Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:30

Jildau schreef:
Maar de mensen die dit echt verschrikkelijk vinden voor het paard. In welke mate en hoe lijdt het paard in zo'n geval volgens jullie?

Ik zie meer lijden op een dressuurwedstrijd waar met bitten geragd en sporen geprikt wordt door zogezegde dierenliefhebbers.
Niet dat ik het gedrag van de meneer in de OP goedkeur, maar er is geen sprake van lijden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:31

Goof schreef:
Jildau schreef:
Maar de mensen die dit echt verschrikkelijk vinden voor het paard. In welke mate en hoe lijdt het paard in zo'n geval volgens jullie?

Ik zie meer lijden op een dressuurwedstrijd waar met bitten geragd en sporen geprikt wordt door zogezegde dierenliefhebbers.
Niet dat ik het gedrag van de meneer in de OP goedkeur, maar er is geen sprake van lijden.

Helemaal mee eens!!!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:31

lovecappie schreef:
Jildau schreef:

Lees even terug naar mijn bericht een aantal pagina’s terug. Daar leg ik precies uit wat ík verschrikkelijk vind.

Ik lees alleen dat je het raar en vreselijk vindt en dat de man niet goed bij z'n hoofd is en gestoord enzovoorts. Ik lees niet welke last het paard ervan vindt. Fysiek, mentaal of beide.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:32

Vjestagirl schreef:
anjali schreef:
ik vrees dat de hoge temperaturen van de laatste tijd de hersenen van vele Bokkers hebben laten smelten.Anders kan ik ik de absurditeit van deze discussie niet verklaren.

Dat denk ik ook!

Inderdaad, dat moet wel. En Goof, helemaal mee eens.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:34

Vjestagirl schreef:
Behalve dat ik mijn mening geef over het onderwerp, niet over jou.
Ik wil je dus ook vragen om je te houden bij het onderwerp, niet bij wat je van mijn geestelijke gesteldheid vindt.

Ooooo mag je zeker vragen, maar ik mag alsnog mijn mening over jouw “gesteelijke gesteldheid” hebben. Niet verboden, en daarnaast na het voorafgaande ook niet geheel onterecht, toch?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:36

lovecappie schreef:
Vjestagirl schreef:
Zoals ik al eerder vroeg zou ik het fijn vinden als je het op de bal wil spelen ipv op de man. Ik hoef geen berichtjes dat ik hulp moet gaan zoeken, dat maak ik zelf wel uit.

“Wat mij betreft”. Meningsuiting, net zoals jij je (belachelijke) mening mag geven hier.

De zin daarvoor is anders wel degelijk geformuleerd als feit, net als jouw waardeoordeel over de mening van Vjestagirl..

Ik heb niets met bestialiteit en ben niet geheel onbevooroordeeld over hen die zich daar mee bezig houden. Toch ben ik het ook helemaal met Vjestagirl eens.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:36

lovecappie schreef:
Vjestagirl schreef:
Behalve dat ik mijn mening geef over het onderwerp, niet over jou.
Ik wil je dus ook vragen om je te houden bij het onderwerp, niet bij wat je van mijn geestelijke gesteldheid vindt.

Ooooo mag je zeker vragen, maar ik mag alsnog mijn mening over jouw “gesteelijke gesteldheid” hebben. Niet verboden, en daarnaast na het voorafgaande ook niet geheel onterecht, toch?

Tuurlijk mag je er een mening over hebben. Je hoeft het alleen niet perse hier te verkondigen. Misschien kun je er een eigen topic over starten? Want mijn geestelijke gesteldheid is niet het onderwerp van dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:38

Nogmaals: ik kan dit gewoon echt niet geloven... en dat voor het immer ethisch correct bokt.

Ik hou het er maar op dat alles vanachter een computerscherm zo makkelijk gezegd en geschreven wordt en dit allemaal gewoon nergens op slaat. En de dag dat het een paard (of hond, of kat) in jullie omgeving overkomt, jullie wel heel anders zullen kraaien.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:40

In het wat uitgebreider verhaal op hordes.nl staat dat de eigenaar iets niet vertrouwde om dat de merrie zo was veranderd. En daarom camera’s had laten installeren. Dus iets heeft de merrie wel ervaren en dat heeft gedragsverandering tot gevolg gehad.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:42

Jildau schreef:
lovecappie schreef:

Lees even terug naar mijn bericht een aantal pagina’s terug. Daar leg ik precies uit wat ík verschrikkelijk vind.

Ik lees alleen dat je het raar en vreselijk vindt en dat de man niet goed bij z'n hoofd is en gestoord enzovoorts. Ik lees niet welke last het paard ervan vindt. Fysiek, mentaal of beide.[/quote]

Als je goed leest heb ik het ook over het feit dat het paard het wél zou merken (aangezien er toen nog gespeculeerd werd dat het dier er weinig van mee zou krijgen), en dat het het gaat om het DOEL en de REDE waarom je “iets” bij een dier naar binnen brengt. Ik vind het niet perse vreselijk voor het paard omdat het “goor” is, ik vind het vreselijk omdat het bij mij onder de noemer verkrachting valt. Als je ook goed leest benoem ik dat een arm van een DA voor een medische rede ook zeker niet aannemelijk is voor het paard en inderdaad misschien wel vervelender, maar zolang dat voor medische doeleinden is en niet uit (seksueel) belang van de mens vind ik dat niet te vergelijken.

En voordat je er over gaat beginnen; als je óók weer goed leest vertel ik ook dat ik geen voorstander ben van insimineren. Maar ook dat vind ik niet te vergelijken met deze situatie (zoals ik al zei, als je goed had gelezen).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:44

lovecappie schreef:
Jildau schreef:
Ik lees alleen dat je het raar en vreselijk vindt en dat de man niet goed bij z'n hoofd is en gestoord enzovoorts. Ik lees niet welke last het paard ervan vindt. Fysiek, mentaal of beide.

Als je goed leest heb ik het ook over het feit dat het paard het wél zou merken (aangezien er toen nog gespeculeerd werd dat het dier er weinig van mee zou krijgen), en dat het het gaat om het DOEL en de REDE waarom je “iets” bij een dier naar binnen brengt. Ik vind het niet perse vreselijk voor het paard omdat het “goor” is, ik vind het vreselijk omdat het bij mij onder de noemer verkrachting valt. Als je ook goed leest benoem ik dat een arm van een DA voor een medische rede ook zeker niet aannemelijk is voor het paard en inderdaad misschien wel vervelender, maar zolang dat voor medische doeleinden is en niet uit (seksueel) belang van de mens vind ik dat niet te vergelijken.

En voordat je er over gaat beginnen; als je óók weer goed leest vertel ik ook dat ik geen voorstander ben van insimineren. Maar ook dat vind ik niet te vergelijken met deze situatie (zoals ik al zei, als je goed had gelezen).

Inseminatie is voor monetair belang (iig vanuit de dierenarts, en misschien wel vanuit de eigenaar die bijvoorbeeld en veulen kan fokken voor de verkoop). Is dat dan prostitutie? Gebruik maken van het geslacht van het dier om geld te verdienen? Misschien meer pooierij
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 28-07-18 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:44

Djali schreef:
Nogmaals: ik kan dit gewoon echt niet geloven... en dat voor het immer ethisch correct bokt.

Ik hou het er maar op dat alles vanachter een computerscherm zo makkelijk gezegd en geschreven wordt en dit allemaal gewoon nergens op slaat. En de dag dat het een paard (of hond, of kat) in jullie omgeving overkomt, jullie wel heel anders zullen kraaien.

Ik zou het heel erg vinden als iemand seks heeft met mijn paard omdat ik het een smerig idee vind. Mijn paard daarentegen zal er niet wakker van liggen denk ik. Volgens mij proberen een paar mensen steeds duidelijk te maken dat het voor het paard zelf niet zo'n drama is maar dat het voor ons als mensen gewoon een smerig idee is. Daar zit een verschil tussen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:45

Als er een fototopic geopend wordt met een losse slof gaat iedereen los en nu ineens vinden de meeste dit wel oké.. :')

Dat merries veranderen qua gedrag heb ik ook al verschillende keren gehoord en gelezen, dus wellicht heeft het wel degelijk invloed op de gesteldheid van de merrie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:46

@lovecappie: Maar waarom je het niet te vergelijken vindt is toch omdat je dit 'vies/moreel verwerpelijk' vindt en dat andere niet? Of zie ik dit verkeerd?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:47

Djali schreef:

Wie weet laat jouw buurvrouw haar chihuahua wel iedere dag een pot pindakaas van d'r vagina af likken. Je hebt geen flauw idee wat er achter gesloten deuren gebeurd, maar zolang t dier er geen last van ondervindt...

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:49

Vjestagirl schreef:
Inseminatie is voor monetair belang (iig vanuit de dierenarts, en misschien wel vanuit de eigenaar die bijvoorbeeld en veulen kan fokken voor de verkoop). Is dat dan prostitutie? Gebruik maken van het geslacht van het dier om geld te verdienen? Misschien meer pooierij

Nahhhh ik denk dat ik uitgepraat ben met jou. Gap lees jij überhaupt wel wat ik zeg? Ik ben GEEN voorstander van inseminatie. Mijn guuunst

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:49

Jildau schreef:
anjali schreef:
Zouden degenen die dit normaal vinden,het dan accepteren dat zulke mannen bij hun op stal rond zouden lopen?

Als iemand een eigen paard in pension heeft staan en daar zulke dingen mee doet zou ik dat heel vervelend vinden omdat ik dat liever niet zie. Maar dat is hetzelfde als dat twee mensen seks in de Jumbo zouden hebben, kijk ik ook niet graag naar. Dus ik zou het liever niet willen zien maar ik denk dat het paard van die man een beter leven kan hebben dan paarden van andere pensionklanten.

Dus jij vind 2 mensen die sex hebben hetzelfde als een man die een paard verkracht?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:50

Vjestagirl schreef:
Djali schreef:

Wie weet laat jouw buurvrouw haar chihuahua wel iedere dag een pot pindakaas van d'r vagina af likken. Je hebt geen flauw idee wat er achter gesloten deuren gebeurd, maar zolang t dier er geen last van ondervindt...

Wie weet zijn er bij jou mensen wel in de straat die iedere avond bij hun baby meisje of jongetje wel zachtjes geslachtsdelen gaan lopen strelen en daar opgewonden van raken. Heeft een kindje ook geen last van 8)7 kom op joh.. Waar gaat dit heen...

Ondanks dat het dier er geen last van heeft is dit gewoon niet goed te praten.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:52

Bizar hoe mensen "verkrachting" van een dier goed praten en vergelijken met rijden op een paard. En dan ook nog kop in het zand steken: "zolang ik het maar niet zie".
Kom op zeg, hoe respectloos kan je zijn tegenover het dierenrijk. En kom nu niet met het verweer van vleeseten, want dat is totaal niet te vergelijken met seksueel misbruik van een dier.

En paarden krijgen en beseffen meer dan dat wij weten, dus ik geloof dat ze er zeker lichamelijk en psychisch last van kunnen hebben.

Van kinderen en dieren blijf je gewoon af (anderen ook uiteraard als het tegen iemands wil is). Dat mag nooit in twijfel worden genomen, dat zijn normen en waarden.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:55

Sheran schreef:
@lovecappie: Maar waarom je het niet te vergelijken vindt is toch omdat je dit 'vies/moreel verwerpelijk' vindt en dat andere niet? Of zie ik dit verkeerd?

Nee, dat vind ik omdat dat een medisch doeleind heeft. Ook al ben ik er geen voorstander van, insimineren is wel voortplanten. Alles behalve natuurlijk, en daarom zou ik daar zelf nooit voor kiezen. Maar ik begrijp in sommige situaties wel waarom mensen er voor zouden kiezen, en vooral als het een medische achtergrond is.

Edit:
Ik zie dat ik het wat onduidelijk omschreven heb. Wat deze beste man doet is in geen enkele vorm in het belang van het paard. Een merrie drachtig maken is uiteindelijk goed voor een veulen, voortplanting. Een man die zijn snikkel in een merrie stopt doet dit voor een heel ander doel. Ik snap niet dat dit überhaupt vergeleken wordt.
Laatst bijgewerkt door lovecappie op 28-07-18 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:55

Moderatoropmerking:
We snappen dat dit onderwerp hele heftige reacties op kan roepen. We willen jullie wel verzoeken om op de bal te blijven spelen, in plaats van mensen persoonlijk aan te vallen. Ook al ben je het totaal niet eens met de ander, persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:56

Arabier schreef:
Dus jij vind 2 mensen die sex hebben hetzelfde als een man die een paard verkracht?

En wat is dan het verschil tussen deze man en een dierenarts die zijn arm in het paard steekt? Misschien is het ook een idee om daar dan mee te stoppen?

Overigens geloof ik maar al te goed dat er WEL paarden zijn die hier last van kunnen hebben, net zoals er paarden zijn die het niet leuk vinden om opgevoeld te worden. Maar hé, een hele arm in je paard steken is wel gewoon normaal voor de meeste mensen als het om iets medisch gaat. Je moet maar eens zeggen dat je dat voor de fun doet, dan is het direct arm paard!

Denk dat iedereen wel kan zeggen dat het apart is dat iemand seksueel aangetrokken is tot een dier. Maar alsnog weet een paard het verschil niet tussen een dierenartsbezoek en deze man met seksuele gevoelens. Dus misschien is het dan ook wel eens het moment om naar onszelf te kijken, hoe wij met dieren omgaan. :j

Want paardrijden is altijd een 'traditie' geweest. En vaak stellen mensen zich geen vragen meer bij zulke dingen want 'we hebben het altijd al zo gedaan'. Maar het kan zeker geen kwaad om je eens af te vragen of paardrijden an sich wel zo diervriendelijk is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:57

Er zijn ook paarden genoeg die psychisch en/of lichamelijk last hebben van rijden, kijk maar hoe veel probleempaarden er zijn. En dat lossen we op met bijvoorbeeld de juiste trainer.

Is dat werkelijk minder erg voor het paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:57

Vjestagirl schreef:
Djali schreef:

En mijn afkeer van dit topic is zonet omgeslagen naar een luidop lachen :') dit kan ik echt niet serieus nemen, sorry. Dit topic komt meer over als een schreeuw om aandacht, discussiëren om te discussiëren. Niet zo mijn ding :Z

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:59

lovecappie schreef:
Sheran schreef:

Nee, dat vind ik omdat dat een medisch doeleind heeft. Ook al ben ik er geen voorstander van, insimineren is wel voortplanten. Alles behalve natuurlijk, en daarom zou ik daar zelf nooit voor kiezen. Maar ik begrijp in sommige situaties wel waarom mensen er voor zouden kiezen, en vooral als het een medische achtergrond is.

Wat ik me dan dus afvraag is of het paard het verschil merkt tussen iets medisch en iets seksueels. Hoe denk jij daarover? Of bedoel je misschien dat voortplanten is iets dat 'moet' en dat dan dus meer middelen geheiligd worden?