KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:27

PaysBas schreef:
aadburg schreef:
Een advies aan ieder die werkelijk wil dat er iets gebeurd: schrijf een nette brief aan de ledenraad waarin je zo goed mogelijk verwoord wat je bezighoud in deze. Stuur deze brief naar de ledenraad vertegenwoordiger van je regio met het verzoek om deze door te sturen naar de rest van de ledenraad. Zij vertegenwoordigen ons allen en zijn de enigen die nu het verschil kunnen maken.

Hoe wordt er met de gegevens om gegaan mbt integriteit? Feit dat er zoveel anoniem is getekend maakt duidelijk kenbaar dat men echt vreest voor represailles denk aan niet meer ingehuurd worden voor instructieweken.

Doen de vertegenwoordigers vd provincies niets uit zich zelf moeten zij echt een schrijven of mail krijgen voordat zij tot actie overgaan?
Pappen en nathouden of durven zij uit zichzelf een vuist te maken naar het zittende bestuur.

Als ik zo de waarden en missie lees dan schrik ik eigenlijk hoe lang door de slapende leden, waaronder ikzelf tot deze week, het sluimerende EGO belang van de bestuurders is gevoed.

Feit dat de vertegenwoordigers ook niet in opstand zijn gekomen door de mond snoer brief die naar juryleden vind ik verschrikkelijk. Vraag me ook echt af waarom niet!!!

Hoe het nu met mevr. Plandsoen is verlopen is voor mij echt de druppel die de emmer heeft doen overlopen.

Hoe kan men achter de wijze van beleidsvoering staan? Moet ik als lid dit middels lidmaatschap blijven subsidiëren?

Persoonlijk kom ik nu in verzet. Waarom? Omdat al lange tijd bepaalde takken van de paardensport niet voor vol worden aangezien.
TREC eerder ook niet. Sinds dit jaar wel gevoel wat je daarbij krijgt (wat niet een vast gegeven is) de KNHS ruikt geld snel inlijven.
Ruiterbewijs hoe is dit gegaan? Met brieven poogde ze (zo kwam het bij mij over) Stichting Recreatie Ruiter SRR kapot te maken. Dreigingen naar examinatoren dat zij beiden niet mochten examineren. Want de recreatie ruiters zijn toch een interessante club om van te plukken.
Wat krijg je voor je lidmaatschap? 1 dag een keertje in Ermelo.

Een winter abonnement kan een vereniging dus ook niet aanbieden zonder dat de KNHS daar geld van wilt hebben?!?! ABSURD Er zijn verenigingen die de eindjes aan elkaar moeten knopen en zo commercieel gezien wat extra’s binnen kunnen halen. Dit komt op mij over als een 1e klas graai cultuur. BAH!

En niet te vergeten hoe het is gegaan met de instructieweken DIT JAAR tijdens de zomervakantie. Hoeveel mooie en leuke activiteiten er altijd waren mbt meerdere weken. Nu was het ordinair ellebogen werk mbt de beschikbare summiere weken.
Leden eerst dat gevoel was er niet.
Dit jaar er een flinke nare smaak aan overgehouden.

Ik heb zelf zo'n brief gestuurd met naam en toenaam ondertekend, het interesseerd mij niets of mij dit kwalijk word genomen. Ik ventileer mijn mening op deze wijze op de plek waar dit naar mijn mening hoort. Vergeet ook niet dat de ledenraad feedback uit het veld moet blijven krijgen, dat kan soms net het verschil maken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:07

Op 9 november wordt er nog een gezamenlijke presentatie gegeven en wordt de koerswending ingezet een maand is Rens ineens te voortvarend? Vraag mij echt af wat er daadwerkelijk aan de hand is?

https://www.knhs.nl/nieuws/2017/knhs-ze ... ending-in/

Overigens is de afgevaardige namens de endurancevereniging in de ledenraad Nienke Klomp, is nog niet aangepast op de website van de KNHS. Nienke heeft net voor dit debacle de taken overgenomen. Heftig situatie meteen voor haar..

Anoniem

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:21

Zojuist een brief gehad van het juryplatform. Die mopperen ook zijn best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:02

Janine1990 schreef:
Ik zie wel dat de laatste (in het belang van mensen in het hele land) meer anonieme inzenders heeft. Maar dan nog vind ik het verbazend hoeveel mensen niet anoniem tekenen!
Had ik echt niet verwacht zeg... Soms ook met beroep of studie erbij... bizar.

Nou Ja mijn argument lijkt dan inderdaad weinig steekhoudend...

Bizar he? Ik teken ook niet met naam en toenaam, om dezelfde reden die jij aangeeft.

Al 836 ondertekeningen trouwens! https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:57

Is er iemand die wat kan vertellen over de strategie of zaken die Rens Plandsoen al in gang had gezet te gunste van de 'frisse wind'?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:01

Hoewel beide niet worden onderschreven met concrete voorbeelden, klinkt er uit de verklaring van de KNHS wel zoveel emotie dat het naar mijn idee zieltjeswinnerij is en geen objectieve verklaring.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:17

Grappig om al die termen die onderandere hier genoemd worden dat men mist bj de knhs, terug te vinden in hun verklaring als uitgangspunten voor op langere termijn. Hoe lang gaat dat dan wel niet zijn? Naar mijn idee is dat meer naar de mond praten.

Dan nog een puntje, een hele kleine maar.. (Ik ken Rens niet verder dus daar kan ik niet over oordelen) die "angstcultuur" op kantoor.
Ik weet niet of hij er nogsteeds zit, maar ik kan zo wel een persoon noemen daar die niet echt moeite heeft om woorden als "hond" te gebruiken tegen personen die iets minder in zijn (of die van de knhs) visie passen. Ik zal geen naam noemen maar ik gok dat er hier wel personen zijn die weten over wie ik het heb.
Dat soort mensen zorgen voor een dergelijke angst en niet iemand die de verdoezelde waarheid naar voren durft te brengen in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:19

Janine1990 schreef:
Hoewel beide niet worden onderschreven met concrete voorbeelden, klinkt er uit de verklaring van de KNHS wel zoveel emotie dat het naar mijn idee zieltjeswinnerij is en geen objectieve verklaring.

Dat vind ik in beide verhalen aan de orde.

Maar als je als bestuur niet in staat bent om te zorgen dat je toko weer gezond wordt, dan kan je wel de schuld aan een manager geven, maar daarmee geef je meteen een eigen brevet van onvermogen af. Want blijkbaar ben je dan als bestuur zelf niet capabel om een goede manager aan te stellen, die goede plannen uit gaat voeren. Ook in dat geval is het hoog tijd dat je aan je stutten trekt als bestuur. En je taak laat overnemen door mensen die het wel kunnen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:22

Alles wat ik lees dat de Knhs beweert te zijn ontstaan onder Rens was daar toch allang aanwezig :+

Het zegt toch genoeg dat er geen sponsor is die nog langer de snoepreisjes van Knhs bobo’s wil betalen?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:24

Precies wat ik al dacht. Rens Plandsoen is aan stoelpoten gaan zagen van de gevestigde orde. Die voelden zich daar natuurlijk niet goed bij. Daarbij houden mensen niet van veranderingen (is mens eigen) en voelden medewerkers van de KNHS waarschijnlijk een reorganisatie aankomen. Dit zorgde voor een hoop onrust. Wat volgens mij altijd gebeurd als er dingen (gaan) veranderen. Onrust die de bestuurders weer aangegrepen hebben om hun eigen hachje te redden.

Dit staat natuurlijk nergens en is een aanname van mezelf op basis van de berichtgeving.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:48

Kelly_ann schreef:
Is er iemand die wat kan vertellen over de strategie of zaken die Rens Plandsoen al in gang had gezet te gunste van de 'frisse wind'?

Een bezuiniging van 1 miljoen op een begroting van 16 miljoen waarbij kritisch word gekeken naar de omvang van het personeelsbestand, het heel toegankelijk zijn en voor je woord staan zijn zaken die hier al voor een hele frisse wind zorgen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:55

En begrijpelijk ook voor spanning onder het personeel. Immers bezuinigen betekend ook baanverlies.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:01

Ja, maar of je er nu bij een reorganisatie uit moet of dat een paar jaar later heel de boel in elkaar dondert omdat de zaak niet meer te redden is... in beide gevallen zit je zonder baan :')

Vind de verklaring van de KNHS ook niet heel sterk, krijg het idee dat ze zich proberen in te dekken achter een hoop managementgeleuter en de rot van de afgelopen paar jaar (dus voordat Rens überhaupt in beeld was) bij haar in de schoenen proberen te schuiven.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:07

In november heeft de voorzitter van het bestuur nog samen met Rens het meerjarenplan gepresenteerd..en nu komt het ineens niet van de grond en moet het bestuur in grijpen? :?

Knhs probeert te redden wat er nog te redden valt maar vergeet in hun verklaring dat wat het belangrijkste is: de leden. Hele stuk gaat over hun maar niet niet over de pijlers van de sportbond.

Dat de situatie inmiddels onhoudbaar is lijkt mij een logisch gevolg. Eerst iemand op non-actief zetten, vervolgens de ledenraad pas inlichten (waarom niet eerder?) en dan claimen de dat situatie onhoudbaar is geworden.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:09

Zie:

https://www.facebook.com/horsesnl/posts ... 5992645016

Gina Zoer: De ledenraad weet inmiddels dat dit verhaal klopt en heeft daar ook voldoende bewijzen voor door middel van o.a. dat rapport lijkt me. Dat genoemde rapport is net zo goed ten behoeve van de leden(raad) opgesteld om kennis van te nemen. Nu nog de ballen, net als Rens Plandsoen, om daar naar te handelen. Vergeet niet dat 2 bestuursleden volgend jaar aftredend zijn, maar mogelijk oog hebben op een andere machtspositie als de ledenraad nu niets doet namens de leden en dan nog meer vriendjes op dergelijke posities wil zetten. Hoe erg is het dus dit bestuur te vervangen voor een bestuur dat schoon is van belangenverstrengeling en vóór vernieuwing. De huidige zitten mogelijk al te lang op deze positie om nog het algemene ledenbelang voor ogen te hebben, waar zij wel voor zijn aangesteld, niet voor het eigenbelang! De leden, vertegenwoordigd door onze ledenraadsleden kunnen dat bewerkstelligen! Geloof ook hierin niet wat het KNHS bestuur verklaart. Dat is de boel sussen in het kader van (wederom) eigenbelang uiteraard. Het woord is aan onze ledenraad richting de leden en dat is niet bij monde van het huidige bestuur. Daar geloof ik niets van!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:32

aadburg schreef:
Een bezuiniging van 1 miljoen op een begroting van 16 miljoen waarbij kritisch word gekeken naar de omvang van het personeelsbestand, het heel toegankelijk zijn en voor je woord staan zijn zaken die hier al voor een hele frisse wind zorgen!

Dat zijn de doelen, maar hoe wilde Plandsoen dat realiseren?

Waren bestuur en Plandsoen het wel met elkaar eens over het meerjarenplan eigenlijk?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:11

Kelly_ann schreef:
aadburg schreef:

Dat zijn de doelen, maar hoe wilde Plandsoen dat realiseren?

Waren bestuur en Plandsoen het wel met elkaar eens over het meerjarenplan eigenlijk?

https://www.knhs.nl/nieuws/2017/knhs-ze ... ending-in/

Ze waren het eens genoeg om het een en ander in november samen te presenteren.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:13

Leest artikel:

Citaat:
"...De ledenraad omarmde de, door de voorzitter gepresenteerde, meerjarenbeleidsvisie: ‘Van hand veranderen’.....

En ze gaan nu over naar de 'Vliegende wissel'? :+

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:19

Kelly_ann schreef:
Leest artikel:

Citaat:
"...De ledenraad omarmde de, door de voorzitter gepresenteerde, meerjarenbeleidsvisie: ‘Van hand veranderen’.....

En ze gaan nu over naar de 'Vliegende wissel'? :+

Ik heb op de regiovergadering al gezegd dat een keertwending nodig is en die kant lijkt het nu op te gaan

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:22

Maar keertwending 180 graden en je gaat terug waar je vandaan komt..... :=

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:26

_lautje_ schreef:
En begrijpelijk ook voor spanning onder het personeel. Immers bezuinigen betekend ook baanverlies.

Zeker vind ik ook erg vervelend, zijn kunnen hier vaak helemaal niets aan doen. Het is natuurlijk wel zo dat het in het bedrijfsleven ook normaal is dat indien de inkomsten terug lopen er kritisch naar de kosten word gekeken. De tering naar de nering zetten heet dat, de KNHS doet dat niet die laat gewoon nog meer ophoesten door de resterende leden...

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:28

Kelly_ann schreef:
Maar keertwending 180 graden en je gaat terug waar je vandaan komt..... :=

Heb je gelijk in maar ze gaan nu het drijfzand in, kun je beter eerst droge grond zoeken..

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:42

Naar aanleiding van het laatste bericht heb ik de KNHS net een mail gestuurd of er een objectief verslag kan komen voor leden die hierin geinterresseerd zijn. Ik wil nu toch echt wel is weten hoe de vork nu in de steel zit en er zijn vast zat anderen met mij. Ik acht de kans klein, dus onder het motto. Nee heb je Ja kan je krijgen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:25

Interessante ontwikkelingen...
Als huurder van de accomodatie en in het verleden als medeorganisator van een evenement van de KNHS heb ik een beetje inzicht gekregen in het reilen en zeilen van de organisatie.
Er werken erg aardige mensen (hoewel de meeste fijne mensen waarmee ik contact heb gehad intussen vertrokken zijn) maar er heerst ook een ontzettend belemmerende bureaucratische structuur.

Hoog tijd dat er eens flink de bezem door wordt gehaald. En ze mogen ook wel eens goed nadenken over welke groep paardensporters ze nu precies willen ondersteunen. Eerst focus, dat op orde krijgen en daarna pas verbreden. Het aantrekken/overnemen van andere verenigingen en 'nieuwe sporten' zie ik niet direct als positieve ontwikkeling voor die verenigingen/sporten.