Influenza bij paarden in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:57

Het is ook lastig om het precies in kaart te brengen. Lang niet iedereen merkt het of belt de dierenarts. En de mensen die wel bellen laten weer niet allemaal een swab nemen. Dat is duurder dan gewoon ondersteunend behandelen voor influenza.
Ik denk dat onze stal het ook niet groots naar buiten zou brengen. Paarden blijven gewoon op het erf, even geen wedstrijden, en er staan geen paarden binnen de besmettingszone via de lucht.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:03

ellepel schreef:
Ik vraag me al haast af of het nou expres zo in de media gegooid word om maar te hopen dat mensen massaal weer aan het enten gaan bij hun paarden?

Precies dat dus...... }:0

Maartje1990

Re: Influenza bij paarden in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:08

Bij paardenkliniek venlo zeiden zs op hun Facebook dat zijzelf paarden met influenza hebben gehad.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:09

Zilkesteyn70 schreef:
ellepel schreef:
Ik vraag me al haast af of het nou expres zo in de media gegooid word om maar te hopen dat mensen massaal weer aan het enten gaan bij hun paarden?

Want?? Bizarre complottheorie.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:13

StalNollie schreef:
henny_w schreef:
Wat een angstzaaierij ineens?
Jaren terug heb ik met 2 paarden meegemaakt dat ze doodziek werden door een influenza besmetting ondanks altijd keurig vaccineren. Het ene paard kreeg als complicatie er zelfs een fikse longontsteking bij. Hoezo krijgen ze de influenza infectie milder als ze gevaccineerd zijn?
Mijn ervaring was helaas het tegenover gestelde.

Sinds 2004 vaccineer ik helemaal niet meer. En quess what? Veel gezondere paarden. Geen snotneuzen meer en als ze al 's een kleine infectie onder de leden hebben dan is het met 3 dagen over. Koorts geeft een booster voor het immuunsysteem dus zo'n ramp is het helemaal niet dat ze een keer een paar daagjes ziek zijn. Het enige nadeel is dat ik niet meer naar wedstrijden kan maar dat heb ik er graag voor over.
Ik geloof dat vaccinaties het natuurlijke immuunsysteem van paarden onderdrukt i.p.v. oppept. Met als gevolg dat als er zoals nu een keer een influenza virus over komt waaien, dan zijn er een heleboel paarden de klos. Ook de gevaccineerden.

Toevallig kreeg ik vanochtend onderstaande artikelen in mijn mailbox van Wanttoknow. De klokkenluider van o.a. vaccinatiebeleid. Weliswaar gaat dit over de humane vaccinaties maar trek het maar rustig door naar ook dierenvaccinaties.

Eindelijk een onderzoek tussen gevaccineerde en ongevaccineerde kinderen!
https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/va ... ccineerde/

En dan deze. Een vaccinatie schandaal aan het licht in Italië. Een diepgaand onderzoek naar de Infanrix-Hexa van GSK. Een 6 in 1 vaccinatie voor kinderen waar geen enkel antigeen stof tegen 1 van de 6 ziektes bleek te zitten maar wel andere chemische rommel.

https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/va ... het-licht/

Dank voor de links erg interessant!

Ook heel erg betrouwbaar ahum...Hoe serieus kan je zo'n site nemen zonder wetenschappelijke onderbouwing? Zie bijvoorbeeld het kopje over buitenaardse leven en ufo's op dezelfde site. Allemaal broodje Aap, laten vooral dat soort artikelen als waarheid aan gaan nemen en verder verspreiden, slim.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:15

Vind dat wel heel bijzonder idd. Ook dat er dus mensen zijn die om die redenen niet enten. Juist door niet te enten krijgen we dit soort problemen en hebben de mensen die wel netjes hun zaken op orde hebben er de problemen van.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:30

SusanH schreef:
Vind dat wel heel bijzonder idd. Ook dat er dus mensen zijn die om die redenen niet enten. Juist door niet te enten krijgen we dit soort problemen en hebben de mensen die wel netjes hun zaken op orde hebben er de problemen van.

Ik schaar dat soort mensen in dezelfde categorie als mensen die op een alleen maar sinaasappel dieet gaan omdat ze kanker hebben -O-
Want chemo’s zijn bedacht om de kas te spekken van de artsen...

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:46

DatBenIkNou schreef:
Zilkesteyn70 schreef:

Want?? Bizarre complottheorie.

Een heel groot forum vol met paardenmensen uit het hele land en er is welgeteld 1 persoon die zegt op dit moment een stal met influenza te kennen.
Ik snap sowieso de paniekzaaierij niet zo, het is heel vervelend als je paard influenza krijgt maar voor een gezond paard is het niet dodelijk.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:55

Hier ook 2 wedstrijdpaarden die in februari moeten worden geent.Zijn gezond dus ga niet eerder enten omdat er ergens misschien influenza heerst.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:43

Het komt op mij ook wel heel aangedikt over allemaal. Een grote epidemie, maar niemand die een concreet geval kan noemen. Uiterst bijzonder.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:55

Nies_ schreef:
Het komt op mij ook wel heel aangedikt over allemaal. Een grote epidemie, maar niemand die een concreet geval kan noemen. Uiterst bijzonder.

Ja toch...

Zijn er bokkers met paarden die nu influenza hebben of paarden kennen die het nu hebben?
En waar is dat dan?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:06

Ik heb van niemand nog gehoord dat hij/zij een ziek paard heeft, maar ik woon ook in het oosten des lands.
Mijn pony is wel al een paar weken ziek, maar hij lijkt juist een bacteriële infectie te hebben (donderdag uitslag van de neusswab)
Bij ons in de omgeving ken ik dus geen enkel paard dat echt ziek is (hoge koorts, niet eten ed)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:38

Nouvel schreef:
Nies_ schreef:

Ja toch...

Zijn er bokkers met paarden die nu influenza hebben of paarden kennen die het nu hebben?
En waar is dat dan?

Heb zelfs van een dierenarts omgeving Kempen gehoord dat zij nog geen meldingen hebben..

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:44

Mijn paard staat in zuid oost brabant, bij ons op stal kent niemand een ziek paard... Ik vrasg me echt af waar deze media aandacht vamdaan komt

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:12

Anky heeft op tv bevestigd dsat op haar stal influenza is. Wel beetje bijzonder dat haar kinderen zaterdag wel gewoon op concours waren
Afbeelding
Maar idd wel bijzonder dat het zo wordt opgeblazen. Verder hier in Brabant ook nog niet veel van gehoord
Laatst bijgewerkt door Marisje76 op 25-12-18 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:15

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:52

Inderdaad op haar faceb word anders bevestigd.

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:56

Volgens mij gaf ze aan dat de paarden geen influenza hadden, maar dat ze zelf snotverkouden was.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:08

Inderdaad heel vaag allemaal. Ik heb ook nog steeds van niemand concrete voorbeelden/stallen gehoord. Maargoed: gewaarschuwd mens telt voor 2, en als instructeur kom ik wel op meerdere plekken. Maar ik let sowieso altijd op kleding enzo al.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:35

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:48

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:33

StalNollie schreef:
Popstra schreef:
Hier een topic waar paardengriep op een stal heerst
[MD] Pony accepteerd thermometer niet

Dit topic gaat over droes? Dat is heel wat anders

Er staat er is nu ook paardengriep.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:36

Ja maar daar staat dat het er nu is maar lees dit niet als dit op die stal aanwezig is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:51

Ik ben nog steeds benieuwd naar concrete meldingen

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:58

Alle berichten over influenza bij Anky op stal zijn ondertussen verwijderd. Wat een faalhazen zeg, die nieuwssites..