Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Nou ja, dit paard is eigendom van PZB en de adoptanten hebben een contract getekend. In principe waterdicht. Je hebt er als adoptant niks over te vertellen en PZB kan het paard zo op komen halen en opnieuw ter adoptie zetten.
En dat is wat ook veel mensen tegenhoudt om het paard waar ze inmiddels ook om geven terug te laten gaan naar PZB. Want wat komt er dan weer na?
En dan komt het voor dat paarden die eigenlijk allang ingeslapen hadden moeten worden niet uit hun lijden verlost worden. Er zit naar mening daardoor een heel perverse prikkel in het systeem van PZB.
Buiten het feit dat ik van mening ben dat PZB zich verrijkt over de rug van dierenleed.
bigone schreef:Dus er is in 2020 door pzb een dierenarts naar het paard van Art gestuurd en nu is er ineens niets bekend? Lijkt onze regering wel , die heeft tegenwoordig ook nergens een herinnering aan.
_San87_ schreef:Babootje schreef:Nou ja, dit paard is eigendom van PZB en de adoptanten hebben een contract getekend. In principe waterdicht. Je hebt er als adoptant niks over te vertellen en PZB kan het paard zo op komen halen en opnieuw ter adoptie zetten.
En dat is wat ook veel mensen tegenhoudt om het paard waar ze inmiddels ook om geven terug te laten gaan naar PZB. Want wat komt er dan weer na?
En dan komt het voor dat paarden die eigenlijk allang ingeslapen hadden moeten worden niet uit hun lijden verlost worden. Er zit naar mening daardoor een heel perverse prikkel in het systeem van PZB.
Buiten het feit dat ik van mening ben dat PZB zich verrijkt over de rug van dierenleed.
Hoe dan. Dieren adopteren is wettelijk niet mogelijk. Je kan ze kopen of je kan ze leasen/in bruikleen hebben. Adopteren kan niet.
bigone schreef:Dus er is in 2020 door pzb een dierenarts naar het paard van Art gestuurd en nu is er ineens niets bekend? Lijkt onze regering wel , die heeft tegenwoordig ook nergens een herinnering aan.
Mariska_28 schreef:Dit is exact wat ik ook zou doen. Snap sowieso niet dat mensen hier nog serieus honderden euro's aan zouden uitgeven om aan één of andere dubieuze toko te bewijzen dat er een gegronde reden was voor het laten inslapen van het paard.Cowgirl schreef:Dat was bij mij vandaag nog klaar. Wel of geen PZB.
Arm paard.
Bij mij zou zo'n paard "opeens dood in de stal liggen" mocht ik zoiets aan de hand hebben..
paars schreef:Krijg inmiddels een behoorlijk vieze smaak in mijn mond van deze PzB stichting. Ik googlede net even op ‘adoptie paard’ en woowww er zijn een heleboel van dit soort stichtingen. Amazing.
Zijn zoveel eigenaren hun probleem (lees paard) aan het afschuiven naar een stichting of zo? Daar begint het gedonder uiteindelijk natuurlijk.
Tieneke schreef:Doe het dan nu.