Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:16

ik kreeg 55 jaar geleden al geen "corrigerende tik" van mijn moeder, dus zo normaal was dat niet. En een dier pijn doen omdat je hem "kunstjes" wil laten doen is al helemaal niet normaal. Wanneer mensen dit maar goed blijven praten is de paardenwereld nog ver verwijderd van zelf in de spiegel kijken, voordat anderen dat voor je doen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:23

Lalahorse schreef:
Een voorbeeld
Vroeger had je een opvoeding dat als je kind zeurde in de winkel en je zegt gerhaardelijk nee . Dan kreeg je een draai om je oren in de winkel ..dit was vroeger normaal

Als je dir nu doet dan woed je gelijk als kindermishandelaar gezien

Dat is hier presies het zelfde

Vroeger was het ook normaal dat:
- je (oke een man) met pijl en boog achter een mammoet aan ging, om maar te eten te hebben. Gelukkig hebben mensen zich aangepast, anders stierven ze nu de hongerdood
- je op de brandstapel belandde als je iets teveel met kruiden werkte. Gelukkig kun je nu Dokter Vogel raadplegen :+
- je hand eraf gehakt werd als je iets gestolen had.
- je kinderen gewoon aan het werk kon zetten om je gezin anders niet voldoende te vreten had
- je aan de schandpaal genageld werd als je vreemd ging (oke, dat gebeurt online ook nog wel)
- je je voortplantte op leeftijden dat tegenwoordig kinderen nog naar school gaan,
- dat je doodging rond een jaar of 35.

Hoe wil jij je kinderen leren dat je geen geweld mag gebruiken als ze zelf maar slaat als je het op een andere manier niet kunt oplossen?

Voortschrijdend inzicht.

Daarnaast hoef je je paard niet met enorme meppen met de zweep over zijn benen te rammen om iets van hem gedaan te krijgen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:25

Lalahorse schreef:
Ik vind het maar raar
Alleen op verdenking van mishandeling opgepakt worden sla je plank mis vind ik .
Als je nagaat dat je tegenwoordig niets meer mag doen .

Een voorbeeld
Vroeger had je een opvoeding dat als je kind zeurde in de winkel en je zegt gerhaardelijk nee . Dan kreeg je een draai om je oren in de winkel ..dit was vroeger normaal

Als een paard niet luistert of je bijt (wat niet mag ) dan geef je het paard een coriserende tik ..daar is niets mis mee
.het kunnen ook gewoon momend opnames zijn geweest ..ald er niets met de woning aan de hand is ..en de omwonde goed opgelet hebben en weten dat het goed is dan zitten deze 2 dames dus vast voor niets . Ik zeg eerst maar eens goed onderzoek doen voor je.mensne kan beschyldigen
Stuur me een pb naar een fb site dan kijk ik jet ven na

Lastig je bericht goed te lezen , maar dit terzijde kan ik je wel zeggen..........ga de filmpjes bekijken en dan vertellen dat het om een corrigerende tik gaat.
Een corrigerende tik is 1x en niet tig keer achter elkaar.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:43

Ik heb een hier lokaal opererende ex-GP amazone tijdens het lesgeven wel eens tegen een klant horen zeggen "net zolang aantikken tot hij ontspant". Dat is al jaren geleden, maar mijn verbazing over die opmerking is nog net zo groot als toen. Maar de klant deed het braaf... die vond het kennelijk ook maar normaal.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:53

DuoPenotti schreef:
Heel veel mensen zien lichaamstaal niet.. Maar wij dan wel... :r

(yt. Belonen en corrigeren)

Echt zeg. Pieter baan nog een plekje vrij?

Ja, op dat moment ontsnapte bij mij een spottende lach, waarop mijn hond verbaast opkeek.

Hoe vond je trouwens hun beschrijving van een alpha merrie? Heb daar maar even op gereageerd op yt, want dat was helemaal een belachelijke redenatie.
Rest van het filmpje niet eens meer bekeken; was van de eerste seconde tot het punt waarop ik gestopt ben ( ong halverwege) een trieste bedoening van totaal de verkeerde conclusies die ze zichzelf aangepraat hebben.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:55

Ik ben oprecht benieuwd, hoe dat verder afloopt.
Paarden worden niet zo maar in beslag genomen.

Ik heb er ja geen idee, hoe zo iets normaliter afloopt- maar komen ze niet eerst een paar keer kijken en veranderingen oplegen?

Als ik verder lees, mestopslag, illegale bewoning, broodfokkerij...
Dan ben ik bang, dat die vrouwen in kortste tijd de paarden weer krijgen .
Mestopslag en illegale bewoning zijn zo opgelost.
Hondjes zullen wel weggenomen worden...
En dan ?
Dan gaan ze vrolijk verder, hier of ergens anders, want ik zie in de filmpjes 2 vrouwen, die overtuigd zijn van wat ze doen... het besef van mishandeling ontbreekt volledig, dus ik ben echt bang dat zij het ook niet zullen leren ...

xxCYNNxx

Re: Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:00

Ja, daar ben ik ook wel bang voor ja; dat ze die paarden gewoon weer terug krijgen en vervolgens weer hun gang kunnen gaan. En idd; gezien ze volledig overtuigt zijn dat zij de wijsheid in pacht hebben en wat ze doen goed is, zullen ze gewoon op dezelfde manier doorgaan.

Coco7777777

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:10

capopjekop schreef:
Cayenne schreef:
Ik zie niets raars op hun FB of website, of kijk ik niet goed?

Same
Wat ik op fb zie ziet er allemaal goed uit. Daar zou ik m'n ponys zo willen stallen bij wijze van.

Maar wel goed dat de politie actie onderneemt. Dat zal niet voor niks zijn en geeft toch nog wat vertrouwen dat er opgetreden wordt tegen dierenleed

Edit: die tiktoks daar zit idd wel minder fraai materiaal tussen

als je goed kijkt zie je dat ze ook echt met die zweep de paarden hard raken en het niet voor aanwijzen is maar echt slaan.....

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:12

Ik was zelf ook nieuwsgierig dus gaan googelen en kwam in eerste instantie, met de woonplaats + pp, bij een andere "stal" uit (ook twee dames in Purmerend met een online trainingsplatform), dus wellicht is dat ook bij andere bokkers het geval. Om hen gaat het dus niet.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:21

Heeft iemand evt een link? Ben namelijk benieuwd, denk namelijk te weten wie het is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:23

Sem_ schreef:
Ik was zelf ook nieuwsgierig dus gaan googelen en kwam in eerste instantie, met de woonplaats + pp, bij een andere "stal" uit (ook twee dames in Purmerend met een online trainingsplatform), dus wellicht is dat ook bij andere bokkers het geval. Om hen gaat het dus niet.

Klopt,ik zocht dus ook op Google en vond ook niets bijzonders. Vervelend voor personen die zo onterecht hiervoor aangezien worden.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:24

Weet je wat raar is

Ik heb op een stal gestaan 14 jaar lang . (Pensjoin)
En die eigenaren hebben de paarden die van hun zijn dag in dag uit binnen . Komen nooit buiten ja 1 of 2 keer per jaar . Maar verder ook niet
Ook is die omgeving een zooi stallen zonder ramen . Geen enlek dachlicht valt daar naar binnen . Paarden staan ook nog eens tot de enkels in de strond . Geen enkle verzorging
Een tinker met vresleijke mok
.waar hun niets aan doen
. En dit al meer dan 14 jaar lang ..en daar word niets aangedaan ..en als je maar even met de zweep slaat word je opgepakt . Terwijl ik vind dat eeen paard zonder weide gang geen dachlicht en in de steond staat veel erger vind

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:29

En daar blijf jij 14 jaar staan?
Mag ik zeggen dat ik je bericht wat ongeloofwaardig vind?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:32

Lalahorse schreef:
Een voorbeeld

Ik zie heel veel mensen zo zeuren over alles dat vroeger beter zou zijn geweest, maar niemand die ernaar uitkijkt om ondervoed door het leven te gaan, 6 dagen per week 14 uur lange diensten bij een fabriek te draaien, 3 van de 10 kinderen die ze voor hun 30ste hebben gekregen in pijn te zien sterven om vervolgens voor hun 45ste aan een geneesbare ziekte dood te gaan :+

Want zo zag het leven eruit toen het ook nog normaal was om paarden kapot te meppen om die tegen hun wil aan het werk te krijgen. In zulke wanhopige omstandigheden begrijpelijk, maar niet als we het over dames hebben die anno 2022 van het leven mogen genieten in zo'n welvarend land als Nederland.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:34

DuoPenotti schreef:

Dan vind je dit maar obgeloof waardig . Maar ik heb het zelf mee gemaakt
En nee ik woon nubop me zelf op een zorgboerderij. Waar men pont s ook mee zijn verhuist en die stonden daar toen ook . Maar ik had daar gewoon een stla gehuurt .. altijd schoon . En die van mij zette ik gewoon buitne omfat ik een wietje dichtbij had afgehuurt als je het zelf wil zien dan.stuur ik je zo een lucht foto van het terein hoe het er uit ziet .

Die van mij staan gelukkig nu op een goede locatie . Waar ze veel.veiliger staan

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:35

DuoPenotti schreef:

Nou, dat inderdaad... Als je staat te kijken en weet wat er gebeurd en je doet er niets aan (van stal weggaan een aangifte doen bijvoorbeeld), ben je zelf ook schuldig aan het door laten gaan van dit soort praktijken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:35

Als je serieus denkt dat dit over even met een zweep slaan gaat moet je misschien iets verder kijken. Er wordt al aangegeven dat het bewijsmateriaal wat aangeleverd is vele malen heftiger is als wat er online te zien is. En ik vind dienfilmpjes die online staan al ver over de grens.

Serieus, hoe kun je nu tegen het bestrijden van mishandeling zijn? Omdat er andere plekken ook niet goed zijn?

En hoe kan je dit een corrigerende tik noemen? Dat is niet blijven slaan met een zweep en aan andere hulpmiddelen blijven rukken.

De politie doet niks met een 1 tik. Daar moet al veel meer aan de hand zijn en heel duidelijk bewijs voor zijn.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:39

MyWishMax schreef:
Als je serieus denkt dat dit over even met een zweep slaan gaat moet je misschien iets verder kijken. Er wordt al aangegeven dat het bewijsmateriaal wat aangeleverd is vele malen heftiger is als wat er online te zien is. En ik vind dienfilmpjes die online staan al ver over de grens.

Serieus, hoe kun je nu tegen het bestrijden van mishandeling zijn? Omdat er andere plekken ook niet goed zijn?

En hoe kan je dit een corrigerende tik noemen? Dat is niet blijven slaan met een zweep en aan andere hulpmiddelen blijven rukken.

De politie doet niks met een 1 tik. Daar moet al veel meer aan de hand zijn en heel duidelijk bewijs voor zijn.

Zolang ik de beelden niet heb gezien geloog ik er niet in nee lochies toxh

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:42

heidy_wilco schreef:
DuoPenotti schreef:

Nou, dat inderdaad... Als je staat te kijken en weet wat er gebeurd en je doet er niets aan (van stal weggaan een aangifte doen bijvoorbeeld), ben je zelf ook schuldig aan het door laten gaan van dit soort praktijken.

Als je men andere post leest ben ik er al weg . Wij hebben meerdere keren aangifte gedaan maar ze doen er nirts aan omdat ze dan hun bellen en dan zeggen dat ze dan en dan langs komen . En dan hebben ze alles op orde ..dus wik hebbem er degelijk wel wat aangedaan meedere

En ik heb men pony s altijd buiten in een huur wei gehad daar in de buuet ..en de stal had ik daar schoon ..er ging toen 2 pakken vals van 20 kg per week door heen

Ik ben er nu weg

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:47

Sorry, maar je moet echt beter schrijven, het gaat van zeer kwaad naar steeds erger. Je posts zijn bijna onbegrijpelijk.

En wat betreft het andere: Je hebt er 14 jaar gestaan, je zou toch echt beter moeten weten.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 17-03-22 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:47

Lalahorse schreef:
MyWishMax schreef:

Zolang ik de beelden niet heb gezien geloog ik er niet in nee lochies toxh

Ik bespeur vooral niks logisch aan jouw manier van denken en oordelen. Je reageert met dingen die er niks mee te maken hebben, je hebt je mening over deze dames klaar liggen terwijl je de beelden niet eens hebt gezien en je helemaal niet weet wat daar is gebeurd. Als ik iets onlogisch vind, dan is het dat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:54

Ik denk juist precies andersom. Juist als er paarden in beslag genomen worden en deze vrouwen aangehouden worden vanwege mishandeling, dan zal er echt wat ernstigs aan de hand zijn. Want dat gebeurt dus echt niet snel, juist vaak pas veel te laat of helemaal niet.

En dan kom jij met een voorbeeld waarbij er niks gebeurden kmdat het netjes was als de politie kwam. Hierbij zijn er bewijsstukken aan de politie gegeven. Als ze op jouw oude stal niks doen en hier on beslag nemen en aanhouden kan je je toch wel voorstellen dat het ernstig is?

De filmpjes die online te zien zijn zijn volgens betrokkenen niks in vergelijking met het aangeleverde bewijs, dus hoef je ook niet te zien. Ook al zijn die al ver over de grens voor mij.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:56

Vreselijk, dit soort lui maken de paardenwereld kapot!
Walgelijk!

Je beesten worden echt niet zomaar in beslag genomen.....

Opsluiten in een kerker deze twee trollen! Naar de filmpjes ga ik niet eens kijken na
wat ik hier allemaal gelezen heb ..... :n

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:17

Telpeva schreef:
KellyR schreef:
Bij de inbeslagname hebben ze ook een broodfokkerij opgerold.

Daarnaast gaat het verder als de sm, veel verder. Het filmpje wat hier boven besproken wordt vindt ik veruit het verschrikkelijkste, je hoort het paard verbaal reageren op de pijn bah bah bah.

Op mijn vorige plek zijn mensen, met veulen, naar deze locatie verhuisd. Veulen werd keihard in de buik geschopt (met stalen neuzen als ik het goed zeg) omdat het niet aan de kant ging. Dit schijnt vaker voor te komen.

Daarnaast gaan er ook nog verhalen over het weghalen van water en voer zodat ze gebroken worden (wordt natuurlijk vaker in de handel gedaan) en het aanbinden van stroom aan de paarden voor het gewenste effect.

Mensen die gillend weg zijn gegaan van deze stal.

Echt waar... wat er op sm staat is nog niets :(

Waarschijnlijk ga ik spijt krijgen van mijn vraag, maar wat bedoel je met: en het aanbinden van stroom aan de paarden voor het gewenste effect? wat doen ze dan met stroom met die dieren?

Ik ben er zelf niet bij geweest -dus wat ze exact deden weet ik niet. Maar ik ga uit van een blafband achtige constructie. Corrigeren bij "verkeerd" gedrag of doorgaan tot het gewenste effect.

Veel mensen uit de omgeving hier die echt met gierende banden weg zijn gegaan.
Alle aantijgingen neem ik ook aan als waar. Ben er zelf wezen kijken en ben daar met een heel naar gevoel weg gegaan. Achteraf bevestigde het veulen verhaal mijn gevoel. En nu dit naar buiten komt krijg je ineens meer van bekende bronnen voor je voeten geschoven. Iets wat schijnbaar al een tijd speelt.

Ik ben blij dat de mensen niet enkel weg zijn gegaan maar er ook werk van hebben gemaakt.

Ik heb zelf op een stal gestaan waar vooral dochter een handje had van haar paard alle hoeken van de bak laten zien :n zelf vind ik het enorm lastig om hier iets van te zeggen.

Dus de andere kant van het verhaal - waarom het lastig is;
Plekken waar paarden veel buiten komen en er ook echt goed bij staan zijn schaars.
Als je je mond open trekt wordt je de deur gewezen.

Ik geloof ook niet dat de pensionners daar dezelfde visie delen, al zullen het er wel een paar staan.
Maar waar ze uniek in zijn is
- 24/7 buiten
- goede buitenbak
- volpension
- onverpakt hooi
- overdekte plek om met je paard te werken

Deze combi is hier in een straal van een uur verder niet te vinden.

Nu achteraf hoor ik dat ze hun handen/voeten ook niet afhielden van de pension paarden. Dus dat zou 1000% reden zijn om te vertrekken.

Maar als je dat vermoeden niet hebt, of hebt gehad. Blijft het lastig om je biezen te pakken denk ik en je paard te verhuizen naar een locatie waar hij max 4 uur buiten komt en je mazzel moet hebben als hij vriendjes heeft. Of over gaan naar een doe het zelf stal- maar ook dat is lang niet altijd te combineren.

Al met al. Voor meerdere mensen om aangifte te doen etc, zal het een stuk groter zijn dan dat jij en ik ons kunnen voorstellen. Aangifte in de paarden wereld doe je niet zomaar, want er is of geen bewijs of er wordt niks mee gedaan :|

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:06

heidy_wilco schreef:
Sorry, maar je moet echt beter schrijven, het gaat van zeer kwaad naar steeds erger. Je posts zijn bijna onbegrijpelijk.

En wat betreft het andere: Je hebt er 14 jaar gestaan, je zou toch echt beter moeten weten.
denk je dat ik er niets aan gedaan heb dan . Ik heb het meerdere malen aangegeven . Ik had men eigen paarden daar . Die stonden altijd schoon met een gehuurt weitjd konden ze naar buiten . Ze zijn daar nu weg de dieren vescherming is daar al herhaaldelijk gewersy maar elke keer hadden ze alles schoon gemaakt . Nooit een.inval gelihk geweest nee een briefje in de bus van we komen dan en dan langs .