Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poekkie schreef:Ik denk wel dat je moet nuanceren tussen ‘niet borstelen’ (doe ik met mijn shets ook amper trouwens) en dit soort miserable vacht. De pony op de foto kan zo in zo’n filmpje voor brooke’s hospital als je er nog een verhaaltje bij verzint.
Maar ik ben zeer blij dat de instanties nu blijkbaar strenger zouden zijn. Hier in belgie nog niets van gemerkt.
Mindim schreef:DuoPenotti schreef:Ik denk dat je dan een zielig penny verhaal krijgt ook zonder enige nuance.
En dat is ook ook speculeren, je wijst anderen daarop, maar zelf doe je het dus ook.
Mindim schreef:Ik vraag me af waarom de pony eerst naar een geheime locatie wordt gebracht voor een veterinaire check en waarom dat dan niet gewoon bij de eigenaar gebeurd.
DuoPenotti schreef:Klopt, ik speculeer.
Als je een pony gaat jatten dan denk ik dat dat de denkwijze is. Geen nuance kunnen zien en alleen maar denken dat je de reddende engel van de zwarte hengst bent.
Mensen met wel wat nuance gaan niet jatten. Die bewandelen wel een andere weg.
Maar inderdaad dat is mijn invulling, zal ik niet ontkennen.
Zelf denk ik dat de waarheid hoe het met de pony is in het midden ligt.
SVRL schreef:Mindim schreef:Ik vraag me af waarom de pony eerst naar een geheime locatie wordt gebracht voor een veterinaire check en waarom dat dan niet gewoon bij de eigenaar gebeurd.
Kan 2 redenen hebben:
1. Kans bestaat dat de actievoerders opnieuw met het dier aan de haal gaan.
2. Er gaat toch iets mis met de zorg en de eigenaar moet daarom eerst wat aanpassingen doen.
Oh, en het zou ook kunnen dat men van mening is dat de pony ingeslapen moet worden en de eigenaar dit niet wil. Heb helaas een dorpsgenoot die in dat geval gezeten heeft. Ze moest haar bejaarde paard laten inslapen, nam ze zelf die beslissing niet, dan werd het dier in beslag genomen en ingeslapen. Die dame heeft hier toen nog een topic over geopend. Zij wilde haar paard niet laten inslapen en vroeg hier tips om het dier terug op gewicht te krijgen.
DuoPenotti schreef:Ik speculeer over de handelswijze van de dieven, jullie speculeren over de verzorging van het paard gezien uit 1 foto.
Persoonlijk vind ik het dus anders waar we het over hebben.
Dat mensen speculeren zal ik niet ontkennen, dat ik dat zelf doe zeker ook niet.
Mindim schreef:
Poekkie schreef:@ mindim: ja dat kan, als zij van mening zijn dat het dier niet meer waardig door het leven kan. Ik heb dat topic toen ook gevolgd. Weet niet hoe het uiteindelijk afgelopen is, maar die pony zag er wel compleet uitgemergeld uit en ik begreep wel dat ze van mening waren dat het dier zo geen winter meer in kon gaan.
SVRL schreef:Paard van mijn dorpsgenoot stond aan een heel druk wandelpad. Was een merrie die altijd al vrij mager was geweest, maar op haar oude dag nog meer was ingevallen. Wandelaars belden continu naar de dierenbescherming. Paard was nagekeken door de dierenarts en volgens het bloedonderzoek kerngezond, maar de eigenaar slaagde er niet in om meer vlees op de botten te krijgen. De dierenbescherming was het aantal klachten beu, dus kreeg de eigenaar een ultimatum. Ze kreeg een bepaalde periode, weet niet meer hoe lang, om terug gewicht op het paard te krijgen. De tips van de dierenarts hielpen niet, vandaar het topic hier. Maar tegen die tijd was het geduld van de dierenbescherming op en was het dus echt inslapen door eigen dierenarts of inbeslagname en inslapen bij de dierenbescherming. Heb nooit foto's van het paard gezien, weet dus niet hoe erg het was, maar als de vaste dierenarts een paard nog te goed vindt om te hemelen, vind ik het wel erg dat men vanuit de dierenbescherming zo iets kan eisen.
Maar goed, dit is echt wel off topic.
SVRL schreef:Poekkie schreef:@ mindim: ja dat kan, als zij van mening zijn dat het dier niet meer waardig door het leven kan. Ik heb dat topic toen ook gevolgd. Weet niet hoe het uiteindelijk afgelopen is, maar die pony zag er wel compleet uitgemergeld uit en ik begreep wel dat ze van mening waren dat het dier zo geen winter meer in kon gaan.
Als het hetzelfde topic is, paard was een Arabische volbloed, dan is het paard ingeslapen. Dacht alleen dat de TS destijds geen foto's geplaatst had.
Mindim schreef:Mijn stokoude paard stond ook alleen in een weide. Met reden, ze zag en hoorde niet meer zo goed en vond veel rust als ze niet de kudde in de gaten hoefde te houden. Stonden wel andere paarden aan de andere kant van het draad trouwens. Maar snap dat ze soms alleen staan die oudjes.