Paardenpension wordt in drukbevolkte regio als boosdoener gezien

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansevieria
Berichten: 4238
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:45

Achterom schreef:
Nee, maar het is wel de reden dat we hier niet alles kunnen: de overbevolking legt een heel zware claim op ons land, water en natuur. We kunnen niet én overbevolkt zijn, én zware industrie hebben, én heel veel dieren én natuur. Er moeten keuzes gemaakt worden, dat doet pijn, maar het moet wel.

Precies dat, en zijn mensen dan bereid een stapje terug te doen? Consuminderen?
Minder kinderen, minder immigratie?

Waarschijnlijk niet, doorgaans zijn mensen van mening dat een ander iets moet opgeven, zolang het jezelf maar niet betreft. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

JudithGigi

Berichten: 4344
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:47

Achterom schreef:
JudithGigi schreef:


Voor iets wat niemand durft te benoemen wordt het toch echt heel vaak benoemd :')
Wat zou de oplossing zijn dan? Minder kinderen krijgen we al en het duurt wel even voordat je daar echt de gevolgen van gaat zien. Een deel van de bevolking in laten slapen?

Nee, maar het is wel de reden dat we hier niet alles kunnen: de overbevolking legt een heel zware claim op ons land, water en natuur. We kunnen niet én overbevolkt zijn, én zware industrie hebben, én heel veel dieren én natuur. Er moeten keuzes gemaakt worden, dat doet pijn, maar het moet wel.


Gezien we waarschijnlijk (hoop ik) geen massamoorden oid gaan plegen, zullen we inderdaad moeten kijken naar andere opties, zoals minder vlees eten en niet meer 4 keer per jaar op vliegvakantie gaan, elk seizoen nieuwe kleren kopen etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42101
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:53

Popstra schreef:
_San87_ schreef:


Als dat niet had gekund waren er veel woonwijken/steden, ziekenhuizen, snelwegen en andere voorzieningen niet geweest.


Dus ze mogen jouw huis en alles er omheen ook gewoon afpakken om wat anders neer te zetten? Daar ga jij akkoord mee?

Dus jij maakt geen gebruik van snelwegen, ziekenhuizen en andere voorzieningen?

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:57

Dit topic is gedeeld door onrecht tv op facebook zie ik.

Ik weet niet of wij daar als paardenhouders nou zo blij mee moeten zijn.
De opinie van het volk is al niet helemaal positief meer over de paardensport.
Laatst bijgewerkt door Pumpkinbroes op 10-08-22 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13989
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:59

fransje23 schreef:
Popstra schreef:
Dus ze mogen jouw huis en alles er omheen ook gewoon afpakken om wat anders neer te zetten? Daar ga jij akkoord mee?


Als je een goede deal wil en er is een groot algemeen belang, die een reden dat onteigening wordt toegestaan, zou ik daar wel mee akkoord gaan.
Onteigening is een laatste middel, niet de eerste keuze, en dat moet de overheid ook hard maken. Het is een hele procedure en daarbij moet je sowieso schadeloos worden gesteld.

Het is niet zo simpel dat de overheid zegt, ik neem je grond en klaar.

Maar reken maar dat als je over de snelweg rijd, daar grond voor onteigend is.
als je over de nieuwe A1 bij Muiden rijd daar zijn wij uitgekocht. Dat is wat anders dan onteigenen!
Volgens mij gaat dit stuk over onteigening.

fransje23

Berichten: 15470
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:01

nikkel schreef:
Daar ben ik me helemaal van bewust. Aan natuurgrond hangt echter geen kaartje met een financiele waarde. Dat maakt het voor de betrokken ondernemers extra zuur.


Ik neem aan dat de grond niet gratis onteigend wordt maar heb geen idee hoeveel de provincie ervoor zal gaan betalen.
Gok de waarde van de taxatie als agrarische grond.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:01

JudithGigi schreef:
elnienjo schreef:



Voor iets wat niemand durft te benoemen wordt het toch echt heel vaak benoemd :')
Wat zou de oplossing zijn dan? Minder kinderen krijgen we al en het duurt wel even voordat je daar echt de gevolgen van gaat zien. Een deel van de bevolking in laten slapen?

Een immigratie stop.


Ook dat veranderd niks aan het huidige aantal mensen. Of ga je huidige immigranten eruit gooien? Wie vallen daar onder? Eerste immigratie? Tweede nog?

De veilige landers sowieso. Verder samen met de EU in dunbevolkte EU landen woningbouw realiseren voor statushouders ipv het overbevolkte Nederland steeds voller te laten worden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:03

fransje23 schreef:
nikkel schreef:
Daar ben ik me helemaal van bewust. Aan natuurgrond hangt echter geen kaartje met een financiele waarde. Dat maakt het voor de betrokken ondernemers extra zuur.


Ik neem aan dat de grond niet gratis onteigend wordt maar heb geen idee hoeveel de provincie ervoor zal gaan betalen.
Gok de waarde van de taxatie als agrarische grond.

Ze zouden verplicht moeten zijn de grondeigenaren de waarde van bouwgrond te vergoeden als ze ipv natuurbestemming toch gaan bouwen.

fransje23

Berichten: 15470
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:04

Popstra schreef:
[
Volgens mij gaat dit stuk over onteigening.


Als jullie niet vrijwillig waren gegaan waren jullie misschien ook onteigend.

Dat is in dit geval niet anders.
Je kan mee met het aanpassen van je bedrijfsvoering, afhankelijk van het plan waarvoor gekozen is.
Je kunt uitgekocht worden en als laatste middel is er onteigening.

Onteigening is nooit een voorkeursoptie.

Popstra
Berichten: 13989
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:04

_San87_ schreef:
Dus jij maakt geen gebruik van snelwegen, ziekenhuizen en andere voorzieningen?


Nu negeer je mijn vraag, namelijk of jij zonder te morren zo je sleutel in zou leveren en alles wat je lief hebt achter je laat...

Popstra
Berichten: 13989
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:05

fransje23 schreef:
Popstra schreef:
[
Volgens mij gaat dit stuk over onteigening.


Als jullie niet vrijwillig waren gegaan waren jullie misschien ook onteigend.

Dat is in dit geval niet anders.
Je kan mee met het aanpassen van je bedrijfsvoering, afhankelijk van het plan waarvoor gekozen is.
Je kunt uitgekocht worden en als laatste middel is er onteigening.

Onteigening is nooit een voorkeursoptie.


Geheel vrijwillig was het niet. We hebben 2 jaar onderhandeld namelijk.
We woonden prachtig aan de Vecht.
Dat ga je ook niet zomaar opgeven
Laatst bijgewerkt door Popstra op 10-08-22 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15470
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:05

elnienjo schreef:
fransje23 schreef:
Ik neem aan dat de grond niet gratis onteigend wordt maar heb geen idee hoeveel de provincie ervoor zal gaan betalen.
Gok de waarde van de taxatie als agrarische grond.

Ze zouden verplicht moeten zijn de grondeigenaren de waarde van bouwgrond te vergoeden als ze ipv natuurbestemming toch gaan bouwen.


Daar kun je vast een clausule voor in de akte zetten.

josien_m_
Berichten: 2464
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:06

Reactie op het huizen bouwen in andere landen. Jaaaa mooie oplossing...laten we anderen ermee opzadelen. De logica qua overbevolking snap ik wel, maar verder is het meer van hetzelfde: anderen moeten het oplossen!

fransje23

Berichten: 15470
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:08

Popstra schreef:
Geheel vrijwillig was het niet. We hebben 2 jaar onderhandeld namelijk


Maar dat is wel het cruciale verschil waarom jullie niet onteigend zijn.

Waren jullie niet uit de onderhandelingen gekomen was ook in jullie situatie onteigening een optie.
Dat is alleen nóóit de eerste keuze en dat mag ook überhaupt niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42101
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:10

Popstra schreef:
_San87_ schreef:
Dus jij maakt geen gebruik van snelwegen, ziekenhuizen en andere voorzieningen?


Nu negeer je mijn vraag, namelijk of jij zonder te morren zo je sleutel in zou leveren en alles wat je lief hebt achter je laat...

Ja, jij verbindt meteen rare conclusies aan wat ik zeg. Ik leg uit waarom het goed is dat er zoiets als onteigening bestaat. Was dat niet zo geweest, dan leefden we qua opties nog in het jaar kruik en kon je over landweggetjes en N-wegen naar t ziekenhuis aan de andere kant van het land.

Natuurlijk is het vervelend wanneer je huis en haard moet opgeven. Maar ik denk dat het best mogelijk is je daarbij neer te leggen wanneer er een groter maatschappelijk nut gediend wordt. Is mijn familie ook gelukt.

Overigens vind ik wel dat eigenaren die onteigend worden goed gecompenseerd moeten worden.

Loretta
Berichten: 8907
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:10

fransje23 schreef:
juval schreef:
onteigening gaat ook door als je je vergunningen op orde hebt hoor. die kunnen gewoon worden ingetrokken, aldus de Landsadvocaat.
https://www.ad.nl/binnenland/landsadvoc ... ~a854ac31/


Stelt er iemand dat dat niet zo is?


Natuurlijk kan dat. De overheid pakt ook rustig 1675 kinderen af. Daarvan zijn er uiteindelijk 2 teruggekeerd. Fijn land is Nederland toch eigenlijk. Dan lopen veteranen te klagen over dat ze gekwetst zijn dat de vlag wordt omgekeerd. Maar ik vraag me af. Hoe gek moet je zijn om voor die vlag te willen vechten. Nou, mij niet gezien in ieder geval.

fransje23

Berichten: 15470
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:20

Loretta is toch fijn dat je de keuze hebt om dat ook niet te hoeven doen?

Ook fijn dat de veteranen hun mening mogen uiten.

Ik denk telkens hoe gek moeten mensen zijn om op Rutte te stemmen.
Maar ja, ook dat mag gewoon :+

Raineri
Berichten: 6385
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:23

elnienjo schreef:
JudithGigi schreef:
[

Ook dat veranderd niks aan het huidige aantal mensen. Of ga je huidige immigranten eruit gooien? Wie vallen daar onder? Eerste immigratie? Tweede nog?

De veilige landers sowieso. Verder samen met de EU in dunbevolkte EU landen woningbouw realiseren voor statushouders ipv het overbevolkte Nederland steeds voller te laten worden.


Je realiseert dat juist doordat de universele rechten van de mens geratificeerd zijn jij er zo comfortabel bijzit? Dat Nederland juist hierdoor zo’n mooi land is?
Je kunt niet zeggen: voor jou geldt dit wel en voor jou niet. Zo werkt dat niet met mensenrechten. Tenzij je immigranten niet als mens ziet.
Hoewel ik daar wel eens aan twijfel of jij immigranten oprecht als mensen ziet maar dat laat ik verder in het midden.

Daarnaast betekent jouw redenatie ook dat de expats weg moeten (waaronder mijn partner…) waardoor de arbeidsmarkt nog krapper wordt, producten nog duurder..

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:42

Eleeke schreef:
OleJon schreef:
Een immigratie stop.




Ok bij deze de cijfers

252. 528 personen immigreerden naar Nederland
Emigratie 145.330

Overschot dus 107.198
Van alle immigranten komt
52,8% uit Europa
10,7% uit Amerika
20,8 uit Azie
7,4% uit Afrika


Dan de landen waar ze vandaan komen
Top6
Polen met ruim 25 duizend mensen
Sovjet unie met bijna 13 duizend
Syrie
Roemenie
Duitsland
Turkije

Allemaal rond de 11.000 mensen

Dus .... mensen die buiten slapen hebben er weinig tot niets mee te maken. Behalve dat ze in onmenselijke omstandigheden leven. Daar waar ze uit onmenselijke omstandigheden komen.

We hebben ( laatste cijfers ) wel 14.000 asielzoekers toegelaten in 2020, dat is inclusief gezinshereniging

Dat is echt maar een heel klein percentage van onze bevolkingsaanwas.

En dit nieuwsbericht. Dat is iemand die de stikstofproblematiek gebruik ( slim trouwens ) om een heel ander bestaand probleem onder de aandacht te brengen.


Wel graag even juiste persoon quoten
Dit was reactie van Elnienjo.

Al ben ik het er wel mee eens

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:45

josien_m_ schreef:
Reactie op het huizen bouwen in andere landen. Jaaaa mooie oplossing...laten we anderen ermee opzadelen. De logica qua overbevolking snap ik wel, maar verder is het meer van hetzelfde: anderen moeten het oplossen!

Wij draaien als klein landje toch ook op voor diverse shit van de EU? De schulden van Italië en Spanje bijv. Laat ze daar dus maar bouwen en statushouders huisvesten als tegenprestatie. Uiteraard op kosten van de EU, maar wel goedkoper dan in het overbevolking Nederland waar geen personeel meer te krijgen is en bouwmaterialen gierend duur zijn.

fransje23

Berichten: 15470
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:49

elnienjo schreef:
josien_m_ schreef:
Reactie op het huizen bouwen in andere landen. Jaaaa mooie oplossing...laten we anderen ermee opzadelen. De logica qua overbevolking snap ik wel, maar verder is het meer van hetzelfde: anderen moeten het oplossen!

Wij draaien als klein landje toch ook op voor diverse shit van de EU? De schulden van Italië en Spanje bijv. Laat ze daar dus maar bouwen en statushouders huisvesten als tegenprestatie. Uiteraard op kosten van de EU, maar wel goedkoper dan in het overbevolking Nederland waar geen personeel meer te krijgen is en bouwmaterialen gierend duur zijn.


Denk je dat die landen nu niemand opvangen?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:56

fransje23 schreef:
elnienjo schreef:

Reactie op het huizen bouwen in andere landen. Jaaaa mooie oplossing...laten we anderen ermee opzadelen. De logica qua overbevolking snap ik wel, maar verder is het meer van hetzelfde: anderen moeten het oplossen!

Wij draaien als klein landje toch ook op voor diverse shit van de EU? De schulden van Italië en Spanje bijv. Laat ze daar dus maar bouwen en statushouders huisvesten als tegenprestatie. Uiteraard op kosten van de EU, maar wel goedkoper dan in het overbevolking Nederland waar geen personeel meer te krijgen is en bouwmaterialen gierend duur zijn.


Denk je dat die landen nu niemand opvangen?

Daar gaat t toch niet om? Het gaat erom dat er veel meer ruimte is. Ruimte wat het overbevolkte Nederland niet heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42101
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Paardenpension wordt in drukbevolkte regio als boosdoener gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:57

Waaaaarom gaat het hier weer over asielzoekers, die het hele probleem niet zijn :').

Janneke2

Berichten: 23096
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:11

Albert schreef:
fransje23 schreef:
Juist door gebieden specifiek aan te wijzen als natuur, zoals Natura 2000, voorkom je het gevreesde vol bouwen.
Natura 2000 is ook niet echt iets nieuws, dat is er al ruim 20 jaar en heeft een nog ouder oorsprong.

Onder andere daardoor is al die ellende begonnen en nu moeten boeren betalen voor het subsidiegraaien van "natuurliefhebbers".


Zozo.
De natuur krijgt de schuld?
(Ik eet graag appels en die worden wel heel erg duur als we de bijen laten uitsterven.)

Verder is er nog een klein detail mbt subsidie graaien:
ik betaal geen onaanzienlijk bedrag belasting mbt inkomenssteun aan boeren.

(Voor alle duidelijkheid: op zich vind ik dat geen enkel probleem. Wat ik wel een probleem vind is dat dit geld meteen naar een stel firma's gaat die dure apparaten aan de boeren leveren,
maar de apparaten werken niet echt goed.
En de rabobank dwingt de boer bij de lening om meteen een fikse serie nieuwe koeien aan te schaffen,
zodat er weer een ander duur apparaat 'nodig wordt'.)

Loretta
Berichten: 8907
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:20

fransje23 schreef:
Loretta is toch fijn dat je de keuze hebt om dat ook niet te hoeven doen?

Ook fijn dat de veteranen hun mening mogen uiten.

Ik denk telkens hoe gek moeten mensen zijn om op Rutte te stemmen.
Maar ja, ook dat mag gewoon :+


Die keuze heb je gelukkig nog wel. En ook mag je nog steeds je mening geven. Wat dat betreft is Nederland nog niet volledig verloren. Maar we moeten wel oppassen dat het hier niet zo ver komt. De Overheid heeft de laatste jaren meerdere dingen laten zien die niet thuishoren in een goed functionerende democratie. Dat is zorgelijk.