Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:En die 400 grazers fokken zeker niet elk jaar aan....dat is toch geen oplossing!?
NenaC schreef:dat kost vele miljoenen.
er zijn veel meer natuurgebieden waar ze niet bijvoeren en de dieren het zelf moeten redden.
de meeste natuurgebieden zijn gewoon vol. dus dieren daar weghalen en ergens anders heen brengen heeft weinig zin. slachten doen ze uit dit gebied niet omdat ze o.a. niet aan de Europese regels voldoen om dieren aan te mogen leveren voor de humane voedselindustrie.
Macs schreef:NenaC schreef:dat kost vele miljoenen.
er zijn veel meer natuurgebieden waar ze niet bijvoeren en de dieren het zelf moeten redden.
de meeste natuurgebieden zijn gewoon vol. dus dieren daar weghalen en ergens anders heen brengen heeft weinig zin. slachten doen ze uit dit gebied niet omdat ze o.a. niet aan de Europese regels voldoen om dieren aan te mogen leveren voor de humane voedselindustrie.
Ik ben wel benieuwd waarom niet? Want de dieren die elders geschoten worden (zwijnen en herten) worden ook gewoon verkocht om op te eten.
Tenzij de dieren in de OVP hormonen, antibiotica, pijnstillers of andere medicatie toegediend krijgen kan ik niet echt een reden bedenken. (maar dat kan ook aan mij liggen..?)
NenaC schreef:klopt de wilde dieren, die wettelijk als wild gezien worden gaan wel het circuit in. maar bijv de paarden en runderen niet. die vallen onder landbouwhuisdier en o.a. de runderen moeten gemerkt worden en gemeld en daar heeft SBB een ontheffing voor om dat niet te doen, gevolg is wel dat er dus niet geslacht kan worden. verder denk ik ook niet dat slachten echt zoden aan de dijk zet. andere gebieden waar ze wel de paarden en runderen uit halen gaat een deel het reguliere vleescircyit in omdat mensen niet bereid zijn er wat meer voor te betalen. en vaak is de kwaliteit van het vlees ook niet erg best puur gelet op structuur en smaak. de paarden zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken als particuliere verkoop en ook in de slacht brengen ze niks op. een tijd gewoon de hengsten eruit halen lijkt dus een betere oplossing.
belle_boef schreef:Maar als het merendeel van een kudde is uitgemergeld heb je gewoon teveel beesten op teweinig grond. Met onze winters mag het geen barre overlevingstocht zijn voor deze dieren. Als we nou in Siberië zaten was dat een ander verhaal.
Nynke1 schreef:Voor iedereen die steeds roept over een rechtszaak. Dat is allang geweest, in 2016. En de uitspraak was dat Staatsbosbeheer niet hoeft bij te voeren. https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... oeren.aspx
Citaat:Staatsbosbeheer en de Staat voeren als beleid dat grote grazers die onnodig lijden of creperen door afschot uit hun lijden worden verlost. De voorzieningenrechter oordeelt dat dit beleid niet in strijd is met de zorgplicht.
ElineS schreef:Iemand die vanmiddag met ons mee wil om te voeren? We hebben een auto en trailer ter beschikking, maar niemand met trailer rijbewijs. Of we kunnen een aanhanger huren, maar zelf hebben we geen ervaring met rijden met een aanhanger, dus we zoeken een bestuurder eigenlijk
martine096 schreef:Amyyy schreef:Waarom zetten ze er geen natuurlijke vijanden van de grote grazers neer? Wolven? Weet iemand dat?
Omdat er veel bezoekers komen lijkt mij.
Citaat:Vraag me ook af hoe goed het voor hun spijsvertering is om ineens vol te gaan eten nadat ze maanden vrijwel niks gehad hebben.
ElineS schreef:Er is redelijk wat geld ingezameld ondertussen, 1225 en de teller gaat nog telkens omhoog, om daarvan hooi/kuil te kopen. Daarnaast zijn er mensen die gratis hooi ter beschikking stellen. Er is dus best veel en de actievoerders gaan elke dag heen om wat te dumpen.
<KNIP>