Ik snap dit punt eigenlijk niet zo goed? Natuurlijk zijn er in onze sport ook mensen die slecht met hun paarden omgaan. Waar moet precies naar gekeken worden? Naar dat soort mensen? En hoe stel je dat dan voor?
Thuiscontroles? En dan nog: daar is nooit iemand 24/7 bij.
Je kunt niet, bij het houden van paarden, alles dicht timmeren. Je kunt wel( als dat is wat je bedoeld?) goed opleiden.
Er zijn helaas niet veel nieuwe pikeurs, en de pikeurs die geen talent hebben filteren zichzelf ook snel uit. Juist omdat je als leerlingpikeur of startende amateur het dus nodig hebt dat mensen hun paard met jou inschrijven kijkt de hele sport met ' zou ik willen dat jij mijn paard rijd' ogen. Soms is iemand zoon of dochter van een grote trainer, soms werkt iemand al een tijd op een stal. Op die manier word je eigenlijk pikeur. Je moet dan een rijdersexamen doen( in welke sport is dat ook trouwens

? ) met een ervaren paard voordat je mee mag doen met een wedstrijd.
Hoe iemand een pikeur uitzoekt is natuurlijk wisselend, de ene eigenaar zal inderdaad misschien alleen kijken naar de meest winnende pikeur( maargoed, iemand wint niet voor niets veel natuurlijk) , terwijl de andere eigenaar/trainer per paard kijkt welk karakter pikeur bij welk paard past.
En soms kijk je ook nog per baan, per koers naar zoiets. Dus had je op baan A een andere pikeur ingezet dan op baan B.
Opwarmen moet bij ons op de drafbaan, tussen de koersen door, dat is dus absoluut niet buiten beeld