Jessix schreef:De meeste ruiters zijn ook geen eigenaar van het paard en hebben die zeggenschap dan ook niet. Anky heeft dat wel gehad met in elk geval 3 van haar paarden. En ja het siert haar dat ze hen tot de dood heeft gehouden.
Ze zal hem vast missen. Veel sterkte voor haar en iedereen die hem lief had.
Jessix schreef:Ayasha schreef:
Dat is een keuze die zo’n ruiter maakt hè.
Nee vind ik niet, als je de middelen niet hebt valt er weinig te kiezen.
Ook de gewone ruiters kunnen daar een voorbeeld aan nemen. Ik erger me aks ik weer de advertenties langs zie komen met 18+ paarden die minder of niet meer geschikt zijn voor de sport en "met pijn in hun hart" worden verkocht voor een zo hoog mogelijk bedrag om elders nog een paar jaar al dan niet aangepast bereden of met pensioen, te mogen doorbrengen.
De afdankertjes.
En dan verband zijn e verdrietig als die lieve mensen toch het paard aan het werk zetten of doorverkopen.
Paarden hechten zich ook aan weidemaatjes, mensen/verzorgers en een (fijne) plek.
Mijn ruin kreeg met 12 spat. Hij is nu 31,5 jaar oud. Mijn wedstrijden heb ik gereden met paarden van anderen. O a. Hobby Fokkers, omdat ik niet een 2e paard op pension kon zetten qua kosten en beloofd had dat hij bij mij oud mocht worden.