senna21 schreef:Ja, nou én.
Dit is geen discussietopic.
Jammer dat sommigen te pas en te onpas hun mening ventileren...
Mee eens!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zigranta schreef:Ben benieuwd wat eruit zou komen als hij nog ontleed zou worden en of er afwijkingen aan het skelet te zien zijn die duidelijk met het rijtechnische te maken zouden hebben.
Clasical schreef:Hij zal vast in een prachtige stal hebben gestaan met het beste hooi en krachtvoer, maar dat rechtvaardigt nog niet de toegepaste trainingsmethoden.
Zijn bewegen was biomechanisch extreem ongezond en dit werd bevestigd door de vele blessures
Gini schreef:Totilas, altijd al een dubbel verhaal gevonden.
Aan de ene kant de pracht en de emotie, aan de andere kant het besef van wat topsport is en doet met een paard.
Clasical schreef:Hij zal vast in een prachtige stal hebben gestaan met het beste hooi en krachtvoer, maar dat rechtvaardigt nog niet de toegepaste trainingsmethoden.
Zijn bewegen was biomechanisch extreem ongezond en dit werd bevestigd door de vele blessures
Juut schreef:Ik zeg dat topsport slijt. Met welke trainingsmethode dan ook. Alleen houdt de een het beter vol dan de andere, dat is bij mensen niet anders. Juist daarom vind ik jouw mening/ constatering niet kloppen, dat door toegepaste trainingsmethode Totilas zijn biomechanica extreem ongezond zou zijn.
c_alsemgeest schreef:"Constatering" neem ik toch echt met een korreltje zout hoor.
Ieder pakt het op een eigen manier aan, training en omgang. Maar zo vreselijk veel mensen kijken vanuit hun ivoren torentje en doen aannames die gewoon weg niet kloppen. Ik zou sommige dingen ook anders doen, maar dat topsport pertinent slijt kan je niet als feit brengen. Andere beestjes blesseren en slijten net zo hard.Gini schreef:Totilas, altijd al een dubbel verhaal gevonden.
Aan de ene kant de pracht en de emotie, aan de andere kant het besef van wat topsport is en doet met een paard.
Ja Jazz, Gribaldi, Bonfire... allemaal jong gestorven en volledig versleten... Nadine, next one, Frits, Sunrise en Salinero staan er ook maar rot bij op dit moment.
En die hebben er echt heel wat KM's op zitten.
Ga hier even op IM kijken op het forum. Genoeg recreatieve beestjes die zijn gegaan aan blessures of koliek.