Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce B schreef:Wat raar, ik heb ook te lang gewacht met uitschrijven van een paard en kon zien waar hij bijgeschreven was. Stond dus op 2 lijsten. Ik heb hem vervolgens gewoon af kunnen melden met dat ubn nummer.
Een andere pony ging naar het buitenland. UBN/locatie was mij niet gemeld. Ik heb het dier gewoon af kunnen melden zonder nieuwe locatie in te hoeven vullen.
Dus het was nog mogelijk om een paard uit te schrijven zonder een nieuw UBN nummer door te geven. Zou er onvriendelijk zijn als ze die optie weghalen. Stalhouder is immers meestal geen eigenaar en de eigenaar kan zo het paard weghalen en verhuizen zonder nieuwe locatie door te geven.
Ik vraag er wel naar bij verhuizing.
Kendra schreef:Ik heb nu een nieuw paard gekocht, die nog niet geregistreerd was (daar kwam ik achter toen ik haar aanvoerde). Nu krijg ik het bericht dat er een 'wachttermijn van 365 dagen geldt voordat de aanvoermelding wordt verwerkt'. Heeft iemand enig idee wat dat betekent??
Niet dat ik me zorgen maak, het paard staat hier op stal en gaat als het aan mij ligt de eerste tijd niet weer weg - maar wat zouden ze bedoelen met 'wachttermijn' ?????
Sodeletuut schreef:JECKYLL schreef:Kan ik zelf ook ergens zien of mijn paard aangemeld is bij het RVO?
Je kan zelf inderdaad ook checken op mijn.rvo.nl of via de I&R dieren app
Sodeletuut schreef:Nee dat klopt niet. Van ieder dier is openbaar het verlijfs-UBN te raadplegen. Echter wordt er geen adres en naam van het UBN vrijgegeven, alleen een 'ongeveer' locatie op een kaartje.