Manegehouder zet paard in tuin van wanbetaler

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:27

Kinke schreef:
Het is niet voor niets dat al decennia gezegd wordt: geen onbetrouwbaarder volk dan paardenvolk.

Helaas kan ik dit beamen..ben zelf pensionhouder en er lopen echt hele rotte appels tussen!

Clasical

Re: Manegehouder zet paard in tuin van wanbetaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:08

Ik ben zelf woningverhuurder, met als resultaat dat er soms ook een huurder maanden zijn huur niet betaald..
Dan ben je in alle staten en zou je het liefst de hele inboedel plus bewoner naar buiten donderen.
Wettelijk gezien onmogelijk, je trekt echt aan het kortste eind.
Ik zou het zo doen.
Maar een dier of een kind zo op straat zetten , dat zou echt nooit in mij opkomen.

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:20

Zeker een goede actie van de manegehouder en niet iedereen hoeft het met zijn beslissing eens te zijn. Ga maar eens in zijn schoenen staan en de verantwoording nemen terwijl de eigenaar van niks wil weten.Het zou er nog op neer komen dat jij als manegehouder aansprakelijk word gesteld als het paard ziek word of iets dergelijks. Er zal naar mijn verwachting een betalingsregeling aangeboden zijn en wanneer de eigenaar dan nog van niks wil weten is dit de kortste weg om de eigenaar te dwingen om zijn of haar verantwoordelijkheid af te dwingen. Triest voor het paard dat het zo'n eigenaar heeft.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:37

Maar het paard is niet zomaar op straat gezet, hij heeft het paard naar de eigenaar gebracht...

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:56

Tja ik vind het een geweldige actie en snap de stalhouder wel!

Iedereen die zegt gewoon laten staan .... als wij 6 mnd ons huishuur niet betalen staan we ook op straat its that simple !! Of we nu kinderen of honden enzo hebben.

De stalhouder heeft t paard nog netjes naar leiden gebracht .... en neem aan dat het echt niet uit de lucht gevallen kwam!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:56

Ik kan niks anders zeggen dan wat een held.

Ben na twee pagina’s gestopt met lezen.. wat een verhalen worden hier weer gemaakt zeg :') Wat als je morgen over straat loopt en overhoop wordt gereden?

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:09

sureido schreef:

Ben na twee pagina’s gestopt met lezen.. wat een verhalen worden hier weer gemaakt zeg :') Wat als je morgen over straat loopt en overhoop wordt gereden?

Nou, wat een heldhaftige actie, niet zo moeilijk om vandaag de dag een held te zijn.
Recht in eigen hand nemen...
Een held is iemand die in risicovolle situatie voor een mens/ dier op komt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:10

Festeropre schreef:
Nou, wat een heldhaftige actie, niet zo moeilijk om vandaag de dag een held te zijn.
Recht in eigen hand nemen...
Een held is iemand die in risicovolle situatie voor een mens/ dier op komt.

Overdrijven is ook een vak apart he
Laatst bijgewerkt door Polly op 28-03-18 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:22

Die staleigenaar een “held” noemen is idd ietwat overdreven

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:26

Festeropre schreef:

Ik heb speciaal voor jou m'n bericht even aangepast, ik had de hoop dat je zou begrijpen wat ik bedoelde, nu is het misschien iets duidelijker :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:29

Festeropre schreef:
Ik ben zelf woningverhuurder, met als resultaat dat er soms ook een huurder maanden zijn huur niet betaald..
Dan ben je in alle staten en zou je het liefst de hele inboedel plus bewoner naar buiten donderen.
Ik zou het zo doen.
Maar een dier of een kind zo op straat zetten , dat zou echt nooit in mij opkomen.

Er is op Netflix een reality serie over woningverhuurders die te maken krijgen met wanbetalers.
Het zou je verbazen hoeveel misbruik er wordt gebruikt door huurders die kinderen hebben. En ze gebruiken het kind nog als chantagemateriaal ook.
Dus uiteindelijk zou ik er ook klaar mee zijn.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:29

Polly schreef:
Festeropre schreef:

Ik heb speciaal voor jou m'n bericht even aangepast, ik had de hoop dat je zou begrijpen wat ik bedoelde, nu is het misschien iets duidelijker :)

Uiteraard begreep ik je

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:39

Cayenne schreef:
Festeropre schreef:
Ik zou het zo doen.

Er is op Netflix een reality serie over woningverhuurders die te maken krijgen met wanbetalers.
Het zou je verbazen hoeveel misbruik er wordt gebruikt door huurders die kinderen hebben. En ze gebruiken het kind nog als chantagemateriaal ook.
Dus uiteindelijk zou ik er ook klaar mee zijn.

Dit zal dan gaan om sociale woningbouw verhuur instanties, die kunnen nl. veel makkelijker een huurder uitzetten.
Als particuliere verhuurder niet, wel of geen kinderen, dat maakt niks uit.
Overigens hebben instanties toegang tot bv. Credietregitratie en kunnen ze op basis daarvan een huurder weigeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:26

sureido schreef:

Ik snap jouw logica niet. Dus omdat je morgen overhoop kan worden gereden op straat is een reden om nu ook maar dingen te doen die je eventueel als onveilig kunt bestempelen, want ach voor het zelfde geld word je morgen overhoop gereden,dus wat maakt het uit?
Gunst ik hoop dat niet al te veel mensen die denken ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:37

khirshanta schreef:
Wat zou je voorstellen?

(Dieren)politie kan niets doen. Dit is een civiele zaak, je moet dus via de rechter gaan. Dat is kostbaarder dan de pony, die ondertussen nogsteeds onderhouden moet worden.

De eigenaar wil/kan niet betalen

Je kunt het niet verkopen, naar de slacht brengen of ter adoptie opgeven aan een asiel/opvang- want het is niet jouw pony.

Even off-topic;briljante avatar! Geweldig leuke vrouw :D

Laat ik het zo zeggen, ik zou de eigenaar bellen en aangeven dat ik het paard thuis zou komen afleveren. En het paard pas afleveren wanneer de eigenaar thuis zou zijn om hem van me over te nemen. Zodat het paard niet alleen staat, maar er toezicht is en omwonenden niet de politie hoeven te bellen, omdat er een paard is achtergelaten.
Het punt is me niet te doen omdat het paard is terug gebracht naar de eigenaar, dat snap ik prima. Ik vind het niet goed dat een paard zonder toezicht is achter gelaten. Ik zou een paard niet zonder toezicht aan een boom vast binden en wegrijden. Ik zou me verantwoordelijk genoeg voelen om persoonlijk het halstertouw aan de eigenaar over te geven. Al zij het maar uit veiligheidsoogpunt.

Ja,ze is super

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:40

Of het af te keuren is, tja, het paard staat wel bij de eigenaar in de tuin... maar de situatie van de stalhouder is inderdaad niet te benijden... een achtergelaten hond of kat kun je nog wel ergens kwijt, maar een paard... waar laat je dat anders dan bij de eigenaar? Ik ken geen paardenasiel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:40

had die staleigenaar m niet onder toezicht van de politie geplaatst dan?

Ik denk, in het geval van wanbetalers, dat een afspraak maken met de eigenaren zodat die thuis zijn om het paard af te leveren, een beeetje onbegonnen werk is, denk je zelf ook niet?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:42

Mindim schreef:
khirshanta schreef:
Wat zou je voorstellen?

(Dieren)politie kan niets doen. Dit is een civiele zaak, je moet dus via de rechter gaan. Dat is kostbaarder dan de pony, die ondertussen nogsteeds onderhouden moet worden.

Je kunt het niet verkopen, naar de slacht brengen of ter adoptie opgeven aan een asiel/opvang- want het is niet jouw pony.

Laat ik het zo zeggen, ik zou de eigenaar bellen en aangeven dat ik het paard thuis zou komen afleveren. En het paard pas afleveren wanneer de eigenaar thuis zou zijn om hem van me over te nemen. Zodat het paard niet alleen staat, maar er toezicht is en omwonenden niet de politie hoeven te bellen, omdat er een paard is achtergelaten.
Het punt is me niet te doen omdat het paard is terug gebracht naar de eigenaar, dat snap ik prima. Ik vind het niet goed dat een paard zonder toezicht is achter gelaten. Ik zou een paard niet zonder toezicht aan een boom vast binden en wegrijden. Ik zou me verantwoordelijk genoeg voelen om persoonlijk het halstertouw aan de eigenaar over te geven. Al zij het maar uit veiligheidsoogpunt.

Ja,ze is super

Maar denk je dan dat die eigenaar dan gaat zeggen 'oh, dankjewel, we zullen hem even in de gang zetten'?
Mij lijkt dit een absolute wanhoopspoging van de manège eigenaar. Ik mag hopen dat hij de normale dingen al geprobeerd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:44

Cer schreef:

Ik denk, in het geval van wanbetalers, dat een afspraak maken met de eigenaren zodat die thuis zijn om het paard af te leveren, een beeetje onbegonnen werk is, denk je zelf ook niet?

Wat ik kon vinden is dat de eigenaresse eerder op de vingers is getikt wegens mishandeling/ verwaarlozing van deze pony.

Beestje schijnt nu ergens op een weitje te staan.

Nee, ik zou dat geen onbegonnen werk vinden. Ik zou op een tijd gaan dat de meeste mensen wel thuis zijn en het van te voren niet aangeven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-18 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:48

Sclimpre schreef:
Mindim schreef:

Maar denk je dan dat die eigenaar dan gaat zeggen 'oh, dankjewel, we zullen hem even in de gang zetten'?
Mij lijkt dit een absolute wanhoopspoging van de manège eigenaar. Ik mag hopen dat hij de normale dingen al geprobeerd heeft.

Nee waarschijnlijk niet, maar dan liet ik het dier alsnog achter,dan is in ieder geval de eigenaar erbij, welwillend of niet. Ik zou het dier niet vastbinden zonder toezicht en wegrijden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:48

Cer schreef:
Of misschien is er nu ergens een pensionhouder die dit bericht op FB leest, de foto van het ponnietje ziet, eens naar de pas aangekomen haflinger kijkt, zich achter zn oor krabt en denkt "oh kut.. -O- "

:')

OMG, hier moest ik toch wel heel hard om lachen! :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:50

Cer schreef:

Juist daarom lijkt me het zo'n ontzettend rotte situatie voor de stalhouder. Je kunt geen kant op met een paard waar niemand voor betaalt of naar omziet.
Of het onder toezicht van de politie is geplaatst weet ik niet. Misschien heeft iemand de politie er later wel bijgehaald of zo, geen idee.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:16

Mindim schreef:
khirshanta schreef:
Wat zou je voorstellen?

Ja,ze is super

Maar wie weet is dat ook gedaan? Ik weet het niet hoor- kan ook van niet, maar misschien heeft de eigenaar nagelaten er te zijn (confrontatie ontwijken), of bewust niet open gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:20

Festeropre schreef:
Dit zal dan gaan om sociale woningbouw verhuur instanties, die kunnen nl. veel makkelijker een huurder uitzetten.
Overigens hebben instanties toegang tot bv. Credietregitratie en kunnen ze op basis daarvan een huurder weigeren

Nope, gaat om particuliere huur. En daar komt idd van alles bij kijken, tot de rechtbank aan toe.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:46

Cayenne schreef:
Festeropre schreef:

Nope, gaat om particuliere huur. En daar komt idd van alles bij kijken, tot de rechtbank aan toe.

Dat zou kunnen.
Toch kom je rechtmatig geen stap verder als je zelf actie onderneemt en voor eigen rechter gaat spelen.
Sterker nog, de kans dat je zelf aangeklaagd word en moet gaan betalen is heel groot.
Niet dat ik het een eerlijk rechtssysteem vind hoor, dat terzijde.
Maar we mogen nou eenmaal niet boven de wet staan