Duits paard loopt met hoofd en staart aan elkaar vastgebonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:11

Wintu schreef:
superpony schreef:
Het is vrij standaard dat mensen dan willen dat je beter laat zien of dat je geen kritiek mag hebben als je niet op het allerhoogste niveau rijdt. Het is vermoeiend in belangrijke discussies dat men altijd weer daarop teruggrijpt.

Oh die dooddoener idd of als je op hoog niveau rijdt, heb je meer verstand van het wezen paard

Dat zegt werkelijk niemand.

Wintu schreef:
Ik zal verder nooit commentaar leveren of een oefening technisch goed uitgevoerd is of niet, maar je ziet prima hoe een paard er onder is.

Daar heeft niemand bezwaar tegen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:12

Als zelfs de sport er onderling niet uitkomt.. ik
weet nog wel dat de ene kant Totilas helemaal fantastisch vond en de andere kant vond t helemaal niks..
als ik als leek op bokt soms lees dat men het jammer vond dat zus en zo gewonnen heeft want die rijdt streng en dat die en die veel vriendelijker rijdt maar niet hoog geplaatst werd,
dan zou ik ook niet weten hoe de sport zichzelf moet regulieren..

Heel af en toe zie ik nog filmpjes op Facebook van 1 of andere fantastische reiningproef waar men helemaal lyrisch van is. Neus over de vloer, achterwaarts rennen, alles ziet er gekunsteld uit
Maar blijkbaar is dat hoe men het wil..nou, dan is dat blijkbaar wat t is. En zolang de training super paard vriendelijk gegaan is, wat ze dan zeggen, dan doe je er weinig tegen ..

Avalanche

Re: Duits paard loopt met hoofd en staart aan elkaar vastgebonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:15

Maar hoeveel mensen doen er wel niet aan paardensport? Je kunt toch werkelijk niet verwachten dat al die mensen het eens gaan zijn?

De meerderheid is het wel eens dat bv barreren echt niet meer van deze tijd is. Of stands. Of een luchtzuigband. Of 24/7 op stal staan. Of..... of..... of....... en dat lijkt me winst.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:19

Avalanche schreef:
Wintu schreef:

Oh die dooddoener idd of als je op hoog niveau rijdt, heb je meer verstand van het wezen paard

Dat zegt werkelijk niemand.

Wintu schreef:
Ik zal verder nooit commentaar leveren of een oefening technisch goed uitgevoerd is of niet, maar je ziet prima hoe een paard er onder is.

Daar heeft niemand bezwaar tegen.

Ik heb het over de dagelijkse praktijk en daar wordt dat wel degelijk gezegd hoor, anders noemde ik het niet. Als ik commentaar geef op iemand, niet qua rijden, maar bijvoorbeeld wat betreft voerbeleid, dan kijkt men toch vaak met enig dedain op je neer, wat weet jij daar nu van met je boerenknol en je bosritten. Zelfs wat betreft het passen van dekens, als ik een maat noem, dan word je aangekeken, wat weet jij daar nu van, wij zeggen dit, dus dan is dat zo, jij weet niks, want je rijd amper. Achteraf had ik we degelijk gelijk trouwens :D

Maar serieus, dit zijn enkel wat voorbeelden uit mijn dagelijkse omgeving, maar het gebeurd wel degelijk veel.
Ook wel logisch, dat wordt met de paplepel ingegoten immers, kijk eens naar de kleine kinders op de maneges, tegen wie kijken ze op, waar zijn ze fan van, van de mensen die goed kunnen rijden. Niet van een groom of iemand die op stal werkt.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:20

Wilde de beelden kijken want was wel nieuwsgierig, maar eerst 25 verschillende advertenties voor 4 seconden beeld kijken, was ik heel snel klaar.. Wat een butt pagina..

En er zijn zoveel idioten op de wereld en dat is met de komst van internet alleen maar erger geworden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:27

Avalanche schreef:
Maar hoeveel mensen doen er wel niet aan paardensport? Je kunt toch werkelijk niet verwachten dat al die mensen het eens gaan zijn?

De meerderheid is het wel eens dat bv barreren echt niet meer van deze tijd is. Of stands. Of een luchtzuigband. Of 24/7 op stal staan. Of..... of..... of....... en dat lijkt me winst.

Die tijd zijn we hopelijk bijna voorbij.. dus nu verder..

Jij geeft als reactie op iemand dat sjorren niet nodig is / niet werkt (of ongeveer zoiets, ivm voorbenen hoog en teugels kort) maar het gebeurt wel. Dan geef je een korte uitleg over hoe het moet (denk ik).. maar eerlijk, dat hoef je hier niet te vertellen.. dat zou je dan moeten vertellen aan de mensen die wel sjorren en drijven (dus met iedere pas de spoor erin, en van voor op de handrem houden). Dat jij weet het anders kan, zegt niet dat t andere niet gebeurt, toch?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:28

Wintu schreef:
Ik heb het over de dagelijkse praktijk en daar wordt dat wel degelijk gezegd hoor, anders noemde ik het niet. Als ik commentaar geef op iemand, niet qua rijden, maar bijvoorbeeld wat betreft voerbeleid, dan kijkt men toch vaak met enig dedain op je neer, wat weet jij daar nu van met je boerenknol en je bosritten. Zelfs wat betreft het passen van dekens, als ik een maat noem, dan word je aangekeken, wat weet jij daar nu van, wij zeggen dit, dus dan is dat zo, jij weet niks, want je rijd amper. Achteraf had ik we degelijk gelijk trouwens :D

Maar waar bemoei je je mee als je steeds ongevraagd mensen ergens op aan spreekt?
Ik zou werkelijk dol worden als ik iemand op stal had staan die zich met andere pensionklanten de hele tijd bemoeit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:35

Cer schreef:
Avalanche schreef:

Die tijd zijn we hopelijk bijna voorbij.. dus nu verder..

Jij geeft als reactie op iemand dat sjorren niet nodig is / niet werkt (of ongeveer zoiets, ivm voorbenen hoog en teugels kort) maar het gebeurt wel. Dan geef je een korte uitleg over hoe het moet (denk ik).. maar eerlijk, dat hoef je hier niet te vertellen.. dat zou je dan moeten vertellen aan de mensen die wel sjorren en drijven (dus met iedere pas de spoor erin, en van voor op de handrem houden). Dat jij weet het anders kan, zegt niet dat t andere niet gebeurt, toch?

Dat zegt het idd niet. Maar even in de context: SP pakt kin op de borst én met voorbenen zwaaien in een zin. Dat is ten eerste technisch simpelweg niet mogelijk. Die voorbenen gaan er niet zo uitkomen op het moment dat de kin op de borst is.

Verder wordt gesuggereerd dat het dus altijd met sjorren gebeurt, iets wat ik weerleg. Dát is het argument hier. Overigens vertel ik dat wel degelijk aan mensen, ik geef namelijk ook les.
Overigens is het een uitstekend voorbeeld van een argument wat er niet van getuigt dat je daar ooit maar aan geroken hebt. Dan zou je dat namelijk weten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:43

Nou ik meende dat er iets staat als “als teveel mensen het mooi vinden”, niet dat het “altijd” zo gedaan wordt, dacht ik. Maar het is de vorige pagina en ik heb die er niet bij.

Verder mis je mn punt een beetje.

En ik mis even waar ik aan geroken zou moeten hebben?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:46

Ik ken toch een heel groepje mensen die de kin op de borst trekken en vervolgens die paarden zo opstomen dat ze mega hun voorbeen eruit gooien. Een van de redenen waarom Rollkur bedacht is. Er loopt teveel bewijs dat het technisch wel degelijk mogelijk is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:48

Benzz schreef:
Wintu schreef:

Maar waar bemoei je je mee als je steeds ongevraagd mensen ergens op aan spreekt?
Ik zou werkelijk dol worden als ik iemand op stal had staan die zich met andere pensionklanten de hele tijd bemoeit.

Misschien moet jij niet telkens aannames doen ;) dat is al de tweede keer vandaag.
Hoe kom jij er bij dat ik steeds ongevraagd mensen aanspreek en ik me de hele tijd met andere pensionklanten bemoei? Dat verzin je er zelf ter plekke bij.
Jij kent de situaties waarin dit gezegd werd helemaal niet en de mensen in kwestie niet (hoe kom je er bij dat het pensionklanten waren bijvoorbeeld). Dat is een hele vervelende manier om mensen op hun nummer proberen te zetten, misschien kun je het bij feiten houden die ik wel heb gezegd en niet van alles er bij verzinnen? Bij voorbaat dank ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:51

Wat is je punt dan?

En nee, niet jij, maar SP.

Als je namelijk bezig bent geweest met de draf verbeteren/een tweede draf ontwikkelen, weet je dat dit:
superpony schreef:
Als paarden met hun voorbenen naar de lucht schoppen en de kin op de borst hebben, vinden nog steeds teveel mensen dat geweldig en mooi.

technisch onmogelijk is.

En dat is een voorbeeld van een commentaar waar ik denk dat het technisch commentaar is op iets wat de persoon nooit zelf gedaan heeft en ook niet snapt hoe het werkt, want anders zou je weten dat dit niet kan.

Waarmee ik commentaar op het sjorren op zichzelf niet afwijs, want dát is een heel goed punt.
Maar die voorbenen....... heel veel warmbloeden zijn hypermobiel en ze gaan echt vanzelf met die voorbenen gooien, en hoe meer ze zichzelf gaan dragen, hoe meer ze dat gaan doen. Dus ik vind dat geen reden tot kritiek op de ruiter en ook niet iets wat je als ruiter moet willen voorkomen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:55

Wintu schreef:

Maar hoe is dat relevant voor deze discussie dan, want dat punt zie ik niet.
En volgens mij ligt het nogal aan het commentaar wat je geeft hoe mensen reageren. Heel lullig maar ik hoef ook geen commentaar op mijn voerbeleid van een meisje wat 2x per week een verzorgpaard heeft. Ik hoef zelfs van de meeste eigenaren daar geen commentaar op.
Ook management van je paarden is een vak op zich.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:56

Wintu schreef:
Misschien moet jij niet telkens aannames doen ;) dat is al de tweede keer vandaag.
Hoe kom jij er bij dat ik steeds ongevraagd mensen aanspreek en ik me de hele tijd met andere pensionklanten bemoei? Dat verzin je er zelf ter plekke bij.
Jij kent de situaties waarin dit gezegd werd helemaal niet en de mensen in kwestie niet (hoe kom je er bij dat het pensionklanten waren bijvoorbeeld). Dat is een hele vervelende manier om mensen op hun nummer proberen te zetten, misschien kun je het bij feiten houden die ik wel heb gezegd en niet van alles er bij verzinnen? Bij voorbaat dank ;)

Volgens mij ben jezelf degene met het probleem. Je geeft aan dat je commentaar geeft op een voerbeleid en vervolgens dat mensen je niet serieus nemen.

Ik weet het niet hoor.......

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:57

Avalanche schreef:
En volgens mij ligt het nogal aan het commentaar wat je geeft hoe mensen reageren. Heel banketstaaf maar ik hoef ook geen commentaar op mijn voerbeleid van een meisje wat 2x per week een verzorgpaard heeft. Ik hoef zelfs van de meeste eigenaren daar geen commentaar op.

Ik wil zelfs van niemand commentaar.......

Als ik iemand om advies vraag en deze geeft advies, dan doe ik er wel of niet wat mee. Maar commentaar is altijd ongevraagd.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:59

Ja eens. En echt, waar bemoeien mensen zich mee......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:05

Denken jullie niet dat hier een stuk ook zit van het grote probleem in de sport? Mensen die een ander eens voorzien van een goh zou je niet beter zus of zo. Worden de grond in geboord en moeten zich nergens mee bemoeien...

En natuurlijk moeten mensen zich niet ongevraagd met elk wissewasje bemoeien zeker niet. Maar weet je wat het is? Mensen op stallen die zeggen mijn paard heeft steeds stalbenen, maar zegt iemand goh ja misschien is die 2 uur paddock niet voldoende en moet je hem meer buiten zetten?

Of een paard met steeds buikpijn waar kilo's voer met veel suikers en zetmeel ingaan. Een mager paard die veel te weinig hooi krijgt. Paarden die ''niet willen luisteren'' en waarbij baasje als je er bij in rijdt non stop op het paard loopt te zeiken en te doen maar met een zadel rijdt die voor geen meter past.

Maar wee gebeente als je je in de paarden durft te ''bemoeien'' met iemand. Dan is het huis te klein.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:08

mee eens Spenk. Verhalen over mishandeling en dan niks doen want tja....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:12

Avalanche schreef:
Wintu schreef:

En volgens mij ligt het nogal aan het commentaar wat je geeft hoe mensen reageren. Heel banketstaaf maar ik hoef ook geen commentaar op mijn voerbeleid van een meisje wat 2x per week een verzorgpaard heeft. Ik hoef zelfs van de meeste eigenaren daar geen commentaar op.

Relevantie in de discussie, was het feit dat SP noemde dat je als je commentaar geeft, meestal te horen krijgt dat je het dan maar even beter voor moet doen. Dat mensen hun mond maar niet meer open trekken, omdat dan met die dooddoener gegooid wordt en dat dat niet alleen voor het rijden op gaat, maar ook voor de rest. Daarom stellen mensen misstanden minder snel aan de kaak.

Het commentaar op het voerbeleid, mijn paard ging mee in het voerbeleid. Er zou meerdere malen ruwvoeder verstrekt worden, enkel stopte men na 14 uur met het vertrekken van hooi. Pas om 8 uur werd er weer hooi verstrekt, daar heb ik toen iets van gezegd. maar wat wist ik er nu van, deden ze al jaren zo en was nog nooit een paard van dood gegaan.
Ik ben niet het bemoeizuchtige type hoor, maar als mijn paard er onder lijdt, dan wel ja.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:13

Benzz schreef:
Wintu schreef:

Volgens mij ben jezelf degene met het probleem. Je geeft aan dat je commentaar geeft op een voerbeleid en vervolgens dat mensen je niet serieus nemen.

Ik weet het niet hoor.......

Joh wat een vijandigheid hier, nogmaals niks zeggen als je niet van de hoed en de rand weet

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:15

Dat soort stallen moet je gewoon niet willen staan. Dat ze nog bestaan vind ik al een raadsel.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:16

Wintu schreef:
Joh wat een vijandigheid hier, nogmaals niks zeggen als je niet van de hoed en de rand weet

Lees gewoon even terug hoe je op mij reageert. Dat is pas vijandig.

Dit is een forum, als je een stelling neerlegt zonder de hoed en de rand erbij te vertellen, reageren mensen op was ze lezen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:22

Dus als je iets van mishandeling ziet, moet je reageren want heb je er wel iets mee gedaan, of nee je moet niets zeggen want waar bemoei je je mee. Zo wordt het wel heel lastig om mishandeling uit te bannen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:23

Mishandeling is iets heel anders dan overal wat van zeggen. Iedere stal heeft altijd wel 1 persoon die overal wat van vind.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:25

Benzz schreef:
Wintu schreef:

Lees gewoon even terug hoe je op mij reageert. Dat is pas vijandig.

Dit is een forum, als je een stelling neerlegt zonder de hoed en de rand erbij te vertellen, reageren mensen op was ze lezen.

Ja, dat mag, maar jij verzint er zelf nog een paar dingen bij, die je helemaal niet hebt gelezen, omdat ik ze domweg niet heb geschreven ;) en dat vind ik niet kunnen.