Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Reneee schreef:Ben ik de enige die dit doodeng vind? Dit is enkel een voorbereiding op eventueel kunnen ruimen bij een virus dat op mens overdraagbaar is.
Totale controle, het bevalt me helemaal niets. Mijn pony’s staan bij iemand aan huis en ik ga ze dan ook niet registreren. Zie wel hoe het loopt.
nicolanca schreef:Ik zit er mee dat de verplichting om het origineel van het paspoort op te sturen botst met de verplichting om het originele paspoort bij het paard te hebben. En als het paspoort in de post kwijtraakt ben ik helemaal de Sjaak want mijn Frans is behoorlijk maar om in de Franse bureaucratie bij het ifce/haras nationaux een duplicaat te gaan aanvragen ......
StalNollie schreef:Paspoort hoeft niet opgestuurd te worden
Alle imports moeten al jaren na een maand ingeschreven worden dat is niks nieuws en is zo gedaan
Bij tinker stamboek kan je ze mailen met gegevens en is het zo gebeurd zitten wel kosten aan. 30/40€ dacht ik. Je krijgt dan dacht ik een sticker opgestuurd die in je pas moet plakken
Dit staat in principe los van wat ze nu willen, want dit is al jaren een verplichting.
Poosje81 schreef:Voor de importjes, nsvt rekent op dit moment 15 euro voor Overschrijvingen & registratie RVO;
https://www.nsvt.eu/formulieren/paard-o ... n-op-naam/
Nieuwe import zonder papierwerk etc wordt steeds moeilijker, straks moet ook bijvoorbeeld traces nummer worden doorgegeven.
SuperZodiaX schreef:Poosje81 schreef:Voor de importjes, nsvt rekent op dit moment 15 euro voor Overschrijvingen & registratie RVO;
https://www.nsvt.eu/formulieren/paard-o ... n-op-naam/
Nieuwe import zonder papierwerk etc wordt steeds moeilijker, straks moet ook bijvoorbeeld traces nummer worden doorgegeven.
Moet je lid zijn? Niet alleen voor tinkers? Ik kan het nergens vinden op hun site..
Suzanne F. schreef:Dit zal er al jaren aan te komen natuurlijk. Begonnen met het chippen 20 jaar geleden en de paspoorten. Nu zetten ze de volgende stap, de registratie op plaats. De volgende stap wordt een heffing denk ik, onder het mom van milieu/stikstofuitstoot. Een soort belasting per paard of pony.
Het ruimen zal niet snel gebeuren hoor. Zolang er inderdaad geen voor mens gevaarlijke virussen rondgaan.
capopjekop schreef:Wat ontzettend slecht geregeld dit. Ik houd hobbymatig 2 pony's op een weiland en het is dat ik dit nu toevallig tegenkom op bokt. Nergens anders heb ik er nog wat over gehoord. En dan kijk ik op de site van het rvo en dan kun je nog niet registreren, pas vanaf halverwege april. Ik moet nog maar zien dat ze voor de verplichte datum alle aanmeldingen kunnen registreren. En over de prijzen is ook nog niet bekend.
Flower033 schreef:Je hoeft niet elke buitenrit te registeren, alleen als je langer dan 24 uur op buitenrit gaat.
https://www.lto.nl/strengere-ir-paarden ... anstaande/
Lokale administratie
In het online systeem van de RVO hoef je geen tijdelijke verplaatsingen bij te houden als een paard bijvoorbeeld op buitenrit gaat, buiten de deur traint, op wedstrijd gaat of minder dan 90 dagen op een dekstation staat. Je moet wel in je lokale administratie bijhouden als een paard langer dan 24uur niet op de locatie is of als een paard korter dan 30 dagen op jouw locatie verblijft. In het geval van een controle moet je kunnen verklaren waar alle paarden zich op dat moment bevinden. Deze administratie mag je in een systeem naar keuze bijhouden zoals een schrift, map, Word- of Excel-bestand.
_Reneee schreef:Flower033 schreef:Je hoeft niet elke buitenrit te registeren, alleen als je langer dan 24 uur op buitenrit gaat.
https://www.lto.nl/strengere-ir-paarden ... anstaande/
Lokale administratie
In het online systeem van de RVO hoef je geen tijdelijke verplaatsingen bij te houden als een paard bijvoorbeeld op buitenrit gaat, buiten de deur traint, op wedstrijd gaat of minder dan 90 dagen op een dekstation staat. Je moet wel in je lokale administratie bijhouden als een paard langer dan 24uur niet op de locatie is of als een paard korter dan 30 dagen op jouw locatie verblijft. In het geval van een controle moet je kunnen verklaren waar alle paarden zich op dat moment bevinden. Deze administratie mag je in een systeem naar keuze bijhouden zoals een schrift, map, Word- of Excel-bestand.
Oké, maar dan nog: waarom moeten ze het weten als je paard langer dan 24 uur niet op dezelfde locatie is? Wat heeft dat te maken met milieuregels?