Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:48

Hoe kan je zien of je op de wachtlijst staat?

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:10

_sharonnn schreef:
Hoe kan je zien of je op de wachtlijst staat?

Bij de deelnemerslijst en bij jouw wedstrijdkalender

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:26

Oh leuk, ik zie dat het gelukt is! :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:47

Eef_Bam schreef:
Ik zie op de 23e nog plek in de B en L1, andere klasses nu ook een wachtlijst.

Oh het max aantal is dus per klasse?
Ik start M1 en die waren allemaal dus binnen 30 min al vol :(

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:50

Als dit ook in de toekomst door gezet zou worden, zouden de regels voor het starten met een hengst dan ook versoepeld (kunnen) worden? Want nu moet je L2 met een wp zijn met een ruin of merrie, voordat je met een hengst op wedstrijd mag, voornamelijk om veiligheid en bevestigd dat je een bepaald niveau/kunde hebt.. Maar als je thuis, in een 'veiligere' omgeving, dit ook kunt aantonen, zou het dan een mogelijkheid gaan worden om vanaf een bepaald niveau (zeg bijvoorbeeld L1 + wp) dat je dan ook mag gaan starten op een andere locatie :)) :)*

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:28

Ik vind het een enorm leuk idee! Lekker in oplossingen denken ipv problemen. Ik hou ervan. Hopelijk lukt het me om mee te doen.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:18

Ik vind het ook een leuk idee, houdt iedereen ietsje scherper en wat doelgerichter bezig
Moet wel zeggen ik heb makkelijk praten mag elke klasse starten tm zzlicht.
Dus dit is gewoon voor het leuk en eens kijken hoe het gaat en daarnaast heeft een paard een klassering hierdoor

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:05

kara schreef:
Het filmen is dan wel geen rocket sciencefiction, echter wat ik al zei zie ik wat problemen.
Mijn moeder gaat filmen, zij is 71 en iets slechter ter been.

Niet persoonlijk bedoeld maar dit is wel waar ik nogal waar bij ik afvraag of dit wel moeten willen

Juist wanneer afstand moeten houden bedenkt knhs een systeem waarbij minstens twee mensen nodig zijn.

Het was beter geweest als ze hadden gehouden op het plaatsen van een camera op de bak rand.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:12

Mijn moeder kan het prima, en ik woon tijdelijk bij haar, dus afstand is het probleem niet.
Alleen wel dus in de bak uit de bak, en lopen met de camera ( wat iedereen heeft en volgens mij niet bevordelijk is voor de kwaliteit)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:33

Tussen het paspoort en paard filmen even wat warrige beelden (bak uit lopen, misschien wat beelden van de grond oid) tot de proef begint is toch geen ramp?
Het gaat er om dat de proef, het paard en paspoort goed in beeld komen zonder dat er geknipt is. Ik neem aan dat wat onhandige beelden tussendoor geen ramp hoeven te zijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:36

Hoe ver zou je trouwens moeten inzoomen op een proef? Tijdens de proef mag je niet in/uitzoomen. Maar je moet het van tevoren wel goed hebben staan. Zoom je totaal niet in, dan is de combinatie bij A heeel klein. Zoom je wel iets in dan is bij de C alleen de laars van de ruiter zichbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:43

Ja niet zoomen dus, haha :')
Een jury bij C kan ook niet inzoomen tijdens de gewone proeven..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:45

Scum schreef:
Hoe ver zou je trouwens moeten inzoomen op een proef? Tijdens de proef mag je niet in/uitzoomen. Maar je moet het van tevoren wel goed hebben staan. Zoom je totaal niet in, dan is de combinatie bij A heeel klein. Zoom je wel iets in dan is bij de C alleen de laars van de ruiter zichbaar.

In de app wordt gezegd dat je een raster in moet stellen en paard in het midden daarvan moet houden tijdens het filmen. Dus idd niet zoomen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:29

Je paard moet altijd volledig zichtbaar zijn. Ik ben dus benieuwd hoe jullie dat doen. Volgens mij krijg je het niet goed zonder inzoomen en uitzoomen. Als je op 2 meter van C staat, dan kan ik alleen met enorme groothoek een paar goed in beeld krijgen op de korte zijde bij C en dan zie je in de rest van de bak alleen een stipje. Andersom kan ik het paard matig tot acceptabel in beeld krijgen in de gehele bak, maar dan zie je alleen de laars/bovenbeen van de ruiter voorbij komen op de korte zijde bij C. Vooral leuk als je daar achterwaarts moet beoordelen.

Ik heb de app niet en heb dus ook geen idee van de voorbeeldvideo. Hoe doen ze dat daar? Ben reuze nieuwsgierig, omdat wij wel ervaring hebben met het filmen van proeven voor beoordeling (zo deden wij o.a. de selectie voor het verenigingsteam), maar dat was met in- en uitzoomen en zo dat je redelijk wat zag op de korte zijde. Volgens mij toevallig nooit een proef met achterwaarts op C.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:41

Misschien hebben ze daarom per klasse maar 1 proef, zodat ze de best filmbare proef hebben genomen?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:46

Ik vind het inderdaad moeilijk beoordelen op zo'n klein scherpje, maar daar hebben ze vast over nagedacht.

Hebben jullie na het opsturen van het filmpje nog iets van een bevestiging gehad?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:37

_Lorette_ schreef:
Je paard moet altijd volledig zichtbaar zijn. Ik ben dus benieuwd hoe jullie dat doen. Volgens mij krijg je het niet goed zonder inzoomen en uitzoomen. Als je op 2 meter van C staat, dan kan ik alleen met enorme groothoek een paar goed in beeld krijgen op de korte zijde bij C en dan zie je in de rest van de bak alleen een stipje. Andersom kan ik het paard matig tot acceptabel in beeld krijgen in de gehele bak, maar dan zie je alleen de laars/bovenbeen van de ruiter voorbij komen op de korte zijde bij C. Vooral leuk als je daar achterwaarts moet beoordelen.

Ik heb de app niet en heb dus ook geen idee van de voorbeeldvideo. Hoe doen ze dat daar? Ben reuze nieuwsgierig, omdat wij wel ervaring hebben met het filmen van proeven voor beoordeling (zo deden wij o.a. de selectie voor het verenigingsteam), maar dat was met in- en uitzoomen en zo dat je redelijk wat zag op de korte zijde. Volgens mij toevallig nooit een proef met achterwaarts op C.

Ik heb vandaag even om te testen me laten filmen vanaf C. M’n filmer stond ong 30cm achter de omheining en op iets een verhoging. En viel me alles mee. In de hoeken bij C was ik prima volledig te zien. Alleen voor C minder. Waarbij m’n filmer ietsje (halve stap) naar achter ging en alsnog ruim 50% van paard en mij zag.
Ik kon zien hoeveel passen achteruit, mijn houding en of paard tegen hand was. Mis je toch niet heel veel.
(Gefilmd met iPhone XR)

Hoe je dit gaat doen als je niet achter de bakrand kan staan, is wel een uitdaging denk ik :+

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:47

Dispar_Vulgo schreef:
_Lorette_ schreef:

Ik heb vandaag even om te testen me laten filmen vanaf C. M’n filmer stond ong 30cm achter de omheining en op iets een verhoging. En viel me alles mee. In de hoeken bij C was ik prima volledig te zien. Alleen voor C minder. Waarbij m’n filmer ietsje (halve stap) naar achter ging en alsnog ruim 50% van paard en mij zag.
Ik kon zien hoeveel passen achteruit, mijn houding en of paard tegen hand was. Mis je toch niet heel veel.
(Gefilmd met iPhone XR)

Hoe je dit gaat doen als je niet achter de bakrand kan staan, is wel een uitdaging denk ik :+

Je moet toch zelfs twee meter achter de C, indien mogelijk?

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:10

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:11

Caritas schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
(Gefilmd met iPhone XR)

Je moet toch zelfs twee meter achter de C, indien mogelijk?

Ja als het mogelijk is, zou het beeld nog beter zijn.
Helaas staat er hier precies een boompje nét schuin achter C, dus als de filmer meer naar achter gaat, ben ik in de ene hoek niet meer te zien door die boom :+

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:22

Ik hou zelf 5 meter aan achter de C maar ik heb de luxe van een 30x60m buitenbaan dus dat is gelukkig makkelijk. Alles is prima te zien ook wat achterin gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:36

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:38

De meeste juryleden jureren geen FEI. En dit is niet op FEI-niveau. Geen probleem, lijkt mij.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 06:58

Nou voor mij wel. Zal de Knhs eens berichten. Want anders kan ik mijn inschrijving weer intrekken -O-

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:46

kara schreef:
Mijn moeder kan het prima, en ik woon tijdelijk bij haar, dus afstand is het probleem niet.
Alleen wel dus in de bak uit de bak, en lopen met de camera ( wat iedereen heeft en volgens mij niet bevordelijk is voor de kwaliteit)

Dan doe je het zo: Jouw moeder blijft buiten de bak. Jij begint met de camera en filmt wat je moet filmen terwijl je paard in de bal staat. Geeft de camera aan je moeder en stapt zelf op.