Nynke1 schreef:https://www.writingofriding.com/in-the- ... romoterPro
Als je denkt dat het nog niet slechter kan. Halverwege staat filmpje van een proef. Snap van Silfhout ook niet dat ze aan zo iemand verkopen.
Jezus arm paard

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nynke1 schreef:https://www.writingofriding.com/in-the- ... romoterPro
Als je denkt dat het nog niet slechter kan. Halverwege staat filmpje van een proef. Snap van Silfhout ook niet dat ze aan zo iemand verkopen.
Alane schreef:dat was geen excuus voor die rit, maar een reden waarom hij het paard reed. Na Qatar is het paard in Italië terecht gekomen en vandaar uit naar Oostenrijk.
Paard was aangekocht voor zijn dochter, paard was verreden en hij zou het paard eerst rijden voor zijn dochter er mee zou starten.
Ayasha schreef:Kijk het dier sprint als een hert en dat mag niet. Laat dat voorop staan. Maar in zijn ingrijpen zie ik eigenlijk niks wat ik niet in vrijwel elk parcours zie gebeuren.Als deze "ingrepen" en manier van rijden mishandeling is gaat de springsport flink uitdunnen.
Alleen valt men er hier over omdat het paard kwa techniek beroerd springt.
khirshanta schreef:Dat hij vantevoren al verreden is, is ook geen excuus die trend verder te zetten. Geen klik hebben? Zeker, werkt tegen je. Een goede ruiter weet het karakter van zijn paard te waarderen en goed in te zetten. Ik ken genoeg ruiters die niet handig zijn, maar dit is ronduit schandalig. Deze man is - afgaande op filmpjes die ik heb gezien - geen springruiter- en al zéker geen paardenman, maar een man die geld verdiend met die vierhoevige dingen. Hij snapt het hele bewegen van het paard niet, aan zijn houding te zien, en probeert door onkunde maar te jagen, te drammen, te trekken en er maar aan te hangen. Dat andere paarden daar gevoellig voor zijn, maar Paddy's Darco daar niet van gediend is en meneer Maier daar niet mee om kan gaan, getuigt voor mij van de abominabele paarden-kwaliteiten van deze man.
oji schreef:Alane...denk je nou werkelijk dat iemand voor 5 jaar geschorst wordt als dit filmpje op wat voor wijze dan ook goed te praten zou zijn. Hij is niet geschorst door bokkers hè, hij is geschorst door de FEI. Dan is er echt wel wat meer loos.
oji schreef:Daarnaast wat jij goed vind gaan bij deze combi, vind ik nog steeds verschrikkelijk slecht en paardonteerend. Daarbij wordt de ruiter slechts gered door de kwaliteit van het paard maar zit de ruiter het paard ook het springen bijna onmogelijk te maken.
Alane schreef:khirshanta schreef:Dat hij vantevoren al verreden is, is ook geen excuus die trend verder te zetten. Geen klik hebben? Zeker, werkt tegen je. Een goede ruiter weet het karakter van zijn paard te waarderen en goed in te zetten. Ik ken genoeg ruiters die niet handig zijn, maar dit is ronduit schandalig. Deze man is - afgaande op filmpjes die ik heb gezien - geen springruiter- en al zéker geen paardenman, maar een man die geld verdiend met die vierhoevige dingen. Hij snapt het hele bewegen van het paard niet, aan zijn houding te zien, en probeert door onkunde maar te jagen, te drammen, te trekken en er maar aan te hangen. Dat andere paarden daar gevoellig voor zijn, maar Paddy's Darco daar niet van gediend is en meneer Maier daar niet mee om kan gaan, getuigt voor mij van de abominabele paarden-kwaliteiten van deze man.
Die man zat in het nationale team van Oostenrijk. Vermoed dat ie wel een beetje kan sturen, daarnaast zijn ze een kleine week ervoor ook eerste geworden, zie je ook filmpjes van deze combi waar het wel goed gaat.
grappig dat iedereen aan de hand van 1 filmpje die man kan beoordelen op zijn kunnen en kennis in het algemeen.
Is het niet proberen te begrijpen ipv veroordelen. Rit was bagger en zegt verder helemaal niets over die man, het paard en deze combinatie voor de rit en na de rit... alleen over deze rit.
Het paard dat hij mishandeld zou hebben:
mensen vangen een loslopend paard in die op weg was naar stal met een wond aan zijn buik net voor de knie.
Verklaring Maier, paard stond vast gebonden aan een boom toen hij een hindernis, die de dag ervoor was omgewaaid weer op wilde bouwen, paard schrok van iets en rukte zich los, ging er vandoor, gleed uit, stond op en rende verder richting stal.
Paard was opgetuigd met een ophaal trens en chambon, van de ophaaltrens was touw geknapt. Mensen hebben het paard opgevangen, foto's gemaakt en oa naar de kranten gestuurd.
En daar loopt een onderzoek naar.