Dierenbeul tapet benen van veulen aan elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:39

RaafSmits schreef:
Fijne vraag!!
Om mijn katten happy te houden is het hele huis dus niet alleen vrij terrein, maar ook kat veilig gemaakt.
Bovendien hebben we omdat de katten om veiligheidsredenen niet los!! buiten mogen buiten naar binnen gehaald.
Dat betekend dat ons huis vol staat met echte bomen en boomstammen, hout en schors, speel en slaapgelegenheden in alle kamers.
Aan de hele achterkant van het huis is een buitenruimte gemaakt waardoor de katten altijd zelf kunnen kiezen waar ze willen zijn, binnen of buiten, ook hier weer bomen en boomstammen, kussens en een zitje voor ons waar ze gretig gebruik van maken.

Ja, ik werk en ben overdag weg, maar aan mijn deur hangt een bord met info over wie en wat te bereiken in geval van nood.
En bovendien ben ik behept met kat-lievende buren, van een leeftijd dat ze van hun pensioen mogen genieten, die een oogje en oortje in het zeil houden.

Heerlijk!!

De vraag was niet hoe je je kat happy houdt. Meer hoe je ze in de gaten houdt. Dat doe je dus blijkbaar de hele dag ook niet. Dus ik snap je commentaar niet helemaal.

Wie zegt dat dit paard en veulen in de middle of nowhere staat achter een ondeugdelijk hek?

7ofhearts

Re: Dierenbeul tapet benen van veulen aan elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:45

Mijn katten zijn mijn hobby
Dus ja, we zijn veel thuis/ geen vakanties ect.
En daarnaast hebben we dus buren die toezicht houden als er niemand thuis is.
Dus ook hier geld,meer kan ik niet doen, dus doe ik mijn best

Wat jou laatste vraag betreft........dat heb ik al tot in den treuren uitgelegd.
Even terug lezen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:53

Kabayo schreef:
RaafSmits schreef:

Heel simpel, die bestaat niet :D
Maar als je verder zorgt voor goed overzicht op de weide/ de paarden en een regelmatige controle kán je dus niet meer doen en ben ik dik tevreden.

Wat is dan het hele probleem :+

Ik denk dat er initieel niet echt een probleem was. Totdat anderen massaal vielen over de vraagstelling: waar was de eigenaar in dit verhaal? En er een discussie ontstond dat met geen touw aan elkaar vast te knopen is. :+

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:02

Voornamelijk ook een discussie die niet begrepen wilden worden.
Nou ja, dat geeft ook niet.
Het belangrijkste is dat het veulen weer op 4 benen staat toch?? :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:16

Nee, het gaat over aannames en vooroordelen die sommige mensen maken over dat de eigenaar laks zou zijn geweest.
Terwijl ze eigenaar noch weide persoonlijk kennen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:25

En daar werden een aantal heel mooie berichten over geformuleerd om die uitspraak van een andere kant te bekijken/te weerleggen. Dat is nog een nette discussie. Daarna zie je echter de emotie naar boven komen en worden dingen in het extreme getrokken (langs beide kanten uiteraard, dat is inherent aan discussiëren) met hier en daar nog een scheut sarcasme erbovenop. Ergens kwam ook nog victim blaming en de vergelijking met verkrachting en korte rokjes naar boven en ja, dan vind ik de discussie enorm groot worden naar aanleiding van 1 zinnetje geschreven door 1 Bokker.

Als eigenaar van de pony zou ik de discussie in zijn totaliteit pijnlijker vinden dan die ene enkele uitspraak. Maar let op! Ook dat is een aanname van mijn kant.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:29

Gini schreef:
En daar werden een aantal heel mooie berichten over geformuleerd om die uitspraak van een andere kant te bekijken/te weerleggen. Dat is nog een nette discussie. Daarna zie je echter de emotie naar boven komen en worden dingen in het extreme getrokken (langs beide kanten uiteraard, dat is inherent aan discussiëren) met hier en daar nog een scheut sarcasme erbovenop. Ergens kwam ook nog victim blaming en de vergelijking met verkrachting en korte rokjes naar boven en ja, dan vind ik de discussie enorm groot worden naar aanleiding van 1 zinnetje geschreven door 1 Bokker.

Als eigenaar van de pony zou ik de discussie in zijn totaliteit pijnlijker vinden dan die ene enkele uitspraak. Maar let op! Ook dat is een aanname van mijn kant.

Denk dat jij in alle opzichten gelijk hebt!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:31

RaafSmits schreef:
Maar ik had nu wel even de gelegenheid om mijn verbazing over alle reacties te uiten, over een steeds terugkerend probleem.
En ik geloof serieus dat we daar zelf debet aan zijn.
Als je de voordeur van je huis week in week uit wagenwijd open laat staan moet je tenslotte ook niet gek opkijken als er opeens iemand ongevraagd binnenkomt.

Ik heb dit topic met enige geamuseerde verbazing gelezen. Dat er überhaupt een discussie kan ontstaan bij een bericht dat er een veulentje is mishandeld. Veel meer dan dat het heel erg is en dat je hoopt dat het goed hersteld kan je daar toch eigenlijk niet over zeggen. Vooral omdat je verder niets weet over de omstandigheden waaronder het veulen werd gehouden. En omdat je dat niet weet, is het in dit geval ook niet erg relevant.

Ik ben het met jou Raafsmits eens dat je goed voor je dieren moet zorgen, oog moet hebben voor hun veiligheid en vaak naar ze om moet kijken.
Ik denk echter dat iedereen in dit topic dat vindt, en ik zie niet direct waarom dit een reactie zou moeten zijn op dit krantenartikel.

Maar nu dan jouw bovenstaande bericht. In mijn ogen is het een behoorlijk droevige redenering die je er op na houdt.
Als ik mijn voordeur open laat staan ben ik nog steeds not amused als iemand dat als een uitnodiging beschouwd om naar binnen te gaan. Ik doe dan nog steeds aangifte van huisvredebreuk en/of diefstal als er iets weg is.
Zelfde met mijn fiets als ik die vergeten ben op slot te zetten.
Dat we wéten dat gelegenheid vaak de dief maakt, wil niet zeggen dat het daarmee de dader van een gedeelte van zijn verantwoordelijkheid ontslaat, en maakt het slachtoffer niet minder slachtoffer.

Wat betreft het incident waar het in dit topic over gaat; je kunt erover discussiëren hoe vaak iemand naar zijn paard "hoort" te gaan, maar je kunt ook bedenken dat er soms redenen zijn waardoor mensen verhinderd zijn. En dan bedoel ik niet omdat ze hun kater uit moeten slapen. Zolang je niet weet waarom, wat of hoe, is het lastig er een mening over te vormen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:35

Dat is helemaal hoe ik er over denk.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:15

Nikass schreef:
RaafSmits schreef:
Maar ik had nu wel even de gelegenheid om mijn verbazing over alle reacties te uiten, over een steeds terugkerend probleem.
En ik geloof serieus dat we daar zelf debet aan zijn.
Als je de voordeur van je huis week in week uit wagenwijd open laat staan moet je tenslotte ook niet gek opkijken als er opeens iemand ongevraagd binnenkomt.

Ik heb dit topic met enige geamuseerde verbazing gelezen. Dat er überhaupt een discussie kan ontstaan bij een bericht dat er een veulentje is mishandeld. Veel meer dan dat het heel erg is en dat je hoopt dat het goed hersteld kan je daar toch eigenlijk niet over zeggen. Vooral omdat je verder niets weet over de omstandigheden waaronder het veulen werd gehouden. En omdat je dat niet weet, is het in dit geval ook niet erg relevant.

Ik ben het met jou Raafsmits eens dat je goed voor je dieren moet zorgen, oog moet hebben voor hun veiligheid en vaak naar ze om moet kijken.
Ik denk echter dat iedereen in dit topic dat vindt, en ik zie niet direct waarom dit een reactie zou moeten zijn op dit krantenartikel.

Maar nu dan jouw bovenstaande bericht. In mijn ogen is het een behoorlijk droevige redenering die je er op na houdt.
Als ik mijn voordeur open laat staan ben ik nog steeds not amused als iemand dat als een uitnodiging beschouwd om naar binnen te gaan. Ik doe dan nog steeds aangifte van huisvredebreuk en/of diefstal als er iets weg is.
Zelfde met mijn fiets als ik die vergeten ben op slot te zetten.
Dat we wéten dat gelegenheid vaak de dief maakt, wil niet zeggen dat het daarmee de dader van een gedeelte van zijn verantwoordelijkheid ontslaat, en maakt het slachtoffer niet minder slachtoffer.

Wat betreft het incident waar het in dit topic over gaat; je kunt erover discussiëren hoe vaak iemand naar zijn paard "hoort" te gaan, maar je kunt ook bedenken dat er soms redenen zijn waardoor mensen verhinderd zijn. En dan bedoel ik niet omdat ze hun kater uit moeten slapen. Zolang je niet weet waarom, wat of hoe, is het lastig er een mening over te vormen.

Wat betreft de voordeur en het feit dat je dan kan wachten tot er eens iemand ongewenst binnen komt,
wordt steeds meer de realiteit.
Mijns en deins is niet meer zo vanzelfsprekend.
Jammer, maar helaas.
En ho even, ik ben het er helemaal niet eens dat het niet zou moeten kunnen , maar juist daarom ben ik van mening dat je zélf ook je verantwoordelijk hebt voor je huis/ je spullen, je auto en je dieren.
En zeker dat laatste, aangezien die nu eenmaal afhankelijk van je zijn vanaf het moment dat je er aan begint.

En mijn mening is niet gevormd richting de eigenaar van het veulen.
Ik heb dit topic aangegrepen om mijn verbazing te uiten bij al die keren dat ik langs plekken kom waar paarden / dieren worden gehouden op een manier waar mijn gezicht van open valt.
En ja, dan borrelt direct de gedachten in me op hoe men dan nog oprecht verbaast kan zijn als er wat rottigs met zo een dier gebeurt.
Dat was mogelijk niet nodig geweest als men wat oplettender was geweest/ wat aanpassingen had gedaan.
Meer was het dus niet :D

Dat is het hele eiereneten.........niet meer en niet minder.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:20

Misschien had je daar dan beter een nieuw topic over geopend, waar je het in geuren en kleuren over kan hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:28

RS ik verbaas mij ook soms, als mensen bijvoorbeeld paarden achter prikkeldraad houden en er dan een "ongeluk" gebeurt. Ja dan denk ik ook >;) Dan heb je het inderdaad over iets wat voorkomen had kunnen worden, en waarbij de eigenaar verantwoordelijk is voor hoe hij zijn paard gehuisvest heeft.

Maar dat is wat anders dan als iemand jouw dier opzettelijk iets aan doet. Daar kan je je niet echt tegen wapenen en dat valt imo ook buiten jouw verantwoordelijkheid als eigenaar.

Je reactie is dus imo letterlijk "misplaatst".

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:00

dromertje2 schreef:
Misschien had je daar dan beter een nieuw topic over geopend, waar je het in geuren en kleuren over kan hebben.

Dat had gekund, maar ik werd nu eenmaal zo bedolven onder vragen dat dat automatisch in een adem doorging.
Volgens mij was jij daar zelf ook een van??

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:19

Nikass schreef:
RS ik verbaas mij ook soms, als mensen bijvoorbeeld paarden achter prikkeldraad houden en er dan een "ongeluk" gebeurt. Ja dan denk ik ook >;) Dan heb je het inderdaad over iets wat voorkomen had kunnen worden, en waarbij de eigenaar verantwoordelijk is voor hoe hij zijn paard gehuisvest heeft.

Maar dat is wat anders dan als iemand jouw dier opzettelijk iets aan doet. Daar kan je je niet echt tegen wapenen en dat valt imo ook buiten jouw verantwoordelijkheid als eigenaar.

Misplaatst geloof ik niet.
Ik snap best dat het gevoelig ligt, maar verder??
De eigenaar kiest de plek en de manier waarop het paard gestald en gehouden wordt.
De eigenaar moet zich bewust zijn van eventuele risico's.
De eigenaar is zelf verantwoordelijk.

Bijna net zo logisch als het opzetten van een cap, of het fotograferen van een klein kindje op een paard.
Dan ontploft Bokt ook bijna van de reacties over "verantwoordelijkheid " Als iemand dat niet doet.
Nee, ik heb mijn antwoorden wel gekregen, waarvoor mijn hartelijke dank :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:20

Mijn paarden staan op mooie weides en zeer luxe omheind met hout, een mooie schuilstal en een mooie mechanische drinkplaats. De houten omheining zit ook nog eens schrikdraad langs. De hekken kunnen op slot. Heeft ook best wat gekost maar houd echt iemand die kwaad wil en er over heen klimt niet tegen hoor! Zo ook bij Anky thuis niet.
Ja je moet goed voor je dieren zorgen en ja je moet er een oog op houden maar dit hoeft niet een obsessie te worden want dat maakt het houden van dieren dan geen gezonde aangelegenheid meer natuurlijk.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 10:29

Je kan moeilijk heel je leven in angst leven, heb ik het goed gedaan? Is dit niet gevaarlijk? Kan zo echt niemand bij mijn paarden? Want zodra je zo gaat denken ga je je leven vasthouden aan "wat als ik..", wanneer er toch iets fout gaat.

Daarbij is het al eerder gezegd dat er ook paarden op stal zijn mishandeld. En ik heb ook al aangehaald dat er bij een gerenommeerd paardenbedrijf een merrie is mishandelt. Heb het even opgezocht, bij stal van baalen dus. Niet de minste.

Ik denk dat de meesten er ook over vallen over het feit dat RS e.a. blijkbaar als eerste gedachte hebben dat de eigenaar een inschatingsfout heeft gemaakt "waar was de eigenaar?" zodra ze een nieuws artikel als deze lezen. En dat we met zijn allen met onze paarden een bedrijfsvoering als dat van anky moeten gaan voeren willen we onze paarden veilig houden.

Fouten en stomme ongelukken gebeuren ook op dat soort stallen en het neemt echt niet het risico weg, niet in het minste. Wat ik in mijn directe omgeving zie is dat er juist minder ongelukken zich voordoen wanneer er niet zo angstvallig wordt vastgehouden aan of handelingen risico's op kunnen leveren. Maar goed, misschien is dat bij jullie anders.

Hier houd ik het bij. RS zit hier toch maar een beetje een discussie aan te jagen met loze, nietszeggende argumenten. Daar heb ik niets aan. :evaw:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 10:57

Zal ik eens kijken of ik de boel wat bij elkaar kan brengen"? }>

Een term als victim blaming is langs gekomen. Termen als nonchalante eigenaar eventueel is langs gekomen. Ook de vraag had de eigenaar wat zorgvuldiger kunnen of moeten zijn, als vraag is langs gekomen?

Ik denk dat er wellicht iets anders aan de hand is. Dat iets heb ik al vaker langs zien komen in mijn leven. Zo'n soort discussie kan ik me nog van lang geleden herinneren bij een vermoord kindje :(:) , bij diefstal, bij verkrachting cq aanrading en zelfs zag ik het van de week langs komen bij iemand die kanker heeft waarbij mogelijkheid van ongezonde leefstijl geopperd werd :oo :list: :list:

dat heeft bij mij altijd de vraag opgeroepen wat is hier werkelijk aan de hand? Waarom doen we elkaar vaak, ongewild extra pijn? Natuurlijk is het altijd goed om te kijken, had daar niet een andere handeling, cq voorzorgsmaatregel beter geweest? Geloof me, de eigenaar, de ouders etc, zullen dit zich allang allemaal met veel schuldgevoel zich afgevraagd hebben.

Waarom blijven die vragen dan zo gesteld worden en soms gaat het verder als vragen en worden het oordelen?

Ik denk zelf, na al die jaren veel nadenken over dit onderwerp, dat er mogelijk nog een andere reden kan zijn. Een poging om het uit te leggen.
Graag willen we de wereld maakbaar hebben. Dus als ik denk, daar is iets van nonchalance geweest, iets onoplettends cq ongezonde leefstijl→ dan is inherent aan dat oordeel van mij→ dat ik dus zelf denk dat mij dat niet kan gebeuren. :)* Ik denk dat dit een onbewust iets is van ons brein. Immers we zijn allemaal bang dat ons paard gepakt wordt, mishandeld, onze kinderen de foute persoon tegen komen , of dat we kanker krijgen etc etc.

Door nu een verwijtbare reden aan zo'n drama te koppelen, want het gaat altijd m iets zeer onplezierigs dat niemand hoopt mee te maken→ geeft dat ons brein de geruststelling dat het ons dus niet kan gebeuren. Daardoor voelen we ons fijn en leefden nog lang en gelukkig.

Dat is veel gemakkelijker om zo met nare zaken om te gaan, als dat je jezelf rechtin de spiegel durft aan te kijken met daarbij de wetenschap→ ook mijn (klein) kinderen kunnen slachtoffer worden van een of andere gek, ook mijn paard kan door een wolf, of een mens zich gedragende als een wolf mishandeld worden, ook ik kan morgen het oordeel krijgen dat ik kanker heb of iets anders dodelijks in me, of onder de auto lopen :list: .
Dat is een heel naar idee als je dat echt binnen laat komen.

Ik denk dat dit stukje wel degelijk ook mee speelt. En ja, natuurlijk is het goed om te kijken hoe je nare dingen kunt voorkomen en om niet naïef daarin te zijn. Dat kan nooit kwaad. Maar zelfs als je alle voorzorgsmaatregelen neemt, kan het zo maar zijn, dat je toch het slachtoffer wordt van iets heel naars. Dat is namelijk inherent aan het leven. Helaas. Het is onmogelijk om zaken altijd te voorkomen, ook al klopt alles er om heen. Nooit kun je iets 100% afdekken. Jammer hé!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:00

pien_2010 schreef:
Zal ik eens kijken of ik de boel wat bij elkaar kan brengen"? }>

Een term als victim blaming is langs gekomen. Termen als nonchalante eigenaar eventueel is langs gekomen. Ook de vraag had de eigenaar wat zorgvuldiger kunnen of moeten zijn, als vraag is langs gekomen?

Ik denk dat er wellicht iets anders aan de hand is. Dat iets heb ik al vaker langs zien komen in mijn leven. Zo'n soort discussie kan ik me nog van lang geleden herinneren bij een vermoord kindje :(:) , bij diefstal, bij verkrachting cq aanrading en zelfs zag ik het van de week langs komen bij iemand die kanker heeft waarbij mogelijkheid van ongezonde leefstijl geopperd werd :oo :list: :list:

dat heeft bij mij altijd de vraag opgeroepen wat is hier werkelijk aan de hand? Waarom doen we elkaar vaak, ongewild extra pijn? Natuurlijk is het altijd goed om te kijken, had daar niet een andere handeling, cq voorzorgsmaatregel beter geweest? Geloof me, de eigenaar, de ouders etc, zullen dit zich allang allemaal met veel schuldgevoel zich afgevraagd hebben.

Waarom blijven die vragen dan zo gesteld worden en soms gaat het verder als vragen en worden het oordelen?

Ik denk zelf, na al die jaren veel nadenken over dit onderwerp, dat er mogelijk nog een andere reden kan zijn. Een poging om het uit te leggen.
Graag willen we de wereld maakbaar hebben. Dus als ik denk, daar is iets van nonchalance geweest, iets onoplettends cq ongezonde leefstijl→ dan is inherent aan dat oordeel van mij→ dat ik dus zelf denk dat mij dat niet kan gebeuren. :)* Ik denk dat dit een onbewust iets is van ons brein. Immers we zijn allemaal bang dat ons paard gepakt wordt, mishandeld, onze kinderen de foute persoon tegen komen , of dat we kanker krijgen etc etc.

Door nu een verwijtbare reden aan zo'n drama te koppelen, want het gaat altijd m iets zeer onplezierigs dat niemand hoopt mee te maken→ geeft dat ons brein de geruststelling dat het ons dus niet kan gebeuren. Daardoor voelen we ons fijn en leefden nog lang en gelukkig.

Dat is veel gemakkelijker om zo met nare zaken om te gaan, als dat je jezelf rechtin de spiegel durft aan te kijken met daarbij de wetenschap→ ook mijn (klein) kinderen kunnen slachtoffer worden van een of andere gek, ook mijn paard kan door een wolf, of een mens zich gedragende als een wolf mishandeld worden, ook ik kan morgen het oordeel krijgen dat ik kanker heb of iets anders dodelijks in me, of onder de auto lopen :list: .
Dat is een heel naar idee als je dat echt binnen laat komen.

Ik denk dat dit stukje wel degelijk ook mee speelt. En ja, natuurlijk is het goed om te kijken hoe je nare dingen kunt voorkomen en om niet naïef daarin te zijn. Dat kan nooit kwaad. Maar zelfs als je alle voorzorgsmaatregelen neemt, kan het zo maar zijn, dat je toch het slachtoffer wordt van iets heel naars. Dat is namelijk inherent aan het leven. Helaas. Het is onmogelijk om zaken altijd te voorkomen, ook al klopt alles er om heen. Nooit kun je iets 100% afdekken. Jammer hé!

Pien, soms zit je er toch echt recht op. Heel mooi stukje dit!

Zo werkt onze psychologie inderdaad. Is een erg mooie functie trouwens, het houdt ons gaande, laat ons onderzoeken, maar soms is het evengoed een vloek.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:38

Paarden zijn niet voor 100% te beschermen.
Mijn paard werd beschoten terwijl ik er zélf bij was!
Ik liep net voorbij de struiken toen ik een kogel hoorde afketsen op de metalen ruif waar me paard stond.Die begon gelijk te rennen en ik schrok me rot.Ben gaan kijken bij de struiken maar zag natuurlijk niks,die was allang verdwenen.Mijn paard is nog maanden lang bang geweest als ze langs de struiken moest. Gewoon onmogelijk om te voorkomen dat een of andere gek iets doet bij je paard,al ga je om de 5 min. kijken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:42

RaafSmits schreef:
Nikass schreef:

Misplaatst geloof ik niet.
Ik snap best dat het gevoelig ligt, maar verder??
De eigenaar kiest de plek en de manier waarop het paard gestald en gehouden wordt.
De eigenaar moet zich bewust zijn van eventuele risico's.
De eigenaar is zelf verantwoordelijk.

Bijna net zo logisch als het opzetten van een cap, of het fotograferen van een klein kindje op een paard.
Dan ontploft Bokt ook bijna van de reacties over "verantwoordelijkheid " Als iemand dat niet doet.
Nee, ik heb mijn antwoorden wel gekregen, waarvoor mijn hartelijke dank :D

Dus als er een vliegtuig op jouw huis neerstort ben jij verantwoordelijk omdat jij daar bent gaan wonen?

Klopt, Pien, het is een stukje overlevingsstrategie: "mij overkomt dat niet".

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:56

Geweldig, nu komt de psychologie van de mens erbij! :D
Waarom voelt een mens zich zo aangevallen??
Kijk naar wat jij zélf kan doen om je dier veilig te houden, dat is alles wat ik zeg.

Nou ja.......en dan zo een reactie van zo een vliegtuig op je huis :D *\o/*
Gelukkig is het weer bijna maandag :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:36

RaafSmits schreef:
Geweldig, nu komt de psychologie van de mens erbij! :D
Waarom voelt een mens zich zo aangevallen??
Kijk naar wat jij zélf kan doen om je dier veilig te houden, dat is alles wat ik zeg.

Nou ja.......en dan zo een reactie van zo een vliegtuig op je huis :D *\o/*
Gelukkig is het weer bijna maandag :D

Heb je het tegen mij?

Ik voel me namelijk totaal niet aan gevallen hoor. Want kijken waar het beter kan is altijd een goede zaak gaf ik aan.
Alleen denk ik dat er meer ad hand is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:16

Vooral nergens serieus op ingaan RS, daar maak je indruk mee!
Ik ga ontstippen, ben wel klaar met inhoudsloze types. Tegen zoveel onbenulligheid kan ik niet op. :evaw: