KNHS ageert tegen anti-paardensportposters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: KNHS ageert tegen anti-paardensportposters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:56

Nee helaas, dat is ook de reden waarom ik onder hun berichten postte..zodat mensen niet alles klakkeloos overnemen wat zij beweren. Alleen tja, ik kan dat nu niet meer maar ik hoop dat anderen dat blijven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:15

Het punt is natuurlijk dat ook wij alleen zien wat er in de ring en met losrijden gebeurt.

Wat er thuis gebeurt is ook voor paardenmensen gissen.

Neem een ludger beerbauw die werd toch wel gezien als lief en aardig voor zijn paarden op wedstrijden.

Maar de beelden thuis liegen er weer niet om.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:21

Dat is zo, maar wat er achter gesloten deuren gebeurt weet je bij niemand niet.
Niet bij een stelletje, niet bij kinderen, niet bij huisdieren..ook niet bij paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:16

DuoPenotti schreef:
Niet bij een stelletje, niet bij kinderen, niet bij huisdieren..ook niet bij paarden.

KLopt

https://www.horses.nl/overig-nieuws/opm ... jikw1W8qnY

Maar reacties als dit is exact waar het om draait. Dit is natuurlijk voer voor activisten he! Facebook zie ik zelfs al heel veel reacties onder dit artikel van paardenmensen met de strekking van als ze dit goedkeurd wil ik niet weten wat er bij haar achter de gesloten deuren gebeurd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:19

Ben ik met je eens.
Wat dat betreft zijn sommige (top) ruiters echt ook blind en doof in wat ze zeggen.

Want ja zoiets goed proberen te praten dan vraag ook ik me af, wat doet die dan thuis in de binnenbak?

Dat soort uitlatingen moet je niet doen, ook niet eens willen doen, want dan zit er toch wat verkeerd in de denkwijze.

Maar dan is het wel erg jammer dat een ruiter als Dinja te kakken word gezet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:24

Spenk schreef:
DuoPenotti schreef:

KLopt

https://www.horses.nl/overig-nieuws/opm ... jikw1W8qnY

Maar reacties als dit is exact waar het om draait. Dit is natuurlijk voer voor activisten he! Facebook zie ik zelfs al heel veel reacties onder dit artikel van paardenmensen met de strekking van als ze dit goedkeurd wil ik niet weten wat er bij haar achter de gesloten deuren gebeurd.

Wat een domme reactie van Werth.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:30

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:32

Echt, echt heel stom. Ik snap ook niet hoe ze dat kan verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:32

En zolang topruiters dit zeggen.. Maar ook zwijgen. Want je hoort verder ook niemand zeggen van dit kan echt niet...

Dan blijven activisten ook aanwezig.

Want ik heb ook geen enkele grote naam op zien staan en zeggen wat Ludger doet dat kan écht niet door de beugel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:43

Spenk schreef:
En zolang topruiters dit zeggen.. Maar ook zwijgen. Want je hoort verder ook niemand zeggen van dit kan echt niet...

Dan blijven activisten ook aanwezig.

Want ik heb ook geen enkele grote naam op zien staan en zeggen wat Ludger doet dat kan écht niet door de beugel.

Nee dat is niet zo gek, want het grote gros doet dit soort dingen, en erger. Dus die houden allemaal wijselijk hun mond :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:50

Tja, ik sta er iets genuanceerder in..vind het artikel wat kort en krom geschreven. Eigenlijk zegt ze ook een paar hele goede dingen. Namelijk: "het publiek moet weten hoe een paard opgeleid wordt" en "dat een aanrakingsprikkel bij de opleiding hoort maar dat je goed naar de reactie van het paard er op moet kijken".

Wat ik mis is dat ze zegt dan aanraken oke is, maar slaan niet...dat ze niet zegt dat het ten alle tijden bij aanraking moet blijven en het eerlijk moet zijn en blijven voor het paard.

Maar dat het publiek moet weten hoe het paard opgeleid wordt..ja graag..want dan worden er wellicht zaken publiekelijk die nu achter gesloten deuren gebeuren. En die niet in het kader van het paardenwelzijn zijn.

Ik snap wel dat niemand op staat in de paardenwereld, als je er van moet leven dan houdt je je mond want het is een ons kent ons wereldje en als je je mond opentrekt kan dat je werk/ inkomen en naam kosten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:40

https://www.youtube.com/watch?v=40mmUOVNsLY

Ik kom dit filmpje tegen op youtube, als dit nog geaccepteerd wordt op de Olympische spelen door een Russische amazone die in Nederland woont, werkt en traint, dan zijn we nog heel ver weg van het ideale beeld.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:48

Earth schreef:

Ik kom dit filmpje tegen op youtube, als dit nog geaccepteerd wordt op de Olympische spelen door een Russische amazone die in Nederland woont, werkt en traint, dan zijn we nog heel ver weg van het ideale beeld.

Dan heb ik toch wat meer context nodig. Wie was het, waar is dit gereden, waarom is dit filmpje zo kort en wat was de score?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:55

Avalanche schreef:
Earth schreef:

Dan heb ik toch wat meer context nodig. Wie was het, waar is dit gereden, waarom is dit filmpje zo kort en wat was de score?

De score ben ik dan ook wel benieuwd naar, kan niet anders dan dat het bestraft is door de jury en zo niet; dan zijn we verder heen dan ik gedacht had. Vind dit stukje film er erg naar uit zien. -O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:00

Ik ook. En ik stel die vragen niet omdat ik het niet slecht vind, maar omdat ik me afvraag of dit geaccepteerd wordt, nadat ik Edward Gal heb horen schelden dat hij slechte scores reed. Blijkbaar zijn de juries ook anders gaan kijken en scoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:03

Avalanche schreef:
Ik ook. En ik stel die vragen niet omdat ik het niet slecht vind, maar omdat ik me afvraag of dit geaccepteerd wordt, nadat ik Edward Gal heb horen schelden dat hij slechte scores reed. Blijkbaar zijn de juries ook anders gaan kijken en scoren.

Ja precies dat; wat wordt hiermee gedaan door de jury's?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:31

Over die Russische is natuurlijk al erg veel gezegd. Dat het schandalig was dat zij daar deel nam.
Was het niet zo dat dit jaar de format anders was en er meer landen mochten deelnemen als anders?
Ja dan kom je er bij uit dat een land met een veel lager niveau zoiets als beste ruiter sturen.
Daar moet gewoon tegen opgetreden worden.

Ja betreft Gal, of eigenlijk is dat vanaf het Anky trek hem in de bek rond cultuur rolkurr dat het ineens werd geaccepteerd dat er zo gereden werd.
Sindsdien ben ik afgehaakt met kijken, kan het niet aanzien.
Eindelijk 25 jaar later komen we weer richting echte dressuur. Helaas zijn er natuurlijk nog altijd voorstanders van het van voor naar achter trekken , de hitler zwaai groet als uitgestrekte draf zien en de weggedrukte rug en hoge kruis.
Maar als die geen punten meer krijgen, we blijven zeggen hoe een goed gereden paard loopt, gaan die volgelingen misschien ook stoppen daarmee.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:01

Earth schreef:

Wat een onvoorstelbare wanprestatie was dat! Ik heb toen het gehele optreden van deze dame bekeken en me werkelijk afgevraagd waarom ze niet de ring uit werd gestuurd.
Ik kijk dus ook geen "top" dressuur meer, vind het nooit om aan te zien maar deze dame spande wel de kroon.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:58

Ik kijk wel, heb een heleboel mooie dressuur gezien vorig jaar op de OS. Deze was niet om aan te zien en had er idd uitgestuurd mogen worden van mij. Maar wat mij toch altijd weer verbaasd is dat dit soort filmpjes viral gaan en degene waar ik van genoten heb (oa met een mooie lusitano) zijn nergens terug te vinden.

Ik ben het met je eens DP, Edward bracht de voorbeenzwaai trend op gang..op een gegeven moment liepen ook alle ggk hengsten onder hem hetzelfde. Ik hoop echt dat de kentering door zet naar weer dressuur rijden zoals het hoort te zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:54

Elisa2 schreef:
Ik kijk wel, heb een heleboel mooie dressuur gezien vorig jaar op de OS. Deze was niet om aan te zien en had er idd uitgestuurd mogen worden van mij. Maar wat mij toch altijd weer verbaasd is dat dit soort filmpjes viral gaan en degene waar ik van genoten heb (oa met een mooie lusitano) zijn nergens terug te vinden.

Ik ben het met je eens DP, Edward bracht de voorbeenzwaai trend op gang..op een gegeven moment liepen ook alle ggk hengsten onder hem hetzelfde. Ik hoop echt dat de kentering door zet naar weer dressuur rijden zoals het hoort te zijn.

Ik geniet enorm, en ik zie het ook elk jaar weer verbeteren. Er is heel veel moois te zien idd, maar de rotte dingen worden eruitgevist en gebruikt om een hele mooie sport zwart te maken. Dat valt wettelijk gezien gewoon onder laster.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:58

Avalanche schreef:
Elisa2 schreef:

Ik geniet enorm, en ik zie het ook elk jaar weer verbeteren. Er is heel veel moois te zien idd, maar de rotte dingen worden eruitgevist en gebruikt om een hele mooie sport zwart te maken. Dat valt wettelijk gezien gewoon onder laster.

Wat :')?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:00

Precies,maar dier en recht en Peta weten ook wel dat ze met de mooie beelden geen zieltjes winnen.
Dat is het smerige er van.

En dat is net zo als je op een losrij terrein kijkt, die geruisloos en harmonieus voorbij komt word niet opgemerkt, die zijn paard met een hoop bombarie bij elkaar schopt wel.

Toch denk ik dat die laatste niet de meerderheid is, wel die de meeste aandacht trekt.

Avalanche schreef:
Elisa2 schreef:

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:23

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=6236FA7F

Het bijschrift: Het paard wringt zich in bochten om de pijn die het bit veroorzaakt te ontwijken.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62364B74
Bijschrift van dier en recht:
De belasting van de voorbenen is erg zwaar voor een springpaard. Hier zie je de gewrichten bijna tot de grond doorbuigen. De gezichtsuitdrukking spreekt boekdelen.

Ik vraag me af of ze weleens een galopperend paard hebben gezien :')

Als ze nu kritiek hadden op de landing van zo hoog, dát snap ik. Maar nee, de doorbuigende koten zijn hier het probleem, en laat dat nou net de oplossing van moeder natuur zijn om schokken op te vangen :D

Ongefundeerde kritiek zonder enige kennis van zaken.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=6236B695

Bijschrift:
Het rijden van 'rollkur' is officieel verboden, maar wordt op het oefenterrein toegestaan. De opgetrokken lippen zijn tekenen van ongemak.

De oplossing van dier en recht: ga bitloos rijden :D dat is de magische oplossing voor al uw problemen (behalve dan de hackamore en op mysterieuze wijze ook de bosal, want dat is dan wel weer dierenmishandeling)

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=6235EDDD

Uiteraard weer met een bijschrift:
Het te diep rijden van paarden, met hun kin richting de borst, is erg slecht voor de halsgewrichten. Het paard doet er alles aan om de pijnlijke druk in de mond en achter de oren te vermijden.

En dan nu de context van beide dressuurfoto's, en ik vind het echt hilarisch dat ze dit gebruiken:

En dat is dus wat ik bedoel met laster. De 2 dressuurfoto's zijn nota bene van een van de meest eerlijke, paardvriendelijke ruiters die er op dit moment rondrijden. Het paard had wel duidelijk ergens last van, maar dat was niet de ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:33

Elisa2 schreef:

Ik heb me altijd afgevraagd wat er zo mooi was aan die ogenschijnlijk spastische bewegingen van de paarden waar Edward G. op reed/rijdt. Waarom dat de trend is geworden destijds en waarom menigeen vindt dat dressuur zo hoort te zijn. Zo op het randje... Ik vind (maar dat is inderdaad persoonlijk) het een vervelend beeld om naar te kijken. Ik hoop echt dat de trend omslaat... :o

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:38

Jij verwoord het heel netjes.

Ik zou eerder zeggen welke domme idioten dit normaal zijn gaan vinden weten niets van dressuur alleen van circus kunstjes.

Nadeel, ik denk dat een groot publiek ook niets van dressuur weet. Nette dressuur is dan saai.
Spektakel dat trekt kijkers. Nou dat spektakel lieten ze steeds meer zien.
En meer publiek zijn centjes.... ik denk dat het zoiets is.