Koningin Máxima opent nieuwe manege No Limits

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:45

Shadow0 schreef:
Het is altijd makkelijk klaar staan met ideeen zonder de nadelen te wegen, en het is makkelijk om een ander iets af te pakken als het jouzelf niet raakt, toch?

Trekken aan teugels is in elk geval echt wel te voorkomen.

Het was niet mijn bedoeling om jou wat af te pakken. Als je het zielloos vind ja dat zou best kunnen. Ik denk dat zoiets heel persoonlijk is. Veel beginners beginnen aan de longeerlijn. Hoe sta jij daarin dan?

Shadow0

Re: Koningin Máxima opent nieuwe manege No Limits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:30

Dat is prima. Dan heb je nog wel gewoon contact met het paard.

(was trouwens ook niet aan jou gericht hoor Loretta.)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 23:45

Danseresje schreef:
Nu is dit geen manege voor lichamelijk gehandicapten. Het is primair gericht op mensen met AD(H)D, autisme, syndroom van down en angst. Dus je hebt niet te maken met duo rijden of mensen die niet eens op een zadel kunnen zitten...

Ook die mensen kunnen fysieke problemen hebben, Hebben vaker balans problemen en leren misschien langzamer of moeizamer.
Hun emoties zijn anders, maar wel oprecht en paarden voelen dat goed aan.

Buiten dat rijden die mensen ook op alle gehandicapte maneges die ik ken. Het enige wat anders is, zijn de aanpassingen voor opstappen, de aangepaste zadels en vele, vele vrijwilligers waar het echt niet zonder lukt.

Neemt nog steeds niet weg dat de meeste manege ruiters niet goed rijden en helaas heel veel mensen met eigen paarden ook niet. Dat is ook een veel groter probleem om aan te pakken, dan iets kleinschalig als dit waar in eerste instantie goed werk wordt verricht.

Net als hoe paarden gehouden worden en hoe normaal men het vindt dat paarden nog veel op stal staan, op kleine weitjes/paddockjes buitem vaak alleen etc etc. Dat is nergens, nooit goed te praten en een veel groter probleem dan dit enkele geval.

Wel hadden ze het beter kunnen inrichten als je toch net ergens begint, dingen wil veranderen, aanpakken etc.

Qua verkopen van paarden vind ik het niet gek. Heel veel oudere paarden of paarden met problemen worden vaak aangeboden. Dan worden ze geprobeerd en als het dan toch niet blijkt te werken, wordt er af en toe een ander huisje gezocht.

Ik heb er ook eentje die niet geschikt was als lespaard en het werd me snel duidelijk waarom dat was. Beestje was toen ook echt te jong.

roosvdleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:56

Hi allen,

Ik doe mijn afstudeeronderzoek voor manege No Limits, met betrekking tot de dressuursimulator. Mijn onderzoek gaat over de marketing communicatie van manege No Limits naar de klant. Het doel is om de interesse in manege No Limits en in Hero (de dressuur simulator) te peilen. Jullie zouden mij erg helpen met het invullen van deze enquête. Het duurt ongeveer 5 minuutjes!

https://forms.gle/4KvzE8nSCHSfhttJ7

Dankjewel alvast!

Groetjes,

Roos