Doodsbedreigingen voor amazone die eigen paard opat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:18

gabyfedde schreef:
eva1969 schreef:
Ben ik de enige die meer problemen ziet in het feit dat dat vlees al ruim een jaar in de vriezer lag dan in het feit dat ze haar al geslachtte eigen paard opeet?

Waarschijnlijk wel. Op de juiste manier verpakt (vacuum) is het 2-3 jaar in de vriezer te bewaren.

Zoals al eerder gezegd wist ik dit dus echt niet maar ik begrijp nu uit jouw reactie dat het dan ook vacuüm verpakt moet zijn. Heeft de temperatuur van de vriezer hier dan ook nog mee te maken? Ik weet nl dat ijsjes met koek bij de fabrikant/opslag veel kouder worden ingevroren dan de vriezer thuis, omdat anders de koek taai wordt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 13:22

eva1969 schreef:
gabyfedde schreef:
Waarschijnlijk wel. Op de juiste manier verpakt (vacuum) is het 2-3 jaar in de vriezer te bewaren.

Zoals al eerder gezegd wist ik dit dus echt niet maar ik begrijp nu uit jouw reactie dat het dan ook vacuüm verpakt moet zijn. Heeft de temperatuur van de vriezer hier dan ook nog mee te maken? Ik weet nl dat ijsjes met koek bij de fabrikant/opslag veel kouder worden ingevroren dan de vriezer thuis, omdat anders de koek taai wordt.

Bij -18, geen speciale vriezer voor nodig. Dmv vacuum verpakken kan je zo ongeveer alles veel langer bewaren (ook in de koelkast).

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:31

Terwijl de meerderheid gewoon vleeseet, jezus wat hypocriet. Als je zelf het moorden en mishandelen van dieren ondersteund, waarom de f--- zou je iemand bedreigen die exact hetzelfde doet (maar dan eigenhandig)? Datzelfde geldt voor zeiken over mensen die welk dier dan ook mishandelen, maar zelf lekker burgers naar binnenwerken bij de Mac.
En ja, ik eet zelf ook vlees, maar ik geef eerlijk toe dat ik dat dierenleed daardoor ondersteun, ipv hyporcriet mn vingertje te wijzen en mensen dood te wensen.
Het zal wel normal zijn in de ogen van sommige mensen.. :')

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 15:44

Vreemd, maar een zwaar mishandeld varken opeten is wel OK?

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:54

Ondanks dat ik het zelf niet zou kunnen (eet overigens helemaal geen vlees) vind ik het wel weer overdreven hoe men reageert.. Het is uiteindelijk haar eigen keus, en als zij er vrede mee heeft.. Doodsbedreigingen gaan sowieso veel te ver!

CalipsoLover

Re: Doodsbedreigingen voor amazone die eigen paard opat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:57

Ik vind het sowieso niet echt oke, heel vreemd en zou het zelf ook nooit doen, maar ik eet dan ook helemaal geen vlees. Doodsbedreigingen daarin tegen vind ik ook not done.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:42

CalipsoLover schreef:
Ik vind het sowieso niet echt oke, heel vreemd en zou het zelf ook nooit doen, maar ik eet dan ook helemaal geen vlees. Doodsbedreigingen daarin tegen vind ik ook not done.

Waarom is het niet oke volgens jou? Oprechte vraag, trouwens. We hebben het hier niet over een dier specifiek gehouden en doodgemaakt voor het vlees.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:09

_San87_ schreef:
CalipsoLover schreef:

Waarom is het niet oke volgens jou? Oprechte vraag, trouwens. We hebben het hier niet over een dier specifiek gehouden en doodgemaakt voor het vlees.

Ik kan gewoon niet echt bij de gedachte dat je je eigen huisdier wil op eten. Ik denk toch niet dat de gemiddelde mens in de ochtend wakker wordt en denkt “ah, mijn paard/hond/kat ligt op sterven, laat ik die maar slachten en zelf op eten”. En de mensen die nu gaan zeggen “je eet je kat of hond toch niet op”, nee, maar dat hoef je dus ook niet te doen met je paard. Vandaar dat ik ook geen vlees eet. Voor mij is het ene dier niet suprieur aan het andere, je paard of koe op eten (of het nu van een vies slachthuis komt of van jezelf) maakt het niet erger of juist minder erg om ook je kat of je hond op te eten. Gewoon omdat het in onze cultuur niet de gewoonte is om je hond of je kat op te eten vind ik het ook niet echt oke om je eigen paard op te eten. Maar ik zou dan ook liever hebben dat niemand vlees eet...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:30

CalipsoLover schreef:
_San87_ schreef:

Ik kan gewoon niet echt bij de gedachte dat je je eigen huisdier wil op eten. Ik denk toch niet dat de gemiddelde mens in de ochtend wakker wordt en denkt “ah, mijn paard/hond/kat ligt op sterven, laat ik die maar slachten en zelf op eten”. En de mensen die nu gaan zeggen “je eet je kat of hond toch niet op”, nee, maar dat hoef je dus ook niet te doen met je paard. Vandaar dat ik ook geen vlees eet. Voor mij is het ene dier niet suprieur aan het andere, je paard of koe op eten (of het nu van een vies slachthuis komt of van jezelf) maakt het niet erger of juist minder erg om ook je kat of je hond op te eten. Gewoon omdat het in onze cultuur niet de gewoonte is om je hond of je kat op te eten vind ik het ook niet echt oke om je eigen paard op te eten. Maar ik zou dan ook liever hebben dat niemand vlees eet...

Bedankt voor je uitleg. Ik denk niet dat het een kwestie is van per se willen opeten, het liefst had ze denk ik gewild dat haar paard nog zou leven. Maar als het paard dan toch afgemaakt moet worden, dan vind ik het juist super duurzaam om het vlees te gebruiken. Biologischer, diervriendelijk en gezonder kan het haast niet. Paard heeft een supermooi leven gehad.

Overigens denk ik niet dat het ook maar iets te maken heeft met superieur zijn of voelen in dit geval, maar met gebruik maken van een mogelijkheid die na de dood van een dier ontstaat.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:51

Niqui schreef:
Ik heb er totaal geen moeite mee dat anderen paardenvlees eten. Maar persoonlijk zou ik geen berichtje op FB plaatsen dat mijn paard met de naam XX vanavond op het menu staat. Ik denk dat dat met name ook iets getriggerd heeft bij mensen.

Ik denk ook zoiets....
Maar bedreigen, tja, das dan toch weer andere koek.....

Maja, dat is de wereld nieuwe stijl....
Daar moet je rekening mee houden als je wat op internet pleurt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:57

Extreem links is gewoon veel erger en enger dan extreem rechts.

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:58

Het zou mijn idee niet zijn om je eigen dier op te eten. Verder moet iedereen dat zelf weten.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:19

Dit is echt zo hypocriet van de mensen die haar bedreigen :+

Ikzelf hou niet van de smaak van paard en zou het zelf niet doen denk ik.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:58

janderegelaa schreef:

Niet echt. Beide dezelfde soort waanzin, historisch beide verantwoordelijk voor veel leed.
De reden je dit vindt is vermoedelijk omdat jezelf aan de rechterkant van het spectrum zit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:06

Extreem is altijd erg, imo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:10

Kuggur schreef:
janderegelaa schreef:

Niet echt. Beide dezelfde soort waanzin, historisch beide verantwoordelijk voor veel leed.
De reden je dit vindt is vermoedelijk omdat jezelf aan de rechterkant van het spectrum zit.

Ik vind links en rechts eerder termen uit de politiek.Heeft dat iets te maken met het wel of niet eten van dieren? Dit lijkt me eerder een morele kwestie die niet direct iets met politiek te maken heeft. Alhoewel tegenwoordig alles doorelkaar gemengd wordt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:16

_San87_ schreef:
xLaraaj schreef:

Dit is altijd van rundvlees gemaakt. Behalve industrieel versies zijn wel vaak van paardenvlees gemaakt. :)

Echte stoverij is paard. In België dan toch.

Nee hoor.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:18

Gruwelijk... Je beste maatje zomaar opeten... %)

(mijn mening hoor :o )

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:41

Citaat:
CalipsoLover schreef:

_San87_ schreef:
Bedankt voor je uitleg. Ik denk niet dat het een kwestie is van per se willen opeten, het liefst had ze denk ik gewild dat haar paard nog zou leven. Maar als het paard dan toch afgemaakt moet worden, dan vind ik het juist super duurzaam om het vlees te gebruiken. Biologischer, diervriendelijk en gezonder kan het haast niet. Paard heeft een supermooi leven gehad.

Overigens denk ik niet dat het ook maar iets te maken heeft met superieur zijn of voelen in dit geval, maar met gebruik maken van een mogelijkheid die na de dood van een dier ontstaat.

Daar geef ik je overigens wel gelijk in, er is niks duurzamer dan dat. Vind het alleen een beetje een rare gedachte dat je dat zelf wil. Ik zou het persoonlijk dan ook helemaal niet kunnen, de gedachte alleen al... Daar hecht ik te veel emotionele waarde aan voor mijn paard. Maar ik vind de gedachte van mijn paard laten ophalen door het vilbeluik dan ook al vies. Daarom gaan wij ook wijselijk voor crematie.

Kuggur schreef:
janderegelaa schreef:

Snap niet echt wat links en rechts hier mee te maken heeft idd. Extreem links en communisme was ook super racistisch in praktijk bijvoorbeeld (Bv Stalin). Elk extreem geval, links of rechts, is nooit goed.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:43

CoonArt schreef:
Gruwelijk... Je beste maatje zomaar opeten... %)

(mijn mening hoor :o )

Maar wie zegt dat het haar beste maatje is? Ik heb mijn hele leven lang huisdieren en vind het geweldig. Ik zorg er goed voor, geef ze namen en let erop dat ze zich goed voelen. Maar ik zie mijn dieren niet als "beste maatjes". Ik ga er bij sociale dieren vooral vanuit dat ze elkaars maatje zijn :-)

Daarmee wil ik vooral aangeven dat niet elk huisdier door elke eigenaar gezien wordt als "beste vriend".

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:47

Ik houd juist wel van extreem omdat daarmee duidelijkheid gegeven wordt.Ik weet dan wat ik aan iemand heb. En niet vandaag dit en morgen weer dat. Maar dit is off-topic.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:56

anjali schreef:
Ik houd juist wel van extreem omdat daarmee duidelijkheid gegeven wordt.Ik weet dan wat ik aan iemand heb. En niet vandaag dit en morgen weer dat. Maar dit is off-topic.

Laatste keer off-topic: Maar dat gaat om personen, niet om politiek. Want in de politiek (ik denk al meerdere malen bewezen) is extreem dus nooit goed en leid enkel tot veel doden en geweld. Ik denk dan ook, af te leiden van die post, janderegelaa het politiek bedoelt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:20

Kuggur schreef:
janderegelaa schreef:

Nee, ik zit in het midden. Maar als je ziet wat er nu gebeurd, extreem links heeft werkelijk overal s****t aan. En ze komen er nog mee weg ook.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:28

En wat heeft dat met deze post te maken?

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:02

Wat heeft het idd met extreem links of rechts te maken....

Ik ben behoorlijk links maar eet vlees en vind een paard eten een goed idee...en doodsbedreigingen een slecht idee...

Als je naar de Oostvaardersplassen discussie kijkt, zijn het juist de rechtse mensen die tegen vlees eten en zo zijn...

Dus....links, rechts troelalala