Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Tja..dat gevoel krijg ik er dus ook bij...het klopt gewoon niet. Wat voor mij niet wegneemt dat hervorming in de landbouw wel degelijk noodzakelijk is.
_San87_ schreef:Ik vind het niet erg meer te betalen voor goede producten. Maar dan wil ik wel de garantie dat de zuivel en het vlees in Nederland onder goede omstandigheden (zoals bij de biologische boeren die jij noemt) geproduceerd is.
Popstra schreef:Wellicht een geboorte beperking in veel overbevolkte landen ook geen slecht idee is!?
Echter onuitvoerbaar....
Vind gezinnen met 3+ kinderen bijna asociaal in de tijd die we leven
DuoPenotti schreef:Ja had ook gehoopt dat thuiswerken na corona meer zou blijven.
Maar helaas.
En zelfs met deze brandstof prijzen is het niet te merken aan het aantal files bijvoorbeeld.
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Ja had ook gehoopt dat thuiswerken na corona meer zou blijven.
Maar helaas.
En zelfs met deze brandstof prijzen is het niet te merken aan het aantal files bijvoorbeeld.
Is dat niet ook een kwestie van wel willen maar niet mogen en/of kunnen?
Neem Elon Musk bijvoorbeeld, die wil blijkbaar per se dat zijn personeel naar kantoor komt. Ik kan me voorstellen dat meer werkgevers er zo over denken.
Ik wil over een poos wel een dag thuis gaan werken, wanneer ik helemaal goed ingewerkt ben in mijn nieuwe functie. Maar volledig thuis werken gaat niet omdat bepaalde handelingen fysieke aanwezigheid in het warehouse vereisen.
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Ja had ook gehoopt dat thuiswerken na corona meer zou blijven.
Maar helaas.
Neem Elon Musk bijvoorbeeld, die wil blijkbaar per se dat zijn personeel naar kantoor komt. Ik kan me voorstellen dat meer werkgevers er zo over denken.
Ik wil over een poos wel een dag thuis gaan werken, wanneer ik helemaal goed ingewerkt ben in mijn nieuwe functie. Maar volledig thuis werken gaat niet omdat bepaalde handelingen fysieke aanwezigheid in het warehouse vereisen.
Sansevieria schreef:_San87_ schreef:
Wij gaan vanaf juli ook weer naar kantoor, met 25 procent thuiswerken.
Niet omdat de baas dat zo graag wil, maar centenkwestie.
Wij zijn een internationaal bedrijf met o.a. duitse en belgische medewerkers.
Het is redelijk kostbaar (en dat is nog mild uitgedrukt) om grenswerkers thuis te laten werken, meer als een x procent, dan worden die in DE en BE heel zwaar belast, is een redelijk complex thema.
Zolang er in DE een duidelijk thuiswerkadvies was geen probleem, maar vanaf 1 juli ziet dat er helaas anders uit.
De "buitenlandse" collega's zouden er bij meer thuiswerken honderden euro's per maand netto op achteruit gaan, dat wil je ook niet voor mensen.
Het management en HR is nog steeds bezig om te zoeken naar een evt.oplossing hiervoor die niet een heel grote bak geld per maand kost, maar simpel is dat allemaal niet.
https://www.pwc.nl/nl/actueel-en-public ... _2021.html
DuoPenotti schreef:_San87_ schreef:
Ik zeg ook nergens dat het aan de werknemers ligt.
Ik zeg dat ik had gehoopt dat het meer zou blijven...
Ook over volledig thuiswerken heb ik niets geschreven, heb namelijk zelf nog nooit een een baan gehad die ook maar 1 uur vanuit huis kon.
Ik schreef dus precies wat ik bedoelde