Paard krijgt door storm tak in de rug, operatie en lang herstel volgt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:54

Alou schreef:
Vandaag stuiten ik op een update video van het paard. Ik snap niet dat iemand er voor kiest om zijn paard hiermee te laten leven...

Pas op het is niet voor de gevoelige maag!

https://www.instagram.com/p/CbGAbeWLNZU ... _copy_link

Dat paard moet toch vergaan van de pijn?
Ik zou daar toch ook niet voor kiezen als eigenaar...

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:59

Dat andere filmpje kan ik niet vinden op FB. Het filmpje wat hierboven staat, zorgde er zowat voor dat mijn avondeten weer retour kwam. Echt stuitend! Ik weet niet wat het doel van het filmen was en van welk moment dit de update was, maar het sterkt me echt in mijn gevoel dat dit dier lijdt en in mijn ogen zinloos lijdt.

belle_boef

Re: Paard krijgt door storm tak in de rug, operatie en lang herstel volgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:01

Gatver dat is niet paardwaardig.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:02

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:05

Dat filmpje kan zo in het bijzonder luguber topic _O-
Vind het wel echt sneu voor het dier want je gaat me niet wijsmaken dat dat diertje geen pijn heeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:07

Gatverdamme! Alsof ze een bakje ragout aan 't uit scheppen zijn...
Ik zie dit niet meer goed komen eerlijk gezegd, daar kan toch nooit meer een zadel op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:07

En dat bedoelde ik dus toen ik zei dat ze er vaak te ver gaan. Het is niet omdat het dier op termijn overleefd, dat het hele proces het dierwaardig maakt. Ik kan niet geloven dat dit dier met deze schade ooit nog pijnvrij gaat zijn.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:11

Dat insta filmpje heeft als onderschrift dat dat de eerste dagen waren en dat het daarna stukken minder werd qua pus.

Filmpje van Ashkerlon lijken mij stukjes hout die ze eruit vissen en geen wervels eerlijk gezegd.

Ik zou waarschijnlijk niet zover gaan dokteren. Maar ik hoop dat het paardje onder veel pijnstilling staat nu..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:25

elnienjo schreef:
Ik zie dit niet meer goed komen eerlijk gezegd, daar kan toch nooit meer een zadel op?

Dat er geen zadel op kan wil niet zeggen dat het niet goed komt ;)
Het gaat erg ver. Ik weet niet wat het paard nu krijgt aan pijnstiller en hoe hij het doet, maar soms sta je raar te kijken van de wond en hoe het paard het doet. Ik heb er wel eentje gezien die een gat door en door de hals had, was een lange weg, maar kwam goed. En paard was super vrolijk…

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:29

eilleen333 schreef:
elnienjo schreef:

Het gaat erg ver. Ik weet niet wat het paard nu krijgt aan pijnstiller en hoe hij het doet, maar soms sta je raar te kijken van de wond en hoe het paard het doet. Ik heb er wel eentje gezien die een gat door en door de hals had, was een lange weg, maar kwam goed. En paard was super vrolijk…

Nou, ik verwacht dat er eerder een zadel op dit paard kan passen (want de schoft moet toch vrij liggen immers) dan dat dit paard weer pijnloos kan rollen of een deken kan dragen.
En is dat eerlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:58

Alou schreef:
Vandaag stuiten ik op een update video van het paard. Ik snap niet dat iemand er voor kiest om zijn paard hiermee te laten leven...

Er staat duidelijk bij dat dit de eerste dagen na de operatie was. En dat er binnenkort een filmpje geupload wordt van hoe het er nu uit ziet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:59

Moestuin schreef:
En dat bedoelde ik dus toen ik zei dat ze er vaak te ver gaan. Het is niet omdat het dier op termijn overleefd, dat het hele proces het dierwaardig maakt. Ik kan niet geloven dat dit dier met deze schade ooit nog pijnvrij gaat zijn.

Equitom gaat idd heel ver. Uiteindelijk is het de beslissing aan de eigenaar maar ik zou dit ook niet kunnen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:01

Mindim schreef:
[***] schreef:

Er staat duidelijk bij dat dit de eerste dagen na de operatie was. En dat er binnenkort een filmpje geupload wordt van hoe het er nu uit ziet.

Ik zeg dat ik vandaag op een update video stuitte. Niet dat het een update video van vandaag is toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:03

Ashkerlon schreef:
https://fb.watch/bLiFp2fNT1/

Filmpje van facebook.
Vissen er nog doodleuk een stukje wervel uit ook...

Das ook al van 11 dagen terug

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:11

Avalanche schreef:
Moestuin schreef:

Equitom gaat idd heel ver. Uiteindelijk is het de beslissing aan de eigenaar maar ik zou dit ook niet kunnen......

Ik vraag mij dan gelijk wel af wat dit allemaal wel niet kost. Als je daarbij telt of dit ooit weer goed komt, denk ik niet dat ik dit allemaal zou doen. Of zouden die dierenartsen dit als hun project zien en dus niet alles in rekening brengen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:18

Ik word misselijk van het idee hoeveel pijn ze dit dier aandoen. Zoveel pus de dagen erna... arme dier.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:05

Jezus wat een lijdensweg. Vind dat niet o.k
Ook niet van die artsen dat ze een beest zo laten lijden.
En dan groeit het dicht paar maanden later. Leuk succes verhaal voor op social media zeker!?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:13

pillow schreef:
Ik vraag mij dan gelijk wel af wat dit allemaal wel niet kost. Als je daarbij telt of dit ooit weer goed komt, denk ik niet dat ik dit allemaal zou doen. Of zouden die dierenartsen dit als hun project zien en dus niet alles in rekening brengen.

Volgens mij tikt de rekening al 5
8.000+ aan hoor.
Een operatie is al niet goedkoop bij Equitom. Laat staan alle Rx'en, per dag 30€ staat er nu al 3 weken dus dat alleen is al +600€
Of ze moeten dit idd als project zien, maarja dan nog zullen ze kosten aanrekenen lijkt me.

Ik was al + 3500 euro kwijt met enkel een scintigraphie, 1 week kliniek en inspuiten van rug en voorbenen met een paar foto's (die ik nooit ontvangen Heb ondanks meermaals erachter vragen)

Ik blijf bij mijn mening.... Inslapen was véél humaner en diervriendelijker geweest. Dit dier kan gewoon niet pijnvrij zijn. Dat maak je mij niet wijs.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:52

Zo....ik ben wel wat gewend maar dit .. :r :r

Ik vind dat de artsen hier te ver in gaan dit had ik zelf nooit gedaan.
Ik krijg nu het gevoel dat het paard maar als proefkonijn word gebruikt. En verder vraag ik mij af hoeveel permanente (zenuw) schade er is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:19

germie schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="elnienjo"
[/quote

Nou, ik verwacht dat er eerder een zadel op dit paard kan passen (want de schoft moet toch vrij liggen immers) dan dat dit paard weer pijnloos kan rollen of een deken kan dragen.
En is dat eerlijk?

Nee, dat is het niet, maar dat stond niet inbed gequote tekst ;)
Ik zou dit traject zelf niet aangegaan zijn denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat dit paard geen pijn heeft en dat in de toekomst ook niet zal hebben.
Het feit dat iets kan wil niet zeggen dat ik het altijd goed is inderdaad. Maar op afstand oordelen is altijd lastig.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:28

Avalanche schreef:
Moestuin schreef:

Sorry maar ook dierenartsen hebben een verantwoordelijkheid, horen op te komen voor de belangen van het dier en waar het dier het meeste bij gebaat is en ze kunnen net als artsen een behandeling weigeren als dat niet in het belang van het dier is. Dit vind ik ronduit vreselijk en intriest om te zien en als dierenarts vind ik dat je hier een grens flink overschrijdt. Als artsen daar zo ver gaan is dat voor mij een reden om er niet heen te gaan. Want dan staat in mijn ogen het belang van het paard niet voorop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:31

Als je, je paard met zo'n boom door de rug vind, dan vraag je toch direct om euthanasie. (voor het paard) ik zeg het er even bij :D

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 01:54

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hetzelfde gezegd zou hebben als ik niet twee soort gelijke gevallen had meegemaakt.

1 was een hond was gevallen en zichzelf op de schoft gespiest. De wond zag er vergelijkbaar uit met deze. Vreselijk om aan te zien maar na 6 weken begon het langzaam te helen en 3 maanden geheel gesloten. De hond heeft weinig pijn laten zien maar stond wel op pijn stillers.

Paard van lesklant had zichzelf achterover op hun tuinhek met punten gspiest, nah laat het beeld maar even aan jullie voorbij gaan. Ik was furieus dat ze het arme dier niet hadden laten inslapen. Maar na 2 maanden kliniek en 4 maanden zorgen weer zo goed als de oude.

Dus mijn eerste reactie was ook dit moet je niet willen, maar later misschien moet je het toch maar een kans geven. Lastig altijd dit soort dingen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 02:23

IMO heeft dit niks meer met dieren liefde te maken.... :n wat moet dit dier pijn hebben....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 04:38

Vind het ook wel lastig... Hoe ver ga je?
Ik denk dat mijn eerste ingeving zou zijn inslapen. Maar stel dat artsen er stellig van overtuigd zouden zijn dat dit goed zou komen.. phoe, lastig hoor!

Ik hoop trouwens dat dit paard op iets sterkers staat dan metacam of buut. Dus of het dier veel pijn heeft weten we niet.