Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Het wordt pas ironisch wanneer de schapen weg zijn. Dan beginnen de natuurorganisaties te klagen dat de heide dicht groeit. Maar waar moeten die schapen dan eigenlijk naar toe?
Maar eigenlijk geeft de komst van de wolf natuurorganisaties zelf allerlei problemen met het behalen van allerlei natuurwensen. Dat is best wel ironisch eigenlijk. Met de toevoeging van de wolf aan omze postzegeltjes natuur gaat er gewoon van alles verdwijnen.
Mindim schreef:Welke roedel? 1 koppel hier toch en wat zwervers? Bij12 is niet up to date? Heb jij misschien een linkje over die roedel. Momenteel lopen ze hier bij ons huis in het bos. Al twee avonden. Ik wilde om 5.30 met de hond rond, maar twijfel beetje.
Loretta schreef:Pareltjes schreef:We kunnen slechts hopen dat er tot die tijd geen kind gepakt wordt. Maar volgens de pro wolvers gebeurd dat nooit toch?
Volgens pro wolvers zou de wolf ook geen paard grijpen.
Pareltjes schreef:Dit soort beelden massaal blijven delen en politiek haalt vanzelf bakzeil...
Als wij dieren zo toetakelen is het dierenmishandeling. Als een wolf het doet is het plots geen mishandeling meer maar NATUUR!
elnienjo schreef:Laten we aub geen vechthonden naar Nederland halen, dan wordt het helemaal gevaarlijk. Gewoon die wolf zsm van de beschermde lijst, dan lost dat probleem zichzelf binnen no time op.
Loretta schreef:Pareltjes schreef:Dit soort beelden massaal blijven delen en politiek haalt vanzelf bakzeil...
Als wij dieren zo toetakelen is het dierenmishandeling. Als een wolf het doet is het plots geen mishandeling meer maar NATUUR!
Precies dat ja, uiteindelijk is de wolf zelf nog de beste lobbyist voor uiteindelijke afschot.
Morganlefay schreef:elnienjo schreef:Laten we aub geen vechthonden naar Nederland halen, dan wordt het helemaal gevaarlijk. Gewoon die wolf zsm van de beschermde lijst, dan lost dat probleem zichzelf binnen no time op.
Vechthonden hebben we al en die pakken oa schapen,reeën, kleine honden en mensen en doen ook regelmatig een(succesvolle)poging om een paard aan te vliegen
Mensen wordt eens wakker en ga bij jezelf eens eerlijk na wat jouw hond (of kat allemaal aan leven sloopt).
Waar ik wel mee bezig ben is mensen wakker te maken voor hun omgeving.
Constateer dat veel er een tunnelvisie op na houden.
Heb om een hele goede reden geen huisdieren.
Morganlefay schreef:Even een simpel voorbeeld
Mijn buurvrouw dr kat maakte in 4 minuten een eind aan weken noeste arbeid van een merelpaar met 4 jongen en dat gebeurt al een paar jaar.
Commentaar tja het is een kat ja en jouw verantwoording.
Blijkbaar mag dit niet gemeld worden, want baasjes zijn alleen maar verantwoordelijk bezig met hun huisdieren.
Morganlefay schreef:elnienjo schreef:Laten we aub geen vechthonden naar Nederland halen, dan wordt het helemaal gevaarlijk. Gewoon die wolf zsm van de beschermde lijst, dan lost dat probleem zichzelf binnen no time op.
Vechthonden hebben we al en die pakken oa schapen,reeën, kleine honden en mensen en doen ook regelmatig een(succesvolle)poging om een paard aan te vliegen
Mensen wordt eens wakker en ga bij jezelf eens eerlijk na wat jouw hond (of kat allemaal aan leven sloopt).
Waar ik wel mee bezig ben is mensen wakker te maken voor hun omgeving.
Constateer dat veel er een tunnelvisie op na houden.
Heb om een hele goede reden geen huisdieren.
Morganlefay schreef:O dear ik trap tegen heilige huisjes
Moeten nog veel meer mensen gaan doen.
Overigens ik schrijf nergens dat ik een voorstander ben van wolven in Nederland![]()
Waar ik gewoon tegenaan loop is dat er heel veel mensen een wild dier de Zwarte Piet toespelen maar vergeten dat hun eigen doorgefokt product veel meer sloopt dan die paar wildes.
Pareltjes schreef:Morganlefay schreef:O dear ik trap tegen heilige huisjes
Moeten nog veel meer mensen gaan doen.
Overigens ik schrijf nergens dat ik een voorstander ben van wolven in Nederland![]()
Waar ik gewoon tegenaan loop is dat er heel veel mensen een wild dier de Zwarte Piet toespelen maar vergeten dat hun eigen doorgefokt product veel meer sloopt dan die paar wildes.
Heilige huisjes? Nee, je redenering gaat mank.
Morganlefay schreef:Even een simpel voorbeeld
Mijn buurvrouw dr kat maakte in 4 minuten een eind aan weken noeste arbeid van een merelpaar met 4 jongen en dat gebeurt al een paar jaar.
Commentaar tja het is een kat ja en jouw verantwoording.
Blijkbaar mag dit niet gemeld worden, want baasjes zijn alleen maar verantwoordelijk bezig met hun huisdieren.
Morganlefay schreef:Graag uitleg