Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:08

Karin schreef:
Werkelijk, dat er mensen zijn die dit wel vinden meevallen of zelfs goedpraten. :

Het is jammer dat het heeft 'moeten' gebeuren, maar ik hoop wel dat het balletje nu is gaan rollen.

idem dito

En dat het uberhaupt nog goed gepraat word door sommige? De trainer is zelfs weg gestuurd wegens mishandeling. Wat ik ook zeer zeker terecht vind. Ook al was de amazone niet heel ervaren met paarden, iedereen weet dat zulke harde tikken PIJN doen. Paard over de zeik, en de ruiter janken en haar emoties de overhand laten nemen omdat haar kans op goud verkeken is? :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:10

Of als ze dan perse met deze onzin door willen gaan… zet het dan op 80 cm en laat ze punten verdienen op stijl.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:11

Helemaal mee eens Mindim!

Als je het filmpje bekijkt van dit paard zijn eerste ronde, is het heel duidelijk dat hij absoluut niet geschrikt was hiervoor. Zie hoe hij direct netjes voorwaarts stapt zodra ze word uitgebeld! Dit paard kan niet in 20 minuten begrepen worden, al helemaal niet door mensen die even snel moeten presteren op iets als de olympische spelen! Dit lag echt niet aan Annika zelf, maar aan alles er omheen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:16

Mindim schreef:
Het zou zeker geen onderdeel moeten zijn.
De ruiter heeft altijd invloed op diens handelingen.

Ja, maar het ging dus om de situatie die er was voor ze uberhaupt de ruiter was. Ze had geen enkele invloed op de situatie waarin een paard door andere omstandigheden overstuur is. En hoewel ik vind dat ze anders moet handelen, had de situatie al uberhaupt niet voor moeten komen. Al ver voordat de Duitse ruiter in de buurt was, was het paard al onredelijk behandeld en gestraft en geslagen.

Dat lijkt mij al een failliet van de sport nog voor ze uberhaupt was opgestapt.

Citaat:
Als je tijdens het inrijden al aan het huilen bent, dan heb je geen focus en geef je je paard geen leiding. Paard overstuur, ruiter overstuur, ze hadden niet moeten starten.

Ze hadden niet moeten starten omdat de situatie niet deugt. En al die andere ruiters gaven de paarden ook niet echt focus of leiding.
De heksenjacht op haar emoties zijn vooral heel naar en klinken iets te veel naar al die andere keren dat termen als 'hysterisch' enzo lekker voor het grijpen liggen om een inhoudelijker verhaal te vermijden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:20

Gini schreef:
Wanneer mag je dan wel afgefakkeld worden? Wat moet je op de rug van een paard doen voordat gezegd mag worden dat dit echt heel slecht is wat je aan het doen bent?

Tegenvraag: waarom wil jij iemand affakkelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:30

Citaat:
Ja, maar het ging dus om de situatie die er was voor ze uberhaupt de ruiter was. Ze had geen enkele invloed op de situatie waarin een paard door andere omstandigheden overstuur is. En hoewel ik vind dat ze anders moet handelen, had de situatie al uberhaupt niet voor moeten komen. Al ver voordat de Duitse ruiter in de buurt was, was het paard al onredelijk behandeld en gestraft en geslagen.

Dat lijkt mij al een failliet van de sport nog voor ze uberhaupt was opgestapt.

Ze had ten tijde dat ze op het paard stapte zichzelf bij elkaar moeten rapen en dan kan achteraf huilen prima. Haar emotionele gesteldheid heeft de zaak enkel verergerd, in zoverre dat het paard dat al overstuur was, ook nog even flink bij elkaar gemept wordt. Uit frustratie en emotie en een paard waar je toch verder niets mee hebt. Ik vind dat ronduit onprofessioneel. Huil achteraf, maar niet ten tijde dat een paard je leiding nodig heeft.
Citaat:
Ze hadden niet moeten starten omdat de situatie niet deugt. En al die andere ruiters gaven de paarden ook niet echt focus of leiding.
De heksenjacht op haar emoties zijn vooral heel naar en klinken iets te veel naar al die andere keren dat termen als 'hysterisch' enzo lekker voor het grijpen liggen om een inhoudelijker verhaal te vermijden.

Dus omdat andere ruiters het ook zo doen, dan is dat geoorloofd?
Nee, haar emoties liggen ten grondslag aan de mishandeling, tuurlijk wordt dat genoemd.
Ik vind juist de emoties niet benoemen het inhoudelijke verhaal mijden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:36

Mindim schreef:

Nee, dat is een reden om de sport drastisch te veranderen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:40

Paard had bij de eerste ruiter al geleerd dat volledig in de staak gaan de oplossing van zijn probleem is. Hij hoefde daarna namelijk niet weer te springen met zo'n belabberde ruiter op zijn rug. Dat los je gewoonweg in 20 minuten niet weer op. Deze sport moet gewoon compleet veranderd worden, waarbij welzijn op de eerste plaats komt. Ze hadden dit paard nooit een tweede keer mogen inzetten na die eerste run, daarmee doem je automatisch de 2de ruiter al. Al vind ik ook dat haar oplossing ronduit bagger was, maar ze zal wel zo'n eentje zijn die maar 1 keer per maand paardrijdt omdat het moet voor de sport net als het gros van de anderen die meedoen aan dit onderdeel. Daarom kunnen ze ook voor geen ene meter rijden. Ik zou zelf ook niet over een 1.20 parcours komen, ik vind 50 cm hoog genoeg en dat heeft dan jarenlang wekelijks les gehad (Wel in dressuur). Oftewel deze sport moet paardvriendelijker of de paarden vervangen voor iets anders zoals inderdaad fietsen of een survival run ofzo. Ik ben trouwens benieuwd naar een referentie video van hoe Annika dan Rio wel had gewonnen, want dan moet ze het ergens toch wel kunnen ipv onder de druk te bezwijken zoals nu gebeurt is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:44

rien10 schreef:
Gini schreef:
Wanneer mag je dan wel afgefakkeld worden? Wat moet je op de rug van een paard doen voordat gezegd mag worden dat dit echt heel slecht is wat je aan het doen bent?

Tegenvraag: waarom wil jij iemand affakkelen?

Omdat een onschuldig dier heel veel pijn en stress bezorgd wordt.

Nu terug mijn vraag. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:48

Shadow0 schreef:
Mindim schreef:

Nee, dat is een reden om de sport drastisch te veranderen.

Dat is toch wat iedereen zegt?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:50

Had geen zin om te knippen, maar Annika had dus gewoon recht op een reservepaard aangezien Saint Boy dus weigerde en het parcours niet doorkwam tijdens de eerste ronde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit staat in de regelementen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:53

pillow schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik vind het verontrustend dat je zo'n filmpje kunt kijken en dat dan je conclusie is :vooral sneu dat het paard gewoon niet wilde.

Hij wordt geslagen, geschopt, in z'n bek getrokken en is volledig over de zeik. En dan is DAT wat je zielig vindt?

Ik heb hier echt geen woorden voor.

Nou dan heb jij een ander filmpje gezien dan ik. Ze gaf hem een paar tikjes maar echt niet hard. En in de bek trekken? dier ging zelf steeds met de kop omhoog.

Sommige mensen zijn duidelijk ver weg van wat hen ooit aantrok in deze fantastische dieren. Wat erg als dit je niets meer doet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:57

Die eerste ruiter kan ook niet met het paard omgaan. Veel te grof, triest om te zien hoe het paard er de brui aan geeft.

Jorex

Re: Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 00:10

Ik heb toch een filmpje gevonden van 2012 London Olympics van Annika. Als het paard niet al overstuur was geweest, had ze hem waarschijnlijk prima het parcours door gekregen: https://www.youtube.com/watch?v=MzMSB7Wc-3Y op 53 minuten ongeveer is ze aan de beurt. Op zich valt me het tot nu toe mee hoe het in Londen ging qua springen, maar eentje gevallen en geen zware mishandeling gezien. Die ene die viel was een klein Japannertje met een paard met een enorme sprong, ik zou zelf zo'n paard ook niet ff kunnen uitzitten. Maar heb het nog niet verder dan Annika gekeken deze.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 00:11

Ik vind het behoorlijk schokkend dat de jury niet eerder uitbelde.

Ik vind het kwalijk dat mensen hun paard hier voor lenen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat de eigenaar van dit dier hem uit heeft geleend en niet die griet in 2en heeft gemept.

Niks moderns aan deze vijfkamp.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 00:13

Hebben deze twee inmiddels zelf ook hun excuses aangeboden voor hun gedrag of vinden ze het allemaal wel prima gegaan zo?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 00:28

Ik snap niet zo goed waarom ze niet voor een ander paard gegaan is aangezien ze dat recht had..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 00:45

Waar is de eigenaar van het paard in dit verhaal.
Heel eerlijk als zo'n jankerd op mijn paard had zitten meppen, de sporen erin ramt en zijn tanden uit zijn mond trekt nou die had heel hard kunnen rennen daarna.
Wat een flauwekul.
Een kundige ruiter had dit op kunnen lossen, dat is zij duidelijk niet dus verdiend ze ook geen medaille

Vandaag die duitser in de landen wedstrijd.Paard had een balk en een stop. Hij bleef rustig en loste het op zoals het hoort

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 07:43

ingedebruijn schreef:
Hebben deze twee inmiddels zelf ook hun excuses aangeboden voor hun gedrag of vinden ze het allemaal wel prima gegaan zo?

Ik heb al een interview geplaatst met Annika en volgens mij is dit interview nog sneller na afloop van de rit. Ik heb deze zelf nog niet geluisterd.
https://www.instagram.com/p/CSP8fxVjqQJ ... =copy_link

Engeland is meer een paarden land, waarschijnlijk was het makkelijker om daar paarden te vinden die hier "geschikt" voor waren.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 07:47

Dat hele stokpaardjes gebeuren lijkt mij meer iets voor deze mensen en tak van sport.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:00

Jorex schreef:
Ik heb toch een filmpje gevonden van 2012 London Olympics van Annika. Als het paard niet al overstuur was geweest, had ze hem waarschijnlijk prima het parcours door gekregen: https://www.youtube.com/watch?v=MzMSB7Wc-3Y op 53 minuten ongeveer is ze aan de beurt. Op zich valt me het tot nu toe mee hoe het in Londen ging qua springen, maar eentje gevallen en geen zware mishandeling gezien. Die ene die viel was een klein Japannertje met een paard met een enorme sprong, ik zou zelf zo'n paard ook niet ff kunnen uitzitten. Maar heb het nog niet verder dan Annika gekeken deze.

Je woordkeuze viel me even op. ik heb de video niet helemaal afgekeken, maar vanwaar de keuze voor het woord zware?
Er moet toch sprake zijn van geen enkele mishandeling?

Voor mij gaan topsport en paarden niet samen. Het is de ruiter die graag iets wil, maar het paard dat het vooral moet doen. Wat mij betreft leggen ze de hele paardensport op alle niveaus aan banden.
Als je ziet hoeveel vrijheid men krijgt om met weinig kennis vanalles met paarden te doen. Wat er qua tuig allemaal aan gehangen kan worden. :n

Helaas voor de mensen die het wel goed bedoelen, maar het gros kan de verantwoordelijkheid gewoon niet aan

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:16

ingedebruijn schreef:

Nee, ze zei dat het paard ongehoorzaam was in een interview.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:17

Vreselijk dit :( heeft niks met paardensport te maken, maar het zet wel de hele paardensport in een zwart daglicht. Wij weten dat het een heel andere discipline is, maar de leek ziet alleen maar een paard met een ruiter.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:30

Scum schreef:
Ik vraag me af wie de eigenaar van Saint Boy is en of het arme dier goed opgevangen wordt door deze persoon.

Ik dus ook.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:38

Wat ontzettend sneu voor alle partijen

Dat ze hier zo afgezeken wordt vind ik nergens over gaan.
Ze had bijna goud en op moment dat ze dit paard kreeg wist ze al dat het einde was, huilen snap ik volledig van haar komop waar is jullie empathie

Hebben jullie nooit huilend op een paard gezeten van welke emotie dan ook… blijheid, angst, boos

Ik zou wel eens willen weten wat de gemiddelde amateur doet op springwedstrijd ….zijn er maar weinig die hun paard een los teugeltje geven gerust stellen en dan nog keer proberen.
Slaan met de zweep doen we bijna allemaal …okay je hebt slaan en tikje geven.

Paard werkt ook echt niet mee…. Hij wil ook niet. Zag wel dat ie paar mooie sprongen kon maken maar na die eerste balk is zijn vertrouwen weg, en zij had al geen vertrouwen meer

Persoonlijk denk ik niet dat ze alleen huilt om der verloren goud maar ook van frustatie en misschien ook wel hoe ze het dier moet rijden want ik vind dat ze um wel redelijk los laat maar hij gaat alleen maar achterwaarts, maar misschien huilt ze ook wel omdat ze bang is.

En ik zal eerlijk zijn dat deed mijn merrie ook keer zowat dravend achterwaarts en die werd ook naar voren geslagen niet door mij, maar was wel mee akkoord)

Haar reputatie ligt onder vuur en dat was eerst niet zo.
Dus om alles op haar te gooien vind ik niet fair, paard was ook niet normaal

Maar verder snap ik 5-kamp niet ik had er nog nooit van gehoord
Hopelijk stopt deze sport en wordt het paard weer goed opgevangen en verzorgd en krijgt ie zijn vertrouwen terug
Laatst bijgewerkt door tita op 08-08-21 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt