[UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:13

En wat voor foto :') 1 vage waas van een oude pony

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:16

ik ben eigenlijk heel benieuwd naar het verhaal van degene die de pony heeft meegenomen.
want we kennen nu een klein deel van het verhaal van de eigenaar.
en die zal natuurlijk geen enkel nadeel gaan vertellen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:18

Ik denk dat je dan een zielig penny verhaal krijgt ook zonder enige nuance.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:21

En de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Ik zou meer geinteresseerd zijn in de verklaring van de dierenarts die de pony nu nakijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:42

Poekkie schreef:
Ik denk wel dat je moet nuanceren tussen ‘niet borstelen’ (doe ik met mijn shets ook amper trouwens) en dit soort miserable vacht. De pony op de foto kan zo in zo’n filmpje voor brooke’s hospital als je er nog een verhaaltje bij verzint.

Maar ik ben zeer blij dat de instanties nu blijkbaar strenger zouden zijn. Hier in belgie nog niets van gemerkt.

Hier zijn ze selectief. Ik heb een paard dat oedemen krijgt bij te veel eiwitten en gek genoeg ook van gras, plus een insuline resistente shet die al hoefbevangen wordt als mijn hooiboer per ongeluk eens 1ste snede hooi af zet. Mijn jongens staan dan ook op zand,, wat mensen heel zielig vinden, waardoor ze gaan voeren. Als je dan op roept om dat niet te doen, krijg je de wind van voor. Mensen snappen niet dat niet alle paarden op gras mogen. Heb hier dus ook al de dierenpolitie aan mijn deur gehad. Is niets van gekomen, mijn paarden krijgen alles wat ze nodig hebben, maar het is wel mega frustrerend dat men niets doet voor de dieren hier in de buurt die echt wel graatmager, zonder voer en stalling op een kale wei staan. Maar goed, dit is of topic.

Heb de foto gezien. Mijn shet is ondertussen al goed geplukt door mezelf en mijn verzorgers, maar heeft er toch ook wel een paar dagen zo uit gezien. Meneer gaat lekker in de grootste modder hoop slapen, panneert zich vervolgens in de stal en gaat dan opnieuw in de nattigheid. Heb toch echt wel moeten wachten tot het eindelijk droog was om alle viezigheid eruit te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:44

DuoPenotti schreef:

En dat is ook ook speculeren, je wijst anderen daarop, maar zelf doe je het dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:46

Ik vraag me af waarom de pony eerst naar een geheime locatie wordt gebracht voor een veterinaire check en waarom dat dan niet gewoon bij de eigenaar gebeurd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:48

Mindim schreef:
DuoPenotti schreef:

En dat is ook ook speculeren, je wijst anderen daarop, maar zelf doe je het dus ook.

Klopt, ik speculeer.
Als je een pony gaat jatten dan denk ik dat dat de denkwijze is. Geen nuance kunnen zien en alleen maar denken dat je de reddende engel van de zwarte hengst bent.

Mensen met wel wat nuance gaan niet jatten. Die bewandelen wel een andere weg.

Maar inderdaad dat is mijn invulling, zal ik niet ontkennen.

Zelf denk ik dat de waarheid hoe het met de pony is in het midden ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:53

Mindim schreef:
Ik vraag me af waarom de pony eerst naar een geheime locatie wordt gebracht voor een veterinaire check en waarom dat dan niet gewoon bij de eigenaar gebeurd.

Kan 2 redenen hebben:
1. Kans bestaat dat de actievoerders opnieuw met het dier aan de haal gaan.
2. Er gaat toch iets mis met de zorg en de eigenaar moet daarom eerst wat aanpassingen doen.

Oh, en het zou ook kunnen dat men van mening is dat de pony ingeslapen moet worden en de eigenaar dit niet wil. Heb helaas een dorpsgenoot die in dat geval gezeten heeft. Ze moest haar bejaarde paard laten inslapen, nam ze zelf die beslissing niet, dan werd het dier in beslag genomen en ingeslapen. Die dame heeft hier toen nog een topic over geopend. Zij wilde haar paard niet laten inslapen en vroeg hier tips om het dier terug op gewicht te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:55

DuoPenotti schreef:
Klopt, ik speculeer.
Als je een pony gaat jatten dan denk ik dat dat de denkwijze is. Geen nuance kunnen zien en alleen maar denken dat je de reddende engel van de zwarte hengst bent.

Mensen met wel wat nuance gaan niet jatten. Die bewandelen wel een andere weg.

Maar inderdaad dat is mijn invulling, zal ik niet ontkennen.

Zelf denk ik dat de waarheid hoe het met de pony is in het midden ligt.

Prima hoor, maar verwijt het anderen dan niet als je er zelf net zo goed schuldig aan maakt, beetje pot ketel verhaal.
Jij speculeert hierover, anderen over 1 foto, in principe doet iedereen dus hetzelfde.

Pony is terug, had nooit gejat mogen worden. Daar is iedereen het wel over eens. Of de pony goed wordt verzorgd, daar wordt door meerdere mensen over getwijfeld en dat mag ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:58

Ik speculeer over de handelswijze van de dieven, jullie speculeren over de verzorging van het paard gezien uit 1 foto.
Persoonlijk vind ik het dus anders waar we het over hebben.

Dat mensen speculeren zal ik niet ontkennen, dat ik dat zelf doe zeker ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:59

SVRL schreef:
Mindim schreef:

Kan 2 redenen hebben:
1. Kans bestaat dat de actievoerders opnieuw met het dier aan de haal gaan.
2. Er gaat toch iets mis met de zorg en de eigenaar moet daarom eerst wat aanpassingen doen.

Oh, en het zou ook kunnen dat men van mening is dat de pony ingeslapen moet worden en de eigenaar dit niet wil. Heb helaas een dorpsgenoot die in dat geval gezeten heeft. Ze moest haar bejaarde paard laten inslapen, nam ze zelf die beslissing niet, dan werd het dier in beslag genomen en ingeslapen. Die dame heeft hier toen nog een topic over geopend. Zij wilde haar paard niet laten inslapen en vroeg hier tips om het dier terug op gewicht te krijgen.

Nou ik ben benieuwd, kan me niet voorstellen dat de mensen het dier weer gaan jatten, ze zijn immers bekend bij de politie, als het al actievoerders zijn geweest.

LID vinden zaken al gauw goed, dus ben nooit erg onder de indruk van hun goedkeuring over een situatie.

Men kan je verplichten je paard in te laten slapen?
Ik kan me wel voorstellen dat men het adviseert, sommige mensen gaan maar door ten koste van het dier, maar wist niet dat men het kon verplichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:01

DuoPenotti schreef:
Ik speculeer over de handelswijze van de dieven, jullie speculeren over de verzorging van het paard gezien uit 1 foto.
Persoonlijk vind ik het dus anders waar we het over hebben.

Dat mensen speculeren zal ik niet ontkennen, dat ik dat zelf doe zeker ook niet.

Tja, ik vind het eender, beide is speculeren. Maar schijnbaar als jij het doet, is het anders. Nou prima hoor +:)+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:03

Zo bedoel ik het niet, maar ook goed...

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:05

@ mindim: ja dat kan, als zij van mening zijn dat het dier niet meer waardig door het leven kan. Ik heb dat topic toen ook gevolgd. Weet niet hoe het uiteindelijk afgelopen is, maar die pony zag er wel compleet uitgemergeld uit en ik begreep wel dat ze van mening waren dat het dier zo geen winter meer in kon gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:07

Jester_ schreef:
En welkom bij een nieuwe aflevering 'Bokt knows best' :D

Misschien wel een bokker die de pony heeft meegenomen, zou mij niet verbazen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:10

Mindim schreef:

Nou ik ben benieuwd, kan me niet voorstellen dat de mensen het dier weer gaan jatten, ze zijn immers bekend bij de politie, als het al actievoerders zijn geweest.

LID vinden zaken al gauw goed, dus ben nooit erg onder de indruk van hun goedkeuring over een situatie.

Men kan je verplichten je paard in te laten slapen?
Ik kan me wel voorstellen dat men het adviseert, sommige mensen gaan maar door ten koste van het dier, maar wist niet dat men het kon verplichten.[/quote]

Paard van mijn dorpsgenoot stond aan een heel druk wandelpad. Was een merrie die altijd al vrij mager was geweest, maar op haar oude dag nog meer was ingevallen. Wandelaars belden continu naar de dierenbescherming. Paard was nagekeken door de dierenarts en volgens het bloedonderzoek kerngezond, maar de eigenaar slaagde er niet in om meer vlees op de botten te krijgen. De dierenbescherming was het aantal klachten beu, dus kreeg de eigenaar een ultimatum. Ze kreeg een bepaalde periode, weet niet meer hoe lang, om terug gewicht op het paard te krijgen. De tips van de dierenarts hielpen niet, vandaar het topic hier. Maar tegen die tijd was het geduld van de dierenbescherming op en was het dus echt inslapen door eigen dierenarts of inbeslagname en inslapen bij de dierenbescherming. Heb nooit foto's van het paard gezien, weet dus niet hoe erg het was, maar als de vaste dierenarts een paard nog te goed vindt om te hemelen, vind ik het wel erg dat men vanuit de dierenbescherming zo iets kan eisen.

Maar goed, dit is echt wel off topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:13

Poekkie schreef:
@ mindim: ja dat kan, als zij van mening zijn dat het dier niet meer waardig door het leven kan. Ik heb dat topic toen ook gevolgd. Weet niet hoe het uiteindelijk afgelopen is, maar die pony zag er wel compleet uitgemergeld uit en ik begreep wel dat ze van mening waren dat het dier zo geen winter meer in kon gaan.

Als het hetzelfde topic is, paard was een Arabische volbloed, dan is het paard ingeslapen. Dacht alleen dat de TS destijds geen foto's geplaatst had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:17

SVRL schreef:
Paard van mijn dorpsgenoot stond aan een heel druk wandelpad. Was een merrie die altijd al vrij mager was geweest, maar op haar oude dag nog meer was ingevallen. Wandelaars belden continu naar de dierenbescherming. Paard was nagekeken door de dierenarts en volgens het bloedonderzoek kerngezond, maar de eigenaar slaagde er niet in om meer vlees op de botten te krijgen. De dierenbescherming was het aantal klachten beu, dus kreeg de eigenaar een ultimatum. Ze kreeg een bepaalde periode, weet niet meer hoe lang, om terug gewicht op het paard te krijgen. De tips van de dierenarts hielpen niet, vandaar het topic hier. Maar tegen die tijd was het geduld van de dierenbescherming op en was het dus echt inslapen door eigen dierenarts of inbeslagname en inslapen bij de dierenbescherming. Heb nooit foto's van het paard gezien, weet dus niet hoe erg het was, maar als de vaste dierenarts een paard nog te goed vindt om te hemelen, vind ik het wel erg dat men vanuit de dierenbescherming zo iets kan eisen.

Maar goed, dit is echt wel off topic.

Oh wat verschrikkelijk! En wat een blunder van de dierenbescherming!
Mijn paard was met 35 ook niet meer dik, wij hadden een tijd een bordje bij de wei. Dat ze oud was en daardoor wat magerder, maar dat er goed voor haar werd gezocht en onder toezicht was van de veearts.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:49

SVRL schreef:
Poekkie schreef:

Als het hetzelfde topic is, paard was een Arabische volbloed, dan is het paard ingeslapen. Dacht alleen dat de TS destijds geen foto's geplaatst had.

Ik weet niet meer of het een arabier was, kan wel zijn.
‘T was een vos in elk geval.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:50

De bemoeizucht van sommige mensen kent geen grenzen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:45

zag anders een filmpje op fb voorbij komen van een heel oud shetje bij een paarden rusthuis, nou die zag er ook niet uit als een dagelijks verzorgde sportpony zoals velen hier een shet pony willen zien.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:53

Mindim schreef:
Mijn stokoude paard stond ook alleen in een weide. Met reden, ze zag en hoorde niet meer zo goed en vond veel rust als ze niet de kudde in de gaten hoefde te houden. Stonden wel andere paarden aan de andere kant van het draad trouwens. Maar snap dat ze soms alleen staan die oudjes.

Zeker, soms is het gewoon beter en ik geloof ook direct dat dat in het geval van deze pony zo is.

Ik moet ook zeggen dat vroegere buren een oud paard alleen hadden staan omdat het andere paard overleden was en het paard het in het rusthuis niet goed deed (dus weer naar huis gehaald). Dat paard leek het heel goed te doen en taalde niet eens naar paarden die langsliepen.
De pony van Hans was dekhengst, misschien al heel lang gewend alleen te staan en taalt misschien ook niet (duidelijk) naar soortgenoten.

FrNo

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:16

elnienjo

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:21

Wat bizar dat de opvanglocatie geheim wordt gehouden en de eigenaar 'm nog niet terug heeft.