Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:33

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:34

Standaard antwoord als ik het zo lees vanuit PZB.

'We hebben nooit wat (terug)gehoord'.

Nouvel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:36

Hopen dat het voor dit paard dan nu snel in orde wordt gemaakt!
Fijn dat er actie komt!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:37

Babootje schreef:
Nou ja, dit paard is eigendom van PZB en de adoptanten hebben een contract getekend. In principe waterdicht. Je hebt er als adoptant niks over te vertellen en PZB kan het paard zo op komen halen en opnieuw ter adoptie zetten.
En dat is wat ook veel mensen tegenhoudt om het paard waar ze inmiddels ook om geven terug te laten gaan naar PZB. Want wat komt er dan weer na?
En dan komt het voor dat paarden die eigenlijk allang ingeslapen hadden moeten worden niet uit hun lijden verlost worden. Er zit naar mening daardoor een heel perverse prikkel in het systeem van PZB.

Buiten het feit dat ik van mening ben dat PZB zich verrijkt over de rug van dierenleed.

Hoe dan. Dieren adopteren is wettelijk niet mogelijk. Je kan ze kopen of je kan ze leasen/in bruikleen hebben. Adopteren kan niet.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 25-03-25 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Oorspronkelijke bericht aangepast

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:40

Dus er is in 2020 door pzb een dierenarts naar het paard van Art gestuurd en nu is er ineens niets bekend? Lijkt onze regering wel , die heeft tegenwoordig ook nergens een herinnering aan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:47

bigone schreef:
Dus er is in 2020 door pzb een dierenarts naar het paard van Art gestuurd en nu is er ineens niets bekend? Lijkt onze regering wel , die heeft tegenwoordig ook nergens een herinnering aan.

Die dierenarts was een prutser. Ik heb doorgevraagd waarom die mank was, hij zei iets over de achillespees aan de hak maar verder niks meer erover gezegd.

Bloed getrokken (had DA van mij trouwens ook al gedaan 2 dagen ervoor die uitslag was ik nog aan het afwachten).
Uit beide kwam niks naar voor wat het gedrag kon veroorzaken.

Dus nee die toegestuurde dierenarts was geen meerwaarde. Enkel en alleen dikke geldverspilling, want die rekening was voor mij ipv PZB

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:51

_San87_ schreef:
Babootje schreef:
Nou ja, dit paard is eigendom van PZB en de adoptanten hebben een contract getekend. In principe waterdicht. Je hebt er als adoptant niks over te vertellen en PZB kan het paard zo op komen halen en opnieuw ter adoptie zetten.
En dat is wat ook veel mensen tegenhoudt om het paard waar ze inmiddels ook om geven terug te laten gaan naar PZB. Want wat komt er dan weer na?
En dan komt het voor dat paarden die eigenlijk allang ingeslapen hadden moeten worden niet uit hun lijden verlost worden. Er zit naar mening daardoor een heel perverse prikkel in het systeem van PZB.

Buiten het feit dat ik van mening ben dat PZB zich verrijkt over de rug van dierenleed.

Hoe dan. Dieren adopteren is wettelijk niet mogelijk. Je kan ze kopen of je kan ze leasen/in bruikleen hebben. Adopteren kan niet.

In feite is het natuurlijk een bruikleenovereenkomst. Paard blijft eigendom van PZB.
In die overeenkomst is bepaald dat alle kosten voor rekening komen van de adoptant.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 25-03-25 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Oorspronkelijke bericht aangepast

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:57

Babootje schreef:
In feite is het natuurlijk een bruikleenovereenkomst. Paard blijft eigendom van PZB.
In die overeenkomst is bepaald dat alle kosten voor rekening komen van de adoptant.

Echt bizar dat mensen daar in trappen 8)7.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:57

bigone schreef:

_O- :')

Heb wel eerder een topic gelezen waarbij huidige eigenaar iets beweerde en PZB zogenaamd van niks wist. hoop wel dat je paard snel zijn rust vindt Art..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:28

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:32

Krijg inmiddels een behoorlijk vieze smaak in mijn mond van deze PzB stichting. Ik googlede net even op ‘adoptie paard’ en woowww er zijn een heleboel van dit soort stichtingen. Amazing.
Zijn zoveel eigenaren hun probleem (lees paard) aan het afschuiven naar een stichting of zo? Daar begint het gedonder uiteindelijk natuurlijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:37

helemaal waar Paars. Net als paarden bij een handelaar dumpen

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:47

Art, als je al zoveel ellende hebt gehad met je paard en jij nu zegt dat hij gewoon op is en waarschijnlijk constant pijn heeft wordt het denk ik tijd dat je hem laat gaan.
Zo te lezen heb jij al heel veel geprobeerd. Of pzb het wil of niet, jij bent de enige die de juiste keuze kan maken aangezien jij hem elke dag ziet :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:03

Mariska_28 schreef:
Cowgirl schreef:
Dat was bij mij vandaag nog klaar. Wel of geen PZB.

Arm paard.

Bij mij zou zo'n paard "opeens dood in de stal liggen" mocht ik zoiets aan de hand hebben..
Dit is exact wat ik ook zou doen. Snap sowieso niet dat mensen hier nog serieus honderden euro's aan zouden uitgeven om aan één of andere dubieuze toko te bewijzen dat er een gegronde reden was voor het laten inslapen van het paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:22

paars schreef:
Krijg inmiddels een behoorlijk vieze smaak in mijn mond van deze PzB stichting. Ik googlede net even op ‘adoptie paard’ en woowww er zijn een heleboel van dit soort stichtingen. Amazing.
Zijn zoveel eigenaren hun probleem (lees paard) aan het afschuiven naar een stichting of zo? Daar begint het gedonder uiteindelijk natuurlijk.

Er zijn heel veel mensen die de laatste stap niet durven zetten…
En dan zoiets als ‘oplossing’ zien…

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:24

Als je je paard afstaat aan een stichting betaal je ook afstandskosten. Dus het is niet zo dat ze het dier gratis wegdoen en zo onder eventuele kosten uit kunnen komen.
Dan is direct laten inslapen van een kapot dier een pak goedkoper imo. Maar idd sommigen durven die stap niet nemen.

Ik wou die stap in 2020 doen maar mocht niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:26

Doe het dan nu.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:30

Mkango schreef:
Dit is exact wat ik ook zou doen. Snap sowieso niet dat mensen hier nog serieus honderden euro's aan zouden uitgeven om aan één of andere dubieuze toko te bewijzen dat er een gegronde reden was voor het laten inslapen van het paard.

Helemaal mee eens.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:42

Tieneke schreef:
Doe het dan nu.

Ik heb Henk een tegenvoorstel gedaan.
Ik zit niet ver van Equitom af. Dus als hij perse eerst een extra onderzoek wil maak ik daar een afspraak om de achterbenen door te lichten... kosten voor PZB zoals hij zelf aangaf.

Maar zelf is mijn groot vermoeden DSLD, heb contact gehad met een arts uit het SMDC in Nederland. Die kon adhv filmpjes al met 70% zekerheid bevestigen dat het dier DSLD heeft.
Die pezen gaan er dus slecht uitzien vermoed ik zomaar.

Dit heb ik ook naar Henk gestuurd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:44

Hopelijk gaat hij akkoord. Want het is natuurlijk wel treurig dat het paard, wat je eigenlijk 2 jaar geleden al wilde laten inslapen, al die tijd heeft moeten doorsukkelen. En als hij niet akkoord gaat dan hoop ik dat je de kracht hebt om te doen wat goed is voor het dier en het niet uit angst voor pzb door laat sudderen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:45

Ik snap dit eerlijk gezegd niet zo goed.

Je paard is overduidelijk in pijn. Op die leeftijd zal daar niet heel veel verbetering in komen verwacht ik. Imo moet je dan een knoop doorhakken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:47

Dat paard loopt dus al 2 jaar zo rond......echt.....

Ik kan hier met mijn pet niet bij hoor hoe dit gaat. 8)7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:52

Art_Ificious: Dit is toch gewoon uitstel van executie voor het arme dier? En die wordt van dat onderzoek sowieso niet beter. In de tussentijd lijdt hij dus nog steeds pijn.
Laat hem aub gewoon gaan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:00

En als het nou een 3 jarig paard is met een leven voor zich na behandelmethodes maar ook dat is niet..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:03

Ik vind eigenlijk ook wel dat meneer ten Napel kan reageren?

Want als hij idd een arts gestuurd heeft, en die arts heeft niets gedaan daar, vind ik dat ook wel zijn verantwoordelijkheid. Overigens las ik vrij recent nog dat dit soort adoptiecontracten in NL in ieder geval geen enkele rechtswaarde hebben en indien je kunt aantonen dat je minimaal een aantal maanden de zorg gedragen hebt als eigenaar, je ook gewoon eigenaar bent.

Ik weet niet hoe dit in België werkt trouwens.