Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
prompter schreef:Op allerlei gebied wordt gewerkt aan minder stikstofuitstoot. Zo rijden onze vuilniswagens voor een groot deel niet meer op diesel, maar op groen gas; gas dat is opgewekt uit het vergisten van etensresten uit het afval. Een gesloten kringloop dus. En in de kraanwagens, die nog wel op diesel rijden, wordt ad Blue bijgevoegd dat stikstof ook flink terugdringt. Ik hoop gewoon dat de techniek zo goed wordt op alle gebieden dat de hele industrie minder gaat uitstoten en boeren daardoor ook minder hoeven te reduceren.
BrankaZ schreef:Janneke2 schreef:Technisch gaat er iets mis.
Ik heb een braaf verhaal 10x niet geplaatst.
Over dat in Drenthe de kurk van de economie toerisme is.
Dat Brussel geen dictator is, maar dat we het zelf hebben afgesproken.
Dat grenzen trekken iets arbitrairs heeft en dat Duitsland als geheel minder stikstof problematiek heeft.
En dat ik het riedeltje wat zat wordt.
Veel boeren zitten helaas vast in een ratrace 'en dit kan er niet meer bij'.
De logische oplossing is stoppen met de ratrace - en dat kan.
(En voor wie wil: stoppen met het bedrijf zou ook kunnen.)
En nog het één en ander, maar ik heb geen zin meer om het wéer allemaal in te typen.
Stoppen met een ratrace terwijl er vrij handels verdragen worden gesloten die zorgen dat de met zorg geproduceerde producten met een hogere kostprijs uit de markt worden geconcurreerd door producten die op een manier worden geproduceerd die hier niet mag? Zolang burgers roepen dat het hier duurzaam en duurder geproduceerd moet worden en boeren daar een eerlijke prijs voor moeten krijgen maar in de winkel met hun portemonnee beslissen heb ik weinig vertrouwen dat boeren een eerlijke prijs coor hun producten krijgen.
Citaat:Boeren demonstreren op het moment tegen een maatregel die eenzijdig is. Uitkopen lijkt de enige optie vanuit dit kabinet.
Citaat:Als dat voor boeren geldt, geloof ik niet dat de paardensector wel met reductiemaatregelen aan de slag mag.
Citaat:Zeker niet omdat er al voorbeelden zijn waarbij duidelijk werd dat de grond niet naar natuur gaat, maar naar huizen gaat.
_Mir schreef:Ongelooflijk dat er nog zo veel mensen slapen of met oogkleppen rondlopen.
OleJon schreef:_Mir schreef:Ongelooflijk dat er nog zo veel mensen slapen of met oogkleppen rondlopen.
Yep
oomens schreef:Lieve Bart en beheer, kunnen we stoppen met Bokt laten afglijden tot een vrijplaats voor complotwappies? Laat die lekker het internet vervuilen op ninefornews en vergelijkbare baggersites, maar laat ze aub dit forum niet misbruiken als podium daarvoor.
_Mir schreef:Ongelooflijk dat er nog zo veel mensen slapen of met oogkleppen rondlopen.
ElCid schreef:_Mir schreef:Ongelooflijk dat er nog zo veel mensen slapen of met oogkleppen rondlopen.
Die oogkleppen zijn zorgvuldig aangebracht door de psychologisch "oorlogvoering" van de overheden m.b.v. psychologen. Die oogkleppen ( en het bord voor hun kop) gaan niet weg. Inhoudelijk argumenten kunnen ze niet meer begrijpen door deze vorm van hersenspoeling. Mogelijk worden ze wakker.......als het te laat is.
Een aardig filmpje over deze psychologische truc waar godzijdank een deel van de mensen immuun voor is; dat zijn dan ook de wakkeren.
Eleeke schreef:- vergroen je tuin en je gevel
ElCid schreef:_Mir schreef:Ongelooflijk dat er nog zo veel mensen slapen of met oogkleppen rondlopen.
Die oogkleppen zijn zorgvuldig aangebracht door de psychologisch "oorlogvoering" van de overheden m.b.v. psychologen. Die oogkleppen ( en het bord voor hun kop) gaan niet weg. Inhoudelijk argumenten kunnen ze niet meer begrijpen door deze vorm van hersenspoeling. Mogelijk worden ze wakker.......als het te laat is.
Een aardig filmpje over deze psychologische truc waar godzijdank een deel van de mensen immuun voor is; dat zijn dan ook de wakkeren. https://www.bing.com/videos/search?q=re ... &FORM=VIRE
Dees schreef:Een mooie oplossing om iets te doen aan de veepopulatie en de bijbehorende milieuproblematiek:
Kweekvlees.
Niet leuk voor de vleesveeboeren. Maar ik kan niet wachten.
Loretta schreef:Dees schreef:Een mooie oplossing om iets te doen aan de veepopulatie en de bijbehorende milieuproblematiek:
Kweekvlees.
Niet leuk voor de vleesveeboeren. Maar ik kan niet wachten.
Wat is er dan mis met vleesvervangers?
Vleesvervangers zijn al goedkoper dan vlees. De prijsbewuste consument kiest altijd voor de goedkoopste optie. Dus marktwerking doet zijn werk.