FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:49

kamsel schreef:
besita schreef:
Ibbel lijkt me dan net wel een reden om het snel aan te passen dus weet niet of dit de enige reden is
Als zoals hierboven werd vernoemd ook de stikker in het paspoort een Duits adres vermeld dan is het fysiek ook gewijzigd ( niet enkel bij de fei in de databse )
Dat je als ruiter / eigenaar 3 jaar je paspoort niet controleerde als je zo'n talentvol paard op stal hebt of de gegevens wel allemaal kloppen >;)

In het RTL stukje bij 22 sec. Heel duidelijk een sticker met GER..
En inderdaad v Uytert en v Liere hebben 2,5 jaar de tijd gehad om het op te merken/veranderen.
Het is niet zo dat ze nooit weg zijn geweest..
Dat is echt niet alleen de fei aan te rekenen..

Ruitje, Hermes staat er, met v Uytert als eigenaar.. Dus ik kan me niet voorstellen dat het van een ander paard is..

Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:26

Als ik foto hierboven bekijk en dan vergelijk met onze eigen FEI paspoorten
Bij Hermes staat
Als eigenaar Van uytert Heerewaarden Ned

Rechts staat nationaliteit van het paard Ger

Het is niet dat een duits adres voor Van uytert is ingevoerd

Er staat wel in de linkerkolom naast de stickers en ik denk dat daar het probleem zit
"If there is more than one owner or the horse is owned by a company , the name of the person responsible for the
Horse shall be entered in the passport with his nationality.If the owners are of different nationalities, they have to determine the nationality of the horse ."
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:15

Denk inderdaad dat het daar mis is gegaan. Maar het is toch de verantwoordelijkheid van de eigenaar omdat te checken?
Overigens heeft de knhs de sticker geplakt en gestempeld.
Dat is echt de taak van de KNHS!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 07:19

fransje23 schreef:
Denk inderdaad dat het daar mis is gegaan. Maar het is toch de verantwoordelijkheid van de eigenaar omdat te checken?
Overigens heeft de knhs de sticker geplakt en gestempeld.
Dat is echt de taak van de KNHS!

Inderdaad
En het is niet dat in deze zaak het onervaren mensen zijn ( veel mensen weten niet dat nationaliteit paard zelfde als ruiter moet zijn voor OS)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:01

Het is echt de verantwoordelijkheid van de nationale olympische vereniging en de nationale hippische sportbond om de nationaliteit van de paarden hetzelfde jaar als het jaar waarin de OS plaatsvinden op orde te hebben en in te geven
Ze worden daar echt nog een keer specifiek over aangeschreven ( hoe moeilijk kan het zijn om de 20 - 30 paarden die eventueel kandidaat zijn even na te kijken of alles correct is ?)

https://inside.fei.org/content/tokyo202 ... y-reminder

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:09

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:13

besita schreef:
Ze worden daar echt nog een keer specifiek over aangeschreven ( hoe moeilijk kan het zijn om de 20 - 30 paarden die eventueel kandidaat zijn even na te kijken of alles correct is ?)

Die 20 - 30 paarden checken is inderdaad niet zo moeilijk. Maar als je het openingsbericht leest zie je dat Hermes rond de tijd van die reminder in januari niet op de longlist stond voor de OS. Dus dit paard zal niet automatisch mee zijn genomen in het checken.

Het antwoord van de FEI "Wij hebben dan wel een fout gemaakt maar het was niemand is het op tijd opgevallen en daarom is het niet onze schuld / verantwoordelijkheid" vind ik trouwens bagger.

Esther

Re: FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:21

Sinds wanneer heeft een paard trouwens een nationaliteit, wat is dat voor administratieve rompslomp?
Helemaal als het schijnbaar zo makkelijk aan te passen is.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:32

Esther schreef:
Sinds wanneer heeft een paard trouwens een nationaliteit, wat is dat voor administratieve rompslomp?

Is een regel voor de OS paard is daar ook een atleet en elke atleet moet een nationaliteit hebben ..hier moet de combi dezelfde nationaliteit hebben
Die regel is er al heel lang en is wel bekend

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:36

Nezzie schreef:
besita schreef:

Die 20 - 30 paarden checken is inderdaad niet zo moeilijk. Maar als je het openingsbericht leest zie je dat Hermes rond de tijd van die reminder in januari niet op de longlist stond voor de OS. Dus dit paard zal niet automatisch mee zijn genomen in het checken.

Het antwoord van de FEI "Wij hebben dan wel een fout gemaakt maar het was niemand is het op tijd opgevallen en daarom is het niet onze schuld / verantwoordelijkheid" vind ik trouwens bagger.

Ik zie het anders
In mei stond ie wel op de longlist en had daar niet moeten staan als ze toen gechecked hadden dat hij niet kon ingeschreven worden voor de OS door die regel
Dat had het misschien iets minder pijnlijk gemaakt dan een dag of 2 voor ze in quarantaine moeten

https://eurodressage.com/2021/05/23/dut ... -announced

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... n-gewerkt/

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... ist-tokio/

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:51

Boras schreef:
Zou dat het niet nog pijnlijker maken..... Er met je neus bovenop zitten.

Waarom niet?

Vorige OS viel er daadwerkelijk iemand uit, daarnaast is het denk ik goed om alles mee gemaakt te hebben als je wel echt nog een keer wilt shinen en dus voldoende talent hebt. Het is een hele zure appel, maar geeft voor de toekomst best kansen. Ik zou direct alles opzij schuiven en heen gaan als reserve.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:11

Dinja moet wel mee vanwege: Fikse sancties voor niet-meereizende reserve

citaat:
Nadat het Nederlandse dressuurteam afgelopen zomer op de Spelen in Rio niet beschikte over een meereizende reserve, kondigde de technisch directeur Maarten van der Heijden nieuwe maatregelen aan. Met de algemene deelnemingsovereenkomst 2017 heeft de KNHS daad bij het woord gevoegd en stelt nu duidelijke voorwaarden aan haar kaderleden. Zo wordt een reserveruiter die niet meereist voor de periode van het lopende kalenderjaar én het daaropvolgende kalenderjaar uit het kader gezet

https://www.horses.nl/dressuur/fikse-sa ... e-reserve/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-21 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:12

MCE schreef:
Ze moet wel mee

citaat:
Nadat het Nederlandse dressuurteam afgelopen zomer op de Spelen in Rio niet beschikte over een meereizende reserve, kondigde de technisch directeur Maarten van der Heijden nieuwe maatregelen aan. Met de algemene deelnemingsovereenkomst 2017 heeft de KNHS daad bij het woord gevoegd en stelt nu duidelijke voorwaarden aan haar kaderleden. Zo wordt een reserveruiter die niet meereist voor de periode van het lopende kalenderjaar én het daaropvolgende kalenderjaar uit het kader gezet

Lijkt me ook niet meer dan terecht. Als je niet als reserve mee wil reizen, wat je goed recht is, sta je plaats dan af aan iemand die dat wel wil en daarmee kan inspringen wanneer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:18

_San87_ schreef:
MCE schreef:
Ze moet wel mee

citaat:

Lijkt me ook niet meer dan terecht. Als je niet als reserve mee wil reizen, wat je goed recht is, sta je plaats dan af aan iemand die dat wel wil en daarmee kan inspringen wanneer nodig.

ga je ook uit het kader als je bedankt om als reserve mee te gaan en je plaats aan de eerstvolgende afstaat?? dan begrijp ik dat ze mee gaat,

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:20

Wie was er vorige keer afgehaakt dan als reserve?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:25

Madeleine.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:12

Nezzie schreef:

De controle op juistheid van de gegevens ligt toch ook bij de eigenaar?
Bij de paarden in gezamenlijk eigendom is de GER terecht. Je moet dus duidelijk aangeven en controleren dat het hier niet het geval is.
Het staat ook al 3 jaar foutief in het fysieke paspoort.

De knhs die het heeft afgestempeld heeft er ook niet over nagedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:21

het blijft naar elkaar wijzen, de eigenaar moet elke wijziging controleren, lijkt me

knhs had daar ook even item van kunnen maken: kijk of alle papieren/stempels/entingen ect. in orde zijn voordat je opgenomen wordt in het kader

zal nu wel gaan komen, ook daar leren ze met schade en schande

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:22

fransje23 schreef:
Nezzie schreef:

Bij de paarden in gezamenlijk eigendom is de GER terecht. Je moet dus duidelijk aangeven en controleren dat het hier niet het geval is.

Maar hij is nooit in gezamenlijk eigendom met Duitsers geweest toch, dus hoezo is die GER dan terecht? Of mis ik wat?

Ik vind het maar makkelijk van zo'n groot orgaan, zou wat zijn als ik op mijn werk onderaan elke mail zet dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat ik doe :D

Die paspoorten zijn behoorlijk duur, dan mag je toch eigenlijk wel verwachten dat ze goed afgeleverd worden, moest dit nu een gevalletje louche fiscale ontduiking zijn met postbusvennootschappen etc, ja, maar dat is het hier niet.
En ja je mag zelf ook controleren etc., maar als ik de gemeente veel geld betaal voor een internationaal paspoort ga ik ook niet controleren, dan verwacht ik dat dat paspoort juist is en dat ik ermee kan reizen. Zeker als je niet anders doet dan internationale wedstrijden doen. Zijn wel heel veel mensen die het hadden kunnen zien maar die het niet gezien hebben, want hij is de laatste maanden ook in Duitsland gestart dus dan is het blijkbaar niet zo'n bekende grote regel dat daar echt niemand eens zegt "he Dinja, let je wel op, want hier ga je niet mee in Tokyo raken". Moet dat echt de week ervoor pas aan het licht komen? Zeer onprofessioneel, maar ook echt van àlle kanten, en dan zijn de spelen op zich eigenlijk bestemd voor "amateurs" en is "meedoen belangrijker dan winnen" dus gaat het hier wel grondig mis vind ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:25

Esther schreef:

Ik vraag me af hoe dat met Charlotte Fry gaat? Zij is Brits, maar rijdt voor Van Olst.
Zouden die paarden de Nederlandse nationaliteit hebben?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:26

Electra63 schreef:
Esther schreef:

Ik vraag me af hoe dat met Charlotte Fry gaat? Zij is Brits, maar rijdt voor Van Olst.
Zouden die paarden de Nederlandse nationaliteit hebben?

Charlotte staat als mede-eigenaar genoteerd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:27

Dat is fijn !

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:08

Stral schreef:
fransje23 schreef:

Maar hij is nooit in gezamenlijk eigendom met Duitsers geweest toch, dus hoezo is die GER dan terecht? Of mis ik wat?

Ik vind het maar makkelijk van zo'n groot orgaan, zou wat zijn als ik op mijn werk onderaan elke mail zet dat ik niet verantwoordelijk ben voor wat ik doe :D

Die paspoorten zijn behoorlijk duur, dan mag je toch eigenlijk wel verwachten dat ze goed afgeleverd worden, moest dit nu een gevalletje louche fiscale ontduiking zijn met postbusvennootschappen etc, ja, maar dat is het hier niet.
En ja je mag zelf ook controleren etc., maar als ik de gemeente veel geld betaal voor een internationaal paspoort ga ik ook niet controleren, dan verwacht ik dat dat paspoort juist is en dat ik ermee kan reizen. Zeker als je niet anders doet dan internationale wedstrijden doen. Zijn wel heel veel mensen die het hadden kunnen zien maar die het niet gezien hebben, want hij is de laatste maanden ook in Duitsland gestart dus dan is het blijkbaar niet zo'n bekende grote regel dat daar echt niemand eens zegt "he Dinja, let je wel op, want hier ga je niet mee in Tokyo raken". Moet dat echt de week ervoor pas aan het licht komen? Zeer onprofessioneel, maar ook echt van àlle kanten, en dan zijn de spelen op zich eigenlijk bestemd voor "amateurs" en is "meedoen belangrijker dan winnen" dus gaat het hier wel grondig mis vind ik.

hij ( of de amazone ) heeft wel 3 jaar de tijd gehad om het foutje te melden ;)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:22

Ja, maar dan moet het wel eerst gezien worden en dat is blijkbaar niet het geval geweest. Ga er niet vanuit dat ze moedwillig vonden dat ze er wel mee weg gingen komen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:23

Zo flauw dat F.E.I. de schuld afschuift op een stagair. Maakt dat dan goed dat ze niet in staat zijn om hun eigen fouten te corrigeren ? Jammer dat de andere geselecteerde ruiters niet solidair zijn.