superpony schreef:Deze is nu inderdaad 4x voor het tuchtcollege gekomen.
Aan de ene kant zeg ik; jeetje, 4x is teveel. Was 3x niet al teveel?
Aan de andere kant; Heeft deze man niet per ongeluk veel pech inderdaad dat mensen hem aanklagen? Is het niet zo dat als het bekend is dat iemand al eerder is aangeklaagd, dat iemand sneller oordeelt dat hij dan wel fout zal zijn?
Ga jij uitzoeken of je DA ooit voor de tuchtrechter is geweest voordat je besluit zelf met een klacht daarheen te stappen? Zo ja, hoe dan? De veroordelingen (en trouwens ook de ongegrondverklaringen) staan geanonymiseerd op tuchtrecht. Je moet wéten waar het over ging, voordat je iets kunt vinden. Op grond van naam en toenaam is er niets te vinden.
Dus hóe check jij of een man al eerder is veroordeeld, waarop jij besluit: oh, dan pak ik 'm ook?
Citaat:
Maar regionaal is er niks bekend gemaakt en ok door de kliniek zelf (nog) niet. Iets als; Arts H moet voor 3 maanden zijn werk neerleggen, arts A en B nemen waar. Als u vragen heeft, kunt u bellen
Nee, zo'n kliniek doet dat ook niet. En als DVHN geen voornaam en plaatsnaam had genoemd had niemand geweten wie het is.
En de vraag is of een nieuwe klant die volgend jaar bij deze man terecht komt en dus van niets weet (want dan is dit allang weer weggezakt) 3 jaar later bij een fout naar de TC stapt omdat-ie ná die gemaakte fout gaat graven (zie boven, moeilijk) en erachter komt dat-ie al eerder veroordeeld is.
Kortom, ik geloof er niets van dat mensen éérder naar de TC stappen bij fouten van hun DA als-ie al eerder voor de TC heeft gestaan. Die mensen weten dat 10 tegen 1 niet.
En persoonlijk, als ik erachter kom dat mijn DA al eens bij de TC heeft gestaan én veroordeeld is dan ga ik na 1x al achter m'n oren krabben hoor. Dan ga ik niet wachten tot-ie bij mij een keer een giga-fout maakt om 'm daarna aan te klagen (terwijl ik dat dan bij een collega voor diezelfde giga-fout niet zou doen?)