BaileyMix schreef:Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken?
Ten eerste betekent het dat je het kán verteren, niet dat het moet. Zelfs honden kunnen in theorie zonder vlees want omnivoor. Buiten de westerse wereld om zijn veel mensen zelfs lactose-intolerant, omdat het niet 'natuurlijk' is om na de babyfase nog melk te drinken; al helemaal niet van een totaal ander diersoort.
En in de natuur is het eten en gegeten worden? Wat heeft natuur nog te maken met de intensieve vee-industrie? Als je zoveel waarde hecht aan wat 'natuurlijk' is dan zou je a. zelf moeten jagen (geen geweren!) b. geen dieren moeten fokken c. langere periodes zonder vlees moeten leven d. niet in een huis moeten wonen e. geen schoenen moeten dragen f. nooit je heil in moderne geneeskunde moeten zoeken etc. etc. oftewel, het is totaal niet relevant. Het is enkel een excuus om je foute gedrag niet te hoeven inzien en te hoeven veranderen.
En ten derde heb je als mens een ethische verantwoordelijkheid voor de wereld. De intensieve veehouderij is naast een dier- en klimaatprobleem ook een sociaal probleem en zal net als eerdere grote sociale problemen eerst worden uitgelachen, dan zich woede op de hals halen en dan is het voorbij en denken we "hoe hebben we dit ooit kunnen doen en hoe gaan we dit uitleggen".
Als ik al duidelijk meerdere malen heb aangegeven 1 a 2 keer per week vlees te eten. Waarom zou je dan aannemen dat ik die enkele keer dat ik vlees eet voor vlees afkomstig uit de intensieve veehouderij zou gaan. Er bestaat ook nog zoiets als extensieve veeteelt.