Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalahorse schreef:Een voorbeeld
Vroeger had je een opvoeding dat als je kind zeurde in de winkel en je zegt gerhaardelijk nee . Dan kreeg je een draai om je oren in de winkel ..dit was vroeger normaal
Als je dir nu doet dan woed je gelijk als kindermishandelaar gezien
Dat is hier presies het zelfde
Lalahorse schreef:Ik vind het maar raar
Alleen op verdenking van mishandeling opgepakt worden sla je plank mis vind ik .
Als je nagaat dat je tegenwoordig niets meer mag doen .
Een voorbeeld
Vroeger had je een opvoeding dat als je kind zeurde in de winkel en je zegt gerhaardelijk nee . Dan kreeg je een draai om je oren in de winkel ..dit was vroeger normaal
Als een paard niet luistert of je bijt (wat niet mag ) dan geef je het paard een coriserende tik ..daar is niets mis mee
.het kunnen ook gewoon momend opnames zijn geweest ..ald er niets met de woning aan de hand is ..en de omwonde goed opgelet hebben en weten dat het goed is dan zitten deze 2 dames dus vast voor niets . Ik zeg eerst maar eens goed onderzoek doen voor je.mensne kan beschyldigen
Stuur me een pb naar een fb site dan kijk ik jet ven na
DuoPenotti schreef:Heel veel mensen zien lichaamstaal niet.. Maar wij dan wel...
(yt. Belonen en corrigeren)
Echt zeg. Pieter baan nog een plekje vrij?
capopjekop schreef:Cayenne schreef:Ik zie niets raars op hun FB of website, of kijk ik niet goed?
Same
Wat ik op fb zie ziet er allemaal goed uit. Daar zou ik m'n ponys zo willen stallen bij wijze van.
Maar wel goed dat de politie actie onderneemt. Dat zal niet voor niks zijn en geeft toch nog wat vertrouwen dat er opgetreden wordt tegen dierenleed
Edit: die tiktoks daar zit idd wel minder fraai materiaal tussen
Sem_ schreef:Ik was zelf ook nieuwsgierig dus gaan googelen en kwam in eerste instantie, met de woonplaats + pp, bij een andere "stal" uit (ook twee dames in Purmerend met een online trainingsplatform), dus wellicht is dat ook bij andere bokkers het geval. Om hen gaat het dus niet.
Lalahorse schreef:Een voorbeeld
DuoPenotti schreef:En daar blijf jij 14 jaar staan?
Mag ik zeggen dat ik je bericht wat ongeloofwaardig vind?
DuoPenotti schreef:En daar blijf jij 14 jaar staan?
MyWishMax schreef:Als je serieus denkt dat dit over even met een zweep slaan gaat moet je misschien iets verder kijken. Er wordt al aangegeven dat het bewijsmateriaal wat aangeleverd is vele malen heftiger is als wat er online te zien is. En ik vind dienfilmpjes die online staan al ver over de grens.
Serieus, hoe kun je nu tegen het bestrijden van mishandeling zijn? Omdat er andere plekken ook niet goed zijn?
En hoe kan je dit een corrigerende tik noemen? Dat is niet blijven slaan met een zweep en aan andere hulpmiddelen blijven rukken.
De politie doet niks met een 1 tik. Daar moet al veel meer aan de hand zijn en heel duidelijk bewijs voor zijn.
heidy_wilco schreef:DuoPenotti schreef:En daar blijf jij 14 jaar staan?
Nou, dat inderdaad... Als je staat te kijken en weet wat er gebeurd en je doet er niets aan (van stal weggaan een aangifte doen bijvoorbeeld), ben je zelf ook schuldig aan het door laten gaan van dit soort praktijken.
Lalahorse schreef:MyWishMax schreef:Als je serieus denkt dat dit over even met een zweep slaan gaat moet je misschien iets verder kijken. Er wordt al aangegeven dat het bewijsmateriaal wat aangeleverd is vele malen heftiger is als wat er online te zien is. En ik vind dienfilmpjes die online staan al ver over de grens.
Serieus, hoe kun je nu tegen het bestrijden van mishandeling zijn? Omdat er andere plekken ook niet goed zijn?
En hoe kan je dit een corrigerende tik noemen? Dat is niet blijven slaan met een zweep en aan andere hulpmiddelen blijven rukken.
De politie doet niks met een 1 tik. Daar moet al veel meer aan de hand zijn en heel duidelijk bewijs voor zijn.
Zolang ik de beelden niet heb gezien geloog ik er niet in nee lochies toxh
Telpeva schreef:KellyR schreef:Bij de inbeslagname hebben ze ook een broodfokkerij opgerold.
Daarnaast gaat het verder als de sm, veel verder. Het filmpje wat hier boven besproken wordt vindt ik veruit het verschrikkelijkste, je hoort het paard verbaal reageren op de pijn bah bah bah.
Op mijn vorige plek zijn mensen, met veulen, naar deze locatie verhuisd. Veulen werd keihard in de buik geschopt (met stalen neuzen als ik het goed zeg) omdat het niet aan de kant ging. Dit schijnt vaker voor te komen.
Daarnaast gaan er ook nog verhalen over het weghalen van water en voer zodat ze gebroken worden (wordt natuurlijk vaker in de handel gedaan) en het aanbinden van stroom aan de paarden voor het gewenste effect.
Mensen die gillend weg zijn gegaan van deze stal.
Echt waar... wat er op sm staat is nog niets
Waarschijnlijk ga ik spijt krijgen van mijn vraag, maar wat bedoel je met: en het aanbinden van stroom aan de paarden voor het gewenste effect? wat doen ze dan met stroom met die dieren?
heidy_wilco schreef:denk je dat ik er niets aan gedaan heb dan . Ik heb het meerdere malen aangegeven . Ik had men eigen paarden daar . Die stonden altijd schoon met een gehuurt weitjd konden ze naar buiten . Ze zijn daar nu weg de dieren vescherming is daar al herhaaldelijk gewersy maar elke keer hadden ze alles schoon gemaakt . Nooit een.inval gelihk geweest nee een briefje in de bus van we komen dan en dan langs .Sorry, maar je moet echt beter schrijven, het gaat van zeer kwaad naar steeds erger. Je posts zijn bijna onbegrijpelijk.
En wat betreft het andere: Je hebt er 14 jaar gestaan, je zou toch echt beter moeten weten.