Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mousmous schreef:mce, denk niet dat wij het eens zijn/worden, maar dat hoeft ook helemaal niet. Maar een paard is geen machine en denken dat je altijd dezelfde reactie van elk paard krijgt op dezelfde manier trainen geloof ik, ook uit ervaring niet. Catherine Dufour met Cassidy vind ik een hele mooie en fijne combinatie om naar te kijken, maar Cassidy is dus ook geen Charmeur. Zou Catherine dan wel eens met Charmeur willen zien rijden. Grote kans, weet ik natuurlijk niet zeker, dat ze het niet aan zou durven.
Jaren geleden was ik op selektiewedstrijd met een van mijn hengsten , en heel fijn, duwde tot 3x buiten de bakregels om iemand zijn hengstige merrie met haar achterhand onder zijn neus. Had ineens een heel ander paard waar ik idd ook wat grover in moest werken om de controle weer te krijgen, maar het gevolg was toch dat ik meerdere fouten door onoplettendheid kreeg dan normaal. Een hengst kan nu eenmaal, zeker een dekhengst, behoorlijk door zijn hormonen geregeerd worden.
astridastrid schreef:Ik schrik echt van het gebash op onze top. Zeker elke keer terugkomen op een uitspraak van Madeleine van twee jaar geleden. Wauw. Zeggen jullie nooit eens iets waarvan je later denkt "niet handig". Hopelijk worden jullie daar twee jaar na dato niet nog eens op afgerekend. Het zijn net mensen.............
Het enige wat me echt opvalt/ stoort aan Madeleine is haar teugelvoering, en dit is ook iets waar de juryleden erg op letten. Stang teugel onder. Maargoed, daar zal ze haar redenen wel voor hebben. Maar draagt niet bij aan het harmonieuze beeld/ makkelijk.
En dat mensen zich storen aan de losrijfilmpjes: ik vraag me af wat jullie zouden doen. Ik denk dat ik ook niet alleen maar "braaaaaaf" zou zeggen als mijn paard omhoog komt. Maargoed hahaha.
Askja schreef:Zou kunnen. Maar toch hoop ik dat ze eens wat uitprobeert qua halslengte, want met haar gebruikelijke, gesloten manier van rijden verandert dat niet. Eens dat het beeld verder wel vriendelijk en positief is. Juist daarom, als ze die hals kan verbeteren is zij met haar paard m.i. de enige Nederlandse combi die echt een beetje richting het niveau van harmonie en gedragenheid gaat dat de buitenlandse topcombi's laten zien. Nouja, misschien Gal-Zonik ook wel enigszins, maar die piaffe blijft gewoon zwak.
astridastrid schreef:Ik schrik echt van het gebash op onze top. Zeker elke keer terugkomen op een uitspraak van Madeleine van twee jaar geleden. Wauw. Zeggen jullie nooit eens iets waarvan je later denkt "niet handig". Hopelijk worden jullie daar twee jaar na dato niet nog eens op afgerekend. Het zijn net mensen.............
Sussie85 schreef:Ik ben gelukkig geen bondscoach, maar ik zou Anne Meulendijks meegenomen hebben. De gehele proef een mooi vriendelijk beeld. Heel stabiel en correct al. Ze gaat iedere keer dat ze start op dit niveau hoger scoren en beter rijden. Daarnaast heeft ze bewezen dat ze op kampioenschappen (bij de jeugd) haar hoofd koel kan houden. Ze had nog wel eens voor een verrassing kunnen zorgen op de WEG. Maar zoals ik al zeg gelukkig ben ik geen bondscoach en hoef ik niet met al die tegengestelde belangen en meningen om te gaan. Geen gemakkelijke taak lijkt me want je kunt het nooit goed doen.
Mousmous schreef:Van filmpjes heb ik ook zeer veel geleerd, van alles heb ik gezien, laden vol dvd's en videobanden, ben ook niet meer de jongste, en heeft altijd zijn nut gehad.
MCE schreef:Electra63 schreef:Je leert sowieso van kijken naar andere combinaties
simongek schreef:Snap de keuze voor madeleine niet. Laten we haar onsympathieke reactie en volledig onprofessionele post op social media niet vergeten.
En als je naar de resultaten kijkt had adelinde een logische keuze geweest.
Iets met geld, sponsoren etc
damian23 schreef:Ik snap die keuze ook niet. Wat een onsympathieke ruiter is dat.
https://www.horses.nl/sport/column-dirk ... ent-342765