Top-dressuurpaarden voelen zich over het algemeen 'erg goed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:09

DreamGuide schreef:
Benzz schreef:
Wil je je wel realiseren dat je dit echt voor jezelf doet en niet voor een paard? Voor een paard maakt dood echt niets uit.

Ik vind dit wel een hele pijnlijke opmerking, alsof we dieren maar gewoon dood moeten maken als het tegenzit. Heeft een leven zo weinig betekenis voor jou?

Het leven heeft zoveel betekenis voor mij dat ik een paard die op jonge leeftijd er zo slecht aan toe is niet in leven laat. Paarden leven op intuitie en niet zoals een mens.

Het is dus helemaal geen pijnlijke opmerking, meer een realistische opmerking.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:21

liespr schreef:
Wow, deze discussie gaat wel heel erg van het kastje naar de muur.

Fijn dat er onderzoek gedaan is naar het welzijn van deze atleten! En ook het resultaat valt heel erg mee! Ik trek hieruit de conclusie dat de meeste dressuurpaarden op topniveau tijdens een proef zich in principe fit en happy voelen. Ik denk dat dergelijke onderzoeken heel belangrijk zijn voor de toekomst paardensport. Ook is weer eens aangehaald hoe weinig een enkele foto zegt over het al dan niet happy zijn van een paard.

Blijkbaar is het niet het resultaat wat sommige mensen willen horen of zien... Aangezien er een onderwerpen zoals leven en dood, abortus en zielige paarden redden erbij gehaald worden. Het doet me hier een beetje denken aan ander soort complot theorieën, het een nog gekker dan het ander, haha. :')

Lekker nuchter antwoord :+

Foto's zijn maar momentopnames en zeggen inderdaad niets, ik denk dat dit wel is wat mensen willen zien maar niet altijd representatief is voor wat ze irl zien of hebben gezien.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:13

DreamGuide schreef:
Benzz schreef:
Wil je je wel realiseren dat je dit echt voor jezelf doet en niet voor een paard? Voor een paard maakt dood echt niets uit.

Ik vind dit wel een hele pijnlijke opmerking, alsof we dieren maar gewoon dood moeten maken als het tegenzit. Heeft een leven zo weinig betekenis voor jou?

Hoe je de opmerking kwalificeert is aan jou. Ik vind het realistisch. En ''gewoon dood moeten maken'' klinkt weer zo emotioneel.