Citaat:
Ja, maar het ging dus om de situatie die er was voor ze uberhaupt de ruiter was. Ze had geen enkele invloed op de situatie waarin een paard door andere omstandigheden overstuur is. En hoewel ik vind dat ze anders moet handelen, had de situatie al uberhaupt niet voor moeten komen. Al ver voordat de Duitse ruiter in de buurt was, was het paard al onredelijk behandeld en gestraft en geslagen.
Dat lijkt mij al een failliet van de sport nog voor ze uberhaupt was opgestapt.
Ze had ten tijde dat ze op het paard stapte zichzelf bij elkaar moeten rapen en dan kan achteraf huilen prima. Haar emotionele gesteldheid heeft de zaak enkel verergerd, in zoverre dat het paard dat al overstuur was, ook nog even flink bij elkaar gemept wordt. Uit frustratie en emotie en een paard waar je toch verder niets mee hebt. Ik vind dat ronduit onprofessioneel. Huil achteraf, maar niet ten tijde dat een paard je leiding nodig heeft.
Citaat:
Ze hadden niet moeten starten omdat de situatie niet deugt. En al die andere ruiters gaven de paarden ook niet echt focus of leiding.
De heksenjacht op haar emoties zijn vooral heel naar en klinken iets te veel naar al die andere keren dat termen als 'hysterisch' enzo lekker voor het grijpen liggen om een inhoudelijker verhaal te vermijden.
Dus omdat andere ruiters het ook zo doen, dan is dat geoorloofd?
Nee, haar emoties liggen ten grondslag aan de mishandeling, tuurlijk wordt dat genoemd.
Ik vind juist de emoties niet benoemen het inhoudelijke verhaal mijden.