Nikass schreef:Is dat zo, dat een hond dat niet kan? Lijkt mij toch dat er rassen zijn die dit soort schade ook kunnen aanbrengen, of klopt dat niet?
Jawel hoor. Veel huis-tuin-en-keukenhonden kunnen dat ook prima.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karl66 schreef:Het is natuurlijk wel een beetje raar om een wolf te verhuisdieren door hem een naam te geven. Wolven zijn niet lief, schattig en aaibaar, ook niet als je ze een naam geeft...
Wolven zijn schuw en hebben een groot territorium nodig. De kans dat ze zich vestigen in Nederland is daarom niet zo heel groot, daarvoor is Nederland echt wel te vol. Maar we zullen er wel mee moeten leren leven dat ze door Nederland heen blijven lopen op zoek naar een geschikt territorium.
SVRL schreef:missanita84 schreef:Tja, wolven zijn prachtig maar vrees dat er hier geen plek is voor hun. Moet ook eerlijk bekennen dat ik ze ook liever niet in de buurt heb. We hebben al genoeg overlast van de vossen hier.
Kennissen van mij wonen in de buurt van de grens met Duitsland, , die vertelden mij laatst dat niet alle wolven die gezien worden in NL ook worden gemeld. Er zijn boeren die het ‘probleem’ meteen zelf oplossen met een jachtgeweer en wegwerken onder de grond.
Yep dat hoor ik om mij heen dus ook (woon in duitsland)
Eerlijk? De eerste die mij verteld dat ie zoiets gedaan heeft, geef ik persoonlijk aan bij de bevoegde instanties en die mogen ze wat mij betreft pluimen. Wij mensen zijn soms toch echt walgelijke schepsels.
Nikass schreef:En als je dergelijke hekken om je weiland met paarden wil doen is dat weer niet veilig voor de paarden
gohya schreef:Vanmorgen op WNL over de wolf en de expért zegt ook hoge hekken er omheen zetten met aan de onderkant stroomdraad zodat de wolf er niet onderdoor kan graven. Probleem opgelost,want dan gaat de wolf weer achter de reeën aan.En ja,het is een flinke investering maar wél de oplossing voor de schapen.Ze hadden het ook over de kudde beschermingshonden en idd. die man zei ook dat mensen dan niet veilig zijn.
Je zal wel moeten,je kan net zeggendat de wolf moet wegblijven,want hoe wil je dat doen?
Elke wolf vangen en terug over de grens zetten? je zal ermee moeten dealen en echt hekwerk moeten plaatsen.
SVRL schreef:Eerlijk? De eerste die mij verteld dat ie zoiets gedaan heeft, geef ik persoonlijk aan bij de bevoegde instanties en die mogen ze wat mij betreft pluimen. Wij mensen zijn soms toch echt walgelijke schepsels.
gohya schreef:Die bevers zijn Uitgezet,de wolf komt zélf hierheen.
Wat en hoe wil je het dan doen om de wolf tegen te houden? afschieten dan maar? dat kan dus niet,een beschermd dier mag je niet afschieten.
Niemand kan de wolf tegen houden als die zelf Nederland in wil komen.
Nederland beseft niet dat als je wilde dieren uitzet hier je ook een natuurlijke vijand moet hebben.De bever heeft die niet,dus die breiden steeds verder uit met als gevolg idd. schade.
CharleyT schreef:SVRL schreef:Eerlijk? De eerste die mij verteld dat ie zoiets gedaan heeft, geef ik persoonlijk aan bij de bevoegde instanties en die mogen ze wat mij betreft pluimen. Wij mensen zijn soms toch echt walgelijke schepsels.
Wat een stoere praat zeg. Niks zieligs aan een doodgeschoten wolf, mooi leven gehad in de vrije natuur en opeens gaat het lampje uit.
Het zal de laatste niet zijn die zo gaat hemelen, zijn het mijn schapen die bedreigd worden dan weet ik er ook raad mee.
Al dat natuurgewauwel, vaak lekker vanachter een toetsenbordje in een stadse omgeving. ''Zo leuk dat de wolf terug komt''. Hou op schei uit.
Zo was men ook zo blij toen er bevers uitgezet werden, heerlijk weer echte?? natuur. En nu ontdekt men dat het toch anders uitpakt dan gedacht. Schade aan dijken, jonge aanplant etc.
Nederland is een groot park, waar mensen het noodzakelijke beheer zullen moeten voeren anders loopt het uit de hand met dierenleed als gevolg.( Ovp bijv.)
Moratoetje schreef:Tot het een van jouw dierbare dieren betreft
gohya schreef:Het is geen 1 april grap hoor,die wolf in Staphorst.Was op 31 maart.
https://www.destentor.nl/kop-van-overij ... ~abccf927/
Kabayo schreef:Gister een roedel in staphorst gespot...
Bah word nu wel eng. Wil mn paard nog niet kwijt...
"Gelukkig" lijken ze liever schapen te pakken
SVRL schreef:Nogmaals, ik woon niet in de stad maar midden in het territorium van de wolvin Naya en het is geen stoere praat. Tuurlijk geef ik de persoon die haar afknalt aan.
gohya schreef:Nikass schreef:En als je dergelijke hekken om je weiland met paarden wil doen is dat weer niet veilig voor de paarden
Waarom is dat niet veilig voor paarden? het Heras hekwerk is daar prima geschikt voor,de mazen zijn veel te klein voor een hoef om erin verstrikt te raken.
Ja hekwerk kost veel geld,maar dat is dé oplossing zei de Expért.