Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:44

Ja maar wel een ander niveau wat betreft kunnen, weet niet of dit bij Sjef/Anky zo is, maar je ziet het vaker hoor. Trainers zijn, denk ik, beter in trainen en de echte ruiters hebben daar weer meer talent voor.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:44

Janine1990 schreef:
Sjef heeft wel degelijk meerdere paarden Grand Prix gereden.

Dat is me bekend. Ik ga al een tijdje mee. ;) Wil nog niet zeggen dat hij hetzelfde niveau heeft gehaald als Anky.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:45

Sjef is ook naar de OS geweest, dacht ik. Maar alsnog, een goede trainer is wat anders dan een goede ruiter en een goede ruiter is niet meteen een goede trainer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:46

Ailill schreef:
Ja maar wel een ander niveau wat betreft kunnen, weet niet of dit bij Sjef/Anky zo is, maar je ziet het vaker hoor. Trainers zijn, denk ik, beter in trainen en de echte ruiters hebben daar weer meer talent voor.

Inderdaad, wat dat betreft staan de beste trainers wel vaker aan wal. :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:47

Daarom snap ik de opmerking van 'ja maar jij kan dit nieteens rijden dus je mag geen commentaar leveren' altijd zo onterecht.
Ook al kan je het niet rijden kan je soms wel zien dat het niet gaat zoals het hoort

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:48

Ailill schreef:

Nouja, 8e op een EK, net niet geselecteerd voor de OS en daarom opstandig je paard verkopen en besluiten je energie te steken in het trainen en opleiden van paarden... Aldus wikipedia... -:)

Vind ik niet bepaald een gevalletje beste stuurlui aan wal... Helaas staat het CV van Nicole Werner niet op wikipedia of elders, ik kom alleen allerlei verhitte uitspraken richting collega's tegen :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:50

Jessix schreef:
Janine1990 schreef:
Sjef heeft wel degelijk meerdere paarden Grand Prix gereden.

Dat is me bekend. Ik ga al een tijdje mee. ;) Wil nog niet zeggen dat hij hetzelfde niveau heeft gehaald als Anky.

Ik vond je uitspraak nogal een vaag beeld schetsen, als in; hij kan niet rijden. Terwijl hij een prima ruiter-achtergrond heeft als trainer...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:54

fleurtjeuh schreef:
Daarom snap ik de opmerking van 'ja maar jij kan dit nieteens rijden dus je mag geen commentaar leveren' altijd zo onterecht.
Ook al kan je het niet rijden kan je soms wel zien dat het niet gaat zoals het hoort
Eens :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:55

Janine1990 schreef:
Ailill schreef:

Nouja, 8e op een EK, net niet geselecteerd voor de OS en daarom opstandig je paard verkopen en besluiten je energie te steken in het trainen en opleiden van paarden... Aldus wikipedia... -:)

Vind ik niet bepaald een gevalletje beste stuurlui aan wal... Helaas staat het CV van Nicole Werner niet op wikipedia of elders, ik kom alleen allerlei verhitte uitspraken richting collega's tegen :(
Nou ja, ander voorbeeld: Carl heeft al heel erg veel talent, maar zijn vroegere pupil, Charlotte, nog net wat meer. Snap je wat ik bedoel :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:57

Janine1990 schreef:
Ik vond je uitspraak nogal een vaag beeld schetsen, als in; hij kan niet rijden. Terwijl hij een prima ruiter-achtergrond heeft als trainer...

Dan heb je m'n tekst verkeerd begrepen, kan gebeuren. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:05

Ailill schreef:
Nou ja, ander voorbeeld: Carl heeft al heel erg veel talent, maar zijn vroegere pupil, Charlotte, nog net wat meer. Snap je wat ik bedoel :)

Hier kan ik mee leven :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:12

Jester_ schreef:
Ik vind het filmpje eerlijk gezegd ook niet superfijn. Erg strak. Maargoed wie ben ik :D

Hij loopt een beetje te diep vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:14

Ja het verschil tussen Carl en Charlotte is echt representatief voor het verschil in bokker en Anky :=
O nee
De trainer dus bokker is dan natuurlijk beter in korte filmpjes kijken omdat Anky beter kan rijden 8)7
Sneu

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:15

[***] schreef:
Ja het verschil tussen Carl en Charlotte is echt representatief voor het verschil in bokker en Anky :=
O nee
De trainer dus bokker is dan natuurlijk beter in korte filmpjes kijken omdat Anky beter kan rijden 8)7
Sneu

Joehoe... het ging om Sjef waarbij ik het bericht van Jessix verkeerd interpreteerde... Dat was de aanleiding voor Ailill om deze vergelijking te maken...
Niet over een Bokker en Anky...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:16

purny schreef:
Jester_ schreef:
Ik vind het filmpje eerlijk gezegd ook niet superfijn. Erg strak. Maargoed wie ben ik :D

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:21

purny schreef:
Jester_ schreef:

:')

Er is ook heel veel WEL goed he? Hij gaat op het laatst iets achter de loodlijn. Diep gaat hij niet, hij komt wat achter de loodlijn tegen het einde van het filmpje en wordt iets kort in de hals.
Maar er is nageeflijkheid, aanleuning, schwung, tact, cadans, afdruk, verzameling en impuls. Ja, je kan iets zeuren over het ruggebruik en over het minder actieve achterbeen. Maar kom op jongens, gaan we nou echt als F manege/B ruiters hier kritiek leveren op een Grand Prix amazone die er als een jonge godin opzit en dat dier hier in een hele mooie passage voorstelt? Dit levert in de GP een dikke voldoende op hoor.
De meesten mogen blij zijn als ze in de B dikke voldoendes halen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:28

purny schreef:
Jester_ schreef:

Te diep?!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:32

De beste instructeurs laten leerlingen boven zichzelf uit stijgen.
Dus wat een kul argumenten hier weer dat je niks zou mogen zeggen als je zelf het niveau niet hebt.
In een museum mag je dus ook niet zeggen of je een schilderij wel of niet mooi vindt, als je zelf niet kan schilderen? De eeuwige Bokt-dooddoener nr 1.

Leuk om het paard weer eens in actie te zien en mooi setje; echte hengsten dragen roze of zo! :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:33

Janine1990 schreef:
[***] schreef:
O nee
Sneu

Joehoe... het ging om Sjef waarbij ik het bericht van Jessix verkeerd interpreteerde... Dat was de aanleiding voor Ailill om deze vergelijking te maken...
Niet over een Bokker en Anky...

En in mijn bericht zat een quote van Anoniemk2 en daarbij een dikke glimlach. :D Natuurlijk is een GP trainer niet te vergelijken met een gemiddelde bokker, maar ook die mag iets zeggen over het beeld wat hij/zij ziet.

@ Janine1990, ik bedoelde inderdaad hetzelfde als Ailill. Maar vooral heel luchtig, want wie Anky wel eens heeft zien losrijden met Sjef in de bak weet dat hij flink commentaar kan hebben. :') Een goed team, zij de betere ruiter en hij een top trainer. Je hoeft niet elkaars gelijken te zijn in (sport)prestatie om wat van elkaar te kunnen leren.

En nogmaals, nee ik geloof niet dat zij nog wat van bokt kunnen leren, maar dat maakt nog niet dat je het niet mag zeggen als je iets niet mooi vindt. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:44

Lante schreef:
Dus wat een kul argumenten hier weer dat je niks zou mogen zeggen als je zelf het niveau niet hebt.
In een museum mag je dus ook niet zeggen of je een schilderij wel of niet mooi vindt, als je zelf niet kan schilderen? De eeuwige Bokt-dooddoener nr 1.

Leuk om het paard weer eens in actie te zien en mooi setje; echte hengsten dragen roze of zo! :D

Eh nee, maar over mooi of niet mooi valt niet te twisten. Hier komen bokkers met opmerkingen aan die nergens op slaan en duidelijk de onkunde en het ontbreken van inzicht aangeven. Dan kan je beter gewoon je opmerkingen voor je houden.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:05

Sporthorsies schreef:
Painted Black wel inderdaad. Dat ze die uitspraak deed was volgens mij ook wel na haar wedstrijdcarrière (of tussenstop?).

Meen ergens gelezen te hebben dat je dan een paard niet mag uitbrengen in de wedstrijdsport.

Ik vind het er wel ok uitzien. Ben al lang blij dat ik geen onnatuurlijk gebruik van het achterbeen zie.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:18

Suzanne F. schreef:
Lante schreef:

Eh nee, maar over mooi of niet mooi valt niet te twisten. Hier komen bokkers met opmerkingen aan die nergens op slaan en duidelijk de onkunde en het ontbreken van inzicht aangeven. Dan kan je beter gewoon je opmerkingen voor je houden.

Iedereen mag op een forum een mening geven en je bent vrij om hier vervolgens over te discussiëren. Maar mensen monddood maken met superieure opmerkingen i.p.v. iemand overtuigen met inhoudelijke argumenten heeft weinig met respectvol discussiëren te maken en niemand leert er iets van.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:32

Suzanne F. schreef:
Maar kom op jongens, gaan we nou echt als F manege/B ruiters hier kritiek leveren op een Grand Prix amazone die er als een jonge godin opzit en dat dier hier in een hele mooie passage voorstelt? Dit levert in de GP een dikke voldoende op hoor.
De meesten mogen blij zijn als ze in de B dikke voldoendes halen.

Amen _/-\o_

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:00

Ach, Lante, iedereen die er imo een beetje verstand van heeft kan zien dat dit een prima beeld is voor een training van iemand met een blessure aan de knie. Daar valt niet over te discussiëren.
En de mensen die het wel ter discussie stellen, ja, dan twijfel ik pas. Aan hun verstand van hoe een goed gereden paard eruit ziet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:23

Ach, ja; het is nu eenmaal een ‘penny paardenforum’. Misschien je verwachtingen van de gebruikers wat bijstellen.