Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:41

Citaat:
De ME gaat straks beschoten worden en ja dat hebben ze ook aan zichzelf te danken. Je oogst namelijk wat je zaait.

Pardon?

Het enige wat ze hier zaaien is te vriendelijk en te lief zijn voor criminelen.
En die gebruiken dat nu tegen de politie.
Want ze weten dat ze er toch met een "foei mag niet" weer vanaf komen.

LiselotZorro

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:44

Als je geweld met geweld gaat bestrijden gaat het van kwaad tot erger. Dat is al eeuwen lang bekend.

Of je moet een keer goed doorpakken natuurlijk, maar dat gebeurt ook niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:45

LiselotZorro schreef:
Ja koekoek!

Om bij jouw voorbeeld te blijven, als ik mijn paard een pad op stuur vol met konijnenholen kan ik mijn handen ook niet in onschuld wassen als paard met een hoef zo'n hol in stapt. Kan ik de konijnen ook niet de schuld van geven.

Het is gewoon verschrikkelijk dom om dieren hieraan bloot te stellen. Maar goed bij de politie liggen natuurlijk überhaupt nog wel wat beerputten te wachten om open getrokken te worden.

Ik denk dat dit helemaal uit de klauwen gaat lopen. De ME gaat straks beschoten worden en ja dat hebben ze ook aan zichzelf te danken. Je oogst namelijk wat je zaait.

Ben jij wel lekker om dit goed te praten ?

Relschoppers met wapens en vuurwerk, bij een demonstratie georganiseerd door Pergida?
Alle schade aan auto's en winkels ?

Zet het leger maar in en snel.
Beelden verspreiden, aan de digitale schandpaal en oppakken en zwaar straffen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:45

LiselotZorro schreef:
Als je geweld met geweld gaat bestrijden gaat het van kwaad tot erger. Dat is al eeuwen lang bekend.

Netjes vragen of ze weg willen gaan heeft niet gewerkt... Een waarschuwing heeft niet gewerkt...

Wat voor opties heb je dan nog?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:46

LiselotZorro schreef:

Ga jij toch lekker naar Amsterdam of Eindhoven nu en het oplossen zonder geweld? Neem koffie en thee mee en ga er lekker over praten met deze vrijheidsstrijders.

Die gekke ME ook altijd met hun traangas en knuppels!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:47

Het is zeker een interessant vraagstuk om te bekijken of er effectieve alternatieven zijn (maar onderschat niet hoe functioneel de inzet van paarden en honden kan zijn)
Maar om nou de politie te beschuldigen van een gebrek aan inzicht, terwijl zij hier hun leven wagen tegen dat tuig, daar word ik echt op zijn zachtst gezegd onpasselijk van.
Kijk even naar hoe heel veel "dierenliefhebbers" met hun paard of hond omgaan... Maar oh wat makkelijk om een grote bek te hebben. Was jij ook niet zo tegen de OVP Jenny, met een hamburger in je hand?
Een ander veroordelen & tegelijkertijd geen haar beter zijn is altijd heel makkelijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:48

beert schreef:
LiselotZorro schreef:

Ga jij toch lekker naar Amsterdam of Eindhoven nu en het oplossen zonder geweld? Neem koffie en thee mee en ga er lekker over praten met deze vrijheidsstrijders.

Ja die weten het feestje wel weer te verpesten. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:52

beert schreef:
LiselotZorro schreef:

Ja, tijd dat ze gaan schieten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:04

Ik las op ad dat het goed gaat met het paard dat los liep en de berijder, daarmee denk ik dat het paard gevangen is

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:06

LiselotZorro schreef:
Nikass schreef:
Stop jij dan ook maar met buiten rijden, want dan loopt een paard ook een risico.
Je moet de zaken niet omdraaien. Degenen die wangedrag vertonen moeten worden aangepakt.

Het is gewoon verschrikkelijk dom om dieren hieraan bloot te stellen. Maar goed bij de politie liggen natuurlijk überhaupt nog wel wat beerputten te wachten om open getrokken te worden.

Ik denk dat dit helemaal uit de klauwen gaat lopen. De ME gaat straks beschoten worden en ja dat hebben ze ook aan zichzelf te danken. Je oogst namelijk wat je zaait.

Ben jij wel helemaal lekker of niet? Aan zichzelf te danken.... jij mist iets denk ik. %)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:21

Jessix schreef:
Als dit volgende week weer aan de hand is inderdaad dieren thuis laten. Dit volk is echt te gek voor woorden! Rijd er inderdaad maar met een pantservoertuig doorheen.

Alternatief voor paarden en honden is traangas en rubber kogels, of de situatie beter wordt van zo'n geweldsescalatie?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:24

Maar Liselotzorro: wat dan wel? Dit escaleert al een tijdje, maar is imo toch echt het snelst op te lossen door de relschoppers die gaan inbinden. Dan schaalt de politie echt wel af.
Ik vind ook dat paarden en honden daar niet horen. ME, waterkanon en goed uitgeruste ( beschermde) en goed opgeleide teams. En dan misschien de agressieve groep relschoppers insluiten en als er geprovoceerd en echt aangevallen wordt, die relschoppers isoleren en afvoeren misschien? Ik weet het echt niet....
Geen politie-inzet en de demonstraties door laten gaan dan?
Ik snap de demonstraties namelijk echt wel. Ik denk dat de mensen die we bij dit soort acties vooraan zien staan helemaal niks met het doel vd demonstratie te maken hebben. Er komt gewoon echt veel eng relvolk op af. Die willen niet luisteren. Die willen knokken en daarna moord en brand gillen over politiegeweld en Romeo’s etc.
Ik vind deze hele situatie erg ingewikkeld. Ik snap beide kanten in dit Corona drama. Aan beide kanten zijn er wappies die elkaar opnaaien. De schapen tegen de ezels zeg maar. Wie heeft gelijk? I don’t know!
Ik kijk ook kritisch naar alle maatregelen en weet dat ik de wijsheid niet in pacht heb, zou het zelf qua beleid zeker niet beter doen, dus doe mijn best om me aan de regels te houden. Dat is in mijn ogen de snelste weg uit deze ellende. Hoop ik.... echt. >;)
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 24-01-21 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:26

tamary schreef:
Jessix schreef:
Als dit volgende week weer aan de hand is inderdaad dieren thuis laten. Dit volk is echt te gek voor woorden! Rijd er inderdaad maar met een pantservoertuig doorheen.

Alternatief voor paarden en honden is traangas en rubber kogels, of de situatie beter wordt van zo'n geweldsescalatie?

Misschien niet, maar dan stel je in elk geval geen dieren bloot aan het geweld.

Urielle

@LiselotZorro, draai die schroeven in je bovenkamer even vast!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

tamary schreef:
Jessix schreef:

Als ik mag kiezen, heb ik liever traangas dan een hondenbeet. Zag een foto voorbij komen, jezus dat was geen pretje.

Escaleren doet t al, laat ze dan inderdaad maar gaan schieten. Dit is geen plek voor onschuldige dieren.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:34

Idd waterkanon, ME, traangas etc. Maar levende have thuis laten!!
Ik zag die schimmel onderuit gaan. Ik dacht in een charge vooruit. Geen prettig gezicht!
Vorige x een kort item over een ex-politie paard op De Paardenkamp. Arme dier had littekens van klinkers die naar zijn hoofd waren gegooid. -:(-
De gewonde paarden vd vorige x leken er vandaag in A’dam wel weer bij te zijn!? Waren het niet die bonte en die schimmel die gewond waren geraakt?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:35

ikkedus schreef:
Idd waterkanon, ME, traangas etc. Maar levende have thuis laten!!
Ik zag die schimmel onderuit gaan. Ik dacht in een charge vooruit. Geen prettig gezicht!
Vorige x een kort item over een ex-politie paard op De Paardenkamp. Arme dier had littekens van klinkers die naarzijn hoofd waren gegooid. -:(-
De gewonde paarden vd vorige x leken er vandaag in A’dam wel weer bij te zijn!? Waren het niet die bonte en die schimmel die gewond waren geraakt?

Niet alle paarden van vorige week, waren er nu bij. De bonte en schimmel waren er idd vorige week ook bij

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:42

Ik ben niet tegen paarden en honden bij de politie, maar vind honden wel beter passen dan paarden. Een paard is toch een vluchtdier en zal van nature confrontaties sneller vermijden. Een hond wordt in allerlei situaties al ingezet als waakhond. Ze zijn ook flexibeler dan een politiepaard en een veel minder groot doelwit voor idioten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:47

Nikass schreef:
Het is zeker een interessant vraagstuk om te bekijken of er effectieve alternatieven zijn (maar onderschat niet hoe functioneel de inzet van paarden en honden kan zijn)
Maar om nou de politie te beschuldigen van een gebrek aan inzicht, terwijl zij hier hun leven wagen tegen dat tuig, daar word ik echt op zijn zachtst gezegd onpasselijk van.
Kijk even naar hoe heel veel "dierenliefhebbers" met hun paard of hond omgaan... Maar oh wat makkelijk om een grote bek te hebben. Was jij ook niet zo tegen de OVP Jenny, met een hamburger in je hand?
Een ander veroordelen & tegelijkertijd geen haar beter zijn is altijd heel makkelijk.

Zo zat er al even op te wachten. Gezien jij nog al zwart wit met de regeltjes bent wil ik je er toch even op wijzen dat het niet toegestaan is om op de man te spelen. Zeker niet wanneer je er ook nog onwaarheden bij haalt. Ik zal als vegetariër dus nooit met een hamburger staan. Overigens begrijp ik ook niet zo goed wat de Oostvaardersplassen met deze discussie van doen hebben. Maar goed dat kennen we inmiddels van je.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:00

We als in koninklijk meervoud?
Persoonlijk worden komt de discussie niet ten goede.

Hopelijk kunnen ze zo veel mogelijk relschoppers via videobeelden opsporen en vervolgens zo zwaar mogelijk straffen. Dit heeft helemaal niets te maken met het uitoefenen van het recht op demonstreren.
Ik vermoed dat het deels hooligans zijn, van dat volk dat op iedere rel afkomt, en deels geradicaliseerde wappies die helemaal van het padje zijn geraakt en 'ingefluisterd' worden door extreemrechts.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:04

ben benieuwd, want dit waren demonstranten die volgens de club niet gingen demonstreren omdat er geen toestemming was, de leider ging wel "koffie drinken" riekt mij een beetje te veel naar Trump praktijken... zouden ze hem ook zijn media functies afnemen???

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:22

Het is inmiddels alweer raak op verschillende plaatsen ...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:27

Askja schreef:
Het is inmiddels alweer raak op verschillende plaatsen ...

Echt hè ? Bizar

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:33

Ach ja waarom ook niet.
Foei niet meer doen en dat was het.
Oppakken en de schade plus politie inzet eens laten betalen. Worden ze vast minder stoer van.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:35

en niet te weinig ook, ze slopen en doen, en bedreigen zelfs omstanders