Geen volledig dressuurteam in Aken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:43

Ik heb ook echt genoten van de dressuur in Aken, mij viel Jessica von Bredow ook op qua heel fijn en sympatiek rijden en voorstellen.

NL komt op dit moment echt niet in de top 5, Edward misschien in de top 10.

Benzz, dan is dat dus duidelijk wat ik gezien heb..heel erg jammer. En idd een aantal jaar geleden reed Adelinde heel anders, volgens mij heeft Aquido hier ook een positieve rol in gespeeld omdat dat geen paard is waar je mee weg komt om op druk te rijden.

Ik vind Zephyr wel kwaliteit hebben trouwens, maar hij zou nog wat meer afdruk mogen ontwikkelen en de piaffe is ook niet zijn sterkste kant waar er veel punten blijven liggen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:24

Elisa2 schreef:
Ik heb ook echt genoten van de dressuur in Aken, mij viel Jessica von Bredow ook op qua heel fijn en sympatiek rijden en voorstellen.

NL komt op dit moment echt niet in de top 5, Edward misschien in de top 10.

Benzz, dan is dat dus duidelijk wat ik gezien heb..heel erg jammer. En idd een aantal jaar geleden reed Adelinde heel anders, volgens mij heeft Aquido hier ook een positieve rol in gespeeld omdat dat geen paard is waar je mee weg komt om op druk te rijden.

Ik vind Zephyr wel kwaliteit hebben trouwens, maar hij zou nog wat meer afdruk mogen ontwikkelen en de piaffe is ook niet zijn sterkste kant waar er veel punten blijven liggen.

inderdaad, ook ik vond dame von Bredo mooi rijden. En er waren gelukkig nog meer voorbeelden van combinaties die aantoonden dat fijn rijden en topsport hand in hand met elkaar kunnen gaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:28

Mee eens, de hele top 5 was sowieso een genot om naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:43

Jammer dat je dan natuurlijk niet weet hoe de paarden gehuisvest staan en hoe er losgereden is, maar dat is dan zo. Vooral dat losrijden was ik wel benieuwd naar geweest

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:13

Waarom? Wat verwacht je daar te zien dan?
Klinkt een beetje alsof je denkt dat topdressuur per definitie niet mogelijk is zonder getruuk en getrek.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:04

Elvirawortel schreef:
Jammer dat je dan natuurlijk niet weet hoe de paarden gehuisvest staan en hoe er losgereden is, maar dat is dan zo. Vooral dat losrijden was ik wel benieuwd naar geweest

U opmerking interpreteer ik alsof u weet hoe al deze paarden worden gehouden. En het suggereert dat alleen u manier de juiste manier zou zijn. Wellicht ben ik abuis.
Met betrekking tot het rijden, maakt ook zo'n opmerking alsof u weet hoe wordt losgereden door deze amazones. Is dat zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:52

Nee, ik geloof zeker dat topsport en correct rijden hand in hand kunnen gaan, alleen het gebeurt bar weinig. Ik ben sowieso fan van meer toezicht bij het losRijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:31

Elvirawortel schreef:

Lang leve de moderne social media :D

Als het zo erg was als de Nederlanders vorig jaar (wat ik persoonlijk nog niet extreem vond omdat de context ontbrak), dan had St. Georg en Astrid Appels er allang bovenop gezeten :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:38

Elvirawortel schreef:
Nee, ik geloof zeker dat topsport en correct rijden hand in hand kunnen gaan, alleen het gebeurt bar weinig. Ik ben sowieso fan van meer toezicht bij het losRijden.

Ben je nog nooit op een grote internationale wedstrijd geweest? Heb je nog nooit filmpjes en rapportages gezien van bekende ruiters en hun accommodatie?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 03:45

Iedereen kan in Aken bij de inrijbanen staan om te kijken. :-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:32

Ik heb een filmpje voorbij zien komen van het losrijden van Dante Weltino iig wat er prima uit zag. Volgens mij was het op clipmyhorse, dus wellicht vind je daar wat je zoekt qua beeldmateriaal.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:42

Elvirawortel schreef:

het losrijden is gewoon toegankelijk voor publiek...

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:13

c_alsemgeest schreef:
Elvirawortel schreef:

het losrijden is gewoon toegankelijk voor publiek...

Wat tegenwoordig net zo goed een vorm van toezicht is, want een onflatteus moment wordt bijna gegarandeerd breed uitgemeten op social media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:46

Ik wil niet zeuren hoor, maar vorig jaar ging het er ook lekker aan toe. Maar aangezien daar nu geen Reportage van is gemaakt zal het dit jaar wel meevallen inderdaad :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:09

Elvirawortel schreef:
Ik wil niet zeuren hoor, maar vorig jaar ging het er ook lekker aan toe. Maar aangezien daar nu geen Reportage van is gemaakt zal het dit jaar wel meevallen inderdaad :)

In het Nederlandse kamp alleen toch? Verder weinig schokkends...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:01

Elvirawortel schreef:

Volgens mij was Charmeur vorig jaar nogal stout en werd dat breed uitgemeten in de pers op een hele vervelende manier. Nu is er op het rijden van sommige NL ruiters ook wel wat aan te merken wbt dierenwelzijn dus ik denk niet dat het geheel onterecht was.

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:34

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:17

Goed stuk, Wilma Wernsen slaat de spijker op de kop vind ik.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:31

jillaroo schreef:

Ik vind de reactie van Alex ook verhelderend. Hier werden in het begin combinaties geopperd die 'ook wel Aken konden rijden als toch niemand anders ging' maar wij weten geen steek af van de eisen die Aken stelt, dus wellicht hadden we gewoon niet meer combinaties die Aken wilde verwelkomen. Dan houdt het nogal snel op..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:40

Tja ik vind het bull eigenlijk..Marlies heeft dus een andere trainer en is alleen maar slechter gaan rijden dat was te zien op het NK.

Mij klinkt het als dat er inderdaad geen brede top is in NL die zich kan meten in Aken en daarom gaan we maar liever niet dan dat we afgaan.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:03

Elisa2 schreef:
Tja ik vind het bull eigenlijk..Marlies heeft dus een andere trainer en is alleen maar slechter gaan rijden dat was te zien op het NK.

Op het NK eindigde ze net onder Adelinde in de GP en boven haar in de einduitslag?? Lijkt me dat je als bondscoach wel verplicht bent de nr 6 van het NK een kans te geven op de laatste observatiewedstrijd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:15

Adelinde reed veel beter en veel paardvriendelijker imo, die hadden ze naar Aken moeten sturen. Heeft eerder met Aquido ookal hoge scores kunnen behalen in het buitenland en werd vorig jaar met hem ook vreselijk ondergewaardeerd op het NK.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:25

Maar wie zegt dat Adelinde niet mocht gaan en er wellicht voor haar geen andere reden is geweest om thuis te blijven? Ze nemen haar wel als reserve mee naar het EK, dus het lijkt me dat ze dan ook naar Aken had mogen gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:26

x_Milou schreef:
Maar wie zegt dat Adelinde niet mocht gaan en er wellicht voor haar geen andere reden is geweest om thuis te blijven? Ze nemen haar wel als reserve mee naar het EK, dus het lijkt me dat ze dan ook naar Aken had mogen gaan.

Adelinde reed gewoon in Aken hoor.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:26

x_Milou schreef:
jillaroo schreef:

Ik vind de reactie van Alex ook verhelderend. Hier werden in het begin combinaties geopperd die 'ook wel Aken konden rijden als toch niemand anders ging' maar wij weten geen steek af van de eisen die Aken stelt, dus wellicht hadden we gewoon niet meer combinaties die Aken wilde verwelkomen. Dan houdt het nogal snel op..

Hij zei er ook bij dat die combinaties er wel waren, maar.. Ik vind het lulkoek. En dan nog, wat ze hier in Nederland goed en geschikt vinden, daar denken ze wereldwijd héél anders over! Gelukkig wel.