Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mkango schreef:Loretta schreef:Er zijn landen om ons heen waar het aandeel mensen (boeren) met geweren een stuk hoger is dan in Nederland. Zijn daar continu massamoorden? Nee. Je argument gaat dus niet op. En aangezien je zo tegen de wolf bent, vraag ik me af hoe je het dan wilt oplossen. Zwaaien met een toverstafje?
Tja, iedere eigenaar van vee een jachtgeweer. Alweer zo'n oplossing die in de praktijk meer problemen geeft dan oplossingen. Namelijk wapenbezit. Het is vrij onwenselijk om iedereen een jachtgeweer te geven in een land als Nederland. Het laat alleen maar zien dat de wolf hier niet past. Het is hier geen Texas, Arizona of Alaska.
hns schreef:Andere landen hebben bossen zo groot als heel NL (of zelfs groter).
Andere landen hebben natuurlijke vijanden.
Andere landen hebben grote stukken onbewoond gebied, je weet dat je daar wolven/beren etc tegen kan komen. Hetzelfde principe als dat je de zee ingaat, waar je ook van alles kan tegen komen.
Andere landen hebben zich al jaren weten te wapenen tegen zulke roofdieren, maar hebben nogmaals genoeg ruimte, zodat die paar afgeschoten dieren geen dreiging vormen in de populatie.
Andere landen houden de populatie in toom.
Zo en slachtvee vergelijken met een kinderpony gaat er bij mij niet in. Ik houd van dieren, maar het zijn dieren. Tuurlijk wil ik wel dat ze een goed leven hebben ook slachtvee!!
Mensen die dat argument blijven rondbazuinen... wat doen orka's? Die spelen met hun prooi en niet zo zacht ook. Wolven en andere roofdieren gaan ook niet met fluwelen handschoenen te werk.
Het is natuurlijk dat er vleeseters zijn, daar hoort de mens ook bij.
Popstra schreef:hns schreef:Andere landen hebben bossen zo groot als heel NL (of zelfs groter).
Andere landen hebben natuurlijke vijanden.
Andere landen hebben grote stukken onbewoond gebied, je weet dat je daar wolven/beren etc tegen kan komen. Hetzelfde principe als dat je de zee ingaat, waar je ook van alles kan tegen komen.
Andere landen hebben zich al jaren weten te wapenen tegen zulke roofdieren, maar hebben nogmaals genoeg ruimte, zodat die paar afgeschoten dieren geen dreiging vormen in de populatie.
Andere landen houden de populatie in toom.
Zo en slachtvee vergelijken met een kinderpony gaat er bij mij niet in. Ik houd van dieren, maar het zijn dieren. Tuurlijk wil ik wel dat ze een goed leven hebben ook slachtvee!!
Mensen die dat argument blijven rondbazuinen... wat doen orka's? Die spelen met hun prooi en niet zo zacht ook. Wolven en andere roofdieren gaan ook niet met fluwelen handschoenen te werk.
Het is natuurlijk dat er vleeseters zijn, daar hoort de mens ook bij.
Ik vraag me af wat een natuurlijke vijand van een wolf is!? Kan me enkel een beer voorstellen maar ik denk dat een wolf daar te slim en te snel voor is om door gepakt te worden.
hns schreef:Wolven hebben vaak genoeg strijd met een beer. Soms begeeft het de beer en soms de wolf.
Er worden ook speciale honden voor ingezet om kuddes te beschermen. Die honden verscheuren de wolf waar je bij staat.
Grote elanden kunnen ze ook vertrappen om nog een voorbeeld te noemen, maar daar is in dit kleine land geen plek voor.
Pinacolada schreef:Ik ken ook mensen die hebben een lama tussen de dieren lopen voor de wolf, dat lees ik verder nergens..
josien_m_ schreef:Pinacolada schreef:Ik ken ook mensen die hebben een lama tussen de dieren lopen voor de wolf, dat lees ik verder nergens..
onbegrijpelijk, een lama kan zich helemaal niet verdedigen namelijk. Ik heb lama's. Of zou het net als met een schaap tussen de paarden zijn: dan jij maar het slachtoffer!
Pinacolada schreef:Zou dat het zijn? Zag net even te zoeken op Google en ezels schijnt ook te werken, maar wat ze nou precies doen las ik zo snel nergens
Cayenne schreef:Vossen kunnen idd ook hondsdol worden. En dan vallen ze zeker wel mensen aan.
Staan ook filmpjes over op Youtube.
Maar zoals Sizzle al zegt komt hondsdolheid amper voor in Europa.
Loretta schreef:Ik zie nog niet gebeuren dat Nederland dat toestaat. Hier is een plastic katapultje voor sportvissers al verboden. En zelfs een busje pepperspray dat overal in Duitsland te koop is is hier zwaar illegaal.
Voor mij toont het alleen maar weer aan dat de wolf niet bij Nederland past.