Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chamion schreef:Prima, maar in sommige gevallen kan het gewoon echt niet. Ik ken een paard die hebben ze getracht meerdere keren bij een anderen te zetten en die trapt gewoon een ander paard half dood. Zelfs een ruim dikke 40 cm groter kreeg hij nog op de grond. En dan gewoon nog steeds doorgaan. Grote paard is ruim 2 maanden uit de running geweest.
Die staat lekker alleen, wel natuurlijk zicht op anderen. Maar snuffelen geen strak plan, tenzij je elke dag je draad wilt maken. En paarden over de zeik wilt hebben.
chamion schreef:Prima, maar in sommige gevallen kan het gewoon echt niet. Ik ken een paard die hebben ze getracht meerdere keren bij een anderen te zetten en die trapt gewoon een ander paard half dood. Zelfs een ruim dikke 40 cm groter kreeg hij nog op de grond. En dan gewoon nog steeds doorgaan. Grote paard is ruim 2 maanden uit de running geweest.
Die staat lekker alleen, wel natuurlijk zicht op anderen. Maar snuffelen geen strak plan, tenzij je elke dag je draad wilt maken. En paarden over de zeik wilt hebben.
Mijn eigen paard? Die staat 24/7 buiten in een PP. Het werkt voor hem, hij is zelfs de leider. Al heeft hij nu wat lakschade want er zijn nieuwe paarden en die zijn niet onder de indruk van hem en komen aan "zijn" merries. Meneer rent de hele PP door om elke keer die nieuwe weg te jagen. Goede EHBO kist in mijn zadelkast en goed rijk energie voer erin, want hij was te moe om aan het werk te gaan.
xSogno schreef:Wat is er dan precies geen strak plan? Het vereiste is dat er een paard in zicht is binnen de 8 meter. Er staat nergens dat ze fysiek in dezelfde wei moeten staan. Wat is nu dan het probleem bij zulke gevallen?
NenaC schreef:karuna schreef:Femke maar binnenstaan is al verboden volgens de wet. Er is een minimale aantal uren buiten de box inmiddels al verplicht
Dit is geen wet. Er staat nergens in de wet dat een paard naar buiten moet.
Boras schreef:Hoe je als paardenliefhebber op een algemeen voorstel als dit negatief kunt reageren, is mij weer eens een raadsel.
shilady schreef:Azmay schreef:Ik blijf het toch apart vinden dat de topics op beestenboel eigenlijk altijd uit lopen op dat het konijn een maatje en een groter hok moet en de hond maar kort in de bench maar een paard alleen houden en een dichte stal is wel ok?
Gewoon stallen met (zicht)contact en op zijn minst een maatje naast de paddock of wei is toch helemaal geen gekke eis?
Ik snap wel dat paardensport als dieronvriendelijk word gezien, zeker als deze dingen al weerstand oproepen..
Maar dan moet het er maar net beschikbaar zijn.
Jij woont in limburg daar is al veel meer ruimte en optie kwa paarden houden dan in bv ergens bij de randstad..
Ik vond het ook heerlijk in limburg hoor. Stond in een uitloopstal met wei eraan vast er werd uitgemest en gevoerd en dan 130 pm kwijt.. in de randstad zijn zulke dingen vaak rond de 300-400![]()
Het is geen weerstand maar ik weet dat veel mensen op zat stallen maar beperkte ruimte hebben en zo ontstaan er gewoon vaak om de gekste dingen al problemen bv swinters met paddocks wanneer de meeste stal eigenaren de paarden niet op het het land doen en er dan op stal een prikbord staat waar je je paard 30min max in de paddock mag doen en dan is de volgende..het is een ramp..want dan gaan ze van 24/7 buiten ineens naar dag en nacht stal
NenaC schreef:karuna schreef:Femke maar binnenstaan is al verboden volgens de wet. Er is een minimale aantal uren buiten de box inmiddels al verplicht
Dit is geen wet. Er staat nergens in de wet dat een paard naar buiten moet.
LadyMadonna schreef:Janine1990 schreef:, dan kan een paard ook zomaar niet meer binnen die 8 meter bereik staan. Hoe willen ze dat afbakenen en helder maken aan de leken bij de politie en andere handhavers.
Toch postzegel weitjes
Tamarafanny schreef:ik heb zelf een pony en die staat bij een geit, dus ze staat niet alleen , maar sommige mensen zeggen dat het niet kan want het zijn geen kudde dieren van het zelfde soort... ze zijn beste maten voor het leven, en mijn pony heeft 2 dagen van de week contact met andere paarden. wat vinden jullie er van?
Tamarafanny schreef:ik heb zelf een pony en die staat bij een geit, dus ze staat niet alleen , maar sommige mensen zeggen dat het niet kan want het zijn geen kudde dieren van het zelfde soort... ze zijn beste maten voor het leven, en mijn pony heeft 2 dagen van de week contact met andere paarden. wat vinden jullie er van?
MarlindeRooz schreef:Tamarafanny schreef:ik heb zelf een pony en die staat bij een geit, dus ze staat niet alleen , maar sommige mensen zeggen dat het niet kan want het zijn geen kudde dieren van het zelfde soort... ze zijn beste maten voor het leven, en mijn pony heeft 2 dagen van de week contact met andere paarden. wat vinden jullie er van?
Dat dit onder verwaarlozing valt.