Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Brokjes hoe corrigeer jij dan een paard dat flink bijt?
Dat komt vaak sneller dan je in de gaten hebt en tegelijk met oren plat in de nek.
anjali schreef:@Brokjes: Maar juist mensen als jij zijn toch nodig in de paardenwereld. En sommige paarden vinden het echt leuk om aandacht te krijgen en samen wat te doen hoor.Eigenlijk net zoals honden.
brokjes schreef:anjali schreef:@Brokjes: Maar juist mensen als jij zijn toch nodig in de paardenwereld. En sommige paarden vinden het echt leuk om aandacht te krijgen en samen wat te doen hoor.Eigenlijk net zoals honden.
Lief van je!
Aandacht krijgen en samen wat doen is ook niks mis mee, vind ik ook juist erg goed om het paard de nodige mentale uitdaging te bieden. Maar wel op initiatief van het paard en met zo veel mogelijk keuzevrijheid.
Alles eigenlijk in belang van het dier.
Maar bijvoorbeeld rijden omdat mijn paard het ook leuk vind, geloof ik niet meer in. Het heeft ook veel te maken met conditionering en aangeleerde hulpeloosheid. Paarden worden wel gehouden in een door ons bepaald gebied, met door ons gekozen groepsgenoten en ga zo maar door.
Maar ik voel me wel iets bezwaard om met mijn visies dit topic over te nemen, als iemand verder wilt discussiëren mag dat altijd via pb!
Pareltjes schreef:Het gaat er niet om of een 2 jarige bij een hengst is, het gaat erom of de hengst geschikt is voor een 2 jarig kind. Dat is de inschatting van én de prof én de ouder. In dit geval beide in één! Dus op zijn minst is er iets mis met zijn inschattingsvermogen als vader én prof ruiter.
Popstra schreef:https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... 1%23unread the correction was always in technic![]()
Fijne techniek dan...
Pareltjes schreef:Gini schreef:Dit voorval heeft op zich niets te maken met "die landen". Dit gebeurt ook in Nederland en België.
Helaas veel meer dan je denkt. En niet alleen de prof. Ook bij de “ ongeduldige “ amateur/hobbyist.
brokjes schreef:anjali schreef:@Brokjes: Maar juist mensen als jij zijn toch nodig in de paardenwereld. En sommige paarden vinden het echt leuk om aandacht te krijgen en samen wat te doen hoor.Eigenlijk net zoals honden.
Lief van je!
Aandacht krijgen en samen wat doen is ook niks mis mee, vind ik ook juist erg goed om het paard de nodige mentale uitdaging te bieden. Maar wel op initiatief van het paard en met zo veel mogelijk keuzevrijheid.
Alles eigenlijk in belang van het dier.
Maar bijvoorbeeld rijden omdat mijn paard het ook leuk vind, geloof ik niet meer in. Het heeft ook veel te maken met conditionering en aangeleerde hulpeloosheid. Paarden worden wel gehouden in een door ons bepaald gebied, met door ons gekozen groepsgenoten en ga zo maar door.
Maar ik voel me wel iets bezwaard om met mijn visies dit topic over te nemen, als iemand verder wilt discussiëren mag dat altijd via pb!
_San87_ schreef:Storm schreef:Ik zie nu het filmpje dat de pony over de kop vliegt over de hindernis. Dat is wel erg ja, hij had zijn nek kunnen breken, maar dat kan ook gebeuren als er een lief meisje op had gezeten.
Ben je nu dierenmishandeling aan het goedpraten? Waarom?
Popstra schreef:Bitloos rijdende paardenfluisteraars rijden ook geen olympisch niveau. Beetje rare vergelijking.