Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meganvr schreef:janderegelaa schreef:
Hoewel ik antiwolf ben kan ik je verzekeren dat het dier niets voelt. Dit is onderzocht bij leeuwen die prooien pakte . Het dier raakt in shock en het lichaam maakt endorfines aan.
Ik vind dat zulke onzin![]()
Tuurlijk voelt een dier het wel als tie gegrepen word. En ja het kan best zo zijn dat ze op een gegeven moment in shock gaan en dat ze dan minder voelen maar verder geloof ik er geen bal van.
Heb je bronnen?
meganvr schreef:Ik vind dat zulke onzin![]()
Tuurlijk voelt een dier het wel als tie gegrepen word. En ja het kan best zo zijn dat ze op een gegeven moment in shock gaan en dat ze dan minder voelen maar verder geloof ik er geen bal van.
Heb je bronnen?
DuoPenotti schreef:helaas vandaag zo'n voorbeeld.
Hoogersmilde een kalf van achteren gedood en half opgevreten.
je zou je dier zo maar vinden
Niet openen als je niet tegen nare beelden kunt
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 5439558888
dikke kans dus dat het dezelfde wolf is
dierenfan schreef:Waar blijven al die mensen nu die vinden dat paarden 24/7 buiten moeten kunnen? Nu wolven in beeld zijn mogen onze weide dieren opeens heel veel vrijheid inleveren en dat wordt opeens heel normaal gevonden door velen dat vee s nachts binnen moet staan.....
Afgezien van het feit dat wolven niet eens nachtdieren zijn....
dierenfan schreef:Waar blijven al die mensen nu die vinden dat paarden 24/7 buiten moeten kunnen? Nu wolven in beeld zijn mogen onze weide dieren opeens heel veel vrijheid inleveren en dat wordt opeens heel normaal gevonden door velen dat vee s nachts binnen moet staan.....
Dreamboy schreef:dierenfan schreef:Waar blijven al die mensen nu die vinden dat paarden 24/7 buiten moeten kunnen? Nu wolven in beeld zijn mogen onze weide dieren opeens heel veel vrijheid inleveren en dat wordt opeens heel normaal gevonden door velen dat vee s nachts binnen moet staan.....
Die van mij lopen 24/7 buiten en daar blijven ze ook lekker. Het klinkt misschien hard maar je kunt ze nu eenmaal niet overal tegen beschermen. Gewoon hopen dat een goede omheining zijn werk doet.
Dreamboy schreef:dierenfan schreef:Waar blijven al die mensen nu die vinden dat paarden 24/7 buiten moeten kunnen? Nu wolven in beeld zijn mogen onze weide dieren opeens heel veel vrijheid inleveren en dat wordt opeens heel normaal gevonden door velen dat vee s nachts binnen moet staan.....
Die van mij lopen 24/7 buiten en daar blijven ze ook lekker. Het klinkt misschien hard maar je kunt ze nu eenmaal niet overal tegen beschermen. Gewoon hopen dat een goede omheining zijn werk doet.
ikkedus schreef:Wat een vreemde redenering als eigenaar; ik laat mijn paarden gewoon buiten, want…
Want; jammer dan als hij als snack dient en half levend wordt opgepeuzeld?!?!?
Een paard snachts binnen zetten is in mijn ogen altijd een beter alternatief dan dit.
Ik snap dat niet. Zal wel aan mij liggen waarschijnlijk.
sterregoud schreef:Een mooie foto van toen alles nog goed was met het kalfje:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/175331 ... -mooi-kalf
Eerlijk gezegd begin ik mij er aan te storen, dat er telkens gezegd wordt “ eerst bewijzen dat het een wolf was “.
Een vos kan dit niet doen, en het is Nederland zoveel loslopende jagende honden hebben we niet ! Keer op keer blijkt het wolf te zijn.
ikkedus schreef:Wat een vreemde redenering als eigenaar; ik laat mijn paarden gewoon buiten, want…
Want; jammer dan als hij als snack dient en half levend wordt opgepeuzeld?!?!?
Een paard snachts binnen zetten is in mijn ogen altijd een beter alternatief dan dit.
Ik snap dat niet. Zal wel aan mij liggen waarschijnlijk.