Agossie schreef:Ik vind het een mooi verhaal, hoor, maar hoe kent deze laatste eigenaar het hele verhaal? Ze koopt een oud paard voor $50 om het dier van zijn lijden te verlossen, maar hoe kent zij de hele voorgeschiedenis? Kende zij het paard al eerder? Ik geloof het niet. Ik denk dat het een mooi maar verzonnen verhaal is om aandacht te trekken.
Ik las ook ergens iemand die zei dat je geen paard moet kopen als je de euthanasiekosten niet kunt dragen, maar, ik begrijp uit het (wellicht verzonnen) verhaal dat het dier 30 jaar is en al die tijd bij de zelfde eigenaar heeft geleefd (tot het na heel wat omzwervingen bij de huidige eigenaar is terecht gekomen). 30 jaar geleden kon de toenmalige eigenaar het zich wellicht allemaal wel permitteren, maar wie weet wat er gebeurd is.
Ik geloof het verhaal niet. Punt. Maar ben wel blij dat het dier hoe dan ook uit zijn lijden is verlost.
De bewuste eigenaar die hem het langst gehad heeft, heeft hem gebruikt als lespaard. Dus ontelbaar veel mensen hebben dit paard gekend, dat kan niet anders.
Daarbij, als een paard zijn woonplaats niet eens uit is gekomen, wat mogelijk is, een van mijn paarden is een paar keer van eigenaar veranderd in mijn woonplaats, dan is de geschiedenis ook helemaal niet moeilijk te achterhalen.
En zélfs als het hele verhaal verzonnen is, het is iets dat gewoon gebeurt, en de boodschap blijft hetzelfde.
Het is een prima discussie starter waardoor mensen misschien anders gaan denken over het wegdoen van uitgerangeerde paarden.
Dat doel hebben ze in elk geval bereikt met dit verhaal.