Ilsiie schreef:Hier kan ik het boek Anatomy Trains van Thomas Myers aanraden.
Samen met zijn vrouw, Mary Wanless, paardentrainster, heeft hij het volgende (praktische) boek geschreven voor ruiters, waar deze fasciale verbindingen van zowel paard als ruiter besproken worden. Ik heb hem nog niet helemaal gelezen maar wel stukjes en ik vind het mega boeiend! The New Anatomy of Rider Connection - Structural Balance for Rider and Horse
Via YouTube zijn ook filmpjes te vinden over de Anatomy Trains (vaak Engelstalig als ik het goed in mijn hoofd heb), via Google ook afbeeldingen. van Mary Wanless zijn ook wat oudere filmpjes te vinden op YouTube waar ze - ik meen haar dochter - lesgeeft.
Wauw...!
Ik ken mensen die razend enthousiast zijn over die 'anatomy trains', en dan is deze meneer getrouwd met Mary Wanless - en er is een boek over de combinatie.
Dank je wel!
Citaat:Helaas op mijn telefoon nu even te onhandig om op te zoeken en linkjes te kopiëren, maar mocht daar interesse zijn kan ik dat van het weekend nog even doen.
Graag!!!
Citaat:Het is in elk geval zeer interessante materie om over na te denken, en ook hoe de anatomie meer en meer gezien wordt/zou moeten worden, zowel voor mensen als dieren. Vooral omdat het de ketenwerking veel beter verklaart en dat een symptoom op plek a kan komen door een probleem op plek g. Of k. Of x. Waardoor, als er een probleem is, er ook veel gerichter ondersteund en/of behandeld kan worden.
Tot zover even mijn bijdrage
Schitterend!
(Wordt hopelijk vervolgd...!)

)