Handhaving paardenweitjes ondanks bezwaren doorgezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:44

Nouvel schreef:
Het zijn nou niet direct de betaalbare woningen die daarop gebouwd worden :+

Oh, staat dat in de plannen? Dat er geen betaalbare huizen worden gebouwd daar?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:09

Het is net wat bij jou onder betaalbaar valt natuurlijk :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:15

_San87_ schreef:
Nouvel schreef:
Het zijn nou niet direct de betaalbare woningen die daarop gebouwd worden :+

Realiteit. Omzetten bestemmingsplan kost kleine 2 ton, bouw woning(en) op zijn minst nog eens 2, dat verhuur je niet voor 500 euro/maand. Want gemeente zal dat niet zelf bouwen, daar zal een bedrijf oid mee moeten komen. En zelfs als die met een mooi verhaal de stukjes grond die aangekocht zijn ivm niet meer kunnen gebruiken door verkopers daar voor presenteerd aan de gemeente, zullen de kosten er wel uit moeten kunnen. Ook al zou de gemeente wel voor een fors lager bedrag het bestemmingsplan aanpassen. Op zijn minst komen er flinke kosten bij ivm verduurzamen, etc. Dan kom je al snel bij speculanten terecht en daar hoef je ook geen sociale woningbouw van te verwachten, zeker niet in een dure gemeente.

Gemeente heeft rigide vast gehouden aan oude situatie van tig decennia geleden ipv al veel eerder een probleem op te lossen dat is ontstaan door een veranderende realiteit. Echter komt er zo meteen inderdaad een aantal van die stukjes in handen van speculanten, dan wordt er onder noemer veranderende realiteit wel weer geschoven met bestemmingsplannen en verdrag dat er X ha bollenveld bestemming moet zijn. Dat valt gewoon onder corruptie al mag dat niet zo heten, want dat hebben we in een beschaafd land niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:46

tamary schreef:
_San87_ schreef:

Realiteit. Omzetten bestemmingsplan kost kleine 2 ton, bouw woning(en) op zijn minst nog eens 2, dat verhuur je niet voor 500 euro/maand. Want gemeente zal dat niet zelf bouwen, daar zal een bedrijf oid mee moeten komen. En zelfs als die met een mooi verhaal de stukjes grond die aangekocht zijn ivm niet meer kunnen gebruiken door verkopers daar voor presenteerd aan de gemeente, zullen de kosten er wel uit moeten kunnen. Ook al zou de gemeente wel voor een fors lager bedrag het bestemmingsplan aanpassen. Op zijn minst komen er flinke kosten bij ivm verduurzamen, etc. Dan kom je al snel bij speculanten terecht en daar hoef je ook geen sociale woningbouw van te verwachten, zeker niet in een dure gemeente.

Gemeente heeft rigide vast gehouden aan oude situatie van tig decennia geleden ipv al veel eerder een probleem op te lossen dat is ontstaan door een veranderende realiteit. Echter komt er zo meteen inderdaad een aantal van die stukjes in handen van speculanten, dan wordt er onder noemer veranderende realiteit wel weer geschoven met bestemmingsplannen en verdrag dat er X ha bollenveld bestemming moet zijn. Dat valt gewoon onder corruptie al mag dat niet zo heten, want dat hebben we in een beschaafd land niet.

Ik kan er maar een ding op zeggen: triest :(.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:54

tamary schreef:

Dit dus...
En kom gerust kijken, dit zijn geen starterswoningen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Handhaving paardenweitjes ondanks bezwaren doorgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:56

Ik heb het niet over wat er gebouwd is, maar wat er gebouwd kan worden.

Maar blijkbaar vallen betaalbare woningen daar niet onder. Jammer weer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:02

_San87_ schreef:
Ik heb het niet over wat er gebouwd is, maar wat er gebouwd kan worden.

Maar blijkbaar vallen betaalbare woningen daar niet onder. Jammer weer.

Je kunt op een aantal plekken zien wat er gebouwd wordt en intekenen op een te bouwen woning, want voor die bedragen zijn ze nog niet allemaal verkocht...

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:04

Eigenlijk zou de kritiek zich mogen richten op de schadelijke agrarische bestemming van bollenteelt. Dat verminderen zou ook goede stap richting vergroening zijn. Met vermindering van schadelijke stoffen die in het nilieu terecht komen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:28

Nou, je kunt ook zien dat je jaren geluk hebt gehad dat je een stukje grond mocht inzetten voor een wei en stallen :+ . Iedereen kan zich in Nederland heel gemakkelijk laten informeren wat de bestemming van een grond is. Nu heb je 'illegaal' een paardenwei, wat is het volgende: er een huis neerzetten? En dan boos worden dat je dat moet slopen zonder toestemming :') ?

En boeren zijn trouwens niet de grootste gebruikers van gif, particulieren kunnen er ook wat van. En waar boeren zich moeten scholen en certificaten moeten halen om deze middelen te mogen gebruiken, mag Jan met de Pet lekker raak sproeien met zijn RoundUp van de Intratuin...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:51

Mazida schreef:
Nou, je kunt ook zien dat je jaren geluk hebt gehad dat je een stukje grond mocht inzetten voor een wei en stallen :+ . Iedereen kan zich in Nederland heel gemakkelijk laten informeren wat de bestemming van een grond is. Nu heb je 'illegaal' een paardenwei, wat is het volgende: er een huis neerzetten? En dan boos worden dat je dat moet slopen zonder toestemming :') ?

En boeren zijn trouwens niet de grootste gebruikers van gif, particulieren kunnen er ook wat van. En waar boeren zich moeten scholen en certificaten moeten halen om deze middelen te mogen gebruiken, mag Jan met de Pet lekker raak sproeien met zijn RoundUp van de Intratuin...

Dat laatste is wel waar.Hier midden in een woonwijk zit ik ook geregeld in de stank van de Roundup,alhoewel dat door particulieren niet meer gebruikt zou mogen worden.Mijn paard staat temidden van maisvelden en daar kunnen ze er ook wat van!Overigens koop ik geregeld zelf een bosje snijbloemen voor in huis.Het zou mooi zijn als gifgebruik zou worden ingeperkt en vervangen door biologisch verantwoorde middelen. Maar goed,dat is weer een andere discussie.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:29

Jan met de pet heeft wel een iets kleiner tuintje dan de gemiddelde akkerbouwer, dus wie het meeste gif spuit lijkt me toch wel voor de hand liggen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:34

josien_m_ schreef:
Jan met de pet heeft wel een iets kleiner tuintje dan de gemiddelde akkerbouwer, dus wie het meeste gif spuit lijkt me toch wel voor de hand liggen...

En gif blijft gif. Hoeveel certificaten je ook hebt.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:36

Daar kun je je toch eens lelijk in vergissen Josien, zie bijvoorbeeld https://www.boerenbusiness.nl/akkerbouw ... ak.twitter. Ik pleit de boer niet vrij, maar waar die certificaten en cursussen moet volgen om met dergelijke middelen te werken, mogen jij en ik met gif uit het tuincentrum zomaar aan de slag. Vergis je niet wat dat ook met de natuur doet.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:37

_San87_ schreef:
josien_m_ schreef:

Ik neem aan dat jij ook geen medicatie en anticonceptie gebruikt? Allemaal gif en het belandt allemaal in het oppervlaktewater... Gif blijft gif...

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:08

Hopenlijk wordt het met de nieuwe omgevingswet wat duidelijker wat men wel en niet mag qua gif.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:09

Juist omdat gif gif blijft, moet je verstandige keuzes maken. Wel eventueel inzetten bij voedselproductie, maar hebben wij het echt nodig voor bloemen en planten? Om maar een voorbeeld ter overdenking te geven. Ik zeg niet dat het wel of niet mag, of nooit mag, maar ben wel doordrongen van het belang van zorgvuldige afweging.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:23

Mazida schreef:
_San87_ schreef:

Ik neem aan dat jij ook geen medicatie en anticonceptie gebruikt? Allemaal gif en het belandt allemaal in het oppervlaktewater... Gif blijft gif...

Ik gebruik anticondeptie, ja. Omdat ik geen kinderen wil en men me niet wil steriliseren. Medicatie gebruik ik minimaal.

Bedankt dat je me ter verantwoording roept, altijd fijn discussieren +:)+.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:39

@Mazida: ik gebruik(te) (ben nu na de overgang) inderdaad geen anticonceptie omdat ik mijn lichaam daarmee niet wilde vergiftigen.Dat het ook nog in het milieu komt heb ik niet eens aan gedacht.Dat dat tegenwoordig in zulke grote hoeveelheden is dat het een milieuprobleem vormt dat is wel ernstig.Maar goed,dit is wel offtopic en gaat niet meer over paardenweitjes.