Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kara schreef:Het filmen is dan wel geen rocket sciencefiction, echter wat ik al zei zie ik wat problemen.
Mijn moeder gaat filmen, zij is 71 en iets slechter ter been.
Scum schreef:Hoe ver zou je trouwens moeten inzoomen op een proef? Tijdens de proef mag je niet in/uitzoomen. Maar je moet het van tevoren wel goed hebben staan. Zoom je totaal niet in, dan is de combinatie bij A heeel klein. Zoom je wel iets in dan is bij de C alleen de laars van de ruiter zichbaar.
_Lorette_ schreef:Je paard moet altijd volledig zichtbaar zijn. Ik ben dus benieuwd hoe jullie dat doen. Volgens mij krijg je het niet goed zonder inzoomen en uitzoomen. Als je op 2 meter van C staat, dan kan ik alleen met enorme groothoek een paar goed in beeld krijgen op de korte zijde bij C en dan zie je in de rest van de bak alleen een stipje. Andersom kan ik het paard matig tot acceptabel in beeld krijgen in de gehele bak, maar dan zie je alleen de laars/bovenbeen van de ruiter voorbij komen op de korte zijde bij C. Vooral leuk als je daar achterwaarts moet beoordelen.
Ik heb de app niet en heb dus ook geen idee van de voorbeeldvideo. Hoe doen ze dat daar? Ben reuze nieuwsgierig, omdat wij wel ervaring hebben met het filmen van proeven voor beoordeling (zo deden wij o.a. de selectie voor het verenigingsteam), maar dat was met in- en uitzoomen en zo dat je redelijk wat zag op de korte zijde. Volgens mij toevallig nooit een proef met achterwaarts op C.
Dispar_Vulgo schreef:_Lorette_ schreef:Je paard moet altijd volledig zichtbaar zijn. Ik ben dus benieuwd hoe jullie dat doen. Volgens mij krijg je het niet goed zonder inzoomen en uitzoomen. Als je op 2 meter van C staat, dan kan ik alleen met enorme groothoek een paar goed in beeld krijgen op de korte zijde bij C en dan zie je in de rest van de bak alleen een stipje. Andersom kan ik het paard matig tot acceptabel in beeld krijgen in de gehele bak, maar dan zie je alleen de laars/bovenbeen van de ruiter voorbij komen op de korte zijde bij C. Vooral leuk als je daar achterwaarts moet beoordelen.
Ik heb de app niet en heb dus ook geen idee van de voorbeeldvideo. Hoe doen ze dat daar? Ben reuze nieuwsgierig, omdat wij wel ervaring hebben met het filmen van proeven voor beoordeling (zo deden wij o.a. de selectie voor het verenigingsteam), maar dat was met in- en uitzoomen en zo dat je redelijk wat zag op de korte zijde. Volgens mij toevallig nooit een proef met achterwaarts op C.
Ik heb vandaag even om te testen me laten filmen vanaf C. M’n filmer stond ong 30cm achter de omheining en op iets een verhoging. En viel me alles mee. In de hoeken bij C was ik prima volledig te zien. Alleen voor C minder. Waarbij m’n filmer ietsje (halve stap) naar achter ging en alsnog ruim 50% van paard en mij zag.
Ik kon zien hoeveel passen achteruit, mijn houding en of paard tegen hand was. Mis je toch niet heel veel.
(Gefilmd met iPhone XR)
Hoe je dit gaat doen als je niet achter de bakrand kan staan, is wel een uitdaging denk ik
Caritas schreef:Dispar_Vulgo schreef:Ik heb vandaag even om te testen me laten filmen vanaf C. M’n filmer stond ong 30cm achter de omheining en op iets een verhoging. En viel me alles mee. In de hoeken bij C was ik prima volledig te zien. Alleen voor C minder. Waarbij m’n filmer ietsje (halve stap) naar achter ging en alsnog ruim 50% van paard en mij zag.
Ik kon zien hoeveel passen achteruit, mijn houding en of paard tegen hand was. Mis je toch niet heel veel.
(Gefilmd met iPhone XR)
Hoe je dit gaat doen als je niet achter de bakrand kan staan, is wel een uitdaging denk ik
Je moet toch zelfs twee meter achter de C, indien mogelijk?
kara schreef:Mijn moeder kan het prima, en ik woon tijdelijk bij haar, dus afstand is het probleem niet.
Alleen wel dus in de bak uit de bak, en lopen met de camera ( wat iedereen heeft en volgens mij niet bevordelijk is voor de kwaliteit)