Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Optiwolk schreef:Nee hoor dat worden ze niet.
Dieren kunnen schrikken, dat weten we.
Zoals in het andere topic staat, elke ballon heeft een brander die minder lawaai maakt voor als dieren toch in de buurt zouden zijn.
Die noemt -drumroll- de koeienbrander.
Soms zien we het niet direct als er dieren in de buurt zijn.
Als we ze wel zien en we zien ze schrikken dan proberen we ons steeds aan te passen.
Ik hoop maar dat ik geen rare reacties geef... ik snap jullie en ik hoop jullie ons ook.
NatasjavE schreef:Ja dat zou ik ook wel willen weten.
Want de FNRS krijgt het blijkbaar al niet voor elkaar.
En ook hoe kriijg je voor elkaar dat ze niet zo laag over je weiland of huis scheren?
Ik heb overigens jaren terug bij een melkveehouder postal gestaan. Iedere keer als er een balon over kwam schoot hij briessend naar buiten.
In een weiland verderop mochten ze wel landen dus kwamen ze over zijn stal en weiland heel laag aanvliegen met als gevolg zo nu en dan een koe in de sloot.
Paarden werden uit voorzorg eerder binnen gebracht. Te idioot voor woorden natuurlijk.
NatasjavE schreef:En ook hoe kriijg je voor elkaar dat ze niet zo laag over je weiland of huis scheren?
damian23 schreef:NatasjavE schreef:En ook hoe kriijg je voor elkaar dat ze niet zo laag over je weiland of huis scheren?
Filmen een aangifte doen. Dat ga ik dus dit jaar doen. Ik heb nu een aantal jaren geklaagd bij de cowboy zelf en die vereniging maar als die niks doet en die cowboy blijft maar zo laag overvliegen (ze moeten op minimaal 100 meter boven je erf blijven) ga ik aangifte doen bij de KNVvL.
http://www.dvhn.nl/groningen/Vee-en-vog ... 51954.html
damian23 schreef:Stijgen doen ze twee dorpen verderop en landen doen ze hier eigenlijk ook niet. Dat willen de boeren niet hebben. Andere bedrijven maken direct na opstijgen hoogte. Daar hebben we nooit problemen mee.
Het is denk ik gewoon heel leuk om hier laag over te vliegen. Een excuus dat ze een keertje gebruikten is dat ze door de luchtstromen zo laag moeten vliegen. Maar volgens mij moet je dan gewoon dot gas geven om hoger te komen. Ze schijnen ook op verzoek van de klanten laag te vliegen. Ik vind het trouwens ook een behoorlijke aantasting van je privacy. Ze kijken als ze zo laag vliegen zo bij je naar binnen.
Rebecca schreef:Kijkend naar Facebook en de tekst erbij zou het kunnen dat ze naar de bloemen keken , maar ik kan geen luchtlaag uitsluiten
troi schreef:[naam] schreef:Kijkend naar Facebook en de tekst erbij zou het kunnen dat ze naar de bloemen keken , maar ik kan geen luchtlaag uitsluiten
If it looks like a duck, walks like a duck and smells like a duck it must be a...
Tuurlijk tis een kip!!
Zekers, toevallig steeds luchtlagen en alleen maar als er prachtige bloemen bloeien. Dat trekt de luchtlagen zeker aan??
Dat gelooft natuurlijk niemand..