Kinke schreef:Het is niet voor niets dat al decennia gezegd wordt: geen onbetrouwbaarder volk dan paardenvolk.
Helaas kan ik dit beamen..ben zelf pensionhouder en er lopen echt hele rotte appels tussen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Ik kan niks anders zeggen dan wat een held.
Ben na twee pagina’s gestopt met lezen.. wat een verhalen worden hier weer gemaakt zegWat als je morgen over straat loopt en overhoop wordt gereden?
Festeropre schreef:Nou, wat een heldhaftige actie, niet zo moeilijk om vandaag de dag een held te zijn.
Recht in eigen hand nemen...
Een held is iemand die in risicovolle situatie voor een mens/ dier op komt.
Festeropre schreef:Ik ben zelf woningverhuurder, met als resultaat dat er soms ook een huurder maanden zijn huur niet betaald..
Dan ben je in alle staten en zou je het liefst de hele inboedel plus bewoner naar buiten donderen.
Wettelijk gezien onmogelijk, je trekt echt aan het kortste eind.
Ik zou het zo doen.
Maar een dier of een kind zo op straat zetten , dat zou echt nooit in mij opkomen.
Cayenne schreef:Festeropre schreef:Ik ben zelf woningverhuurder, met als resultaat dat er soms ook een huurder maanden zijn huur niet betaald..
Dan ben je in alle staten en zou je het liefst de hele inboedel plus bewoner naar buiten donderen.
Wettelijk gezien onmogelijk, je trekt echt aan het kortste eind.
Ik zou het zo doen.
Maar een dier of een kind zo op straat zetten , dat zou echt nooit in mij opkomen.
Er is op Netflix een reality serie over woningverhuurders die te maken krijgen met wanbetalers.
Het zou je verbazen hoeveel misbruik er wordt gebruikt door huurders die kinderen hebben. En ze gebruiken het kind nog als chantagemateriaal ook.
Dus uiteindelijk zou ik er ook klaar mee zijn.
sureido schreef:Ik kan niks anders zeggen dan wat een held.
Ben na twee pagina’s gestopt met lezen.. wat een verhalen worden hier weer gemaakt zegWat als je morgen over straat loopt en overhoop wordt gereden?
khirshanta schreef:Wat zou je voorstellen?
(Dieren)politie kan niets doen. Dit is een civiele zaak, je moet dus via de rechter gaan. Dat is kostbaarder dan de pony, die ondertussen nogsteeds onderhouden moet worden.
De eigenaar wil/kan niet betalen
Je kunt het niet verkopen, naar de slacht brengen of ter adoptie opgeven aan een asiel/opvang- want het is niet jouw pony.
Even off-topic;briljante avatar! Geweldig leuke vrouw
Mindim schreef:khirshanta schreef:Wat zou je voorstellen?
(Dieren)politie kan niets doen. Dit is een civiele zaak, je moet dus via de rechter gaan. Dat is kostbaarder dan de pony, die ondertussen nogsteeds onderhouden moet worden.
Je kunt het niet verkopen, naar de slacht brengen of ter adoptie opgeven aan een asiel/opvang- want het is niet jouw pony.
Laat ik het zo zeggen, ik zou de eigenaar bellen en aangeven dat ik het paard thuis zou komen afleveren. En het paard pas afleveren wanneer de eigenaar thuis zou zijn om hem van me over te nemen. Zodat het paard niet alleen staat, maar er toezicht is en omwonenden niet de politie hoeven te bellen, omdat er een paard is achtergelaten.
Het punt is me niet te doen omdat het paard is terug gebracht naar de eigenaar, dat snap ik prima. Ik vind het niet goed dat een paard zonder toezicht is achter gelaten. Ik zou een paard niet zonder toezicht aan een boom vast binden en wegrijden. Ik zou me verantwoordelijk genoeg voelen om persoonlijk het halstertouw aan de eigenaar over te geven. Al zij het maar uit veiligheidsoogpunt.
Ja,ze is super
Cer schreef:had die staleigenaar m niet onder toezicht van de politie geplaatst dan?
Ik denk, in het geval van wanbetalers, dat een afspraak maken met de eigenaren zodat die thuis zijn om het paard af te leveren, een beeetje onbegonnen werk is, denk je zelf ook niet?
Sclimpre schreef:Mindim schreef:
Maar denk je dan dat die eigenaar dan gaat zeggen 'oh, dankjewel, we zullen hem even in de gang zetten'?
Mij lijkt dit een absolute wanhoopspoging van de manège eigenaar. Ik mag hopen dat hij de normale dingen al geprobeerd heeft.
Cer schreef:had die staleigenaar m niet onder toezicht van de politie geplaatst dan?
Ik denk, in het geval van wanbetalers, dat een afspraak maken met de eigenaren zodat die thuis zijn om het paard af te leveren, een beeetje onbegonnen werk is, denk je zelf ook niet?
Mindim schreef:khirshanta schreef:Wat zou je voorstellen?
Laat ik het zo zeggen, ik zou de eigenaar bellen en aangeven dat ik het paard thuis zou komen afleveren. En het paard pas afleveren wanneer de eigenaar thuis zou zijn om hem van me over te nemen. Zodat het paard niet alleen staat, maar er toezicht is en omwonenden niet de politie hoeven te bellen, omdat er een paard is achtergelaten.
Het punt is me niet te doen omdat het paard is terug gebracht naar de eigenaar, dat snap ik prima. Ik vind het niet goed dat een paard zonder toezicht is achter gelaten. Ik zou een paard niet zonder toezicht aan een boom vast binden en wegrijden. Ik zou me verantwoordelijk genoeg voelen om persoonlijk het halstertouw aan de eigenaar over te geven. Al zij het maar uit veiligheidsoogpunt.
Ja,ze is super
Festeropre schreef:Dit zal dan gaan om sociale woningbouw verhuur instanties, die kunnen nl. veel makkelijker een huurder uitzetten.
Als particuliere verhuurder niet, wel of geen kinderen, dat maakt niks uit.
Overigens hebben instanties toegang tot bv. Credietregitratie en kunnen ze op basis daarvan een huurder weigeren
Cayenne schreef:Festeropre schreef:Dit zal dan gaan om sociale woningbouw verhuur instanties, die kunnen nl. veel makkelijker een huurder uitzetten.
Als particuliere verhuurder niet, wel of geen kinderen, dat maakt niks uit.
Overigens hebben instanties toegang tot bv. Credietregitratie en kunnen ze op basis daarvan een huurder weigeren
Nope, gaat om particuliere huur. En daar komt idd van alles bij kijken, tot de rechtbank aan toe.