Landingsverbod voor luchtballonnen op FNRS bedrijven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:57

Snap best dat het voor bokkers die als hobby crewen bij ballon bedrijven hebben, het niet leuk is deze kritiek te horen. Maar met onredelijke en rare reacties maak je de weerstand en onbegrip alleen maar erger. Je kunt de problemen m.i. maar beter erkennen en het euvel bespreekbaar blijven maken bij de ballonbedrijven dat dit speelt bij veehouders en boeren. Heb toch het idee dat de kans op mogelijke ongelukken Door schrikreacties van vee onderschat worden.

Optiwolk

Re: Landingsverbod voor luchtballonnen op FNRS bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:09

Nee hoor dat worden ze niet.
Dieren kunnen schrikken, dat weten we.

Zoals in het andere topic staat, elke ballon heeft een brander die minder lawaai maakt voor als dieren toch in de buurt zouden zijn.
Die noemt -drumroll- de koeienbrander.

Soms zien we het niet direct als er dieren in de buurt zijn.
Als we ze wel zien en we zien ze schrikken dan proberen we ons steeds aan te passen.

Ik hoop maar dat ik geen rare reacties geef... ik snap jullie en ik hoop jullie ons ook.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:27

Optiwolk schreef:
Nee hoor dat worden ze niet.
Dieren kunnen schrikken, dat weten we.

Zoals in het andere topic staat, elke ballon heeft een brander die minder lawaai maakt voor als dieren toch in de buurt zouden zijn.
Die noemt -drumroll- de koeienbrander.

Soms zien we het niet direct als er dieren in de buurt zijn.
Als we ze wel zien en we zien ze schrikken dan proberen we ons steeds aan te passen.

Ik hoop maar dat ik geen rare reacties geef... ik snap jullie en ik hoop jullie ons ook.

Kennelijk zijn de risico's niet bij alle piloten in de juiste mate bekend, anders snap ik de negatieve ervaringen niet. Neem aan dat ze niet met opzet vee op stang jagen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 06:19

Optiwolk schreef:
En als je weiland als niet landen ingekleurd is zullen ze dat vast ook doen.

Wat moet je precies doen om je weiland als niet-landen te laten inkleuren?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 06:38

Sclimpre schreef:
Optiwolk schreef:
En als je weiland als niet landen ingekleurd is zullen ze dat vast ook doen.

Wat moet je precies doen om je weiland als niet-landen te laten inkleuren?

Hoge bomen en wat bomen in t midden gok ik...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 06:42

Ja dat zou ik ook wel willen weten.

Want de FNRS krijgt het blijkbaar al niet voor elkaar.

En ook hoe kriijg je voor elkaar dat ze niet zo laag over je weiland of huis scheren?

Ik heb overigens jaren terug bij een melkveehouder postal gestaan. Iedere keer als er een balon over kwam schoot hij briessend naar buiten.

In een weiland verderop mochten ze wel landen dus kwamen ze over zijn stal en weiland heel laag aanvliegen met als gevolg zo nu en dan een koe in de sloot.

Paarden werden uit voorzorg eerder binnen gebracht. Te idioot voor woorden natuurlijk.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:48

NatasjavE schreef:
Ja dat zou ik ook wel willen weten.

Want de FNRS krijgt het blijkbaar al niet voor elkaar.

En ook hoe kriijg je voor elkaar dat ze niet zo laag over je weiland of huis scheren?

Ik heb overigens jaren terug bij een melkveehouder postal gestaan. Iedere keer als er een balon over kwam schoot hij briessend naar buiten.

In een weiland verderop mochten ze wel landen dus kwamen ze over zijn stal en weiland heel laag aanvliegen met als gevolg zo nu en dan een koe in de sloot.

Paarden werden uit voorzorg eerder binnen gebracht. Te idioot voor woorden natuurlijk.

Ook wij moeten de paarden met mooi weer eerder naar binnen halen uit voorzorg. Erg sneu voor ze.
Bomen mogen we helaas niet planten in agrarisch gebied vgls. Het bestemmingsplan.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:17

NatasjavE schreef:

Filmen een aangifte doen. Dat ga ik dus dit jaar doen. Ik heb nu een aantal jaren geklaagd bij de cowboy zelf en die vereniging maar als die niks doet en die cowboy blijft maar zo laag overvliegen (ze moeten op minimaal 100 meter boven je erf blijven) ga ik aangifte doen bij de KNVvL.

http://www.dvhn.nl/groningen/Vee-en-vog ... 51954.html

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:24

damian23 schreef:
NatasjavE schreef:

Filmen een aangifte doen. Dat ga ik dus dit jaar doen. Ik heb nu een aantal jaren geklaagd bij de cowboy zelf en die vereniging maar als die niks doet en die cowboy blijft maar zo laag overvliegen (ze moeten op minimaal 100 meter boven je erf blijven) ga ik aangifte doen bij de KNVvL.

http://www.dvhn.nl/groningen/Vee-en-vog ... 51954.html

ohh ok...Dat gaat lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:07

Hoor vaker over dat bedrijf dat ze cowboys zijn, ze komen uit dit dorp en heb laatst nog gesproken met hem toevallig . Maar het is niet mijn ding dat bedrijf .. ,en niet alleen omdat het cowboy gedrag vertoont :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:21

Rebecca,

Het is echt een vreselijk bedrijf. Lappen gewoon alle regels aan hun laars en als je ze er op aanspreekt nemen ze je totaal niet serieus. En hebben wel weer een rotsmoes waarom ze op 40 meter boven je erf vliegen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door damian23 op 30-04-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:30

Kan idd niet missen dat het het NBC is ,landen / stijgen ze dan op in de buurt of niet ? Anders hoeven ze niet zo laag te gaan

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:47

Stijgen doen ze twee dorpen verderop en landen doen ze hier eigenlijk ook niet. Dat willen de boeren niet hebben. Andere bedrijven maken direct na opstijgen hoogte. Daar hebben we nooit problemen mee.

Het is denk ik gewoon heel leuk om hier laag over te vliegen. Een excuus dat ze een keertje gebruikten is dat ze door de luchtstromen zo laag moeten vliegen. Maar volgens mij moet je dan gewoon dot gas geven om hoger te komen. Ze schijnen ook op verzoek van de klanten laag te vliegen. Ik vind het trouwens ook een behoorlijke aantasting van je privacy. Ze kijken als ze zo laag vliegen zo bij je naar binnen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:38

damian23 schreef:
Stijgen doen ze twee dorpen verderop en landen doen ze hier eigenlijk ook niet. Dat willen de boeren niet hebben. Andere bedrijven maken direct na opstijgen hoogte. Daar hebben we nooit problemen mee.

Het is denk ik gewoon heel leuk om hier laag over te vliegen. Een excuus dat ze een keertje gebruikten is dat ze door de luchtstromen zo laag moeten vliegen. Maar volgens mij moet je dan gewoon dot gas geven om hoger te komen. Ze schijnen ook op verzoek van de klanten laag te vliegen. Ik vind het trouwens ook een behoorlijke aantasting van je privacy. Ze kijken als ze zo laag vliegen zo bij je naar binnen.

Dat doen ze hier dus ook. Ik woon in een woonwijk dus er zijn hier geen stijg en landingsplaatsen.
Ze komen heel laag over het park waar wij aan wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:29

De luchtlaag kan , zo ben ik eens met een vaart op misschien 5 a 10 meter over een leeg weiland gevaren (Arme haas die hard rende onder ons) en toen weer naar boven gegaan .

Maar altijd de luchtlaag hmm

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:38

Hangt er hier boven ons huis en het park dan waarschijnlijk een heel bijzondere luchtlaag :\

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:57

NatasjavE schreef:
Hangt er hier boven ons huis en het park dan waarschijnlijk een heel bijzondere luchtlaag :\

Wat eten jullie dan in Godsnaam? :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:28

Cowboy55 schreef:
NatasjavE schreef:

Bergen met knoflook.

Maar eerlijk gezegt had ik dan eerder verwacht dat ze dan snel zouden stijgen :? :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:27

NatasjavE schreef:
Cowboy55 schreef:

Bergen met knoflook.

Maar eerlijk gezegt had ik dan eerder verwacht dat ze dan snel zouden stijgen :? :+
_O-

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:39

En ik maar knoflook eten. Dat helpt dus niet. Vanmorgen en gisteren was het weer raak. Leuk even lekker laag vliegen om foto's te kunnen maken van de tulpenvelden. Ze hadden vast weer last van een luchtlaag. Of zou het door de knoflook komen?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:41

Kijkend naar Facebook en de tekst erbij zou het kunnen dat ze naar de bloemen keken , maar ik kan geen luchtlaag uitsluiten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:10

Zoveel dagen achter elkaar last van een luchtlaag? Wel raar dat andere bedrijven geen last hebben en ze direct na het opstijgen in een luchtlaag komen en na de tulpjes ineens het gas weer hebben gevonden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:05

Rebecca schreef:
Kijkend naar Facebook en de tekst erbij zou het kunnen dat ze naar de bloemen keken , maar ik kan geen luchtlaag uitsluiten

If it looks like a duck, walks like a duck and smells like a duck it must be a...

Tuurlijk tis een kip!!

Zekers, toevallig steeds luchtlagen en alleen maar als er prachtige bloemen bloeien. Dat trekt de luchtlagen zeker aan??

Dat gelooft natuurlijk niemand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:25

troi schreef:
[naam] schreef:

If it looks like a duck, walks like a duck and smells like a duck it must be a...

Tuurlijk tis een kip!!

Zekers, toevallig steeds luchtlagen en alleen maar als er prachtige bloemen bloeien. Dat trekt de luchtlagen zeker aan??

Dat gelooft natuurlijk niemand..

Ik kan niet partij lopen trekken , de omstandigheden en de tekst ik vermoed wel dat er iets van opzet in het spel zit maar zonder bewijs maak ik dat niet hard

Ze maken wel rustig een foto

Afbeelding