelfde orde als de "lekkende darm", dat is ook een niet bestaande aandoening waar goud mee wordt verdiend in het alternatieve circuit. Onzekerheid maakt mensen kwetsbaar voor zulke verhalen en daarom blijft dit allemaal bestaan. Je krijgt een niet bestaande aandoening bij jezelf of je paard op je bord, je schrikt je het apenzuur, maar gelukkig heeft de peut van dienst er toevallig ook een oplossing voor en die kan er ook niks aan doen dat het zo duur is allemaal
Mkango schreef:Voor geneeskundig onderzoek vaak geen geld?De gemiddelde faculteit Geesteswetenschappen of Sociale Wetenschappen mocht willen dat ze zoveel geld hadden als medische faculteiten.
Gelukkig ben jij niet degene die beoordeelt wat het lichaam wel of niet zelf kan oplossen, daar zijn mensen voor die daar bijna een decennium voor in de schoolbanken zitten. Schoenmaker, blijf bij je leest zou ik zeggen, en die leest is duidelijk niet geneeskunde of wetenschap in bredere zin.